Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 271 van de 275 [ 6868 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] artrose

 
Profiel   

Oh geen idee eigenlijk. Er staat bij veel supplementen wel een acute en een onderhoudadosis. Ik geef inmiddels onderhoudsdosis en ben nu net over gestapt naar een versie zonder duivelsklauw. Als het minder gaat/minder weer wordt, krijgt ze weer de versie met duivelsklauw
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 09:51 



 
Profiel   

Dat is een kwetsie van uit proberen. Ene paard heeft echt dagelijks nodig en ander niet. Ander factoren zoals hoe staat je paard in training is ook van belang.

Mijn haf kan prima met een dag of om de dag overslaan. helemaal zonder kan hij weer niet dan merk ik duidelijk dat hij minder fijn loopt (niet kreupel maar gewoon net niet fijn door zijn lijf).

Ook heeft zijn training er mee te maken. Blijven trainen houdt hem toch het meest soepel. Hij wordt zondag 24 en doet het echt nog heel goed!

Als ik keer intensievere training heb gehad, of lange buitenrit verhoog ik heel soms de dosering van suplement (niet de duivelsklauw)

Voor rest is echt per paard afhankelijk en hoe hij verder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 10:09 



 
Profiel   

Ik doe in de zomer wel vaak om de dag en merk dan geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 11:17 



 
Profiel   

Hoi,

Nieuw in dit topic, maar gezien paardlief meer last leek te krijgen van zijn halsartrose c6-c7 maar eens mee lezen. Afgelopen periode zagen we hem ook bijna niet meer liggen/slapen, maar wel rollen en kreeg hij slaap aanvallen tijdens/na het poetsen en zadelen. Staat nu sinds 2,5 week weer op glucosamine en msm en curcuma (gaven we de winter ook bij, maar leek niet meer nodig) en vanmorgen troffen we hem voor het eerst weer slapend aan!

Hopelijk worden zijn slaap-aanvallen nu ook minder en is dat niets anders…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 13:45 



 
Profiel   

Nachtlampje schreef
Aan alle mensen die een supplement bijvoeren aan hun paard;

Wat is jullie ervaring met de frequentie daarvan?

Zijn er mensen die bijvoorbeeld om de dag geven, en daar nog profijt van hebben?
Ik kan nergens iets vinden of de werking verloren gaat wanneer je het minder frequent dan dagelijks geeft... Ik snap dat 1-2 x per week niet veel gaat uithalen, maar bij bijvoorbeeld duivelsklauw staat dat je sowieso 48 uur moet wachten ivm doping; zou je dan kunnen stellen dat 3-4 x per week ook resultaat geeft?


Ik merk ook niet gek veel verschil. In de winter geef ik het hem structureel omdat hij s nachts langer op stal staat. Maar nu het weideseizoen is begonnen en hij s nachts buiten kan blijven sla ik het nog wel eens een dagje over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 15:12 



 
Profiel   

Mijn verzorgpony, een ouderwetse haflinger ( inmiddels 22 jaar ), heeft ook last van artrose in zijn achterbenen.

In de zomer, zolang hij 24/7 buiten staat, heeft hij er weinig last van. Zodra ze richting de winter weer meer op stal staan, gaat het vaak weer mis en zie je hem met de dag slechter lopen.
Normaal komen we de winter redelijk goed door, omdat ik hem in de lente/zomer/herfst in beweging hield met rijden ( voornamelijk buitenritten op eigen tempo ) en stukjes wandelen aan de hand. Zo komt hij redelijk goed de winter in en probeer ik dit in de winter ook aan te houden.

Helaas door een eigen blessure, waardoor ik bijna een half jaar amper wat heb kunnen doen, is hij dit jaar heel slecht de winter in gekomen en was de winter een enorme drama.

We geven geen supplementen, aangezien hij heel graag wil en geen grens kent als wij zijn ''pijn'' weghalen, wat het voor hem alleen maar erger zou maken. Nu wil hij alsnog heel graag, maar kunnen we duidelijk zien wanneer het gewoon niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:12 



 
Profiel   

Maar glucosamine etc zijn niet echt pijnstillers. Duivelsklauw b.v. wel. Dus daarin kan je wel een keuze maken, denk ik ?!

Darkadia, hoe gaat het met je paard na het beginnen met de glucosamine ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:26 



 
Profiel   

Maris schreef
Maar glucosamine etc zijn niet echt pijnstillers. Duivelsklauw b.v. wel. Dus daarin kan je wel een keuze maken, denk ik ?!

Darkadia, hoe gaat het met je paard na het beginnen met de glucosamine ?



Daar heb je zeker gelijk in. Nou moet ik dan ook wel toegeven dat ik me daar nog niet in heb verdiept. Misschien is het wel iets om hem net wat makkelijker de winter door te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:28 



 
Profiel   

Kan echt heel veel schelen hoor ! Ik zou het zeker proberen om te kijken of je je Haf wat kan helpen ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 13:34 



 
Profiel   

Maris schreef
Maar glucosamine etc zijn niet echt pijnstillers. Duivelsklauw b.v. wel. Dus daarin kan je wel een keuze maken, denk ik ?!

Darkadia, hoe gaat het met je paard na het beginnen met de glucosamine ?


We troffen hem een kleine week later helemaal plat aan in de weide en hij had ook 2 weken geen aanvallen. Helaas afgelopen week wel weer een aanval. Dus binnenkort toch maar even nader bloedonderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-22 20:40 



 
Profiel   

Darkadia, misschien PPID ? Dan kunnen ze ook aanvallen krijgen met omvallen etc. Is met medicijnen vaak goed wat aan te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 09:19 



 
Profiel   

Maris schreef
Darkadia, misschien PPID ? Dan kunnen ze ook aanvallen krijgen met omvallen etc. Is met medicijnen vaak goed wat aan te doen.


Ja daar heb ik dus ook aan zitten denken, al zijn er verder totaal geen symptomen van PPID bij hem aanwezig. En het was opvallend dat hij nadat we hem dus hebben zien slapen ook 2 weken geen enkele aanval meer heeft getoond. Maar vandaar dus idd dat ik wel zijn bloed wil laten checken op aantal zaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-22 20:06 



 
Profiel   

ik lees even mee.
mijn tinkermerrie van 29 zet een voorknie in rust wat naar voren toe.
dus staat het been dan licht gebogen.
ik gok dat dat ook iets is van artrose, ze loopt wel goed.
even kijken of ik nog iets tegenkom op de paginas van supplement wat voor haar misschien handog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-22 19:21 



 
Profiel   

Hoi allemaal, mijn oudje is recent overleden helaas. Als ik iemand in omgeving Veenendaal blij kan maken met een goedkope pot groenlipmossel (ca 350/400 gram), stuur gerust een pb'tje. Indien gewenst nog wat Devils relief er gratis bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 19:20 



 
Profiel   

Hoi,

Is hier misschien iemand die mij verder kan helpen. Vorig jaar Artrose geconstateerd bij mijn 11 jarige Fries, behandeld met prp. Ik ben op advies van da Science supplements flexibility plus gaan voeren. Nu een jaar later is hij helaas geopereerd ( tenoscopie peesschede) en staat hij op boxrust. Nu is hij wel opnieuw behandeld aan de artrose maar nu met stamcellen. Ik kreeg het advies om ook eens af te wisselen van supplement naar bijvoorbeeld global medics arti-sport, maar begreep dat daar 3,8% suiker per 1kg in zit. Het is een Fries die gevoelig is voor suikers en dus nu op boxrust staat. Zou dit dan toch een teveel aan suikers zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-22 11:41 



 
Profiel   

Ik ken de supplementen niet die je noemt, maar 3,8 % suiker klinkt als er weinig. Hoeveel moet je ervan per dag geven , hoeveel gram ? En daar dan 3,8% van. Zal niet veel zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 09:22 



 
Profiel   

Maris schreef
Ik ken de supplementen niet die je noemt, maar 3,8 % suiker klinkt als er weinig. Hoeveel moet je ervan per dag geven , hoeveel gram ? En daar dan 3,8% van. Zal niet veel zijn?


Bedankt voor je reactie. 30 gram per dag. 3,8% suiker per 1kg zit erin.

Ik vind het echt heel lastig welk supplement er nu het beste is. Ik zoek wel echt een uitgebreid supplement. Hebben jullie nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 11:52 



 
Profiel   

Er zijn zoveel glucosamine supplementen ! Er heeft wel eens een lijst gestaan hier met producten die voor meerdere paarden goed werkten.
En wil je dan een product met hyaluronzuur erin of zonder ?

edit : dit is een oud topic met supplem [VS] artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os


Laatst bijgewerkt door Maris op 31-08-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 12:36 



 
Profiel   

En deze met ha, maar wel al oud.

Maris schreef
De lijst met de producten met hyaluronzuur uit het HK topic van artrose hoort eigenlijk ook wel hier thuis. Dus mensen die nog meer producten ermee weten, vul de lijst dan ajb aan !
Maris schreef
Misschien kunnen we er eens een lijstje van maken ? Supplementen met HA ?
- cortaflex - ? HA
- NAF superflex - 9 mg HA
- Grand HA van Grand Meadows - 300 mg HA
- Mobility van Pavo - 125 mg HA
- Flexijoint van Equimins - 60 mg HA
- Equiflex HA liquid - eerst 600 mg, later onderhoud 300 mg HA
- ekyflex ( via de da ) - 85 mg HA
+ equine america HA solution - ? HA = cortaflex ! Geen dosering HA van te vinden
+ arthri- aid van nutri science - 125 mg HA Link http://www.nutri-science.nl/NL/gewricht ... riaid.html

Er zijn ook nog meer producten met HA hoor ! Misschien dat anderen dit lijstje kunnen aanvullen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 12:40 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een aantal jaren geweldig goed gedaan op joint comp van phytonics. ik wilde ook niet teveel suikers geven en daarvan hoefde je maar 7 gram per dag te geven. Wel met veel minder glucosamine en chondroitine per dag, maar ( waarschijnlijk ) door de toegevoegde kruiden toch heel effectief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-22 12:44 



 
Profiel   

Ik heb op advies van de DA een tijd de Artigold gegeven. Vanwege de prijs destijds overgestapt naar Pharmahorse Gluco Pro en ik moet zeggen die van mij doet het er eigenlijk heel goed op.

Deze maand gaat die van mij met beide voorbenen weer op de foto. Vorig jaar bij toeval artrose in beide voorbenen aangetroffen, we gingen voor het hoefgewricht, 100% goed, en kreeg er gratis artrose zonder site als bij. Na een jaar een controle foto om te kijken of het hetzelfde is gebleven of verergerd. Ben heel benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-22 22:13 



 
Profiel   

A_nouk schreef
Ik heb op advies van de DA een tijd de Artigold gegeven. Vanwege de prijs destijds overgestapt naar Pharmahorse Gluco Pro en ik moet zeggen die van mij doet het er eigenlijk heel goed op.

Deze maand gaat die van mij met beide voorbenen weer op de foto. Vorig jaar bij toeval artrose in beide voorbenen aangetroffen, we gingen voor het hoefgewricht, 100% goed, en kreeg er gratis artrose zonder site als bij. Na een jaar een controle foto om te kijken of het hetzelfde is gebleven of verergerd. Ben heel benieuwd :j


Mijn da zei altijd dat foto's niet zoveel zin hebben. Omdat paarden soms heel kreupel zijn van een klein beetje artrose en andere paarden helemaal niet van veel artrose.
Dus ik vraag me af wat een controle foto voor zin heeft ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 09:28 



 
Profiel   

A_nouk schreef
Ik heb op advies van de DA een tijd de Artigold gegeven. Vanwege de prijs destijds overgestapt naar Pharmahorse Gluco Pro en ik moet zeggen die van mij doet het er eigenlijk heel goed op.

Deze maand gaat die van mij met beide voorbenen weer op de foto. Vorig jaar bij toeval artrose in beide voorbenen aangetroffen, we gingen voor het hoefgewricht, 100% goed, en kreeg er gratis artrose zonder site als bij. Na een jaar een controle foto om te kijken of het hetzelfde is gebleven of verergerd. Ben heel benieuwd :j


Merkte je verschil tussen de artigold en de glucopro?
Succes met de foto, hopelijk is de artrose hetzelfde gebleven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 10:42 



 
Profiel   

Maris schreef
Er zijn zoveel glucosamine supplementen ! Er heeft wel eens een lijst gestaan hier met producten die voor meerdere paarden goed werkten.
En wil je dan een product met hyaluronzuur erin of zonder ?

edit : dit is een oud topic met supplem [VS] artrose suppl. welke de beste optie: Subli, Puur & Groene Os


Dankje! Ja met hyaluronzuur erin. Ik vind het lastig met zoveel producten op de markt. Welke nou het hoogst gedoseerd is. Mijn paard heeft geen artrose gerelateerd klachten waardoor ik verschil kan merken. Per toeval zijn we met de MRI achter de artrose gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 10:45 



 
Profiel   

https://www.equicanine.nl/contents/nl/p ... oeder.html

Ik geef deze. Zit hyaloronzuur in, en collageen geloof ik. Ene keer de versie met duivelsklauw (senior) en anders degene zonder (synergy). Ze heeft even niets gehad van de zomer maar ben het nu weer aan het opstarten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 11:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 271 van de 275 [ 6868 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen