Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 269 van de 275 [ 6868 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] artrose

 
Profiel   

DoretteK schreef
Weet iemand toevallig of de Pharmahorse website het tijdelijk niet doet of dat er een reden is waarom hij het niet doet?

Zie wel dat Agradi en Epplejeck het ook verkopen, dat heb ik nooit gezien. Dus wellicht dat ze het zelf niet meer doen?

Mijn Glucosamine/MSM is namelijk bijna op...


Bij mij werkt de website.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:54 



 
Profiel   

Hmm wat gek, ik krijg elke keer een foutmelding. Zowel op mijn laptop als mijn mobiel.
Dan kijk ik morgen wel nog eventjes, thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:56 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie berichtjes allemaal! Normaal kan ik alles redelijkk goed relativeren maar deze keer gaat dat wat minder. In mijn hoofd was hij al met pensioen want 'kapot' :o

Hier doet de website van Pharmahorse het goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 09:44 



 
Profiel   

Heel gek zeg, bij mij doet ie het nog steeds niet :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:43 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Heel gek zeg, bij mij doet ie het nog steeds niet :(

Soms helpt dan heel simpel je apparaat helemaal uitzetten en weer opstarten. Het lijkt soms of blokkades ergens in het systeem blijven hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:58 



 
Profiel   

Heb het zowel op mijn mobiel als laptop, en beide zijn al een keer aan en uit geweest :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:00 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Weet iemand toevallig of de Pharmahorse website het tijdelijk niet doet of dat er een reden is waarom hij het niet doet?

Zie wel dat Agradi en Epplejeck het ook verkopen, dat heb ik nooit gezien. Dus wellicht dat ze het zelf niet meer doen?

Mijn Glucosamine/MSM is namelijk bijna op...

Ik zie dat op bulk msm 1 kg nu 11 euro is.. gezien het ook voor mensen bedoeld is neem ik aan dat deze ook prima is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:01 



 
Profiel   

Ik heb die van bulk ook vaak, ik bestel daar ook eiwitpoeder en zout

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:04 



 
Profiel   

Hebben jullie paarden met dit weer (vochtig) ook meer last of valt dat mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 22:37 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Hebben jullie paarden met dit weer (vochtig) ook meer last of valt dat mee?


Artrose klachten kunnen behoorlijk vermeerderen bij nat koud weer idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 11:25 



 

Tancreda4 schreef
Hebben jullie paarden met dit weer (vochtig) ook meer last of valt dat mee?


Voor het eerst dit jaar niet. Mijn pony heeft artrose in het SI en de herfst/winter is zijn slechte periode. Ik geef sinds september Kurasyn en hij is daar zo op verbeterd. Tot nu gaat het het super. Ik hoop dat het zo blijft de komende periode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 15:04 



 
Profiel   

Wat is kurasyn ?
Edit kurkuma en hyaluronzuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 16:50 



 

Ik heb em inmiddels al een tijdje zonder supplementen en speciaal beslag. En nog geen stap verkeerd gedaan. Ook niet stijver dan anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 18:06 



 
Profiel   

Zijn er nog meer mensen met ervaring met stoppen met speciaal beslag? Mijn merrie staat al jaren voor op ijzers met zooltjes en siliconen na een peesblessure en sinds 2 jaar heeft ze artrose. Beslag dus nog steeds eronder op advies van DA. Ze is destijds ingespoten en doet het sindsdien goed, maar ik merk dat het niet gaat om weer terug naar Z niveau te trainen. Ze lijkt toch wel te compenseren. Ik rijd dus alleen nog rustig aan en eigenlijk het afgelopen half jaar niks met haar gedaan. Zou misschien nog weleens weer buitenritten willen maken, maar ik heb ook veranderde interesses en het kost toch tijd om de merrie daarvoor in conditie te houden. Moeten ook minimaal 30-50 min met trailer op pad voor een leuke rit dus dat is ook niet iets waar ik echt wekelijks tijd voor heb.
Ik zit dus beetje in dubio of ik haar van de ijzers wil halen. Toen ik ermee begon was het 130 euro, nu 175 en de smid heeft al aangekondigd dat het zodra z’n huidige voorraad op is weer omhoog gaat.. Vind het eigenlijk te gek worden, zeker omdat ze dus eigenlijk vooral gewoon lekker paard is en buiten loopt en ik weinig rijd.
Maarja mocht ik wel weer ns zin hebben en weer op buitenrit gaan, vraag ik me af of dat dan meer druk geeft op het gewricht..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 10:21 



 
Profiel   

Ik zou dit juist met mijn dierenarts overleggen. Zij kent de foto's, weet hoe erg/minder erg het is en zij heeft geleerd over belasting en over het effect van speciale ijzers. Nou bof ik met een paardenarts die zich ook in beslag heeft verdiept, maar dat lijkt me degene die je echt kan adviseren over specifiek jouw paard. Alle goede bedoelingen op bokt ten spijt, heb jij weinig aan "soms gaat het best goed". Jij wilt een inschatting voor jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 11:59 



 
Profiel   

De merrie die bij mijn paard stond was altijd in de winter kreupel door artrose, door haar van het beslag af te halen liep ze vele malen beter in de winter. Maar goed dat is voor elk paard anders en ligt ook de bewegingsmogelijkheden, de plaats van artrose etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 14:05 



 
Profiel   

Wilmamarjon schreef
Ik zou dit juist met mijn dierenarts overleggen. Zij kent de foto's, weet hoe erg/minder erg het is en zij heeft geleerd over belasting en over het effect van speciale ijzers. Nou bof ik met een paardenarts die zich ook in beslag heeft verdiept, maar dat lijkt me degene die je echt kan adviseren over specifiek jouw paard. Alle goede bedoelingen op bokt ten spijt, heb jij weinig aan "soms gaat het best goed". Jij wilt een inschatting voor jouw paard.


Het advies van mijn DA is mij natuurlijk bekend.
Alleen is dit voor mij meer een gevoelskwestie, waardoor ik juist benieuwd ben naar de ervaring van anderen. Ik worstel beetje met een soort schuldgevoel als ik niet alles inzet wat mogelijk is, maar daarnaast moet ik ook realistisch naar mezelf blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 16:22 



 
Profiel   

Ik begrijp dat je natuurlijk het advies van de DA volgt, maar is dat van kort geleden? In mijn ervaring hebben DA alle begrip voor het feit dat je portemonnee ook een bodem heeft en de situatie qua trainen is ook veranderd ten opzichte van eerder. Ik zou mijn paardenarts zo even appen en die rekent niets voor even overleg. Dat hoort bij de begeleiding, maar misschien is dat niet overal zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 16:54 



 
Profiel   

Ik weet niet waar de artrose van je paard precies zit? Ik heb die van mij heel lang op ijzers gehad (zonder siliconen trouwens) en zij liep wel echt beter met ijzers (kogelartrose voor).

Echter moet het voor het paard ook wennen en inmiddels is ze sowieso al 3 jaar er vanaf en dat was prima te doen met buitenritten etc. In de zomer met droogte brokkelt het wat sneller als je op buitenrit bent, maar ik rijd eigenlijk nooit/of amper op harde wegdekken. Dus voornamelijk berm/zand etc, soms kleine stukjes verhard pad en dat gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 17:06 



 
Profiel   

DoretteK schreef
Weet iemand toevallig of de Pharmahorse website het tijdelijk niet doet of dat er een reden is waarom hij het niet doet?

Zie wel dat Agradi en Epplejeck het ook verkopen, dat heb ik nooit gezien. Dus wellicht dat ze het zelf niet meer doen?

Mijn Glucosamine/MSM is namelijk bijna op...



Heb ik ook gehad. Dacht iets met cookies/geschiedenis verwijderen sinds dien geen last van gehad. Is wel ff geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-22 21:47 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Hebben jullie paarden met dit weer (vochtig) ook meer last of valt dat mee?


Even terug stelde ik deze vraag. Vandaag is er artrose geconstateerd bij mijn paard. Helaas moet ik mij dus ook melden. Ze is ingespoten in de hoop dat dat haar wat helpt.

Ik ga het topic eens doornemen om te kijken wat de ervaringen zijn en of er meer is waarmee ik haar kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 21:59 



 

Mijn ruin heeft het echt zwaar gehad de afgelopen weken met de storm/regen/kou. Hij had zo’n last van z’n lichaam ondanks de dikke deken.
Gisteren was het natuurlijk een heerlijke dag en daar knapte hij zo van op! Gisteren heeft hij alleen
maar gespeeld en keihard gegaloppeerd door de paddock. Ik was zo blij om dat te zien want ik schrok echt hoe hij erbij liep.

Die van mij heeft artrose in het SI en wat bij hem heel goed helpt is Kurasyn en Horseflex joint power.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 07:03 



 
Profiel   

Die van mij heeft het er redelijk vanaf gebracht met het natte weer. Ik geef alleen glucosamine. Ze heeft artrose in beide kogelgewrichten voor.

Tancreda hopelijk heb je wat baat bij het inspuiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 07:28 



 
Profiel   

Tarico schreef
Mijn ruin heeft het echt zwaar gehad de afgelopen weken met de storm/regen/kou. Hij had zo’n last van z’n lichaam ondanks de dikke deken.
Gisteren was het natuurlijk een heerlijke dag en daar knapte hij zo van op! Gisteren heeft hij alleen
maar gespeeld en keihard gegaloppeerd door de paddock. Ik was zo blij om dat te zien want ik schrok echt hoe hij erbij liep.

Die van mij heeft artrose in het SI en wat bij hem heel goed helpt is Kurasyn en Horseflex joint power.


Fijn dat het met het zonnetje gelijk zoveel aanzienlijker beter gaat!

De artrose bij mijn paard zit in de rug, in buurt van si.
Geef jij die 2 dingen tegelijk of apart van elkaar en afwisselend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 07:59 



 

Ik geef het apart. Herfst/winter krijgt hij kurasyn (dit werkt voor hem het beste) en zodra het warmer/droger wordt geef ik Horseflex. In de zomermaanden als hij dag en nacht buiten staat geef ik niks.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 08:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 269 van de 275 [ 6868 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen