Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:39

Ik zie al flares en daarom scheuren.. maar goede foto’s vanaf de zijkant zijn wel handig

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:41

MarjanB schreef:
Ik zie al flares en daarom scheuren.. maar goede foto’s vanaf de zijkant zijn wel handig



Die heb ik ook nog!


Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:43

De onderkant ziet er niet best uit voor hoeven die 2 weken terug bekapt zijn.
Links is erg kort/ondergeschoven en rechts lijkt wel of het paard op de zool staat ipv op de wand.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:05

DubbelFun schreef:
De onderkant ziet er niet best uit voor hoeven die 2 weken terug bekapt zijn.
Links is erg kort/ondergeschoven en rechts lijkt wel of het paard op de zool staat ipv op de wand.


Jaa rechtsvoor ziet er het ergste uit eigenlijk en daarom wil ik graag een andere smid maar die kan pas eind november dus ik weer niet of ik hem hiermee kan laten doorlopen nog 6 weken... en of ik kan gaan buitenrijden. Vind het zo moeilijk en weet niet waar ik goed aan doe :(

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:40

Je zegt dat hij gevoelig is op de stenen. Dan zou ik sws niet naar buiten gaan.

Of met een paar hoefschoenen aan.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:44

Ik zie ondergeschoven hielen en een platte voet en daardoor een zool die te veel draagt, ik zou zeker een andere bekapper zoeken en als je paard gevoelig loopt op steentjes alleen op een zachte ondergrond (buiten)rijden of hoefschoenen gebruiken.

Mijn paarden hebben 8 weken na de bekapper nog niet zulke flares, dus goed dat je overstapt op een andere bekapper.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:53

stitchlover schreef:
Ik zie ondergeschoven hielen en een platte voet en daardoor een zool die te veel draagt, ik zou zeker een andere bekapper zoeken en als je paard gevoelig loopt op steentjes alleen op een zachte ondergrond (buiten)rijden of hoefschoenen gebruiken.

Mijn paarden hebben 8 weken na de bekapper nog niet zulke flares, dus goed dat je overstapt op een andere bekapper.


Jaa ik zal voorlopig alleen in de bak rijden tot dat de hoefsmid is geweest. En inderdaad hoefschoenen aanschaffen. Ben benieuwd of de andere smid het dan wel goed doet... erg lastig allemaal :( Hopelijk hoeft die niet op ijzers

Roosyes
Berichten: 758
Geregistreerd: 02-10-08

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:58

Er lijkt ook nog veel steunsel materiaal te zitten en rotstraal. Die laatste is sowieso fijn om al te behandelen.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:00

Moushy1996 schreef:
Hopelijk hoeft die niet op ijzers

Met goed passende hoefschoenen hoeft bijna geen enkel paard op ijzers.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 15:59

Dit paard moet gewoon bekapt worden. Dan zijn er echt geen ijzers nodig. Ik kan niet geloven dat deze 2 weken terug gedaan is.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:53

Cowgirl schreef:
Dit paard moet gewoon bekapt worden. Dan zijn er echt geen ijzers nodig. Ik kan niet geloven dat deze 2 weken terug gedaan is.

Ja het is helaas echt waar. Daarom dat ik een andere smid wil. Het is alleen erg lastig om een goede te vinden op het moment. Iedereen heeft het super druk maar ik ben ermee bezig. Ik schrok hier ook erg van...

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:53

DubbelFun schreef:
Moushy1996 schreef:
Hopelijk hoeft die niet op ijzers

Met goed passende hoefschoenen hoeft bijna geen enkel paard op ijzers.

Ik ga na het bekappen ook meteen de hoeven opnieuw opmeten voor hoefschoenen :)

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:54

Roosyes schreef:
Er lijkt ook nog veel steunsel materiaal te zitten en rotstraal. Die laatste is sowieso fijn om al te behandelen.


Met de rotstraal ben ik ook al lang mee bezig. Heb dus ook gelezen dat rotstraal ook komt door niet goed bekappen... Ik verzorg zijn hoeven elke dag dus aan de zorg licht het niet.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:09

Houd je zelf tussendoor wat bij of niet? Deze hoeven zijn niet echt in balans. Je zou eens kunnen googlen op hoofmapping. Dan krijg je een beetje een idee wat er niet goed is.
De video's van k.c. lapierre zijn ook erg leerzaam.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:22

Moushy1996 schreef:
Ik ga na het bekappen ook meteen de hoeven opnieuw opmeten voor hoefschoenen :)

Met hoefschoenen moet je idd zelf de hoeven tussen door ook wat bijhouden, wel wat afhankelijk van het merk schoenen. Je moet wat 'ruimte' incalculeren dat de schoenen wel aan blijven kunnen óf je moet meerdere maten aanhouden zodat je met de groeiende hoeven ook de juiste maat schoenen hebt.
Bijv. de Easy Boots Glove die ik gebruik passen erg nauw en ik vijl de hoeven elke 3 á 4 weken. Toen ik nog Old Mac's had was dit niet nodig.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:46

Natascha schreef:
Houd je zelf tussendoor wat bij of niet? Deze hoeven zijn niet echt in balans. Je zou eens kunnen googlen op hoofmapping. Dan krijg je een beetje een idee wat er niet goed is.
De video's van k.c. lapierre zijn ook erg leerzaam.


Nee dat heb ik eigenlijk nooit gedaan, wel een hele goeie tip dankjewel!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:47

Is je paard gevoelig dan dat je schoenen wilt?
Ik zou hem gewoon eerst eens laten bekappen en kijken hoe dat gaat. De eerste paar dagen zal er wel wat gevoeligheid zijn gezien er aardig wat afmag.
Maar als je paard daarna goed loopt heb je die schoenen echt niet nodig.

Misschien is het een idee om zelf een bekapcursus te gaan doen.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:48

DubbelFun schreef:
Moushy1996 schreef:
Ik ga na het bekappen ook meteen de hoeven opnieuw opmeten voor hoefschoenen :)

Met hoefschoenen moet je idd zelf de hoeven tussen door ook wat bijhouden, wel wat afhankelijk van het merk schoenen. Je moet wat 'ruimte' incalculeren dat de schoenen wel aan blijven kunnen óf je moet meerdere maten aanhouden zodat je met de groeiende hoeven ook de juiste maat schoenen hebt.
Bijv. de Easy Boots Glove die ik gebruik passen erg nauw en ik vijl de hoeven elke 3 á 4 weken. Toen ik nog Old Mac's had was dit niet nodig.


Jaa ik wilde graag de scootboots gaan aanschaffen bij Klaas van hoofwear. Maar dan moet hij eerst goed bekapt zijn en er moeten dan goede foto's gemaakt worden.

Moushy1996
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:50

Cowgirl schreef:
Is je paard gevoelig dan dat je schoenen wilt?
Ik zou hem gewoon eerst eens laten bekappen en kijken hoe dat gaat. De eerste paar dagen zal er wel wat gevoeligheid zijn gezien er aardig wat afmag.
Maar als je paard daarna goed loopt heb je die schoenen echt niet nodig.

Misschien is het een idee om zelf een bekapcursus te gaan doen.


Jaa ik wilde graag hoefschoenen omdat die op steentjes erg gevoelig loopt. Helaas hebben wij in limburg veel stenen paden en geen zandpaden. Toen ik de foto's doorstuurde kreeg ik al meteen een berichtje terug dat de hoeven er echt niet goed uit zagen en dat na 1,5 week bekappen...

MissyNr1
Berichten: 134
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:29

Ik had tussendoor even een steunsels-vraagje. Als mijn smid bekapt laat hij veel steunselmateriaal zitten bij haar voorhoeven. Met de opmerking dat ze die nodig heeft . Maar ik lees overval dat steunsels kort gehouden moeten worden. Ik weet niet zo goed wat dan nu het beste is

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:33

Kort! Altijd kort. Kan heel pijn doen als ze te lang zijn en flink prikken.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:44

Moushy1996 schreef:
Hallo allemaal,

Wat vinden jullie van de hoeven van mijn paard?
Deze is 2 weken geleden bekapt en heb het idee dat ik een andere hoefsmid moet/wil gaan zoeken...
Is er misschien iemand die er verstand van heeft of ik met deze hoeven kan gaan buitenrijden?
Paard loopt licht gevoelig op steentjes!


[ [url=m/0yU5qX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WmfIBl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pu1DBy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het kan zomaar zijn dat dit een dubbele zool is.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:26

Heeft er iemand ervaring met de Cody James dymondback vijl? Op de filmpjes ziet t echt easypeasy uit zonder veel moeite maar is dat ook echt zo? Ik heb nu een bassoli black maar ben hier niet echt erg tevreden over. En welke mesjes zijn echt fijn voor wat kleinere handen?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:50

De turbo rasp :D
Die heb ik. Omdat ik met mijn rotte spieren niet goed met de tang overweg kan gebruik ik die op plekken waar ik anders de tang zou gebruiken.

Ik vind hem fijn voor het voorwerk omdat hij nogal snel teveel eraf haalt voor mijn gevoel. Het afronden doe ik met een gewone rasp.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 01:04

Ik heb een minislijptol met een hoof grinder van werkman gekocht. Die ga ik binnenkort testen op mn oudste.