Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Osphos

 
Profiel   

Ook hier ervaring met Osphos, nu een maand geleden heeft het paard voor de tweede keer een injectie gehad (advies was jaarlijks herhalen) dit paard loopt als een tierelier en we doen er alles mee incl crosstrainingen en oefencrossen. Deze was overigens niet in stadia 4 HKO. Maar liep wel kreupel vanwegen te lage botdichtheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 07:58 



 
Profiel   

Die van mij had ook HKO stadium 4, helaas hielp Osphos bij haar ook niet. Ik heb haar helaas moeten laten inslapen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 09:06 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Die van mij had ook HKO stadium 4, helaas hielp Osphos bij haar ook niet. Ik heb haar helaas moeten laten inslapen ;(


Wat jammer! Mijne heeft al 8 jaar HKO graad 4 en doet het gelukkig tot hiertoe nog redelijk prima. De controlefoto's die nu gemaakt zijn van zijn voeten, zijn echter wel behoorlijk dramatisch, daar bestaat geen klassering meer voor. Maar zolang het beeld klinisch oké blijft, blijf ik er nog even voor gaan en wil ik dit nog graag proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 09:11 



 
Profiel   

Groot gelijk hoor! Die van mij was klinisch heel slecht, zelfs in het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 09:39 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Groot gelijk hoor! Die van mij was klinisch heel slecht, zelfs in het land.


Pff, echt heel vervelend dan. De mijne is klinisch in stap altijd goed geweest, zelfs op zijn slechtste momenten en op het land ook altijd volledig goed gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 09:41 



 
Profiel   

Mijn paard is mei vorig jaar voor het eerst behandeld met Osphos (in combinatie met inspuiten van de gewrichten met cortisonen) i.v.m. zeer ernstige spat (compleet met botwoekeringen en alles). In november nogmaals omdat hij klinisch weer slechter werd. En tot nu toe loopt hij daar nog steeds op! Ik ben tevreden Dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-18 17:49 



 
Profiel   

De kogel is door de kerk. Mijn paard wordt volgende week ook behandeld met osphos. Hij is op dit moment niet meer kreupel of onregelmatig maar we hopen dat dit hem echt gaat ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-18 17:53 



 
Profiel   

Mijn paard is afgelopen zaterdag ingespoten met osphos. Gelukkig geen bijwerkingen gemerkt tot hiertoe.
Ben benieuwd hoe hij het er op gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-18 11:13 



 
Profiel   

Yontheke schreef
Mijn paard is afgelopen zaterdag ingespoten met osphos. Gelukkig geen bijwerkingen gemerkt tot hiertoe.
Ben benieuwd hoe hij het er op gaat doen.


Voorlopig gaat het top met mijn paard. Is ook terug onder het zadel momenteel. De inspuiting is nu 2,5 maand geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 14:44 



 
Profiel   

Wat fijn dat het goed lijkt te werken! Merk je echt verschil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 14:51 



 
Profiel   

Fanou schreef
Wat fijn dat het goed lijkt te werken! Merk je echt verschil?


Ik merk nu wel een verschil qua soepelheid in zijn lijf maar ik heb hem ook verhuisd van de pensionstal naar mijn eigen weide waar hij nu ook weer 24/7 buitenstaat. Dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben. Al voelde hij vroeger toen hij 24/7 buiten stond altijd heel erg stijf en deed hij het qua rijden beter met meer uurtjes op stal dus ik vermoed dat de osphos er toch voor wat tussenzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 15:07 



 
Profiel   

Nouja zolang hij geen pijn heeft maakt t eigenlijk niet uit waar t door komt toch haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 15:26 



 
Profiel   

Hoi!

Ik was benieuwd hoe snel jullie effect merkten? Mijn dierenarts gaf aan dat het effect na ca. 4 weken op zijn piek zou zitten.

Ik heb mijn HKO klasse 4 pony er 2 weken geleden mee laten inspuiten, maar helaas zie ik nog weinig verbetering.. Is een pensioen pony, maar is op dit moment in het land klinisch ook slecht..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 09:34 



 
Profiel   

Mijn paard is hier ergens in april ook mee in gespoten nadat er ontdekt werd dat hij een cyste had in zijn knie gewricht.
Helaas heeft dit helemaal niks geholpen, de klachten werden steeds erger zelfs. Uiteindelijk is hij 5 weken na het inspuiten ingeslapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-20 16:19 



 
Profiel   

Mag ik dit topic even omhoog schoppen? Ik zou graag willen weten hoe het nu met jullie paarden gaat die behandeld zijn met osphos.

Mijn paard is in november na een MRI van beide voorvoeten gediagnosticeerd met HKO. Degeneratie van het straalbeen, slijmbeurs en diepe buiger. De dierenarts had als optie zenuwsnede of inspuiten. Bij het inspuiten noemde hij echter als bijwerking dat dit de degeneratie van de zachte weefsels zou versnellen. Hij had het echter over een ander middel als osphos.
Is iemand ermee bekend of dit middel ook deze bijwerking heeft?
Mijn paard is na een maand ontstekingsremmers klinisch goed en hij loopt comfortabel, ik wil er echter alles aan doen om dit zo te houden en vraag me af of ik hem hiermee kan ondersteunen.
Ik rij hem momenteel niet meer en dit is ook niet mijn doel. Het zou echter mooi meegenomen zijn, ook omdat hij zelf enorm geniet van een rustig buitenritje.

Het is een quarter ruin die dit jaar 14 wordt, ik heb hem al van veulen af aan en zijn welzijn staat bij mij voorop. Als hij nog 10 jaar comfortabel op pensioen kan staan en van zijn leven kan genieten ben ik tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 11:18 



 
Profiel   

Ik vermoed dat je DA voorgesteld heeft het gewricht zelf/de gewrichten in te spuiten met corticosteroiden. Al dan niet in combinatie met hyaluronzuur.
Cortico's hebben de naam de afbraak van collageen te versnellen, maar echt goed wetenschappelijk onderzoek daarover ontbreekt. Er wordt wel als stelregel aangehouden dat je een gewricht 3x met cortico's zou kunnen inspuiten, maar ook die stelregel kent geen onderbouwing.

Osphos wordt intramusculair gegeven en is een bisfosfanaat. De werking ervan berust op botaanmaak stimuleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 11:30 



 
Profiel   

Mijn pony met spat is er een jaar geleden mee ingespoten. Hij werd na het inspuiten slechter, terwijl de combinatie Tildren + cortico's eerder wel had geholpen. Na de Osphos dus nog maar verder kijken, cortico's opnieuw was een optie. Van de zomer is hij, ipv met cortico's, behandeld met IRAP. Dit helpt tot nu toe echt goed. Wellicht voor jullie dus ook een tip om daarnaar te kijken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-23 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen