Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 56 [ 1381 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Megasus horse runners... jouw mening?

 
Profiel   

Via een link in een ander topic kwam ik bij de Megasus horse runners terecht... een soort afneembaar ijzer, maar dan van kunststof. Te bevestigen als je gaat rijden/naar buiten gaat/ze nodig hebt. Je haalt ze er af zodra je ze niet meer nodig hebt en je paard staat weer op blote voeten.
Ze moeten nog in productie, het is wat nieuws. Maar wat is jullie mening n.a.v. onderstaande links?

http://horserunners.com/

https://www.youtube.com/watch?v=KdkhS1EMPLk

https://www.youtube.com/watch?v=WKY-QYdngNw
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 14:55 



 
Profiel   

Interessant! Bedankt voor de links. :j

Het concept is inderdaad vernieuwend. Wat ik me afvraag: wat is de werking van de lijm op de hoef? (Zelfde vraag bij plakijzers trouwens). Hoe lang gaat het mee? En hoe goed blijft het zitten bij belasting in zwaar gebied: modder, stenen,...

Maar iets om te volgen en om het weer eens met de smid over te hebben. Ik ben alvast benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:02 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd. Op hun Facebook pagina zijn al een heleboel vragen gesteld, maar ze schijnen nog niet te willen antwoorden voordat het product "af" is... beetje jammer, want ik denk dat iedereen dezelfde vragen heeft.
Alleen de lijmvraag is al wel beantwoordt: ze gebruiken een lijm dat geen invloed heeft op de hoef, niet schadelijk is voor het paard, maar toch zit als een huis. Meer details daarover zijn er volgens mij nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:05 



 
Profiel   

Het lijkt me vooral ( als het geschikt is tenminste ) wat voor paarden met tere en zwakke hoeven in plaats van hoefschoenen. Ik zelf heb een paard gehad die op ijzers moest maar hiervoor eigenlijk te zwakke hoeven had ( brokkelhoeven) als een paard geen ijzers nodig heeft lijkt me dit overbodig . Of is dit een vervanging voor de standaard ijzers ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:11 



 
Profiel   

Wat ik er van begrijp is het vervanging van gewone ijzers, zodat ieder paard gewoon blootsvoets kan lopen en er geen nagels in hoeven worden getikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:17 



 
Profiel   

Oke, ik vind het voor de paarden met zwakke en gevoelige (brokkel) hoeven denk ik wel een uitkomst. Die van mij moest op ijzers maar de hoeven waren soms zo zwak dat het ijzer amper hield.

Aan de andere kant lijkt het me wel wennen voor paarden die eerder op standaard ijzers stonden. Dit zijn ze gewend, en Bij deze met om en af doen zal het een groot verschil zijn met lopen ( gevoelig op blote voeten )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:32 



 
Profiel   

Lijkt op een hoef ijzer met klittenband. Ik ben benieuwd of dat nog bruikbaar is na een nachtje op stal als het vol zit met zaagsel/ strootjes/ vlas. En waar je "ijzers" blijven in water, modder etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:33 



 
Profiel   

Het concept spreekt mij wel aan, maar ben benieuwd of het idd werkt in water en modder. Ook lijken ze mij best dik, of ligt dat aan mij?

Leuk dat je de linkjes hebt gedeeld, ik had er nog niet van gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:41 



 
Profiel   

Er zit afdekfolie(?) bij wat zeer stevig is en zelfs reflecteert :D om het vuil er buiten te houden. Het is geen echt "klittenband" volgens mij, is meer dat fijne rubber klittenband. Borstel eroverheen en het is weer schoon. Water en modder zouden worden getest, het was de bedoeling dat ze zó stevig zitten dat dat allemaal geen probleem is. Maar daar is nog geen aanvullende info op gekomen.
Lianne007 schreef
Oke, ik vind het voor de paarden met zwakke en gevoelige (brokkel) hoeven denk ik wel een uitkomst. Die van mij moest op ijzers maar de hoeven waren soms zo zwak dat het ijzer amper hield.

Aan de andere kant lijkt het me wel wennen voor paarden die eerder op standaard ijzers stonden. Dit zijn ze gewend, en Bij deze met om en af doen zal het een groot verschil zijn met lopen ( gevoelig op blote voeten )

Ik denk dat de meeste paarden goed kunnen wennen aan lopen op blote voeten, zeker als het alleen om stal en weiland gaat. Vaak gaat het niet omdat ze met belasting of met harde ondergrond gevoelig zijn. Maar dat is natuurlijk de "clou" van dit ding.

Ik zit te wachten totdat het testen en verbeteren afgerond is en we antwoorden krijgen op alle vragen. Als het werkt, zou het denk ik een ideaal product zijn voor heel veel paarden en ruiters.
In de filmpjes zie ik ze alleen maar onder de voorhoeven... het heeft weinig zin als ze er niet gaan komen voor achterhoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 15:42 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Er zit afdekfolie(?) bij wat zeer stevig is en zelfs reflecteert :D om het vuil er buiten te houden. Het is geen echt "klittenband" volgens mij, is meer dat fijne rubber klittenband. Borstel eroverheen en het is weer schoon. Water en modder zouden worden getest, het was de bedoeling dat ze zó stevig zitten dat dat allemaal geen probleem is. Maar daar is nog geen aanvullende info op gekomen.
Lianne007 schreef
Oke, ik vind het voor de paarden met zwakke en gevoelige (brokkel) hoeven denk ik wel een uitkomst. Die van mij moest op ijzers maar de hoeven waren soms zo zwak dat het ijzer amper hield.

Aan de andere kant lijkt het me wel wennen voor paarden die eerder op standaard ijzers stonden. Dit zijn ze gewend, en Bij deze met om en af doen zal het een groot verschil zijn met lopen ( gevoelig op blote voeten )

Ik denk dat de meeste paarden goed kunnen wennen aan lopen op blote voeten, zeker als het alleen om stal en weiland gaat. Vaak gaat het niet omdat ze met belasting of met harde ondergrond gevoelig zijn. Maar dat is natuurlijk de "clou" van dit ding.

Ik zit te wachten totdat het testen en verbeteren afgerond is en we antwoorden krijgen op alle vragen. Als het werkt, zou het denk ik een ideaal product zijn voor heel veel paarden en ruiters.
In de filmpjes zie ik ze alleen maar onder de voorhoeven... het heeft weinig zin als ze er niet gaan komen voor achterhoeven.


Ohja daar heb je inderdaad een punt over dat harde en belasting. Dan zou het een uitkomst zijn. Ben wel benieuwd wat voor prijskaartje eraan gaat hangen . Maar goed als dit eerder op de markt was gekomen en het zou goed werken, zou het voor mijn paard wel wat geweest zijn. Helaas is deze ingeslapen mede door z'n slechte voeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:56 



 
Profiel   

Ik vind het er gaaf uitzien!

Welshje hier heeft op het moment op lange ritten met veel asfalt nog hoefschoenen nodig. Maar helaas krijgt ze snel schuurplekjes. Dit zou voor haar ideaal zijn.

Alleen wel jammer dat het klitteband moet blijven zitten op de hoef. Als je maar 1 keer in de twee weken schoenen nodig hebt een beetje zonde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 21:55 



 
Profiel   

Ik ga toch liever voor het klittenband dan voor schuurwondjes.... als het er zit en het stoort niet en komt er ook niet af....

Hier hetzelfde: met langere ritten krijgt mijn Fries 4 hoefschoenen aan, maar ten eerste vindt ik ze irritant met aantrekken (ik heb niet van die simpele, alles met metalen draadjes die je strak moet trekken enzo) en ten tweede ben ik altijd bang dat ze of niet goed zitten, dat ze schuurplekken krijgt (nooit gehad, maar ik blijf er aan denken omdat we door water, modder, zand gaan) en je blijft klooien met de maat: nu moet er weer een zooltje in omdat ze net te hoog zijn bijvoorbeeld. Allemaal niet zo erg, het gaat prima, maar ik laat ze tegenwoordig liever thuis als dat we ze omdoen. Ik rij zelfs liever met de trailer naar een ander bos ipv ons "eigen" waar we niet over stenen of asfalt heen hoeven, zodat ik geen hoefschoenen hoef aan te trekken :')
Deze horserunners lijken me een stuk makkelijker. En geen kans op schuurplekken.

Ik heb inmiddels wat antwoorden op mijn vragen gehad via mail: Binnen hun maattabel is elke maat verkrijgbaar omdat je ze aanpast op de hoef. Van klein naar groot, van smal naar breed, ronde hoeven etc. Ze zijn bezig met potentiële klanten te vragen de hoefomtrekken van hun paarden op te sturen, zodat hun maattabel groot genoeg wordt.

Springen gaat ook zeker mogelijk zijn. Er worden ook studs geleverd, die op deze horserunners passen.

Ze gaan er in verschillende kleuren zijn. Helaas voor mij niet alleen in zwart, maar in ieder geval zwart gecombineerd met lichtgroen :')

Ik heb nog gevraagd waarom de vragen op facebook niet beantwoordt worden en of ze ook geschikt zijn voor het mennen. En dan ook bij zware belasting, of het materiaal niet snel afslijt. Hoop dat die vragen ook vlot beantwoordt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 12:26 



 
Profiel   

Ik heb net nog antwoord gekregen op mijn laatste vragen:

Ze verzamelen de vragen en beantwoorden ze eens per week op Facebook. Omdat ze dag en nacht bezig zijn met het ontwikkelen van de horserunners. Ben benieuwd, want tot nu toe hebben ze nog niks beantwoordt daar. Komende zondag zullen ze op de prijs ingaan.

In ieder geval passen de horserunners voor én achter. Omdat mijn paard voor de koets een beetje met haar achterhoeven draait, laste de hoefsmid twee spikes op haar achter ijzers. Hiervoor kan ik volgens megasus ook hun spikes erop zetten, om extra snelle slijtage te voorkomen.

Ik kreeg deze twee foto's als voorbeeld voor het dragen van 4 stuks en het gebruik voor de koets:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 14:47 



 
Profiel   

Interessant. Mooi om te zien dat er zo steeds meer alternatieven komen.
Ik ben heel benieuwd naar gebruikerservaringen. De fixatie zo op de hoef lijkt mij wel prettig, maar het moet inderdaad wel stevig blijven zitten.

Nadeel van deze zolen vind ik dat het stroever is dan een hoef op de weg. Mijn vorige haflinger was toontredend, en draaide een beetje met zijn hoef tijdens het neerkomen. Bij de hoefschoenen had ik het gevoel dat hij zijn natuurlijke loop moest forceren, omdat het rubber stremt op de weg.


Kleurtje mag van mij wat neutraler :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 15:03 



 
Profiel   

Ja miss kunnen we op Facebook aangeven dat het een aanrader is ze ook in het bruin en zwart te produceren
Ik denk dat het behoorlijk gaat kosten. En dat de meeste mensen toch naar de " gewone " ijzers grijpen Als die goed bevallen.
Het is volgens mij ook wel gericht op de commercie en de wil iets nieuws op de markt te brengen .
Maar neemt niet weg dat ik het nog steeds een uitkomst zal vinden voor de paarden met zwakke hoeven. Hoefschoenen vind ik niet handig in gebruik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 18:22 



 
Profiel   

Ik denk dat alles tegenwoordig gericht is op de commercie. Maar het gaat er vooral om dat er weer een optie komt voor het weglaten van ijzers. Als dit werkt, ga ik echt blij zijn!
Als ze in het zwart verkrijgbaar gaan zijn, nog blijer :')

Maar de Kickstart actie gaat binnenkort pas van start. Mochten ze genoeg geld binnenhalen voor de daadwerkelijke productie, dan krijgen de Kickstart supporters de eerste exemplaren pas in de zomer van 2017. Duurt allemaal nog even dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 19:17 



 
Profiel   

Fel kleurtje is anders wel handig bij de controle of alles er nog aan hengt. (Of bij het zoeken naar de verloren voorwerpen :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 21:08 



 
Profiel   

soesita schreef
Fel kleurtje is anders wel handig bij de controle of alles er nog aan hengt. (Of bij het zoeken naar de verloren voorwerpen :P )


Check, ik zie er soms waarschijnlijk uit alsof ik van mijn stokje ga oid wanneer ik aan 't checken ben of alles er nog zit. Als ik dan een rode flits zie weet ik iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 21:09 



 
Profiel   

Zo is het maar net. Dus niks tegen felle kleurtjes, maar dan wel een breed aanbod. Moet immers bij m'n dekje/setje/t-shirt/haarkleur/... passen! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 21:12 



 
Profiel   

Maar die plakkers op de hoef moeten er af op het moment dat je paard bekapt wordt anders zitten de "ijzers" niet meer goed lijkt me. Hoe gaat dat vraag ik me af?

Ze kunnen wel heel stevig zitten, maar dat is wel lastig met eraf halen. En dan zou ik ook willen weten of die plakkers los te koop zijn en wat de kosten daarvan dan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 21:20 



 
Profiel   

Voor de menners onder ons vraag ik me af of ze wel voldoende glijden over het asfalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 21:42 



 
Profiel   

Interessant! De hoefschoenen krijgen hier nog wel een kans, maar mijn paard is zo gevoelig dat ze snel plekjes krijgt. Aan ijzers wil ik eigenlijk niet beginnen dus ik ben benieuwd of dit wat wordt!

Vind het nog wel een beetje een gek idee dat ze dat klittenband wel constant aan hun hoef hebben zitten. En dan in de wei met een beschermlaagje eroverheen. Van hoefschoenen vind ik het zo fijn dat ze bescherming bieden wanneer nodig en het paard daarna weer helemaal op blote voeten naar de wei kan. Dit voelt dan nog niet helemaal als bloot, maar af te vragen is natuurlijk hoeveel last ze daar daadwerkelijk van zullen ervaren.

Ben ook benieuwd hoe lang ze mee gaan en naar de prijs. De kleurtjes vind ik super :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-16 22:26 



 
Profiel   

lein82 schreef
Maar die plakkers op de hoef moeten er af op het moment dat je paard bekapt wordt anders zitten de "ijzers" niet meer goed lijkt me. Hoe gaat dat vraag ik me af?

Ze kunnen wel heel stevig zitten, maar dat is wel lastig met eraf halen. En dan zou ik ook willen weten of die plakkers los te koop zijn en wat de kosten daarvan dan zijn.

Ik denk dat het wat het bekappen betreft wel meevalt, net als met hoefschoenen. Die passen ook altijd, als je regelmatig laat bekappen. Als het verschil té groot is tussen twee bekapbeurten, dan denk ik dat je niet op tijd bekapt. De horserunners pas je op het moment dat er net bekapt is, net als hoefschoenen.
Een ijzer mag ook niet ingegroeid zijn als de hoefsmid weer komt.

De antwoorden op je laatste vragen ben ik ook benieuwd naar. Ik weet zeker dat daar nog uitgebreid informatie over komt, zodra het product "af" is. Of misschien wel eerder.. Ik mag toch aannemen dat daar rekening mee wordt gehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 13:15 



 
Profiel   

Wat de kleuren betreft en het controleren onderweg of terugzoeken (dat laatste mag eigenlijk niet gebeuren), daar heb je een punt. Maar ik rij eigenlijk liever niet voor banketstaaf :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 13:16 



 
Profiel   

GamblersCup schreef
Wat de kleuren betreft en het controleren onderweg of terugzoeken (dat laatste mag eigenlijk niet gebeuren), daar heb je een punt. Maar ik rij eigenlijk liever niet voor banketstaaf :')

Springschoenen er over en je ziet er niks meer van. Toch favo kleurtje mogelijk bij je outfit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-16 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 56 [ 1381 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 56  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen