nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:11

We zijn alweer wat verder in de tijd en vanochtend heerlijk met Polie aan de hand en ik op Hercule gereden. De hoefschoenen zijn inmiddels niet meer weg te denken. Elke dag revalideer ik met ze en als het hier erg droog is, lees de grond kei hard, dan doe ik ook wel eens overdag van voor een uurtje de schoenen aan als ze de wei op gaan. Dan loopt ze toch net wat rapper.
We zijn een echt team met aan en uit doen en Polie weet niet anders meer en we zijn er heel handig in geworden. Deze schoenen inclusief het ruilen en gaan voor een maatje kleiner, is het beste idee dat ik dank zij dit topic en schoenmaatje heb gedaan. Er zit echt vooruitgang in Polie. Heel af en toe zal ik nog eens een update geven, want of ik echt nog aan rijden toekom dat weet ik niet. Dat is iets voor 2019 om te gaan beslissen. Voorlopig doen we het zo en daar zijn we al heel blij mee.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:21

Wat ik met dit (langdurige droge) weer ook wel eens doe is de vilten inlages goed nat maken (laagje water in de schoen) en ze dan een uurtje soms 2 aan laten. De zool kan dan op zijn gemak het vocht opnemen wat beter werkt dan nat spuiten of het dier een half uur in een emmer water laten staan.

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:20

Wat heerlijk om te lezen Pien dat je Hercule rijdt en Polie aan de hand en dat het zo'n stuk beter met haar gaat! Echt heel fijn!

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:23

Met welk doel doe je dat DubbelDun?
De smid gaat haar nu vaker pakken en dan vijlen want ze is na bekappen 2,5 week zo slecht dat ik gevraagd heb of hij vaker kan komen omdat het gewoon te zielig is. Ja zo fijn Mo. Ik geniet er enorm van want je voelt hoe geweldig Hercule het vindt.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:28

Zodat de hoven op een redelijk natuurlijke manier vochtig blijven en daardoor geen pijn gaan geven doordat de zolen krimpen. Het voorkomt ook scheuren in de hoefwand.
Net zoals je 'cold-indused-laminatis' hebt geloof ik ook in hitte-pijn.

Vaker een klein beetje van de hoeven afhalen is ook beter dan in 1x een heleboel. De smid komt hier 1x per 10 weken en om de 3 weken die ik het zelf.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:02

Nog nooit heb ik van krimpende hoeven gehoord door droogte maar het klinkt logisch. Ik ben al de hele tijd over je antwoord na aan het denken.

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:35

Ik wilde even een ervaring delen. Mn Quarter merrie met platte voeten heeft gloves rondom. Achter zitten ze perfect maar voor lijken ze niet meer goed te passen.. ze draaien heel erg of ze verliest ze. Ik heb zooltjes en de powerstraps geprobeerd maar dit hielp niet.

Maar ik vond een plaatje van de gloves met de powerstraps aan de binnenkant ipv aan de buitenkant bevestigd. En dit lijkt goed te helpen! Vandaag geprobeerd en ben ze niet verloren. Hopelijk is t opgelost zo!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:22

Apart, nooit van gehoord om dat zo te doen.
Ik zou wel bang zijn voor drukkingen op de hoef.

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:49

Daar zat ik idd over te denken.. Ze zitten ook niet super strak maar zeker iets om in de gaten te houden.

Ik weet anders niet zo goed hoe ik nu verder moet. Hoefschoenen zijn een superuitvinding maar de juiste vinden is best een uitdaging :)

Weet iemand nog een goede hoefschoenen-passer in de buurt van Ouderkerk/Amstelveen? Marian Koningen had ik al benaderd maar die kan niet op korte termijn

Lastige is is dat mn merrie platte voeten heeft, die best rond zijn en met ondergeschoven hielen. En ze is toontredend en loopt met een soort scheppende beweging. Nog tips/ideeen welke hoefschoenen dan geschikt zijn?

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 09:03

Pien du maitre hier op bokt heeft heel fijne hoefschoenen en die zijn voor haar paard gemaakt.Misschien kun je haar eens vragen. Haar paard was aan het revalideren van een blessure en leek niet zonder pijn te kunnen lopen. Nu loopt ze weer als een kievit met die hoefschoenen en kan het revalideren goed doorgezet worden.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 10:53

Pien meldt zich :) . Wij hebben een revalidatie paard. Voordat we de hoefschoenen hadden kon Polie amper of niet lopen, alles deed te zeer. Ze heeft een enorme val gemaakt, had dus een fikse verstuiking van de knie, en doordat ze amper of niet bewoog zat ze tegen hoefbevangenheid aan. Dus ze kon amper aan de hand lopen behalve als het erg geregend had daar de grond dan sompig en zacht was.

Wij hebben de equine fusion all terrain active gekocht http://www.equischoen.com/nl/equine-fus ... ve-jogging, de opvolger van http://www.equischoen.com/nl/Equine-Fusion-All-Terrain.
Polie heeft grote ronde plat voeten. Voor heeft ze maat 15, achter maat 15 slim. Het nadeel is dat haar onderkant van de hoef te groot is vergeleken met de schoen. Dus had zij 14 of 13 gehad dat zou meer passen bij de kleinere schoen. Maar ondanks dat nadeel zijn wij heel tevreden. Let op, wij rijden niet met de schoenen (hopelijk nog niet) maar revalideren aan de hand. Soms draait een schoen (altijd rechts achter) maar altijd maar een stukje en ze heeft er weinig last van. Ik kan het heel gemakkelijk terug draaien onderweg. Aan de hand stappen en draven we. Het is een schoen met extra schok dempende werking, dus ideaal voor haar. Gelijk van dag 1 had ze geen pijn meer met de schoenen en konden we langzaam op gaan bouwen. We hebben op dik uur gezeten, maar ze heeft weer iets stoms gedaan en een nieuwe verstuiking opgelopen links achter in de kogel. Heel erg balen. Dus we zijn weer terug naar 20 minuten per dag.
Tevens laten we nu de hoeven wat langer en rasp ik zelf (uitgelegd door de smid die me alles hiervoor gegeven heeft), zodat de schoenen blijven passen en paardje gemakkelijk en vlot over de weg kan stappen. Zelfs zonder schoenen doet ze dat goed dus de 20 minuten doe ik zonder schoenen op de weg, want daar worden haar pezen weer sterker van.

Het voordeel van deze schoenen voor mij is (ik ben heuse rug klant) dat je ze erg gemakkelijk aan en uit kunt doen. Tevens zijn ze gemakkelijk schoon te maken en je kunt ze in de zon laten drogen.

Wij hebben ze nu vanaf 5 mei en zijn te groot begonnen (achter 15, voor 16, nu achter 15 slim en voor 15) en binnen 2 weken hebben we de 16 terug gestuurd ( 50,-- leenkosten want we hebben gebruik gemaakt van de ruilservice en hadden ze echt intensief gebruikt toen onze smid ze afkeurde daar hij ze echt te groot vond en mij voor heeft gedaan hoe ik ze moest aantrekken. Ik moest dus iets minder voorzichtig zijn en de hoef echt goed naar voren laten zakken bij het aantrekken). Ik vind zelf dat de schoenen wat royaal uitvallen want op papier zouden de 15 en 15 slim te klein zijn voor ons paard. Terwijl ze perfect passen als we de hoeven goed bijhouden. Met deze kleinere schoen slobberen ze minder aan de benen.
Ik denk zelf als ik voor onze ruin deze schoenen gekocht zou hebben, hij heeft kleine voetjes, ze prachtig zouden aansluiten daar benen, bovenkant voet beter zouden passen bij de bovenkant van de schoen. Misschien heb je iets aan mijn verhaal. Kort samengevat, zonder deze schoen zouden wij nooit zo ver zijn nu met de revalidatie.

pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:49

Hallo,
Ik kom even binnenvallen met een vraag als dat mag..
Ik heb voor mijn paard al jaren cavallo simpel boots. Soms gebruik ik ze en dan weer tijden niet. Nu heb ik er vanochtend mee gereden en tijdens het lopen kraken ze.. weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat kraken kan voorkomen? Ik heb er ook van die rode zooltjes inzitten.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:48

Ik ben voor mijn paard ook op zoek naar schoenen. Voorkeur ging uit naar cavallos vanwege de prijs (en de kans dat ze ze over een jaar niet meer past). Maar die zitten niet goed. Te los aam de bovenkant en kans op schuurplekken bij de hoefbal, maar qua maat past die (maat kleiner kwam ze niet in). Dat gaat dus over...

Bekapper is weg van equine fusion en deze hebben nu wel mijn aandacht. Denk dat deze momenteel t beste bij haar passen, mede door haar vreselijke aparte vorm hoef. De prijs nemen we dam wel voor lief..Aleen qua maat kom ik uit op 15 of 16 slim..alleen deze lengte en breedte die erbij horen komt weer totaal niet overeem met de afmetingen van cavallo maat 4. Dus mijn voorkeur gaat toch uit naar een passer..hebben mensen hier ervaringen met passers in zuid holland? Alvast bedankt! En sorry as dit hier niet thuis hoort.

pien_2010

Berichten: 43300
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:24

Zelf heb ik equin fushion all terrain en ben zeer enthousiast. Paardje heeft er goed op gerevalideerd en kan nu aan de hand meegenomen weer zonder. Als ik zelf weer ga rijden zal ik ook beginnen met deze schoenen.

Heb geen adres voor je in Noord Holland. Wellicht andere mensen wel in dit topic.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:48

ik heb voor mijn kilometer vreters al 4 jaar equine fusions.
nu de all terrain en de nieuwe uitvoering ervan, de active.
super slijtvaste schoenen met een makkelijke pasvorm. iets ! te groot of beetje te breed maakt hier niks uit.
enige lastige is dat de klittenband bij de achterhoeven los kan laten en beschadigd als je paard soms met zijn schoenen zich raakt. maar we hebben daarom al jaren plakband erom heen. blijft alles als nieuw.
maar dat probleem heb je niet meer met de nieuwe active. zeer tevreden over deze equine fusion schoen.
ik heb ook renegades. ook zeer fijne en makkelijke schoenen. past hier perfect voor pony met ronde hoeven.

kijk eens bij de passervice van hoofwear. daar staan adressen van hoefschoenenpassers.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:42

Ik heb equin fusion all terrain op de kop getikt voor een leuke prijs. Hopelijk passen ze! Dit is een 15 en twijfel zelf tussen 15 of 16s. Anders mss voor achter of ik verkoop ze weer. zou mooi zijn als het nu past, dan kan ik volgend jaar voor nieuwe kijken als dr voeten anders zijn van vorm. Moet ik niet 2x hele dure kopen haha

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:05

Topic even omhoog halen :-))

Mensen met de hoefschoenen van swiss galoppers zijn jullie nog tevreden?

Ik ben aan het orienteren voor hoefschoenen voor mijn fries hij heeft tijden op ijzers gestaan maar nu eraf gehaald.
Wou eerst voor scoot boots gaan maar deze lijkt niet de juiste maat te hebben, 9 te klein?

Toen kwam ik op equin fusion terrain ultra en easyboots trail uit maar deze vind ik persoonlijk wat lomp eruit zien.

Toen viel mijn oog op de swiss galoppers en vind dat ook echt een mooie schoen maar vraag daarom om de ervaring van jullie voordat ik ze aanschaf/probeer :-)

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:34

Ik heb zelf erg getwijfeld of ik Swiss Gallopers zou kopen. Ze zouden wat minder geschikt zijn voor ronde hoeven.
Daarom ben ik uiteindelijk voor Viper renegades gegaan.
Op de equitana heb ik de swiss gallopers wel in mijn handen gehad, ook gepast met een karton op de maat van de hoef van mijn paard (13,5 x 13,5).
Zij past in maat 7.
Ik vond ze wel heel mooi.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:12

Ik heb de swiss galoppers aan mijn pony haar achter hoeven. Die zijn iets langwerpiger dan haar voorvoeten. Positieve punten: erg slijtvast, makkelijk aantrekken, makkelijk schoonmaken. Weinig vuil in de schoenen. Geen schoeven of kabels die kapot gaan. Nadeel: klittenband is niet heel duurzaam en moet af en toe vervangen worden en de losse banden vind ik prijzig. Pony had een kootholte beschermer nodig tegen wondjes.