Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 266 van de 275 [ 6874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] artrose

 
Profiel   

Maris schreef
Begin dan eens met een glucosamine supplement. Dat alleen kan al zoveel verschil uitmaken !


Ik geef nu sinds 5 weken glucosamine, msm en kurkuma bij dus dat geef ik al!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 11:34 



 
Profiel   

Super ! Merk je al verschil ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 11:42 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik zou dan eerder kijken naar je brokjes vloeibaar maken en daar je poeder doorheen doen. Ik vind de meeste combinaties die worden aangeboden best laag in dosering. Daarom koop ik het allemaal puur en los, maak slobber van havens gastro en t gaat er als zoete koek in.


Mijne vind Slobber maar niks, ook niet als ik het nog wat droog laat.. Helaas. Al meerdere soorten geprobeerd. Dus ik zoek echt iets in brokjesvorm / vloeibaar, wat ik er op het laatste moment overheen kan doen. Ik voer hem zelf namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 22:01 



 
Profiel   

Ik geef die van mij sillicum, dat is vloeibaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 23:03 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Slmt9 schreef
Ik zou dan eerder kijken naar je brokjes vloeibaar maken en daar je poeder doorheen doen. Ik vind de meeste combinaties die worden aangeboden best laag in dosering. Daarom koop ik het allemaal puur en los, maak slobber van havens gastro en t gaat er als zoete koek in.


Mijne vind Slobber maar niks, ook niet als ik het nog wat droog laat.. Helaas. Al meerdere soorten geprobeerd. Dus ik zoek echt iets in brokjesvorm / vloeibaar, wat ik er op het laatste moment overheen kan doen. Ik voer hem zelf namelijk.


Ook niet als je zn favo brok wat aanlegt met warm water? Dan kan je zelf bepalen hoe dik (dus nog kauwen) of dun (opdrinken) je het maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 06:39 



 
Profiel   

En in een hele groot spuit mengen met appelmoes ofzo en dan in de mond spuiten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 10:33 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ook niet als je zn favo brok wat aanlegt met warm water? Dan kan je zelf bepalen hoe dik (dus nog kauwen) of dun (opdrinken) je het maakt.


Ik heb het geprobeerd met al zijn lekker voer, met honing, appel, wortels erdoor, maar hij laat het toch liggen. De poeder die er nu overheen zit, gaat wel, maar zoals duivelsklauw heeft een sterkere smaak en dan hoeft hij het niet meer. Trekt z'n neus ervoor op en de volgende dag ligt het nog in de voerbak. Zit ook niet zo te wachten op iedere dag strijd voeren om het in m'n mond te spuiten eerlijk gezegd... Iemand nog andere tips?


Trouwens.. Even een vraag voor jullie allemaal.
Mijn paard houdt een verdikking boven de kogel, gewoon zacht, soort gal, maar ook weer niet helemaal. Nu is het een paar dagen wat mooier en warmer weer geweest en nu wordt die verdikkingen dikker. Nog steeds zacht, wel iets meer spanning erop. Hij loopt verder prima, maar ik word alweer onzeker door die bulten. Hebben jullie paarden dit ook??

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:02 



 
Profiel   

Mijn merrie heeft dit aan beide voorbenen. Rechts heeft ze artrose door een los botfragment. Het was altijd soepel en zacht, maar sinds een paar maand staat het ook op spanning. Het werd ook warm dus ben toen weer naar de kliniek gegaan voor een check. Ze reageert daardoor wel wat meer op aanspanning bij de buigproef maar loopt er niet anders op. Ik krijg het helaas niet meer zacht en flexibel, ook niet met rust. Volgende de dierenarts moest ik me geen zorgen maken, maar ik vind dat ook lastig hoor. Het lichaam geeft niet voor niets iets aan.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:24 



 
Profiel   

Jets schreef
Mijn merrie heeft dit aan beide voorbenen. Rechts heeft ze artrose door een los botfragment. Het was altijd soepel en zacht, maar sinds een paar maand staat het ook op spanning. Het werd ook warm dus ben toen weer naar de kliniek gegaan voor een check. Ze reageert daardoor wel wat meer op aanspanning bij de buigproef maar loopt er niet anders op. Ik krijg het helaas niet meer zacht en flexibel, ook niet met rust. Volgende de dierenarts moest ik me geen zorgen maken, maar ik vind dat ook lastig hoor. Het lichaam geeft niet voor niets iets aan.

[ [url=m/4i7vpl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier dus echt precies hetzelfde, je ziet het niet zo goed op de foto qua plek maar wel qua verdikking.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:34 



 

[ img ]

Bij die van mij ziet het er zo uit gaat om lv

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:36 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
[ [url=m/nOVEqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij die van mij ziet het er zo uit gaat om lv


Bij de jouwe lijkt het meer de kogel, of niet? Bij mijne dus echt zo'n 'zakje' boven de kogel. Nog een foto gevonden van vorig jaar zelfde tijd (in de winter lijkt het minder, door kou??).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 22:44 



 

Ja is echt de kogel. Maar hij heeft op z'n achterbenen ook van die bulten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 03:58 



 
Profiel   

Dit is van voor. Ze heeft deze gallen al zo’n 7 jaar, maar ik weet pas sinds vorig jaar dat ze artrose heeft (toen heb ik haar over kunnen kopen). Ze waren eerder ook een stuk kleiner en zachter.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:02 



 
Profiel   

Yaffie schreef
Ik heb het geprobeerd met al zijn lekker voer, met honing, appel, wortels erdoor, maar hij laat het toch liggen. De poeder die er nu overheen zit, gaat wel, maar zoals duivelsklauw heeft een sterkere smaak en dan hoeft hij het niet meer. Trekt z'n neus ervoor op en de volgende dag ligt het nog in de voerbak. Zit ook niet zo te wachten op iedere dag strijd voeren om het in m'n mond te spuiten eerlijk gezegd... Iemand nog andere tips?


Ik werk dmv connection training. Dat is positieve gedragstraining zonder dwang. Ik ben zelf minder valide geworden, dus moest creatief worden hoe een paard meewerkt omdat ik het op snelheid en kracht niet kan winnen. Alle handelingen die hij normaal vreselijk vond (zo ook (worm)spuit) erin), ben ik gaan trainen en doen we nu in vrijheid, waarbij hij zelf zn hoofd aanbiedt en mond open doet.
Het is geen quick fix, het vraagt tijd en open staan voor een (mogelijk) compleet andere trainingswijze dan hoe je het nu misschien kent.

Maar mocht je er meer over willen weten, pb maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 08:20 



 
Profiel   

Zijn er ook bokkers die deze als eens gebruikt hebben? Zo ja, hoe is dat bevallen?

https://hypostore.nl/incrediwear-hoof-s ... 3AQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 18:40 



 
Profiel   

Hoi,

Ik lees dat hier veel bokkers zijn Die een product van Equine America voeren aan hun paard met artrose.
Mijn pony heeft ook jarenlang de glucosamine gekregen van dat merk.
Ik wilde het laatst weer bestellen, maar het lijkt erop alsof het niet meer te verkrijgen is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 09:11 



 
Profiel   

Def schreef
Hoi,

Ik lees dat hier veel bokkers zijn Die een product van Equine America voeren aan hun paard met artrose.
Mijn pony heeft ook jarenlang de glucosamine gekregen van dat merk.
Ik wilde het laatst weer bestellen, maar het lijkt erop alsof het niet meer te verkrijgen is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!


Klopt. Ik voerde dit ook en ben nu overgestapt op een ander merk omdat het steeds moeilijker verkrijgbaar is en dat is gewoon niet praktisch. Ik hoop dat het nieuwe middel net zo goed werkt en bevalt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 00:13 



 
Profiel   

hey, even een vraagje!
Ik wil graag mijn paard ondersteunen met supplementen, dus ben ik het topic een beetje door gespit en zie ik vele merken voorbij komen. Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het lijkt mij een goed idee om met glucosamine te beginnen, maar zouden jullie daar nog iets bij toevoegen zoals bijvoorbeeld een msm of duivelsklauw of eerst alleen de glucosamine proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:11 



 

JoellaLoves schreef
hey, even een vraagje!
Ik wil graag mijn paard ondersteunen met supplementen, dus ben ik het topic een beetje door gespit en zie ik vele merken voorbij komen. Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het lijkt mij een goed idee om met glucosamine te beginnen, maar zouden jullie daar nog iets bij toevoegen zoals bijvoorbeeld een msm of duivelsklauw of eerst alleen de glucosamine proberen?


Ik heb em op duivelsklauw in combinatie met glucosamine msm. Doet ie het super op

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:30 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
JoellaLoves schreef
hey, even een vraagje!
Ik wil graag mijn paard ondersteunen met supplementen, dus ben ik het topic een beetje door gespit en zie ik vele merken voorbij komen. Nu kunnen jullie wel begrijpen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het lijkt mij een goed idee om met glucosamine te beginnen, maar zouden jullie daar nog iets bij toevoegen zoals bijvoorbeeld een msm of duivelsklauw of eerst alleen de glucosamine proberen?


Ik heb em op duivelsklauw in combinatie met glucosamine msm. Doet ie het super op


daar ga ik even naar kijken! Heb jij dan een combinatie gekocht van glucosamine + msn of hebben je beide apart van elkaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:33 



 
Profiel   

Ik zou beginnen met een "simpel" supplement. Dus met glucosamine alleen of met msm/ chondroitine. Mocht dat niet voldoende werken kan je dan altijd weer een stapje verder.
Ik zou niet beginnen met duivelsklauw. Dit maskeert de pijn die ze eventueel hebben waardoor je ze eerder gaat overbelasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:47 



 

Ik ben op advies van de da begonnen met glucosamine + msm dit heb in gwn gemengd zeg maar gekocht. Later duivelsklauw toegevoegd.

Nu is duivelsklauw bijna op, dus ga weer eventjes zonder duivelsklauw. En misschien dat ik em even zonder supplementen ga zetten, maar dat hangt af van de maat waarin we gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:38 



 

Maris schreef
Ik zou beginnen met een "simpel" supplement. Dus met glucosamine alleen of met msm/ chondroitine. Mocht dat niet voldoende werken kan je dan altijd weer een stapje verder.
Ik zou niet beginnen met duivelsklauw. Dit maskeert de pijn die ze eventueel hebben waardoor je ze eerder gaat overbelasten.


Dat valt wel mee hoor, ik heb et op advies van de da. Paard met atrose wil je in beweging houden, alles soepel. Overbelasten gebeurt niet snel als jij alles goed aan het monitoren bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:39 



 
Profiel   

Weten jullie welke producten ik mijn paard zou kunnen tegen, wat pijnstillend werkt, maar wel vriendelijk is voor de maag? Heb namelijk het idee dat hij ook op duivelsklauw reageerde met pijn in z'n buik... De winter/kou komt er weer aan, dus ik wil me graag voorbereiden.. de zomer is hij gelukkig goed doorgekomen met een breed scala aan kruiden en supplementen := :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:34 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik zou beginnen met een "simpel" supplement. Dus met glucosamine alleen of met msm/ chondroitine. Mocht dat niet voldoende werken kan je dan altijd weer een stapje verder.
Ik zou niet beginnen met duivelsklauw. Dit maskeert de pijn die ze eventueel hebben waardoor je ze eerder gaat overbelasten.


Daar zat ik later ook over na te denken! We gaan eerst maar even de eerste combinatie geven om te kijken of dat uberhaupt werkt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 266 van de 275 [ 6874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen