nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:22

rakni schreef:
dat ze dan te ruim zijn of dat je gaiters nodig hebt volgens mij
edit: ik lees net dat hij gaiters gebruikt
misschien de schoenen strakker zetten?


Nee, ze zitten op z'n strakst. Een maat kleiner past niet. Maar dit paard is gewoon ongeloofelijk lomp }:0 . Hij is bijna 1,75 m, lomp in omgang (wel lief en braaf, hoor) en kent zijn eigen krachten niet. Dus op druk moment, begint ie als tuiger te lopen maar te ruim waardoor hij ze dus gewoon raakt en uittrapt en gaither stuk trok :(:) (daarom is hij ook van ijzers af want iedere 5 weken nieuwe ijzers door aftrappen, is nie handig, nie :n )
Deze kan dus ook absoluut niet zonder gaithers want dan vliegen de schoenen je om de oren :D .
En dat bleek gisteren dus ook maar weer tijdens die rit; was wel sneu want vriendlief baalde als een stekker |o

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:50

balen! :(:)
Gelukkig kun je de gaiter vervangen door een nieuwe en hoef je geen hele nieuwe schoen.

ik ben stiekem we even benieuwd welke maat easyboot dit paard heeft ;)

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 08:46

dat is niet best evelienepien! Maar als hij gewoon doet, vallen ze dus niet af?

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:29


Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:30

@rakni:
Zag dat er een aantal categorieen stonden op de engelse website (bij advies) en de mijne zijn hoeven vielen onder rond/ bijna rond.
wat voor soort pasvorm voor de hoeven heeft jouw pony (i.v.m. kijken of het wel bij mijn soort hoeven past)

Evelienepien

Berichten: 3310
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:52

skessa schreef:
balen! :(:)
Gelukkig kun je de gaiter vervangen door een nieuwe en hoef je geen hele nieuwe schoen.
ik ben stiekem we even benieuwd welke maat easyboot dit paard heeft ;)


Idd, dus we hebben nieuwe gaither besteld! De maat voor is 3 en achter 2 dus dat valt mee }:0 Hij heeft nog redelijk poeselige hoefjes :))

rakni schreef:
dat is niet best evelienepien! Maar als hij gewoon doet, vallen ze dus niet af?

Nee! Vriendlief heb ze al half jaar en dit was nu voor het eerst. Maar kwam dus puur omdat hij dus op gaither trapte (en kapot) en ja, zonder gaither gaat bij deze niet!
Die van mij kan prima zonder gaithers, die trapt ze dus niet af. Tja, ieder paard is verschillend :(:)
Enne ... ik hoop dat ik morgen de achterste in huis heb en dat ik ze 's avonds kan passen ;)

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:54

Natasja22 schreef:
Zag op de easycare site een nieuwe ontwikkeling voor de glove: de powerstrap
http://easycareinc.typepad.com/from_the_horses_mouth/2009/04/installing-a-power-strap-on-the-easyboot-glove.html

Zou voor beter passen zijn, maar zo wordt het toch weer moeilijker om ze aan te doen?


hm, denk je de ideale schoen te hebben gevonden en nu bedenken ze dit weer. :( Daar moet een reden voor zijn, zou je zeggen.
Ik kan op de site niet duidelijk lezen waar de powerstraps voor nodig zijn. Blijven de schoenen zo toch beter aan? Of zijn ze zo steviger en gaan ze minder snel kapot? :? Of voor de mooie kleurtjes?


Er staat : "The Power Strap makes the boot fit more snug and allows fit to be more forgiving"
Mijn engels is best redelijk, maar wat betekent dit precies? :?

Marcella

Berichten: 36839
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 22:47

Kom uit de woorden snug en forgiving niet uit. :?

Natasja22
Berichten: 707
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 02:34

Citaat:
Er staat : "The Power Strap makes the boot fit more snug and allows fit to be more forgiving"
Mijn engels is best redelijk, maar wat betekent dit precies? :?


Volgens mij betekend dat de schoen beter aansluit met de hoef(1e gedeelte) en past de schoen sneller dan zonder strap (2e gedeelte). Dat is wat ik ervan begreep in ieder geval.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 10:41

@ marcella: forgiving: dat het wat minder nauw komt met de maatvoering

Maar ik zie het nut er niet van in, ze passen prima bij de mijne!

@natasja22: mijn paardje zijn hoeven zien er zo uit:
Afbeeldingvan voor de hoefschoenen
Afbeelding

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 19:48

eindelijk heb ik mijn Easyboot Gloves uitgetest.
Ben zeer tevreden. Zowel over het aan- en uitdoen (een groot gemak!!) als over het rijden. Ik heb een rit gemaakt door mul zand en over een pad met puin, in stap, draf en tölt. Ze blijven perfect zitten.
Wel merk ik dat de voorschoenen iets open gaan staan aan 1 kant, dus ik ben wel van plan daar de Power Straps voor te kopen (die nu helaas al zijn uitverkocht). Maar ondanks dat bleven ze perfect zitten, liep Thyrla er goed op en was de hoeveel zand die we mee hebben opgeschept minimaal. Mijn Gloves mogen blijven :j

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 09:50

wat leuk zeg! Dat open staan merk ik niet. Maar als de schoenen niet uitgaan, waarom is het dan wel een probleem als ik het vragen mag?

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:03

Er komt zo wel (wat) zand naar binnen. En ik wil liever niet dat ze door zo'n openstaand flapje ergens achter kan blijven haken .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:29


skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:31

dank je, Sonja ;). Ik had hem zelf ook al gevonden :)
Die bladzijde is inderdaad heel duidelijk !
Helaas zijn de power straps pas over een week of 4-6 weer leverbaar.

Lady1969
Berichten: 1183
Geregistreerd: 12-03-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:11

vraagje, ik overweeg ook easyboots de epics, maar zijn er ook ervaringen met GROTE voeten??

Ik heb, na meten, maat 6 nodig (172mm breed en bijna 180 lang) voor beide voorvoeten.
Mijn paard is nog steeds herstellende van een zeer ernstige hoefzweer en aangezien we veel buitenrijden er er tegenwoordig overal puin lijkt te liggen, wil ik zijn, nu nog best wel, kwetsbare voetje graag beschermen. Ik merk nog te vaak dat het hem pijn doet als hij ergens op staat, ondanks dat mijn smid erg tevreden erover is en zegt dat hij makkelijk bloot kan.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:14

Lady1969, als je een goed passende maat vindt lijkt me het geen probleem ;) en zou ik schoenen zeker proberen!

Lady1969
Berichten: 1183
Geregistreerd: 12-03-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:31

Zijn voeten zijn ook (nog) niet helemaal rond van voor dus ik verwacht geen probleem met draaien o.i.d, dit lijkt mij met de epics toch niet aan de orde ivm de gaiters die eraan zitten.

Hoe is het trouwens met de irritatie in de koten? Is daar iets over bekent??

Jammer dat ze niet alle modellen in iedere maat hebben, gloves leken mij ook erg handig maar ja, te klein....

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:40

de gaiters geven mijn paard totaal geen irritatie in de kootholte.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 20:38

mijn paardje heeft ook totaal geen geïrriteerde koot gehad met de epic en ook met de gloves niet.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:24

Gister heb ik mijn tweede ronde gemaakt met paard op 4 Easyboot Gloves.
Omdat de schoenen bij de vorige keer bij de voorhoeven wat openstonden en daardoor wat zand schepten heb ik ze deze keer aan de voorkant voorzien van een strookje ductape. Beviel super, bleef goed zitten onderweg en was probleemloos weer te verwijderen zonder lijmresten.
De schoenen bevallen uitstekend!

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:53

Hier nog een zeer tevreden Glove-gebruiker :))

Maandag kwamen de Easyboot gloves voor mijn Quarter dan eindelijk binnen! Vervolgens meteen meegenomen naar stal en gepast: Ze zaten 'like a glove' :D Ik kon me er toch niet van weerhouden ze meteen uit te proberen dus ben meteen een rondje buitenom gegaan. De schoenen hebben perfect werk geleverd, ook tijdens de galop en draf! Kortom, ik ben erg blij met de schoenen! :j

Lady1969
Berichten: 1183
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:39

iemand nog goedkope adresjes toevallig??
I kzag ze in engeland saddleryshop(maar ja hoe vlot heb je ze dan) voor omgerekent 151,53 per paar met verzenden
En in nederland voor 160.50 met verzenden, bij Equifashion

Idioten prijsverschillen van 76 eurie per stuk tot 100 per stuk, echt idioot!

Iemand nog andere adresjes toevallig?.

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:37

In de UK besteld en betaald met je creditcard heb je ze 2 werkdagen later in huis! Een aanrader!

Mocht iemand nog iets bestellen daar ......ik heb een paar reserveschroefjes nodig ivm kwijtraken van een glove-schroefje. Heb eigenlijk geen zin om daar 20 euro verzendkosten aan te spenderen. :o Mocht iemand toch iets bestellen bij de saddleryshop, mogen mijn schroefjes dan mee deze kant op? := Dan betaal ik uiteraard kosten en transport naar mij toe verder.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 20:04

Laatst dacht ik het al te zien dat mijn paard wat is gaan strijken. Dus ik strijklapjes aan tijdens alle dingen die we doen (rijden, losgooien etc) en ze leek idd te strijken. Maar zo erg dat ze opeens wondjes had leek mij niet.
Maar vandaag snap ik dus waarom. Ben vandaag weer naar buiten gaan met rondom hoefschoenen en daar strijkt ze dus ook mee. Niet erger dan normaal maar bij de schoenen zitten natuurlijk van die schroefjes aan de binnenkanten. Ik was blij dat ik mijn strijklappen aan had, want daarin zijn gewoon groefjes gesleten door de schroefjes (en het leer van mijn strijklapjes hing in de schroefjes..) dus dat verklaard ook de wondjes!!

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Opzich nemen de strijklappen het wel op, maar laat ik mooie leren hebben, die nu du seigenlijk na 1 ritje aan gort zijn gereden :o Hard plastic zal dat beter zijn denk ik... Maar iemand misschien een idee om de schade van de schroefjes aan zowel benen als bescherming te kunnen doen?

Ben iig blij dat ze achter niet echt vaak nodig heeft. alleen als we met de wagen gaan, ik met haar ga fietsen, of zoals vandaag een flinke rit ook met veel draven op de weg maak.