Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 270 van de 275 [ 6874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] artrose

 
Profiel   

Dank je!

Ik ga me er eens goed in verdiepen. Voor nu hopen dat de injecties haar helpen. En proberen een weg te vinden om haar in beweging / training te houden. Denk dat ik daarvoor bij een soort van revalidatie iemand moet zijn die hier verstand van heeft. Maar waar vind je zo iemand? Dan voornameliik vanaf de grond.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 13:21 



 
Profiel   

Hoi,
Ik weet niet of dit voor jullie relevant is of iemand hiermee geholpen kan worden. Ik kwam vandaag dit artikel tegen over een mogelijke nieuwe behandel methode tegen artrose. En omdat het met succes op paarden is getest is het misschien wel interessant om hier vermelden.
Ik was in ieder geval positief verast door de ontwikkeling.

https://www.utwente.nl/nieuws/2022/2/460545/hydrogel-voor-reparatie-kraakbeen-voor-het-eerst-op-mensen-getest

of

https://www.deingenieur.nl/artikel/injecteerbare-hydrogel-herstelt-kraakbeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-22 01:13 



 
Profiel   

Hoi. Ik meld me hier even voor advies. Ik wil mijn paard met artrose in de voorbenen toch weer wat meer op gaan bouwen. Vorig jaar eind van de zomer liep hij niet goed, in het najaar is hij behandeld en sindsdien heb ik hem even laten staan. Het is nat en we hebben een slechte bak. Gezien hij nu flink begint aan te komen, vervelend wordt en spiermassa begint te verliezen, wil ik hem toch weer meer in beweging hebben. Ik ben alleen zoekende in hoe. Ik krijg les in werken aan de hand van een revalidatietrainer, maar ong 2 keer in de week vind mijn paard leuk en daarna wordt het vervelend. Hij is nu te druk om mee over de weg te gaan. Ik ben zelf wat zwaarder, dus ik wil er niet zomaar op stappen. Longeren proberen we 1x per week of 1x per 2 weken te doen, maar ik wil hem daarin niet forceren. Hebben jullie nog andere ideeën om hem wat beweging te geven? We hebben altijd 4/5x per week gereden, veel lange buitenritten, dus deze overgang naar stilstaan is wat te groot voor hem denk ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 14:56 



 
Profiel   

Misschien los laten lopen ? Zoals Emiel Voest doet of parelli. Dus los in een circel en dan werken met lichaamshouding etc. Ik weet alleen niet of dat niet te belastend is voor de artrose. Maar mijn paard vond dat altijd geweldig, dus ik ook.

Of werken aan de hand met lange lijnen. Dan stap je er dus meer achter, maar maak je dus ook wat meer km's dan met werk aan de hand. Zo kan je ook meer combineren met longeren en werken aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 15:15 



 
Profiel   

Of gewoon heel simpel lekker gaan wandelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 19:21 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Hoi. Ik meld me hier even voor advies. Ik wil mijn paard met artrose in de voorbenen toch weer wat meer op gaan bouwen. Vorig jaar eind van de zomer liep hij niet goed, in het najaar is hij behandeld en sindsdien heb ik hem even laten staan. Het is nat en we hebben een slechte bak. Gezien hij nu flink begint aan te komen, vervelend wordt en spiermassa begint te verliezen, wil ik hem toch weer meer in beweging hebben. Ik ben alleen zoekende in hoe. Ik krijg les in werken aan de hand van een revalidatietrainer, maar ong 2 keer in de week vind mijn paard leuk en daarna wordt het vervelend. Hij is nu te druk om mee over de weg te gaan. Ik ben zelf wat zwaarder, dus ik wil er niet zomaar op stappen. Longeren proberen we 1x per week of 1x per 2 weken te doen, maar ik wil hem daarin niet forceren. Hebben jullie nog andere ideeën om hem wat beweging te geven? We hebben altijd 4/5x per week gereden, veel lange buitenritten, dus deze overgang naar stilstaan is wat te groot voor hem denk ik..


Veel gaan wandelen..... voor jullie beiden lekker om een beetje in shape te raken.
Als hij in het begin dat te sterk wordt zou je eens kunnen kijken naar de concord leader.

Juist met artrose is veel en rustig bewegen juist erg goed. Lekker rechtuit, wandelschoenen aan, en gaan met die banaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 15:36 



 
Profiel   

Lioony schreef
Zijn er nog meer mensen met ervaring met stoppen met speciaal beslag? Mijn merrie staat al jaren voor op ijzers met zooltjes en siliconen na een peesblessure en sinds 2 jaar heeft ze artrose. Beslag dus nog steeds eronder op advies van DA. Ze is destijds ingespoten en doet het sindsdien goed, maar ik merk dat het niet gaat om weer terug naar Z niveau te trainen. Ze lijkt toch wel te compenseren. Ik rijd dus alleen nog rustig aan en eigenlijk het afgelopen half jaar niks met haar gedaan. Zou misschien nog weleens weer buitenritten willen maken, maar ik heb ook veranderde interesses en het kost toch tijd om de merrie daarvoor in conditie te houden. Moeten ook minimaal 30-50 min met trailer op pad voor een leuke rit dus dat is ook niet iets waar ik echt wekelijks tijd voor heb.
Ik zit dus beetje in dubio of ik haar van de ijzers wil halen. Toen ik ermee begon was het 130 euro, nu 175 en de smid heeft al aangekondigd dat het zodra z’n huidige voorraad op is weer omhoog gaat.. Vind het eigenlijk te gek worden, zeker omdat ze dus eigenlijk vooral gewoon lekker paard is en buiten loopt en ik weinig rijd.
Maarja mocht ik wel weer ns zin hebben en weer op buitenrit gaan, vraag ik me af of dat dan meer druk geeft op het gewricht..


ik lees nu pas ik ben gestopt met de siliconen het werdt mij echt te duur. Nu ben ik overgestap wel op ijzers en een zooltje die dan in de vorm van ijzer wordt gemaakt. Straal ligt wel open zeg maar.

heb heb ook tijdje ijzerloos geprobeerd maar dat ging helaas niet. Misschien dat ik overweeg op de stal waar ik nu sta wel weer ijzerloos te proberen want ik merk duidelijk dat zn achter hoeven al minder slijten dan op de vorige stal. Maar denk dat ik dat pas weer aandurf als hij echt met pensioen gaat

op buitenrit zou je bijv hoefschoenen kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 15:42 



 
Profiel   

Heeft er hier iemand ervaring met de Cortaflex van Equine America?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 02:46 



 
Profiel   

Yes! Ik heb die lange tijd gegeven aan mijn artrosepaard toen ik er nog met reed. Vond ik echt super spul, en hij deed het er super mee!

Nu staat hij op pensioen, niet omwille van zijn artrose, en krijgt hij het niet meer. Maar toen hij nog in het werk stond, deed hij het er echt geweldig op

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-22 13:47 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Yes! Ik heb die lange tijd gegeven aan mijn artrosepaard toen ik er nog met reed. Vond ik echt super spul, en hij deed het er super mee!

Nu staat hij op pensioen, niet omwille van zijn artrose, en krijgt hij het niet meer. Maar toen hij nog in het werk stond, deed hij het er echt geweldig op


Wat goed om te horen dat jouw paard het er zo goed op deed!

Welke variant gebruikte je en in welke vorm gaf jij het? En binnen welke termijn merkte je écht duidelijk verschil? En waarin dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-22 00:55 



 
Profiel   

Steentje, eigenlijk heb je niet zoveel aan de vraag welk supplement goed helpt bij een ander paard. Elk paard reageert echt anders op glucosamine producten. Ene paard doet het super op product A terwijl ander paard het juist goed doet op product B. Daarom heeft het ook zeker zin om een ander glucosamine product te proberen als de eerste die je probeert niet zo goed werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-22 11:13 



 
Profiel   

Ja sluit aan bij Maris. De mijne doet het heel goed op Cortaflex het knakken is ook helemaal weg. Terwijl ik weinig effect merkte bij pharmahorse, terwijl ik dat ook een prachtig merk vind met mooie producten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-22 17:09 



 
Profiel   

Hoi!

Ik meld mij hier even met een vraag als dat mag. :)

Mijn merrie (22) is 6 wkn geleden geopereerd aan haar knie rechtsvoor om twee chipjes eruit te halen. Gezien de artrose die daar zit verloopt het revalideren moeizamer en pijnlijker dan gehoopt.

We stappen nu 2x per dag 10 a 15 minuten en mogen dit opbouwen naar een half uur. Ze was tot voor de operatie super fit want we zouden Z1 starten. En de DA heeft de deal gesloten dat we dat alsnog dit jaar kunnen gaan doen :+ <<)

Ze krijgt nu nog pijnstillers en is 1x ingespoten met hyaluronzuur en groeihormoon. 12/4 gaan we terug voor controle en verdere aanpak.

Hebben jullie misschien tips om haar nog meer te helpen? Wellicht qua voeding of manier van opbouwen?

Hebben jullie ervaring met een aquatraining met artrose? En zo ja waar heb je dat gedaan?

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken +:)+ :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 17:39 



 
Profiel   

QueenBeeBee schreef
Hoi!

Ik meld mij hier even met een vraag als dat mag. :)

Mijn merrie (22) is 6 wkn geleden geopereerd aan haar knie rechtsvoor om twee chipjes eruit te halen. Gezien de artrose die daar zit verloopt het revalideren moeizamer en pijnlijker dan gehoopt.

We stappen nu 2x per dag 10 a 15 minuten en mogen dit opbouwen naar een half uur. Ze was tot voor de operatie super fit want we zouden Z1 starten. En de DA heeft de deal gesloten dat we dat alsnog dit jaar kunnen gaan doen :+ <<)

Ze krijgt nu nog pijnstillers en is 1x ingespoten met hyaluronzuur en groeihormoon. 12/4 gaan we terug voor controle en verdere aanpak.

Hebben jullie misschien tips om haar nog meer te helpen? Wellicht qua voeding of manier van opbouwen?

Hebben jullie ervaring met een aquatraining met artrose? En zo ja waar heb je dat gedaan?

Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken +:)+ :)*


Oef, dat is wel een lastige combi. Mag ik vragen waarom ervoor is gekozen om de chipjes op deze leeftijd met artrose nog te verwijderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 18:34 



 
Profiel   

Earth schreef
Oef, dat is wel een lastige combi. Mag ik vragen waarom ervoor is gekozen om de chipjes op deze leeftijd met artrose nog te verwijderen?


Ja natuurlijk, ik heb daar namelijk erg over getwijfeld of het wel verstandig was. Maar niks doen was geen optie, dan moest ze ingeslapen worden wat op zich helemaal geen schande is op deze leeftijd. Maar de DA was en is nog steeds enorm optimistisch over het herstel. En heeft steeds aangegeven dat het echt de moeite waard zou zijn. Dus vandaar dat ik de gok genomen heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:02 



 
Profiel   

QueenBeeBee schreef
Earth schreef
Oef, dat is wel een lastige combi. Mag ik vragen waarom ervoor is gekozen om de chipjes op deze leeftijd met artrose nog te verwijderen?


Ja natuurlijk, ik heb daar namelijk erg over getwijfeld of het wel verstandig was. Maar niks doen was geen optie, dan moest ze ingeslapen worden wat op zich helemaal geen schande is op deze leeftijd. Maar de DA was en is nog steeds enorm optimistisch over het herstel. En heeft steeds aangegeven dat het echt de moeite waard zou zijn. Dus vandaar dat ik de gok genomen heb


Ah ok dus ze had er ook wel serieus last van? Dan snap ik de gok wel. Zou je iets kunnen doen van aquatherapie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:04 



 
Profiel   

Earth schreef
Ah ok dus ze had er ook wel serieus last van? Dan snap ik de gok wel. Zou je iets kunnen doen van aquatherapie?


Ja zeker. Ze liep niet kreupel maar die chipjes waren best groot en irriteerde het gewrichtskapsel en kwamen dan tussen de bot delen. Dus dat gaf enorm veel pijn.

Ja ik dacht idd aan een aquatraining maar ben daar onbekend mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 19:07 



 
Profiel   

glucosamine of zoiets geef je al geloof ik he ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 11:21 



 
Profiel   

Maris schreef
glucosamine of zoiets geef je al geloof ik he ?


Nee geef ik niet (op advies van de DA eigenlijk)

Tips eventueel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 12:55 



 
Profiel   

QueenBeeBee schreef
Maris schreef
glucosamine of zoiets geef je al geloof ik he ?


Nee geef ik niet (op advies van de DA eigenlijk)

Tips eventueel?



ooh, daar is dan al best veel winst te behalen. Tenminste .... voor heel veel paarden kan zo'n supplement echt veel verschil uitmaken.
Omdat voor elk paard een ander glucosamine product kan werken is het een kwestie van uitproberen. En heeft het ook echt nut om een ander product met glucosamine te proberen als het eerste niet (genoeg ) werkt. Maar er zijn wel aan aantal producten die voor veel paarden werken natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 20:16 



 
Profiel   

Zijn er Producten die aangeraden worden of waar moet ik op letten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 17:19 



 
Profiel   

QueenBeeBee schreef
Zijn er Producten die aangeraden worden of waar moet ik op letten?


Zoek even via de zoekfunctie in dit topic. Er hebben wel rijtjes in gestaan met producten die voor veel paarden werken.
Je kan kiezen voor alleen glucosamine. Of glucos en chondroitine en MSM ( voor betere opname en werking van glucosamine ) Nog een stap verder zijn producten met hyaluronzuur erin, maar die zijn ook een stuk duurder.
En je hebt ook nog producten met natuurlijke pijnstillers erin. Zoals duivelsklauw ( niet zo geschikt voor langdurig gebruik ivm mogelijk maagklachten ) In duitsland gebruiken ze veel groenlipmossel en gember. In engeland weer meer gemicroniseerd lijnzaad en boswellia.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 20:28 



 
Profiel   

Maris schreef
QueenBeeBee schreef
Zijn er Producten die aangeraden worden of waar moet ik op letten?


Zoek even via de zoekfunctie in dit topic. Er hebben wel rijtjes in gestaan met producten die voor veel paarden werken.
Je kan kiezen voor alleen glucosamine. Of glucos en chondroitine en MSM ( voor betere opname en werking van glucosamine ) Nog een stap verder zijn producten met hyaluronzuur erin, maar die zijn ook een stuk duurder.
En je hebt ook nog producten met natuurlijke pijnstillers erin. Zoals duivelsklauw ( niet zo geschikt voor langdurig gebruik ivm mogelijk maagklachten ) In duitsland gebruiken ze veel groenlipmossel en gember. In engeland weer meer gemicroniseerd lijnzaad en boswellia.


Dank je wel voor de uitleg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 21:33 



 
Profiel   

Ik geef sinds kort CartiAid senior. Hopelijk dat dat iets werkt.

Gisteren was ze erg shagrijnig. Lastig te zeggen of dat is omdat ze een merrie is en de weer omslag gewoon echt stom is, of dat ze toch wat meer last heeft door de weersomslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 11:10 



 
Profiel   

Aan alle mensen die een supplement bijvoeren aan hun paard;

Wat is jullie ervaring met de frequentie daarvan?

Zijn er mensen die bijvoorbeeld om de dag geven, en daar nog profijt van hebben?
Ik kan nergens iets vinden of de werking verloren gaat wanneer je het minder frequent dan dagelijks geeft... Ik snap dat 1-2 x per week niet veel gaat uithalen, maar bij bijvoorbeeld duivelsklauw staat dat je sowieso 48 uur moet wachten ivm doping; zou je dan kunnen stellen dat 3-4 x per week ook resultaat geeft?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 270 van de 275 [ 6874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen