Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 501 van de 512 [ 12786 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 512  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

 
Profiel   

@rainer: bedankt voor je reactie! Ik ben er ook zeker niet blij mee. Ik ga ook verder kijken naar een andere smid.

@sintara: ik ga zeker kijken voor een andere smid. Het rechtzetten zal tijd kosten en zal misschien niet in een keer gaan. Maar dat is logisch.

@different1: haar hoeven waren niet warm en ik kon geen pulsatie voelen. Ik weet ook niet of ik het helemaal in de hoek van bevangenheid moet zoeken. Al zegt de dierenarts wel dat ze licht bevangen is.

Wat adviseren jullie, traditioneel of natuurlijk bekappen?

Vandaag mogen we gaan afbouwen met de Metacam. Gisteren liep ze eigenlijk wel weer goed op het harde, heel heel licht gevoelig op RV. Dat was ook het voetje waar ze eerder weleens gevoelig op was met kiezeltjes bijvoorbeeld. Op het zachte wilde ze alleen maar springen en gek doen. Daar zagen we niets. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen met minder pijnstillers.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 07:14 



 
Profiel   

Stond ze altijd al zo scheef op de hoeven dan?
Als dat net een keer is gekomen door deze bekapper is er toch geen reden om dat langzaam recht te gaan trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 08:09 



 
Profiel   

Sintara schreef
Stond ze altijd al zo scheef op de hoeven dan?
Als dat net een keer is gekomen door deze bekapper is er toch geen reden om dat langzaam recht te gaan trekken?


Ik heb de pony pas 1,5 maand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze toen al scheef stond. Het is me niet opgevallen in ieder geval. Wel lagen de stralen al wel wat diep.

Maar ik laat de keuze bij de volgende smid, hoe diegene het wilt aanpakken. Ik heb nu contact met zowel een traditionele bekapper en een natuurlijk bekapper. Even kijken waar ik me het beste bij voel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:12 



 
Profiel   

Goed idee dan inderdaad om het aan de smid over te laten.. Hopelijk tref je nu een goede.
Het is echt lastig, i knoww

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:49 



 
Profiel   

femke_harley schreef
Sintara schreef
Stond ze altijd al zo scheef op de hoeven dan?
Als dat net een keer is gekomen door deze bekapper is er toch geen reden om dat langzaam recht te gaan trekken?


Ik heb de pony pas 1,5 maand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ze toen al scheef stond. Het is me niet opgevallen in ieder geval. Wel lagen de stralen al wel wat diep.

Maar ik laat de keuze bij de volgende smid, hoe diegene het wilt aanpakken. Ik heb nu contact met zowel een traditionele bekapper en een natuurlijk bekapper. Even kijken waar ik me het beste bij voel.


Ik zou ook een paar schoenen kopen voor de voorhoeven.
Hiermee kun je haar helpen tijdens gevoelige episoden. Ze kan dan wel in beweging blijven, wat heel belangrijk is.
Pijn maakt dat er veel stress hormonen aangemaakt worden en het vertraagd de groei.
Dus door die schoenen help je je pony absoluut.

Het gras is eigenlijk nog niet erg geschikt om te begrazen momenteel. Dus dat zou ik dan nog even niet laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:09 



 
Profiel   

@Ninx:

Die stonden zeker op mijn lijstje! Ook daarin weer zoveel keuze, haha.

Ze stond af en toe een paar uurtjes op het gras, wanneer het fructaan laag was. En gedeeltelijk ook met een graasmasker. Maar voor nu de aankomende vier weken sowieso niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 15:53 



 
Profiel   

Goedenavond!

Ik heb nog een vraagje. Zien jullie een verbrede witte lijn? De foto’s zijn van haar voorhoeven, waar ze gevoelig op liep/loopt.

Ze krijgt nu 6 dagen pijnstillers, waarvan 3 dagen 50% van de dosering en ze loopt nogsteeds goed. Ook op het harde. Vanaf morgen gaan we naar 25% voor 3 dagen en dan stoppen.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:15 



 
Profiel   

Ja, er is een verbrede witte lijn. Maar in de tweede foto lijkt dat voornamelijk door de scheefheid te komen.
Ook in de eerste foto is aan de linkerkant te zien dat hij een stuk breder is dan rechts. Maar daar is hij wel over de hele hoef verbreed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:29 



 
Profiel   

JudithO schreef
Ja, er is een verbrede witte lijn. Maar in de tweede foto lijkt dat voornamelijk door de scheefheid te komen.
Ook in de eerste foto is aan de linkerkant te zien dat hij een stuk breder is dan rechts. Maar daar is hij wel over de hele hoef verbreed.


Dankje! Dan sluit in bevangenheid (toch) niet uit. Het scheef bekappen, zal ook niet geholpen hebben..

Ik ben druk opzoek naar een goede, nieuwe smid. Maar dat is nog niet zo makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:51 



 
Profiel   

Ze lijkt puur door middel van slijtage de hoef op de bovenste foto al rechter te krijgen. Dat is wel prettig :D volgens mij wel een kneuzing in de zool richting de teen.
. Het andere hoefje (links voor is dat denk ik?) is nog niet zover maar lijkt ook een beetje bij te trekken misschien. Die was ook wel extreem.

Inderdaad heeft ze ook een beetje een verbrede witte lijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:04 



 
Profiel   

Ik denk dat een foto van beide hoeven van voren genomen al meer zou zeggen of ze ongelijk/scheef staan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 10:46 



 
Profiel   

Misschien dat jullie hier wat tips en tricks voor mij hebben? Ik ben afgelopen woensdag naar dap Bodegraven geweest. In eerste instantie voor paard z’n rug en bekken, die wilde ik op foto en binnenwaartse echo hebben. Paard slaagde alleen perfect in de buigproef achter! Dus ik kon dat wel door laten gaan, maar aangezien hij geen kick gaf na het onderzoeken van zijn rug en bekken, en de buigproef goed was, hadden we dat maar gelaten voor wat het is. Maarrrrr..... hij liep met rechtsvoor niet lekker op het zachte en zwaar k*t op het harde(beide op de volte in stap en draf, stap viel wel mee en draf was echt beroerd). Rechtuit op het harde gaat prima, geen last in stap en draf. Linksvoor is in 2014 lage overhoef geconstateerd op de foto en in 2017 kwam daar ook hoge overhoef bij. Afgelopen woensdag is er dus ook hoge en lage overhoef rechtsvoor geconstateerd. Daar zit nu dus inflammatie en daarop loopt tie dus nu beroerd op de volte(bandjes die eroverheen lopen etc). Maar dierenarts gaf ook aan dat hij een hele dunne zool heeft en dat hij het daarmee rechtuit ook niet meer mee gaat redden. Wegens chronische bronchitis van paard, rij ik hem af en toe op buitenrit.
Dierenarts raad dus ijzers aan, ik twijfel. Ik heb hem echt al een aantal keren op ijzers gehad op aanraden van mijn eigen dierenarts(2014 was toen een andere dierenarts en toen ben ik begonnen met ijzers). En de twijfel die ik heb komt gewoon omdat de eerste paar keren dat een smid hem beslaat, het er keurig netjes uit ziet voor een aantal keren. Maar dan ineens zie ik z’n hoeven achteruit gaan, of smid beslaat te krap, of smid beslaat veel te ruim, of smid laat de hoeven heel raar breed uit groeien waardoor er een enorme hoef ontstaat, of smid blijft vol houden dat er geen rotstraal zit in de middelste straalgroeve terwijl ik op cursus bij Heleen davies(door al dat gezeik ben ik deze cursus gaan doen en wat was ik blij hiermee!!!) samen met haar erachter komt(na behoorlijk veel wegsnijden) dat daar dus steeds kleine abcesjes uitbreken en dat het daarom niet goed heelt(voet was ook op de foto gezet bij een kliniek omdat het zo diep was en ik het niet vertrouwde, ijzeren staafje wat erin ging van ongeveer 10 cm ging er gewoon voor de helft in en ook daar werd verteld nee hoor er zit niks!)
Misschien dat iemand hier wijs wordt van de röntgenfoto’s? Plus normale foto’s. Wat zien jullie? Wat is jullie mening? Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik had ze ook al doorgestuurd naar mijn eigen Da en die denkt ook dat de comfort van mijn paard enorm verbeterd met een ijzer. Ikzelf dacht nog aan kunststof beslag maar mijn eigen Da en die van Bodegraven waren daar niet zo over te spreken. Liever heb ik geen ijzers, maar ik wil wel dat mijn paard comfortabel door het leven kan(hij is pas bijna 14 jaar). Iemand die misschien nog een smid weet die ook kunststof beslag doet en die in de regio Heerjansdam komt?
Da in Bodegraven gaf nog een naam door van een smid(alleen ijzers) en die heb ik al gecontact, maar die moet mij nog terugbellen over hoe of wat. Ik had Klaas feuth ook gecontact maar ik moet dan met paard daarheen en eigen vervoer heb ik niet en iedere keer een taxi huren loopt ook de spuigaten uit.
Hierbij de foto’s(röntgenfoto’s kreeg ik niet geopend via mijn telefoon, dus had het via een laptop moeten doen en met mijn telefoon had ik er foto’s van gemaakt, dus sorry voor de wat mindere foto’s)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:39 



 
Profiel   

Ik kom hier ff binnen vallen,heb een vraag over de hoeven van mijn haflinger en Andalusiër.Ik denk n.l. zelf dat de voorhoeven niet goed zijn.

Andalusiër
[ img ]
[ img ]

Haflinger.Hij loopt met de voorbenen heel stijf.
[ img ]
[ img ]

Mijn smid komt volgende week weer.
Alvast dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 16:50 



 
Profiel   

Gohya, ik vraag me af of je andalusier een hoornzuil heeft? Hoe loopt hij/zij?
Je haflinger kan wel een bekapbeurt gebruiken, maar zie zo niks ernstigs. Maar stijf lopen en haflinger doet bij mij wel alarmbellen afgaan. Hoefbevangen? Ik zou als hij echt zo slecht loopt wel zo behandelen. Van het gras af dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:18 



 
Profiel   

Ik denk idd.aan hoefbevangen bij mijn haflinger,we hebben sinds kort heel ander hooi, wegens Voordroog hooi problemen.En sinds we dit hooi hebben is hij zo moeilijk gaan lopen,ook een andere pony,die is sowieso hoefbevangen zei de dierenarts.We hebben het hooi laten testen op fructaan/suikers,want ik denk echt dat het daar aan ligt.

De Andalusiër is slecht gaan lopen nadat een andere smid hem bekapt had.Ze had heel de steunrand eraf gehaald,hij liep op zijn zolen.Hij heeft ook kneuzingen op de zool.Ik heb hoefschoenen voor hem gekocht. Daar loopt hij goed op.
Nu zag ik dus vorige week die bruine plek,die is nu zwart geworden en dat kleine iets verdikte plekje.Of hij een hoornzuil heeft weet ik niet,ik ken dat niet.
Kan dit door de hoefschoenen komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:44 



 
Profiel   

geen idee, ik vond het zo'n opvallend rondje, vandaar die gedachte.
Als je ander hooi hebt, dan nu ook direct daarop over gaan. En sowieso niet op het gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 17:49 



 
Profiel   

Wij zijn gestopt met het voeren van dat hooi.Gras hebben we amper,ze staan er wel op,we hebben geen andere plek om ze op te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 18:03 



 
Profiel   

dat is jammer, ze zullen er wel aan plukken en dat is precies wat je niet wilt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 18:28 



 
Profiel   

In de basis vind ik het wel mooie voeten. Iets te lange wand en de steunsels zijn ook wat lang en daardoor is de witte lijn ook verbreed.

Dat de wand de vorige keer is afgerond begrijp ik wel, dat zou ik in dit geval ook doen. Je wilt die trekkracht van de witte lijn afhebben.

Ik ben benieuwd naar de foto's na de bekapbeurt. Wat is de huidige interval? Hoe lang is het geleden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 18:59 



 
Profiel   

De paarden worden elke 8 weken bekapt.Ik zal foto's maken na de kapbeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 19:19 



 
Profiel   

We hebben de uitslag binnen van het hooi, suiker is goed,niet laag en niet hoog.
Het is heel schraal hooi met laag ruw eiwit en laag energiewaarde.
Dan ligt het toch niet aan het hooi.

[ img ]

[ img ]

foto's zijn niet echt helder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 16:53 



 
Profiel   

gohya schreef
We hebben de uitslag binnen van het hooi, suiker is goed,niet laag en niet hoog.
Het is heel schraal hooi met laag ruw eiwit en laag energiewaarde.
Dan ligt het toch niet aan het hooi.

[ [url=m/3503f5.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2ch6TZ.png]Afbeelding[/url] ]

foto's zijn niet echt helder.


Staan ze compleet op een zandpaddock.
Of op een stukje grasland wat als kortgras paddock word gebruikt?
Ondanks dat jij het niet ziet, groeit het gras alsnog en eten ze dit

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 17:24 



 
Profiel   

De pony die hoefbevangen is staat in een zand Paddock.De haflinger is toch niet bevangen,hij loopt weer goed, niet meer stijf.De anderen lopen op gras wat al aardig kort is geworden.Die hebben ook nergens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-21 20:33 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen :D
Ik vijl de hoeven van mij paard bij tussen de bekapbeurten door. Nu koop ik altijd een vijl bij de ruitershop in de buurt, maar die dingen zijn na 3x al bot.

Welke hoefvijl is nu echt fijn, geen honderd euro, maar toch niet snel bot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:15 



 
Profiel   

Annetje schreef
Hallo allemaal, ik kom even binnenvallen :D
Ik vijl de hoeven van mij paard bij tussen de bekapbeurten door. Nu koop ik altijd een vijl bij de ruitershop in de buurt, maar die dingen zijn na 3x al bot.

Welke hoefvijl is nu echt fijn, geen honderd euro, maar toch niet snel bot?


Ik heb hem hier besteld
http://m.kerckhaert.com/

Was €27 kwijt ex verzenden, werkt als een tierelier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 501 van de 512 [ 12786 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 512  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen