nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:33

Hmm die van mij toch niet.. heb er niks bij gezien/gekregen zover ik me kan herinneren. Zaten gewoon los in een doos, geen speciale verpakking zoals bij de cavallos.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:35

Ik heb Renegade Viper volgens mij, misschien jij het andere model? Bij mij zat er echt een zakje bij met losse onderdelen beide keren (besteld over tijdspanne van 8 maanden ofzo). Maar ik zou dan gewoon een hoefschoenen dealer/passer mailen of ze het voor je kunnen bestellen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:13

Bij de renegades zit een zakje met gebruiksaanwijzing, extra elastiekjes voor om klitteband, 2 reserveklittebanden voor onder een een inbussleuteltje.

Van renegade kan je alles nabestellen.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:26

Zit in twijfel over de scootboots, maat 3 slim of maat 4 slim.
Ze heeft een hoefmaat van 130 lang x 120 breed.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:02

Heeft er hier iemand scootboots maat 3 of 4 in gebruik? En wat is de hoefmaat van je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:00

Hier ondertussen scootboots in de test (maat 0 en 1 ;) ), gisteren eerste ritje gemaakt, 3.5 km, 2x een drafje en een stukje galop. Viel me niet tegen moet ik zeggen! Hij liep heel fijn, maar dat was misschien ook omdat ik de dag ervoor een goede rit had gedaan (hij wordt nogal snel stijf) dus dat zullen we zien als hij eens een dag of paar dagen stil staat ;)

Met passen (passer erbij gehad) was er twijfel over de maat, het was eigenlijk net te groot (na wat wandelen kon je de schoen draaien, niet helemaal rond maar toch een stukje) maar de slim-variant zou dan waarschijnlijk net te klein zijn (en bestaat niet in maat 0 voorlopig). Omdat ik toch graag zoveel mogelijk bescherming & demping heb besloten om met zooltjes te proberen en dat lijkt op dit moment de oplossing. Ze zitten als een huis, zelfs na de rit geen beweging in te krijgen. En hij liep er echt super mee, wandelde gewoon door op de stenen stukken ipv gras op te zoeken dus hij heeft er geen last van. Verder had hij in galop & de 2e keer draven een héél ander tempo dan doorgaans wanneer we alleen zijn, dus misschien merkt hij toch wel dat de schoenen een stuk lichter zijn dan de easyboots. De tijd zal het uitwijzen :)

Enige waar ik een klein beetje schrik voor heb zijn schuurplekken met langere ritten, maar rustig opbouwen en dan komt dat hopelijk wel in orde. Hij heeft ook 1 hoef waar hij op dit moment geen gaiter aan heeft omdat dat de boel net te krap maakt, dus daar heb ik wel schrik voor schuren, is afwachten wat het gaat doen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:18

Voor als iemand interesse heeft: gisteren 12 km met de scootboots gedaan zonder problemen.
Dus denk dat het qua schuurplekken of dergelijke wel goed zit, ga proberen vandaag nog een flinke rit te doen en veel meer dan dat doen we toch niet (ja, ooit, als het lukt, wil ik iets als 3x 25 km doen in de vorm van een trektocht ofzo maar dat is nog toekomstmuziek, tegen dan is hij wel aan de schoenen gewend :P ).

Ben persoonlijk helemaal weg van de schoenen, super makkelijk en simpel en fijn schoon te maken achteraf. Alleen de gaiters blijven wat vochtig maar die kunnen eventueel nog in de auto/mee naar huis indien echt nodig, dat is toch wat anders dan de natte, volledige schoenen mee naar huis moeten nemen ;)

Had gisteren wel een klein probleem, ben namelijk een schoen verloren (en daardoor het inlegzooltje ook kwijt) maar denk dat het toeval is of een samenloop van omstandigheden of hoe je het ook wil noemen. Was namelijk in een plas modder/water waar we in draf door gingen en op het moment dat hij het water in gaat struikelt hij maar kan zich nog rechthouden en op die plaats lag de schoen (die gelukkig wel kwam bovendrijven). Ik denk dat hij met dat struikelen misschien zelf op de schoen heeft getrapt ofzo? Ik kon hem later zelf totaal niet uitgeduwd krijgen, zelfs niet nu die iets ruimer zat doordat het zooltje eruit was.

Dus vanaf nu maar iets voorzichtiger door de modder/het water ;) Eerdere plassen (in stap) waren geen probleem.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:37

Hoe handig zijn die zadellusjes aan je dekje!! Vandaag gereden met de cross boots maar gezien mijn paard als ze op tempo loopt snel op de ballen trapt van de schoenen heeft ze er 1 stuk getrapt helaas..
Afbeelding

Ik hoop dat ze nog gemaakt kunnen worden. De naad is namelijk stuk de rest niet

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:55

Oh wat balen zeg! Mocht je wel nieuwen moeten/willen.... Ik ga die van mij weer verkopen (paard verhuisd naar een stal waar ik niet meer rondom schoenen nodig heb, dus in elk geval 1 paar mag weg).

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:35

Oh, dat is niet leuk zeg := Hopelijk kan het inderdaad hersteld worden...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:57

Vrees ervoor maar heb een mail gestuurd.

Welke maat had jij,

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:11

PanamaD schreef:
Vrees ervoor maar heb een mail gestuurd.

Welke maat had jij,


Lijkt me inderdaad ook wel lastig on te repareren... Heb de passer even gevraagd welke maat het ook al weer is!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:28

PanamaD schreef:
Hoe handig zijn die zadellusjes aan je dekje!! Vandaag gereden met de cross boots maar gezien mijn paard als ze op tempo loopt snel op de ballen trapt van de schoenen heeft ze er 1 stuk getrapt helaas..
[ [url=m/U3TJaY.png]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat ze nog gemaakt kunnen worden. De naad is namelijk stuk de rest niet


Zo dat ziet er niet fijn uit, gelukkig precies op stiksel gescheurd en niet de hele schoen aan flarden.
Een beetje handige schoenmaker die kan dit zo vaststikken.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:56

Lijkt eerder of het gelijmd is geweest en niet gestikt.
Maar ik zou ook zeggen, ga eens langs een goede schoenmaker. Ik heb al paar keer wat klittenband of ander los stiksel bij de schoenmaker laten herstellen aan cavallo hoefschoenen. Ander merk, maar je weet maar nooit ;)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 07:09

Combi van lijm en stiksels want er zitten echt draadjes los.

Ik hoop echt dat het gemaakt kan worden.... ga van de week langs de schoenmaker!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:48

Hoop voor je dat de schoenmaker er wat mee kan!

De schoenen die bij mij eventueel weg mogen zijn maat 5 overigens.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:08

Heeft er hier iemand ervaring met het scheuren van de zool van Renegades?
Bij mij is dit aan de hand.. mijn vader heeft al geprobeerd het aaneen te maken met ijzerdraad maar dit houd niet.. zou hier garantie op zitten of moet ik maar gewoon proberen het vol te houden tot het echt niet meer kan?

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:55

SuperAssie schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het scheuren van de zool van Renegades?
Bij mij is dit aan de hand.. mijn vader heeft al geprobeerd het aaneen te maken met ijzerdraad maar dit houd niet.. zou hier garantie op zitten of moet ik maar gewoon proberen het vol te houden tot het echt niet meer kan?


Hoe oud zijn de schoenen? En wat voor soort scheuren ontstaan er? Het kan een productiefout zijn waardoor het materiaal scheurt of brokkelt maar dat heb ik pas 1 keer gezien. Heb je een foto?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:32

Delphi2 schreef:
SuperAssie schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het scheuren van de zool van Renegades?
Bij mij is dit aan de hand.. mijn vader heeft al geprobeerd het aaneen te maken met ijzerdraad maar dit houd niet.. zou hier garantie op zitten of moet ik maar gewoon proberen het vol te houden tot het echt niet meer kan?


Hoe oud zijn de schoenen? En wat voor soort scheuren ontstaan er? Het kan een productiefout zijn waardoor het materiaal scheurt of brokkelt maar dat heb ik pas 1 keer gezien. Heb je een foto?

Zou even moeten nakijken hoe lang ik ze precies heb, maar gok zo'n 6 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto zie je nog een "klosje" ijzerdraad, maar dit is dus niet afdoende om het bij elkaar te houden. Het scheurt natuurlijk ook steeds verder door, en ben bang dat het hele stuk binnenkort gaat afbreken :(
De scheur begon achteraan, en loopt nu via de zijkant naar voren.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:27

Bijzondere scheur, nog niet eerder gezien. Is de schoen niet te klein? Ik zou even contact opnemen met je leverancier.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:37

Nee schoen is niet te klein. Ik vermoed dat dit begonnen is met een klein scheurtje(wat het eerst ook was) door wellicht een scherpe steen(vandaar ook hoefschoenen ter bescherming natuurlijk) maar het gaat steeds verder..

Ik ga inderdaad de shop eens mailen waar ik ze gekocht heb, wellicht hebben zij raad.
Ik hoop dat ik er mee door kan rijden tot het voorjaar, dan krijgt mijn paard ook achter ijzers en zijn we er van af :')
Na dik drie jaar hoefschoenen ben ik er een beetje klaar mee hihi.

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:11

Zo, dat is ook de moeite := Hopelijk is er een oplossing voor te vinden, zelf (gelukkig) totaal geen ervaring mee.

Hier nog steeds blij met de scoot boots, al heb ik ook wel al "probleemjes" gehad maar dat waren omstandigheden denk ik. Was misschien bij andere schoenen ook gebeurd, of misschien ook niet, geen idee. In ieder geval was ik blij met de reserve-onderdelen die bij de schoenen zitten, nu kunnen we weer gewoon verder :Y)

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:07

Niet te geloven ik denk dat ik toch echt de schoen heb gevonden inderdaad <3 <3 *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ eindelijk een fijne schoen die niet draait of uitgaat jippie ja jeeeeehhhhhhhhh

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:07

zuma1 schreef:
Niet te geloven ik denk dat ik toch echt de schoen heb gevonden inderdaad <3 <3 *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ eindelijk een fijne schoen die niet draait of uitgaat jippie ja jeeeeehhhhhhhhh
de scoot boot

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:31

Hallo allemaal,

Ik kom even binnenvallen, sorry!

Mijn merrie kan (nog) niet zonder 24/7 bescherming.

Nu zag ik de Hippotech glue ons en dat klinkt best goed en dat zou ik graag willen proberen. Maar ik lees dat de gebruikers ze zelf aanbrengen. Alleen zie ik dat niet zitten aangezien ik me al behoorlijk verwond met een kaasschaaf ;-)

Ik zou ze graag eens uitproberen voor mijn merrie ( en zelf leren plakken als ze bevallen). Mijn merrie staat in Zuid West Brabant. Is er iemand die ons kan en wil helpen of iemand weet die ons kan en wil helpen?

Ik hoor het heel erg graag!