Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Plaats een nieuw onderwerp

Blessure aan het collaterale hoefbandje

 
Profiel   

Gelukkig is het met mijn paard dan minder erg. Hij was een paar dagen stokkreupel, nu zie je eigenlijk niets meer aan hem
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:15 



 
Profiel   

Marloezz schreef
Gelukkig is het met mijn paard dan minder erg. Hij was een paar dagen stokkreupel, nu zie je eigenlijk niets meer aan hem


Fijn dat hij al beter loopt ! Maar verkijk je er niet op, werkt hetzelfde als met pezen. Soms totaal niet kreupel maar de schade kan behoorlijk zijn. Dus doe voorzichtig aan !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-19 18:48 



 
Profiel   

Het is inderdaad te zien op echo, maar niet makkelijk.

Mijn paard is er 2 jaar door uit de running geweest. Ze had de buitenste en middelste collateraalbanden van het hoefgewricht rechtsachter verrekt.
Ongelukje op stal.

Omdat er in eerste instantie ook een ontstekingsreactie zat in het hoefgewricht was ze ingespoten en metacam gehad.

Met tussentijds kijken bleef ze kreupel.

Na een jaar een MRI laten maken of er niet ook iets anders was, maar daar kwam dezelfde conclusie uit. Daarna nog een jaar op paddock rust en weiderust.

Geprobeerd te voorkomen dat ze ging rennen en springen, maar dat gebeurde toch af en toe.

Het tweede jaar heb ik haar geregeld op harde volte laten draven thuis en toen ik de moed opgegeven had en voor weer een controle ging met optie voor stamceltherapie, bleken de banden eindelijk herstellende en kregen we een revalidatieschema mee. Dat ging te snel in opbouw, dus daar hebben we ook tijd voor genomen.

Nu nu 1,5 jaar weer rustig bezig met revalideren en training opbouwen.... Het moest echt van ver weg komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 00:09 



 
Profiel   

Ik schop even omhoog.

Mijn pony heeft een verstuiking van het collaterale bandje aan binnenzijde rechts. Links is oud littekenweefsel op hetzelfde bandje. Is vastgesteld dmv echo.

3 weken geleden ingespoten nadat ze 90% beter liep na uitverdoven. Ondertussen mocht ze gewoon naar buiten en stappen aan de hand/ohz. Helaas is ze nog steeds onregelmatig in draf en is de zwelling in beide kogels onveranderd.
Ik doe om de dag koelen, in de klei en vooral rechte stukken op het harde stappen.

Maandag hebben we contact met de kliniek. Maar ik ben een beetje in dubio, ga ik opnieuw scannen, behandelen en eventueel lasertherapie oid? Of zet ik er een jaar op rust. Met risico op achteruitgang ivm artrose/nieuwbotvorming rondom SI gewricht.

Rechts
[ img ]

Links

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 19:09 



 

Die van mij loopt hier helaas al bijna een jaar mee. Zo goed als afgescheurd van het bot. 26 januari kreupel uit paddock, 1 oktober was er eindelijk een verbetering te zien. Buigproeven ed zijn goed. Ze mag vooralsnog niet los. Moeten eigenlijk opbouwen ohz maar dat is niet meer te doen ivm explosiviteit en verdoven is geen optie ivm struikelen.

In januari een nieuwe echo, blijft toch maar weer spannend. Dan is het een jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 19:42 



 
Profiel   

Mijn merrie is gelukkig volledig hersteld van haar blessure aan het collateraal bandje. Maar zij had het niet door of gaten erin, dat was ons geluk.

Zij heeft op aangepast beslag gestaan. Ik heb supplementen gegeven en springschoenen met magneetveld therapie werking gebruikt. Geen idee of dat geholpen heeft hoor

Zij mocht idd ook niet los. Dus heb de hele zomer aan de hand gegraasd bijvoorbeeld. We hebben er een jaar over gedaan maar het is dus gelukt **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:06 



 
Profiel   

Ter info mijn verhaal in het begin van dit topic
QueenBeeBee schreef
Evy schreef
Wat vervelend QBB!! Jammer dat ze met het mooie weer op komst boxrust moet hebben.
Ik heb geen ervaring met lasertherapie, ook niet met die speciale springschoenen. Wat voor functie heeft dat?

En hoe erg is de blessure van je merrie? Is het een verrekking of had ze een gat in het bandje? Liep ze erg kreupel?


De DA Zei dat het heel duidelijk zichtbaar was. Er zitten geen gaten oid in, maar wel veel oedeem en irritatie. Het lijkt een acute blessure te zijn en de DA was positief over het mogelijke herstel.

Ze was in draf goed kreupel, in stap veel minder. Al hoorde je wel dat ze haar rechtervoet beter neerzette dan links.

Het hoefgewricht is nu ingespoten, want toen we die hadden uitverdooft liep ze 80-90% beter.
Mijn merrie heeft ook verbening van het hoefkraakbeen wat maakt dat haar voeten stijver zijn en ze eerder tegen een blessure als deze kan aanlopen.

Nu 4 weken boxrust en stappen en dan terug voor controle.

Ze heeft ook wat aangepast beslag, aan de binnenkant is de tak van het ijzer breder zodat ze er minder mee kan wegzakken in bijv. zand.

De back on track spullen zorgen voor een beter doorbloeding, ook de magnetisch springschoenen hebben dat effect.

Laser zorgt ervoor dat alles cellen een boost krijgen en daardoor kun je herstel voorspoedige en ook de doorbloeding verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 19:08 



 

Mijn paard gister weer nieuwe echo. Bijna een jaar verder, herstelproces staat weer volledig stil dus nu binnen 6 weken weer naar normaal en daarna los. Het wordt nooit meer ‘goed’ maar ze loopt perfect door alle testen heen zelfs na uit haar stekker gaan aan de longe direct daarna buigproeven alles goed. Wordt ze kreupel hebben wij er echt alles aan gedaan. Blijft een nare blessure wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 15 [ 358 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen