[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 22:48

debravanesch schreef:
Ik heb een vraag. Ik geef mijn paard momenteel het supplement ‘glucosamine en MSM’ van pharmahorse. Nu vroeg ik mij af of een supplement van duivelsklauw ook goed ondersteund en neem ik dan best gewoon duivelsklauw bovenop het supplement dat ik al geef of neem ik beter een supplement waar zowel glucosmine, MSM en duivelsklauw inzit?


Ik geef zelf glucosamine-MSM samen met duivelsklauw. Die combinatie werkt erg goed bij mijn pony. Ik moet wel steeds twee potten bestellen maar ze gaan samen in het voer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:37

Welk merk duivelsklauw geef jij?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:00

plutolover schreef:
Welk merk duivelsklauw geef jij?


Ik bestel altijd van Horse Flex.

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:29

Mijn pony met artrose is de laatste maanden erg stijf in zijn achterhand, vooral van rechtsachter heeft hij last. Hij heeft ook een tijdje erg kort gelopen rechtsachter, dat is inmiddels over. In galop liep hij vooral rechtsom niet zuiver, hij kon zijn binnen achter been slecht onder zijn lijf krijgen, opzich niet gek natuurlijk dan moet zijn slechte been het meeste werk doen. Hij heeft 3 maanden stilgestaan, alleen af en toe even een drafje laten doen om te kijken hoe het ging.
In stap en draf loopt hij nu weer goed alleen die stijfheid blijft hij toch wel last van hebben. Ik weet nog niet hoe hij in galop loopt dat heb ik nog niet met hem gedaan.
Nu de temperatuur weer wat omhoog is gegaan lijkt hij wel iets minder stijf te zijn.
Iemand een idee wat hiervoor zou kunnen helpen

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 08:23

plutolover schreef:
Een combi msm/glucosamine en duivelsklauw ben ik nog niet tegen gekomen


Ik 1 merk wel, maar ik twijfel omdat dan uiteraard het percentage glucosamine en MSM lager is. En hier ook nog andere dingen inzaten.

Jullie geven dit dus in poedervorm als ik het zo lees. Want ik zag ook vloeibaar passeren, maar daar zit ik dan weer met de vraag of er niet te veel vet inzit (dit heeft mijn paard niet nodig, staat redelijk goed)

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 08:30

Ik gebruik inderdaad poedervorm. De stal eigenaar doet 's ochtends de poeder in een klein bakje en mengt het aan met een beetje water. Dan gooit hij dat over de brokjes heen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:14

Ik heb glucosamine/msm in poedervorm

Mijn duivelsklauw heb ik t merk waar de dierenarts erg tevreden over is. De van audervard harpergyl. Als je grote emmer van 4,5 kg koopt. Ben je ongv 17 euro per maand kwijt. En die je ongv 10-12 maanden mee.

Alleen wil ik die denk van horse flex gaan geven als dit op is. Die lijkt me wat puurder dan die ik nu heb.

Dit zijn soort viskorrels ipv poeder

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:27

De glucosamine+ MSM heb ik van pharmahorse momenteel. Deze hebben echter geen duivelsklauw dus die ga ik van Horseflex bestellen denk ik. Maar twijfel wat ik op termijn ga doen, ook de glucosamine+MSM van horseflex nemen of deze gewoon behouden? Ik wil het ook niet verwarrend maken voor de stalhouder die dit geeft

Katara

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:14

Help..... sinds een paar maanden heeft mijn paard artrose. Iedere keer is het afwachten hoe ze loopt. De laatste keren loopt ze echt slecht. Eerder alleen in draf maar nu ook al in stap. Hoever gaan jullie? Ze gebruikt duivelsklauw maar het lijkt er op dat het niet meer helpt. Wat raden jullie mij aan om mn paard pijn vrij te laten bewegen? Ik voel me machteloos. |(

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:43

Katara schreef:
Help..... sinds een paar maanden heeft mijn paard artrose. Iedere keer is het afwachten hoe ze loopt. De laatste keren loopt ze echt slecht. Eerder alleen in draf maar nu ook al in stap. Hoever gaan jullie? Ze gebruikt duivelsklauw maar het lijkt er op dat het niet meer helpt. Wat raden jullie mij aan om mn paard pijn vrij te laten bewegen? Ik voel me machteloos. |(


Ik heb Equiflexion van de paardendrogist helpt bij mijn paard heel goed.
Heb je al een DA laten komen?

Katara

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:00

Westerntrail schreef:
Ik heb Equiflexion van de paardendrogist helpt bij mijn paard heel goed.
Heb je al een DA laten komen?

Ik gebruik devils relief van NAF van de paardendrogist. Ja de DA heeft geconstateerd dat het artrose is. Morgen ga ik bellen om advies te vragen aan de dierenarts.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:38

Geef je ook glucosamine/ chondroitine of gelatinaat ?

Katara

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:33

Maris schreef:
Geef je ook glucosamine/ chondroitine of gelatinaat ?

Nee dit is alles wat ik geef en dat moest voldoende zijn volgens de DA

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:42

Ik heb heel slecht nieuws gekregen. Ik heb hier eerder mijn verhaal gedaan. Paard is geopereerd aan kogel voorbeen voor synovitis, was toen kraakbeenschade en al wat bot schade. Na operatie stamcellen ingespoten en dit alles zou ervoor zorgen dat artroseproces enorm zou vertragen paard nog een hele tijd meekon, zelfs om mee te rijden.
We zijn nu 8 maand verder en waren een paar weken terug aan het werk (na go van veearts), hij had in de tussentijd ook eenmalig cortico's ingespoten omdat paard zich opnieuw geblesseerd had op de wei.
Aan de longe liep hij redelijk goed, wat licht onregelmatig. Onder de man echter ging het de eerste keer super. Erna steeds licht mank. We hebben even wat aanzien hoe het zou verdergaan, maar werd slechter dus veearts opnieuw laten komen.
Buigproef was giga positief dus foto's. Wat blijkt, ondertussen ook al botgroei (haken) aan het gewricht, spatie in het gewricht verkleind.
Niets wat we gedaan hebben heeft ook maar iets uitgehaald en op 8 maand tijd is het enorm verslechterd. Veearts gaat met kliniek overleggen of er uberhaupt iets mogelijk is en zoja wat.
Veearts vind trouwens, net zoals ik, dat als er nog iets mogelijk is, het op zijn minst iets moet zijn waardoor hij dressuurwerk nog kan doen, aangezien hij enorm graag werkt (vandaar waarschijnlijk ook dat hij de eerste keer terug onder de man gewoon door de pijn heen liep)

Wou eens horen of hier mensen met een gelijkaardig verhaal zijn? Hij krijgt glucosamine+MSM en Duivelsklauw wat de veearts al goed vond en ik zoizo mag blijven geven

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:18

Katara, met glucosamine producten is vaak nog behoorlijk veel winst te halen. In de zin dat daar heel veel paarden (enorm ) op vooruit gaan qua bewegen.

Katara

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:03

Maris schreef:
Katara, met glucosamine producten is vaak nog behoorlijk veel winst te halen. In de zin dat daar heel veel paarden (enorm ) op vooruit gaan qua bewegen.

Thnx..... Ik heb het gelijk besteld. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik maar zo. Beter dan een moeilijke beslissing nemen. We gaan het proberen.

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:14

Hoi allemaal!
Ik kom even binnenvallen. Mijn paard bleek 4 jaar geleden artrose in de hals te hebben, verklaarde destijds enorm veel, ze had enorm veel moeite met zijgangen en bepaalde dingen deed ze gewoon niet. Nu, 4 jaar later, loopt ze zonder protest zijgangen en is ze suuuper lenig met haar hals. Mijn moeder en ik beginnen te twijfelen of er wel echt artrose zit. We hadden toentertijd een trainer die de voorhand erg vasthield tijdens het rijden. Alle paarden waar zij op reed/rijd komen vast te zitten in de hals en hebben allemaal moeite met dezelfde oefeningen waar mijn paard destijds ook moeite mee had. Een punt wat onze twijfel wel weghaalt is het feit dat een dierenarts de artrose had gevonden... Zou het kunnen dat het geen artrose was maar iets anders?

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:23

Katara, je zou ook nog kunnen kijken naar een supplement met collageen en/of hyaluronzuur. Dat zijn er niet veel en het is niet goedkoop, maar mijn merrie doet het er prima op. Al die supplemten blijven lastig, maar inderdaad...baadt het niet...
Ze is al wat ouder en met pensioen, maar als ik haar in galop uit het weiland zie komen, dan denk ik dat ze zich goed voelt.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:31

Katara, verwacht niet gelijk verschil. Het kan soms wel tot 8 weken duren met glucosmaine voordat het zijn werk gaat doen. En soms is het ook een zoektocht welk glucosamine product het beste werkt voor je paard. Dus geef ook niet op na 1 product geprobeerd te hebben. Er staan hier in het topic wel lijsten met producten die voor meerdere paarden goed werkten.

En net wat Nadia zegt, gelatinaat is ook nog een optie. Maar dat zou ik niet tegelijk geven met glucosamine. Wordt dan wel een heel duur verhaal. Plus da tik persoonlijk altijd meer verhalen tegenkom waarbij glucosamine producten beter werken dan collageen/ gelatinaat. Maar goed ook dat is per paard verschillend.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:33

Cookie222 schreef:
Hoi allemaal!
Ik kom even binnenvallen. Mijn paard bleek 4 jaar geleden artrose in de hals te hebben, verklaarde destijds enorm veel, ze had enorm veel moeite met zijgangen en bepaalde dingen deed ze gewoon niet. Nu, 4 jaar later, loopt ze zonder protest zijgangen en is ze suuuper lenig met haar hals. Mijn moeder en ik beginnen te twijfelen of er wel echt artrose zit. We hadden toentertijd een trainer die de voorhand erg vasthield tijdens het rijden. Alle paarden waar zij op reed/rijd komen vast te zitten in de hals en hebben allemaal moeite met dezelfde oefeningen waar mijn paard destijds ook moeite mee had. Een punt wat onze twijfel wel weghaalt is het feit dat een dierenarts de artrose had gevonden... Zou het kunnen dat het geen artrose was maar iets anders?


Ik neem aan dat als artrose is vastgesteld er foto's zijn genomen ?!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:37

Qua prijs is de combi met collageen wel pittig, maar ik koop slim in en spaar er elke maand voor, dan doet het niet zo'n pijn om een nieuwe emmer te kopen.
En ik zie resultaten, al heeft dat in het begin wel 8 of 10 weken geduurd voor ik echt verschil zag. Daarna is het nog wel verbeterd, dus ik ben blij en ga met dit middel door.
Het kan ook heel goed dat een ander paard er minder goed op reageert of het op een minder kostbaar supplement ook goede resultaten laat zien...ik hou het hierbij.

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:42

Maris schreef:
Cookie222 schreef:
Hoi allemaal!
Ik kom even binnenvallen. Mijn paard bleek 4 jaar geleden artrose in de hals te hebben, verklaarde destijds enorm veel, ze had enorm veel moeite met zijgangen en bepaalde dingen deed ze gewoon niet. Nu, 4 jaar later, loopt ze zonder protest zijgangen en is ze suuuper lenig met haar hals. Mijn moeder en ik beginnen te twijfelen of er wel echt artrose zit. We hadden toentertijd een trainer die de voorhand erg vasthield tijdens het rijden. Alle paarden waar zij op reed/rijd komen vast te zitten in de hals en hebben allemaal moeite met dezelfde oefeningen waar mijn paard destijds ook moeite mee had. Een punt wat onze twijfel wel weghaalt is het feit dat een dierenarts de artrose had gevonden... Zou het kunnen dat het geen artrose was maar iets anders?


Ik neem aan dat als artrose is vastgesteld er foto's zijn genomen ?!

Ja, lichte artrose in de hals. Echter heeft ze nu helemaal nergens meer last van.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:57

Als het op een foto is vastgesteld zal er toch echt artrose zitten. Wel kan het zijn dat door minder trekken aan de mond de hals beter kan ontspannen en ze dus minder last heeft van de artrose.
Of de foto moet verkeerd beoordeeld zijn ? Maar dat lijkt me sterk.

Katara

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 13:09

Bedankt voor jullie tips. Ik zal doorgaan met devils relief omdat ik hier nog 5 liter van heb staan, met een bijvoeging van glucosamine. Hopen dat het aanslaat. Ik zal jullie op de hoogte houden in deze topic.

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 14:34

Katara schreef:
Bedankt voor jullie tips. Ik zal doorgaan met devils relief omdat ik hier nog 5 liter van heb staan, met een bijvoeging van glucosamine. Hopen dat het aanslaat. Ik zal jullie op de hoogte houden in deze topic.


Helemaal goed en veel succes ! Welk glucosamine product heb je uitgekozen ?