Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 274 [ 6840 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 274  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

 
Profiel   

Pff Eilandje, dat maakt het niet makkelijker he, als ze in protest gaan.
Wat een tijdstip joh, maar wel fijn dat de hoefsmid nog kwam en dat het voor nu is opgelost.
Hopelijk is dit voor nu even het juiste en kan je bijkomen en je paard ook. Sterkte er mee!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:24 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2119604288224201&id=100005239509865&m_entstream_source=feed_mobile

Voor wie twijfelt over bloedzuigers

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 21:07 



 
Profiel   

Hier gaat het de laatste tijd er goed sinds we zijn verhuisd naar de paddock Paradise zonder gras. Ze krijgen wel zowat onbeperkt hooi, maar Anouk is door het vele bewegen afgevallen en mooi op gewicht! We wandelen, loggeren en grondwerken. Binnenkort gaan we starten met beleren voor de wagen.

Wel merk ik dat ze voor het werken wat energie lijkt te missen, kan misschien ook door de warmte en haar dikke vacht. Maar is er iets wat je een hb gevoelig paard veilig kan voeren voor meer energie?

Ze krijgt nu 100 gram vital bix vitaminebrok (mini appaloosa van ca. 200 kg) en handje fibre nuggets met magnesium en gluco balance, wisselend met kruiden zoals brandnetel, kleefkruid etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 22:30 



 
Profiel   

Is ze getest op ppid? Is namelijk ook 1 van de symptomen dat ze energie missen.
Wel super dat ze zo is afgevallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 04:20 



 
Profiel   

Of een andere vitamine brok proberen. Die van mij liepen geen B proef op vitalbix.
Nu Equilin en ze hebben gister fluitend een mendurance van 29km uit gelopen, en ook tm t ZZ dressuur redden ze nu (afhankelijk van opleidingsniveau natuurlijk ;) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 08:18 



 
Profiel   

Die van mij had ook weinig energie op vitalbix, op de victorious secret gaat t al lange tijd heel goed. Ik geef ook extra lijnzaadolie tijdens de rui voor energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 10:43 



 
Profiel   

@Eliana: ja, daar is ze recent op getest. Ze heeft geen PPID gelukkig. Ze is namelijk pas 5.

@dennis en @Slmt9: bedankt voor de tip! Dat wist ik niet, maar dus zeker het overwegen waard om over te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 14:24 



 
Profiel   

Vanaf deze kant ook weer een x film materiaal

Mijn zusje wou wel weer een klein rondje rijden... Zijn 3-4 km onderweg geweest.
Ze hebben 2 kleine drafjes gedaan en verder mocht ze lekker stappen.
Ze was weer helemaal trots op zichzelf <3

https://youtube.com/shorts/1C6SVfB3tAI?feature=share

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:39 



 
Profiel   

Die is lekker fit hagelslag, geweldig om te zien he <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:04 



 
Profiel   

Jaaa echt een heerlijke merrie.
Ze is een soort semi met pensioen, dus de vorige x rijden was 2 maand geleden

Maar ja ze is verder 24/7 in beweging.
Af en toe aan de lange longeerlijn zo veel mogelijk rechtuit door de bak of we gaan wandelen.
Dus tsja... Af en toe een rondje waarom niet als we het niet te extreem laten worden.

Grappige sidenote, op het draf filmpje zie je mijn zusje haar hondje onderin mee drentelen _O-
Maar die zat netjes aan de lijn bij mij op straat

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:53 



 
Profiel   

Tip voor diegenen die Gluco Balans (willen) geven : horseflex heeft ook een, vele malen voordeliger, dergelijk supplement.. Glucose Support.

Overigens heb ik bij mijn HB paard Noah nooit het idee gehad dat de Gluco Balans iets bij hem deed ( bij is bij herhaalde onderzoeken nooit PPID of insuline resistentie vastgesteld .. maar HB is en blijft natuurlijk sowieso een verstoorde sofwisselingsding)

Één van de andere paarden heeft helaas wel PPID en voor hem heb ik nu de Horseflex besteld .. ik ben benieuwd !
Overigens geef ik mijn 'zorgpaarden' sinds enige tijd (naast elektrolyten vanwege overmatig vochtverlies) L-Lysinne ... en naar mijn mening zie ik daarvan positief resultaat !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 12:17 



 
Profiel   

De glucosesupport is duurder, je moet er meer van geven.
De glucobalance koop ik altijd met 25% korting bij horsefitshop.

Glucosesupport is 0,93 euro per dag. Glucobalance is 0,77 euro per dag bij horsefitshop. Als je deze bij agradi koopt is hij 0,87 euro per dag.

Daarnaast is de samenstelling anders, weliswaar wat overeenkomsten, maar of t zelfde werkt is de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 12:37 



 
Profiel   

Hagelslag wat een leuke pony!! Hoe oud is die?

Chica leek toch gewoon een dipje te hebben ofzo vorige week.
Afgelopen weekend had ik wat meer de tijd om haar te observeren en kon ik toch weinig geks aan dr merken. Vanavond heel even aan de longe gehad en liep ze totaal niet gevoelig naar mijn idee. Het weekend misschien maar es kijken of ik er op kan en dan gewoon lekker stapritjes in het bos maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:58 



 
Profiel   

Naath86 schreef
Hagelslag wat een leuke pony!! Hoe oud is die?

Chica leek toch gewoon een dipje te hebben ofzo vorige week.
Afgelopen weekend had ik wat meer de tijd om haar te observeren en kon ik toch weinig geks aan dr merken. Vanavond heel even aan de longe gehad en liep ze totaal niet gevoelig naar mijn idee. Het weekend misschien maar es kijken of ik er op kan en dan gewoon lekker stapritjes in het bos maken.
[ Video ]


Ahh kijk, loopt al weer fijner.
Layka is nu 22, en al 17 jaar bij ons <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 22:14 



 
Profiel   

Ook al een tijd dus! Bijzonder he! Chica is 25 en al 22 jaar bij mij. Realiseer me steeds meer dat ik elke dag van haar moet genieten.

Ja ze is weer wat frisser, daarna ging ze nog even lekker los als een idioot. Komende dagen maar even aankijken of ze er wat aan over houdt en anders ga ik haar toch maar weer wat oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:18 



 
Profiel   

Ik meld mij ook weer ff.

Ik merk de laatste weken dat ik meer spanning in mijn lijf heb rondom de ex hb van Nicky. Het gaat super goed. Maar vorig jaar met kerst gebeurde het toen.
Voor nu geen enkel teken gelukkig maar voelt toch gek.

Gisteren buitenrit gemaakt van bijna 6 km.
Mijn vrouw was mee, mooie foto gemaakt in de zon. Ze had wel enorm last van haar dikke vacht. Ze wil dan wel maar krijgt het zo warm dat ze beetje chagerijnig wordt. (Dat had ze vroeger ook) denk dat ik haar wel ga scheren.
[ img ]
Onderweg lekker snacken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:52 



 
Profiel   

Wat leuk die filmpjes en foto’s van paarden die het goed doen!

Ik kreeg gisteren een herinnering op mijn telefoon met foto’s van paard van precies een jaar geleden. Ik snap nu niet dat ik toen niet doorhad dat ze eigenlijk echt te dik was.
Ik mag voorlopig aansluiten in het het-gaat-nu-goed-rijtje! Sinds afgelopen donderdag staat ze op een soort plastic zolen (die wat bol van vorm zijn om het afrollen te vergemakkelijken) vastgemaakt met gipsverband en wat stapt ze daar goed mee. Ze is ook weer hengstig, ook een teken dat ze beter is denk ik. Aan draven of galopperen waagt ze zich wel nog niet, maar kom, ik ben al heel blij met waar we nu staan.
We mogen nu langzaam opbouwen qua beweging (aan de hand, uiteraard niet onder het zadel) maar ben een beetje inspiratieloos over hoe ik dat nu moet aanpakken. Met dat gipsverband mag ze niet op een natte ondergrond (en nu regent het natuurlijk weer iedere dag) en ook op straat stappen gaat niet want daardoor zou de gips te snel verslijten. Blijft enkel de binnenpiste over, maar toertjes wandelen lijkt me dan ook weer niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:27 



 
Profiel   

Eilandje, komt ze wel uit haar stal? Kan ze los in een binnenbak of paddock met een vriendje?

Wandelen kan prima in de binnenbak, zolang je maar zoveel mogelijk rechtuit gaat. Eventueel met lange lijnen er achter als dat het makkelijker en leuker maakt.

Hoe lang moet ze die zolen nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:36 



 
Profiel   

Ze stond sinds een tijdje op boxrust (al zette ik haar altijd wel regelmatig even in de binnenpiste of in de round pen maar altijd maar kort, dus geen hele dagen). Ik weet dat niet iedereen dat de juiste aanpak vindt, en ik heb ook een serieuze knop moeten omdraaien (want ben altijd voorstander geweest van 24/7 buiten in groep). Maar we hebben het eerst geprobeerd met haar zoveel mogelijk in een binnenpiste te zetten, maar ze ging alleen maar achteruit en we dachten zelfs aan inslapen. Degene die ons nu begeleidt en die wat mij betreft haar redding geweest is is pro boxrust bij hoefbevangenheid. Ik heb op een gegeven moment beslist om zijn adviezen te volgen (eigenlijk hadden we geen andere optie meer) en dat is dus incl. boxrust en gelukkig is dat goed uitgedraaid. Uiteraard staan er wel paarden rondom en is het wel de bedoeling dat ze op termijn in de groep gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:13 



 
Profiel   

Ah zo, je zit natuurlijk ook nog in die fase waarin boxrust soms de enige oplossing is.

Hier ook eerst 6 weken op stal gehad hoor. Maar voordat ik aan de hand ben gaan bewegen, eerst in vrijheid af en toe 'los' gelaten. Vandaar mijn vraag.

Ik zou dat eerst als tussenstap doen, dus eventjes los in de roundpen of bak en dan bij voorkeur met een ander paard. En dat uitbouwen naar stappen aan de hand. Met een beetje geluk is dan het gips er af en kan je weer rechtuit (buiten) stappen met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:04 



 
Profiel   

In welke fase kan boxrust helpen?

Leuke foto's Marjo, leuk paard.

Hier inmiddels dus bijna 1.5 week verder, paard staat niet meer in typische hoefbevangen stand maar loopt nog steeds beroerd. Ook op zachte ondergrond en het viel mij op dat ze de hele tijd met rechtsvoor omhoog ging staan. Dat is nieuw voor mij en geen goed teken denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:16 



 
Profiel   

Elisa, mij is uitgelegd in de acute fase, die van mij mocht absoluut niet over het beton (stal gang, richting paddock) om te voorkomen dat we kanteling of verzakking zouden krijgen. Dit gaf de DA aan. Hoe minder belasting en dan vooral op het harde, hoe beter.

1 been kan ook een hoefzweer zijn die niet door is. Zijn de hoeven warm? En pulsaties in de kootholtes te voelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:42 



 
Profiel   

Ja dat klinkt wel logisch, deze kan op het harde ook nauwelijks nog lopen.

Ik heb geen pulsaties gevoeld, zal daar morgen even op controleren. Hoeven en voorbenen waren beide even warm. Nou ik hoop eerlijk gezegd dat het een hoefzweer is, dat zou gunstiger zijn dan het andere scenario maar vond het geen typisch hoefzweer beeld. Dat zegt niets dat weet ik, ik hoop echt dat dat het is. Dankjewel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:57 



 
Profiel   

Eilandje schreef
Wat leuk die filmpjes en foto’s van paarden die het goed doen!

Ik kreeg gisteren een herinnering op mijn telefoon met foto’s van paard van precies een jaar geleden. Ik snap nu niet dat ik toen niet doorhad dat ze eigenlijk echt te dik was.
Ik mag voorlopig aansluiten in het het-gaat-nu-goed-rijtje! Sinds afgelopen donderdag staat ze op een soort plastic zolen (die wat bol van vorm zijn om het afrollen te vergemakkelijken) vastgemaakt met gipsverband en wat stapt ze daar goed mee. Ze is ook weer hengstig, ook een teken dat ze beter is denk ik. Aan draven of galopperen waagt ze zich wel nog niet, maar kom, ik ben al heel blij met waar we nu staan.
We mogen nu langzaam opbouwen qua beweging (aan de hand, uiteraard niet onder het zadel) maar ben een beetje inspiratieloos over hoe ik dat nu moet aanpakken. Met dat gipsverband mag ze niet op een natte ondergrond (en nu regent het natuurlijk weer iedere dag) en ook op straat stappen gaat niet want daardoor zou de gips te snel verslijten. Blijft enkel de binnenpiste over, maar toertjes wandelen lijkt me dan ook weer niet goed.

Zijn hoef schoenen niet een fijnere oplossing. In stal kan dat gips ook nat worden toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 22:24 



 
Profiel   

Die van mij voelt zich bij frisser weer duidelijk kiplekker: ze heeft lopen crossen, bokken en showen als een gek toen ze naar de stal wou. Ze slapen sinds 3 nachten binnen, en ze zijn daar super enthousiast om. Ze kwam zelfs in een drafje de stalgang binnen, en ondanks haar buikje zag ze er bijna atletisch uit. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 20:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 274 [ 6840 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 274  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen