Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:08

Heb je daar misschien een foto van? Ik lees er vaker over maar heb er eigenlijk geen beeld bij. Soort van Dremel ofzo?

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 08:15

Esther28 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Cody James dymondback vijl? Op de filmpjes ziet t echt easypeasy uit zonder veel moeite maar is dat ook echt zo? Ik heb nu een bassoli black maar ben hier niet echt erg tevreden over. En welke mesjes zijn echt fijn voor wat kleinere handen?

Ik gebruik deze, gaat hier inderdaad als een speer. Ervaring is hier wel dat juist de hele scherpe en grove raspen waarmee je er veel af kan halen wat lastiger te hanteren zijn, je pakt immers zoveel hoef in 1 beweging. Mijn moeder die ook bekapt kon niet overweg met de grove en heeft toen de medium gekocht, ik heb daarom ook de medium gekocht.

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 16:08

Zouden jullie een keer met mij mee willen kijken? Ik ben mij aan het verdiepen in de hoeven en ben ook bij mijn (eerste) eigen veulen aan het kijken hoe hij erbij staat. Het gaat om een 7 maanden oud veulen, hij wordt om de 6 weken bekapt. Afgelopen woensdag voor het laatst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:04

Hoi,

Ik ben wel benieuwd wat jullie van de hoeven van mijn pony vinden. Pony wordt dit jaar 5, heeft sinds vorig jaar de huidige bekapper, over een paar maanden komt ze 1 jaar langs. Superfijne, geduldige bekapper die goed meedenkt. Mijn pony wordt om de +-6 weken bekapt.
Voordat deze bekapper kwam, (helaas) al een aantal verschillende bekappers/hoefsmeden gehad. Heb er dus al aardig wat mensen naar laten kijken, bijna allemaal waren ze er over eens dat ze wel erg lange tenen heeft, vooral achter.
Nu met de huidige bekapper, begint het er al wat beter uit te zien. Maar nog wel een lange weg te gaan, gok ik.
Ik ben heel benieuwd of jullie nog wat bijzonders opmerken!

Dit is een van haar achterhoefjes, vandaag deze foto’s gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:45

Heb je ook fotos van eerder?
Vergelijkingsmateriaal?

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:56

Ze zijn wel lang inderdaad, maar je ziet ook dat ze al stijler uitgroeien aan die rand vrij ver onderaan te zien. Dus deze bekapper is wel al op de goede weg!

Wel vind ik de hoeven wat kort. Loopt ze wel goed?

nick_en_ik

Berichten: 200
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 22:54

maralyn schreef:
Heb je ook fotos van eerder?
Vergelijkingsmateriaal?

Helaas maak ik niet zo vaak foto’s van de hoeven, dus van de onderkant geen foto helaas.
Wel een foto gevonden van de dag voordat de huidige bekapper voor het eerst kwam, hoefjes zijn helaas wel een beetje vies. Dus hopelijk duidelijk genoeg. Foto is van eind maart 2023;

Afbeelding


Dais_ schreef:
Ze zijn wel lang inderdaad, maar je ziet ook dat ze al stijler uitgroeien aan die rand vrij ver onderaan te zien. Dus deze bekapper is wel al op de goede weg!

Wel vind ik de hoeven wat kort. Loopt ze wel goed?

Fijn om te horen dat deze bekapper al wel op de goede weg zit!
M’n pony loopt wel goed, paar dagen geleden voordat ze bekapt werd, liep ze ontelbaar veel rondjes te galopperen, dus volgens mij zit dat wel snor :D
Wel loopt ze af en toe wat voorzichtiger/gevoeliger na een bekapbeurt, en daar heeft de bekapper dan ook voor gewaarschuwd dat dat kan gebeuren. Maar in principe loopt ze prima!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:30

Ik zit niet helemaal in het goede topic, maar zijn hier ook bokkers met een beetje verstand van X-rays en zou willen kijken naar mijn foto's van de hoef van mijn paard?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:01

Kijken kan altijd, overigens loopt er ook ergens een specifiek röntgen topic.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:42

Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Het is mijn regio niet makkelijk om een goede smid te vinden, maar volgens mij hebben we nu een goede. Het viel mij echter al een tijdje op dat ik 'iets' zag aan de achterhoeven van mijn paard, maar ik kon mijn vinger er niet op leggen. Vandaag viel het me op dat zijn hielen lager/ondergeschoven lijken te worden. Wat denken jullie er van?
We hebben deze smid nu ongeveer een jaar, vlak daarvoor is hij achter van de ijzers af gegaan, waardoor er wel minder te corrigeren valt omdat zijn hoeven vrij kort blijven.

Linksachter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rechtsachter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb helaas weinig vergelijkingsmateriaal.
Maart 2023
Afbeelding

Juli 2021
Spoiler:
Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7358
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 02:16

Oei die stond echt steil. Dat is al stukken beter!