Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:20

Hallo bokkers!

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede hoefschoenen voor mijn paardje. Ze is namelijk erg gevoelig op harde ondergrond en steentjes, maar ijzers zijn geen optie aangezien ze enorme brokkelhoeven heeft en ik dat liever niet heb.. :o

Één van de weinige hoefschoenen die aan mijn kriteria voldeed was de Evo Boot (en de Scoot Boot), maar na bokt te hebben afgestruind en bijna niks te hebben gevonden begon de moed me toch wel een beetje in de schoenen te zakken..
Ik hoop dus door dit topic mensen te kunnen vinden die hun ervaringen met de Evo Boots willen delen! :D

Hieronder nog wat foto's van de Evo Boots! :)


Afbeelding


Afbeelding

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:51

Niemand met Evo Boots?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:38

Je zou lid kunnen worden van de FB pagina : Paard Natuurlijk. Daar rijden veel mensen met hoefschoenen dus vast ook meer ervaringen..

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:45

Hmm ze lijken een beetje qua achterkant op de Renegade. Over deze schoen ben ik zeer tevreden. Over die andere twee kan ik je niet veel vertellen.
Ik zou wel niet zo happig zijn op de sluiting. Dat is zo te zien ongeveer hetzelfde systeem als bij mijn Dallmars, en dit is vreselijk. Minstens 5 a 10x per rit(ligt eraan hoe lang de rit is haha) kan ik afstappen omdat de klipjes weer open gaan(met ducttape erom maar 2/3x omdat ik dan de ducttape moet vervangen), en ik ben al 2 keer een compleet klipje verloren onderweg..

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:47

Je kan de scootboots testen via Equischoen.com. Zelf echt super ervaringen met hun service.
Helaas is de scootboot net te breed in de gewone variant en in de slim te smal.
Heb nu renegades viper besteld.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:48

Als ik deze sluiting zie zou ik haast ook eerder voor de Renegade gaan inderdaad

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:37

Moossie90 schreef:
Je kan de scootboots testen via Equischoen.com. Zelf echt super ervaringen met hun service.
Helaas is de scootboot net te breed in de gewone variant en in de slim te smal.
Heb nu renegades viper besteld.



Vandaag met de renegades viper gereden. 15km bagger, water, zand, heuvels, stenen, natte bermen en deels bos. Paardlief stapte vol vertrouwen met de renegades rond, niks los, verschoven of gedraaid. Pittige galop gedaan, prima!
Geen wondjes of irritatie van de hoefbal kap.
Ik zou renegades adviseren.

sakvis
Berichten: 947
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: In de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:15

Ik heb de Evo's voor mijn shet. Ik wilde graag open schoenen en in haar maat was er weinig keus. Uiteindelijk bleek na een pasconsult dat de Evo's de beste keus waren voor mijn pony.
Ik vind het een onwijs groot voordeel dat de schoenen flexibel en aanpasbaar zijn qua maat. Een beetje groter, een beetje kleiner, een ander bandje ect, dat kan allemaal. Ook wel erg fijn, de schoenen zijn makkelijk te verstellen met een inbussleutel. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat het schoentje m.b.v. een vlammetje een beetje kan worden verbogen, zodat de vorm van de hoef er nog beter in past.
De zool is stevig genoeg dat de pony niet gevoelig loopt op steentjes.

Ik heb de schoenen al een poosje, maar ik heb ze nog niet vaak gebruikt. Op de foto staan de schoenen aan de voorkant iets teveel open. Dit komt door een combinatie van lagere hielen en een iets lange teen ten zijde van de foto's. Ik kan van de week wel een nieuwe foto plaatsen van hoe de schoenen nu zitten, goed aangesloten en rondom gesloten.

Afbeelding

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:39

ik zou nog even wachten, er zitten best wat kinderziektes nog aan de schoen en ik sprak grote duitse verkoper en zij verwachten dat de schoen nog wel aangepast gaat worden in de toekomst.

De schoen is vrij buigzaam waardoor hij bij grotere hoefmaten nog wel eens los wil gaan, de dunne lange sluiting met de plastic clips gaat makkelijk stuk en is als hij vies is lastig te openen. Voor de hele kleine maatjes vind ik het fijne schoenen en daar voldoen ze ook prima, je kan er veel aan aanpassen en verstellen en ze inderdaad ook verwarmen om ze nog beter aan afwijkende vormen aan te passen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:39

Heeft er iemand al meer ervaring met de slijtvastheid van de schoen? Juist omdat hij zo zacht en buigzaam is lijkt het me aannemelijk dat als de teen een paar keer langs het asfalt komt hij al door is (netzoals de Easyboot gloves, die zijn ook zo doorgesleten)

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 08:37

Jaime_ schreef:
Je zou lid kunnen worden van de FB pagina : Paard Natuurlijk. Daar rijden veel mensen met hoefschoenen dus vast ook meer ervaringen..

Ja klopt, maar ik kon daar verder ook niks vinden..

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 08:39

Moossie90 schreef:
Moossie90 schreef:
Je kan de scootboots testen via Equischoen.com. Zelf echt super ervaringen met hun service.
Helaas is de scootboot net te breed in de gewone variant en in de slim te smal.
Heb nu renegades viper besteld.



Vandaag met de renegades viper gereden. 15km bagger, water, zand, heuvels, stenen, natte bermen en deels bos. Paardlief stapte vol vertrouwen met de renegades rond, niks los, verschoven of gedraaid. Pittige galop gedaan, prima!
Geen wondjes of irritatie van de hoefbal kap.
Ik zou renegades adviseren.


Ik ben zelf helaas niet zo'n fan van de ijzerdraadjes in die schoenen, heb gehoord dat daar flink wat problemen mee kunnen zijn

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 08:43

sakvis schreef:
Ik heb de Evo's voor mijn shet. Ik wilde graag open schoenen en in haar maat was er weinig keus. Uiteindelijk bleek na een pasconsult dat de Evo's de beste keus waren voor mijn pony.
Ik vind het een onwijs groot voordeel dat de schoenen flexibel en aanpasbaar zijn qua maat. Een beetje groter, een beetje kleiner, een ander bandje ect, dat kan allemaal. Ook wel erg fijn, de schoenen zijn makkelijk te verstellen met een inbussleutel. Daarnaast heb ik mij laten vertellen dat het schoentje m.b.v. een vlammetje een beetje kan worden verbogen, zodat de vorm van de hoef er nog beter in past.
De zool is stevig genoeg dat de pony niet gevoelig loopt op steentjes.

Ik heb de schoenen al een poosje, maar ik heb ze nog niet vaak gebruikt. Op de foto staan de schoenen aan de voorkant iets teveel open. Dit komt door een combinatie van lagere hielen en een iets lange teen ten zijde van de foto's. Ik kan van de week wel een nieuwe foto plaatsen van hoe de schoenen nu zitten, goed aangesloten en rondom gesloten.

[ [url=m/5888Kl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel erg bedankt voor je reactie! Ik zou graag die foto willen zien :) Heb jij geen problemen met het losschieten van de klipjes aan de sluitingen zoala hierboven wordt genoemd?

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 08:44

xxVon schreef:
Heeft er iemand al meer ervaring met de slijtvastheid van de schoen? Juist omdat hij zo zacht en buigzaam is lijkt het me aannemelijk dat als de teen een paar keer langs het asfalt komt hij al door is (netzoals de Easyboot gloves, die zijn ook zo doorgesleten)


Ja dit vraag ik me nu dus ook af..

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:24

Ik ga dit ook even volgen!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:51

Ik heb ze!

Afbeelding

Afbeelding


Ze zijn handig aanpasbaar, licht van gewicht en zand en water kan er gewoon uit tijdens het rijden. Voordeel is dat ik er gewoon alles mee kan doen: strand, mul zand, zee etc. Ze kwamen bij mij ook als beste naar voren tijdens een pasconsult. Mijn passer moest de juiste maat bestellen, maar ik hoorde nooit meer wat van haar, dus uiteindelijk zelf maar besteld in de juiste maat en ik vond het aanpassen wel een gedoetje, de eerste keer mee rijden dreven ze dan ook in de zee := Toen wat strakker gedaan en toen bleven ze aan, alleen dan weer de twijfel of ze niet te strak zaten. Gelukkig zijn ze bij Hoofwear erg behulpzaam en kun je altijd foto's sturen als je twijfels hebt.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:54

Zijn er inmiddels al meerdere ervaringen? Ik heb ze zojuist besteld!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:37

Ik ben ook wel erg benieuwd naar meer ervaringen. Ik twijfel ook tussen deze of de scootboot.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Evo Boot hoefschoenen - Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 06:52

Ik heb ze toen dus besteld, helaas zaten ze niet goed en ik kreeg ze met geen mogelijkheid verhit om ze breder te maken.
Ik kan deze dan ook echt alleen aanraden op passervice, verder zijn ze echt enorm fijn!