Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Osphos

 
Profiel   

Hoi!

Gister is mijn paard ingespoten met Osphos vanwege spat. Dit is een relatief nieuw medicijn en ik kan daarom ook niet veel ervaringen online vinden (via de zoekmachine op bokt kreeg ik maar 2 resultaten :+ ). De dierenarts zegt dat dit net zo goed werkt als een tildren infuus, maar het is wat goedkoper. Ik ben in elk geval erg benieuwd naar ons resultaat, maar ook naar ervaringen van bokkers!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-16 17:41 



 
Profiel   

O wat spannend!!
Mijn paard heeft dit een half jaar geleden gehad ivm slecht straalbeen en hoefkatrol problemen. Na het toedienen icm speciaal hoefbeslag loopt mijn paard niet kreupel meer en kan ik haar gewoon weer rustig trainen.
Ik ben benieuwd hoe lang dit werkt!!! Ik ben me er van bewust dat de kreupelheid zomaar weer terug kan komen. Maar voor nu ben ik dol blij!!! Ik hoop dat jij ook deze goede ervaring krijgt!! Ook voor je paard natuurlijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 17:55 



 
Profiel   

Hoi Annemieke, het werkt bij jouw paard dus al een half jaar? Heb jij een opbouwperiode gehad na het inspuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-16 19:51 



 
Profiel   

Ja dat wel. Ik weet t niet meer precies maar dat was echt max bijvoorbeeld half uurtje rijden en 5 minuten draven tussendoor. Week erop 10 minuten draven etc.
Ik zal altijd voorzichtig zijn en de tijd nemen voor haar training. Gezien het been longeer ik haar nooit meer maar wissel training af met werk aan de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-16 07:10 



 
Profiel   

Hey
Mijn paard is een kleine twee weken geleden hiermee ingespoten.
In BE is dit nog in een proeffase.
Mijn paard heeft zware hoefkatrol niet zozeer aan het bot maar aan de slijmbeurs. Ze staat nu zo goed als non-actief. Gewoon op haar wei, soms een wandeling aan de hand en heel af en toe erop.
Ik hoop al heel lang dat ze iets vinden waar ze deze paarden echt mee kunnen helpen ... wie weet
Ik had graag geweten wanneer jij enig verschil zag?
Aangepaste ijzers werkt bij haar niet in tegendeel zelfs.
Ik hoor het graag
Groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-16 10:37 



 
Profiel   

Hoi!

Nadat mijn paard 3,5 week op rust heeft gestaan (althans rust, we hebben wel veel gewandeld), ben ik heel erg langzaam gaan opbouwen. Vooralsnog loopt hij erg goed! We zitten nu op 10 minuten draven zo twee keer per week, maar we doen het dan ook erg rustig aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-16 14:23 



 
Profiel   

Ik volg even.
Door mijn da wordt ook Osphos injectie aangeraden ivm hko. ik ben vooral benieuwd naar de werking op de langere termijn. hier kan ik helaas nog weinig over vinden.. :Y)
tijdens de rust periode na de injecties, stonden jullie paarden wel buiten/wei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-16 12:15 



 
Profiel   

Mijn paard is hier 11-03 ook mee ingespoten maar dan voor zijn kissing spinnes. Wij merken goede resultaten! Geen harde pijnlijke spieren meer. Veel ontspannere houding in het algemeen. Effect was al vrij snel ook. Uitte gelijk al op de wei in meer kattenkwaad met z'n vriendje..
In die periode na de injecties moest ik 10 dagen stappen waarbij ik er ook gewoon op mocht. Stond hij gewoon van smorgens tot donker mee buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-16 12:46 



 
Profiel   

Mijn paard is inmiddels nog net geen jaar geleden ingespoten en loopt nog steeds als een trein!! Wel icm speciaal beslag. Rij haar 3 x per week en meestal 1 x iets ter afwisseling. Wel altijd extra lang in en uit stappen en zo min mogelijk kleine voltes.
Mijn paard heeft alleen een inloop stal met daaraan een paddock van 20x20 en komt overdag gewoon in de wei. Ook een jaar geleden. Juist niet op stal was het advies maar gewoon paddock/ wei op. Ik hoop dat t voor jullie paarden ook zo goed uit pakt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-16 11:32 



 
Profiel   

Ik kan het me niet heel goed meer herinneren maar volgens mij zag ik wel echt heel snel verschil/ verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-16 11:34 



 
Profiel   

Ik wil dit topic toch even upper, de mensen die hun paard hebben laten behandelen, hoe is het nu met de paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-16 14:33 



 
Profiel   

Paard gaat nog steeds goed! Ben blij dat ik de keuze heb gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-16 16:17 



 
Profiel   

Mijn paard is er twee weken geleden mee ingespoten ivm botcyste. Was voor mijn paard ook het alternatief voor Tildren (Osphos had volgens DA minder bijwerkingen en is goedkoper). Moet nu 3 maanden rust, dan kijken hoe ze loopt en dan mag ik weer opbouwen. Ik ben benieuwd hoe lang ze dan nog 'mee' kan. Heb ook nog weinig ervaringen met Osphos gelezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-16 17:31 



 
Profiel   

Mijn paard bijna een jaar geleden ingespoten loopt icm speciaal beslag op t moment super!! Maar rij haar nooit elke dag altijd een dag soms 2 rust tussen training en altijd lang in en uit stappen

O ik zie dat ik dit zelfde verhaal eerder heb gedeeld sorry

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-16 21:43 



 
Profiel   

Ik schop een oud topic weer even omhoog. Ik kom net terug van de paardenkliniek, daar is uitgekomen dat mijn paard hoefkatrol heeft en een cyste in haar straalbeen. De dierenarts had het ook over het nieuwe medicijn osphos, in de folder die ik heb meegekregen vind ik de bijwerkingen best schokkend..
Voor de mensen die het langer gebruiken wat zijn jullie ervaringen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-16 18:26 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Ik schop een oud topic weer even omhoog. Ik kom net terug van de paardenkliniek, daar is uitgekomen dat mijn paard hoefkatrol heeft en een cyste in haar straalbeen. De dierenarts had het ook over het nieuwe medicijn osphos, in de folder die ik heb meegekregen vind ik de bijwerkingen best schokkend..
Voor de mensen die het langer gebruiken wat zijn jullie ervaringen? :)


Ik heb eigenlijk nauwelijks bijwerkingen gemerkt. Had het idee dat dr rikketik wat sneller ging de eerste 2 dagen, maar verder niks. Ze zeggen dat je op dag 50 het meeste resultaat van de behandeling ziet. Helaas heb ik dat niet dusdanig meegemaakt omdat mijn merrie door een niet zo'n handige actie toen met 16 nietjes in dr borst/buik op boxrust stond.. :') Maar geloof wel dat ik haar er zeker mee heb geholpen! Momenteel zijn we weer langzaam aan het opbouwen (+/- 5 maanden na de behandeling).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-16 16:57 



 
Profiel   

Fijn dat jij er goede ervaringen mee hebt Patrss! Mijn paard is er gister mee ingespoten, ben benieuwd hoe ze het er op gaat doen! Na hoe zo'n tijd moeten jullie het weer gebruiken? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-16 17:29 



 
Profiel   

Jannickee schreef
Fijn dat jij er goede ervaringen mee hebt Patrss! Mijn paard is er gister mee ingespoten, ben benieuwd hoe ze het er op gaat doen! Na hoe zo'n tijd moeten jullie het weer gebruiken? :)


Goed te horen dat je de knoop hebt doorgehakt! Mijn Da gaf aan dat dat per paard verschillend is. De een loopt er meer dan een jaar goed mee, de ander "moet" binnen een paar maanden opnieuw behandeld worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-16 18:48 



 
Profiel   

Nu maar hopen dat die van mij er ook langere tijd mee kan, vind het toch best een duur grapje :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-16 18:52 



 
Profiel   

1 jaar en een maand verder.... nog steeds loopt ze rad en mi zonder pijn terwijl het volgens mij officieel al lang "uitgewerkt"moet zijn.
Ik hoop voor jullie allemaal dat het ook goed uitpakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 04:56 



 
Profiel   

Zijn er verder nog ervaringen met Osphos ? Mijn paard heeft hoge overhoef, botwoekering dus op een plek waar veel pezen zitten, net boven de kogel. De veearts wil inspuiten om het weer glad te maken (waar wordt het dan ingespoten ?). Het is erg duur, dus ik was nieuwsgierig of er goede ervaringen mee zijn inmiddels, er is verder op internet heel weinig over terug te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-17 16:18 



 
Profiel   

Bij mijn paard in dr bil, dus niet plaatselijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-17 19:38 



 
Profiel   

Overigens heeft mijn paard geen bijwerkingen gehad....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-17 19:40 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mijn paard heeft afgelopen vrijdag de diagnose spat gehad.. de sprong gewrichten zijn ingespoten met cortisonen om de ontsteking te remmen. Dierenarts gaf de opties tildren of osphos als aanvullende behandeling die langer zou werken. De osphos spreekt mij het meeste aan vanwege de simpele toediening.

Hoe is het nu met jullie paarden? En in de gevallen van artrose, of/welk supplement geven jullie ter ondersteuning?

Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-17 18:13 



 
Profiel   

Hoi,

Ik schop dit topic even naar omhoog.

Hoe gaat het nu met de paarden die een osphos injectie hebben gekregen?

Mijn paard heeft HKO klasse 4 al enkele jaren. In zijn linkerstraalbeen zitten ook een paar cystes. Hij is al een paar keer succesvol ingespoten met Hyaluron en cortisones maar nu kwam de dierenarts na een controlefoto waarop de cystes duidelijk te zien zijn met de optie van een keer te behandelen met osphos of tildren. Daarom zoek ik hier ervaringen over.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-18 07:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen