Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 82 van de 275 [ 6865 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 275  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

 

Ik heb geen idee, voer het niet.
Ik voer gewoon een vitaminebrok en ze krijgt momenteel homeopatische druppels en dat lijkt prima te gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:22 



 
Profiel   

Ook een pot opgevoerd,merkte geen verschil.
Ik heb ook optima forma van de pdr. gevoerd daarvan had ik wel het idee dat het werkte, in die tijd is ze opgeknapt dus....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 16:55 



 
Profiel   

Helaas heeft Isabella toch de strijd tegen haar hoefbevangenheid verloren.
We hebben haar afgelopen maandag laten gaan.
Bokt heeft weer een icoon minder ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 14:59 



 
Profiel   

Ahh nee ingrid wat klote zeg. Heel veel sterkte voor jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 15:01 



 
Profiel   

capopjekop schreef
Ahh nee ingrid wat klote zeg. Heel veel sterkte voor jullie.

Dank je.
Weet nog dat we met Grietje en haar naar Van Nassau gingen.
Ze heeft de laatste jaren een goede andere hoefsmid gehad, maar de hoeven waren uiteindelijk toch te slecht geworden door de vele keren dat ze in haar leven bevangen is geraakt.
De cushing zorgde voor spierverlies en er begonnen tekenen van artrose te komen.
Al met al begon ze steeds meer in te leveren.
Toen er ook nog wat mis ging met haar meest goede been (waarschijnlijk door artrose), hebben we het besluit genomen dat het het beste was om haar toch te laten gaan.
Ze is 25 jaar geworden, dus wel een leeftijd waar ze trots op mag zijn.
Maar ze zal vreselijk gemist worden met haar lieve rustige en vooral wijze karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 15:29 



 
Profiel   

Ach wat erg. Klinkt of ze echt op was, er is een grens. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 15:56 



 
Profiel   

Sterkte isapaardje, mooie leeftijd, dat wel, maar juist die oude wijze paardjes zijn zo lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 16:13 



 
Profiel   

Wat een ontzettend verdrietig bericht... Heel veel sterkte...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 16:29 



 
Profiel   

Veel sterkte Isapaardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 21:36 



 
Profiel   

flavlip schreef
Ach wat erg. Klinkt of ze echt op was, er is een grens. Heel veel sterkte.

Dank jullie wel allemaal.
En ja de grens kwam dichterbij, werd wat verzet en dan knapte ze weer op.
De warme zomer beviel haar nog heel erg goed.
Maar nu we echt in de herfst kwamen met meer nattigheid (en dus nattere hoeven onder andere) ging het weer fiks achteruit.
Toen de koude nachten begonnen, zag ik dat ze het echt zwaar had.
Het zou niet eerlijk zijn haar zo de winter in te sturen, dat wist ik, dat weet ik, maar het verdriet is er niet minder om.
Ik heb haar in ieder geval een waardig afscheid kunnen geven.
En ze is nu tot het laatst een mooie pony gebleven die genoot van het leven {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 09:01 



 

Ach isapaardje, heel veel sterkte Y;(
Wel heel eerlijk van je naar haar toe, maar dit soort dingen blijft heel naar :(

Ben ook wel benieuwd hoe het deze winter gaat met die van mij, maar tot nu toe lijkt ze het super te doen, stalhouder zegt dat ze zich bijzonder goed voelt, heel vrolijk is en bijna niet te houden haha.
Gisteren voor het eerst simpel basis grondwerk gedaan, ze leefde er helemaal van op
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 10:37 



 
Profiel   

oh jeetje Isapaardj, wat naar! heel veel sterkte, en er nu tenminste geen pijn meer.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 14:11 



 
Profiel   

Ah wat sneu Isapaardje, heel veel sterkte.

Met Tjitske blijft het momenteel tobben, willen jullie eens meedenken?
Vanaf half juli is ze stijf, het leek eerst of ze zich had verstapt oid, na paar dagen de dierenarts erbij en die concludeerde hb.
Tjits reageerde licht op de tang, en ze voelde pulsatie en hoeven waren warm.
Qua stand stond ze niet typisch bevangen, ze liep vooral gevoelig op het harde in de bochten en staakte na een paar meter. Op het zachte liep ze beter.

Tjits stond toen nog een aantal uur op de wei, daar is ze direct afgehaald en nu staat ze op een paddock die is bestraat samen met een andere pony.
Ze krijgt 2 maal daags arm hooi en een handje Metazoa.

Tjits is op de buut gezet ( 2 maal daags 1/2 zakje) en verder moesten de hoeven gekoeld worden.
Hoefsmid is die week ook gelijk geweest en heeft haar bekapt.
Omdat Tjits niet verder verbeterde zijn er 14 augustus foto's gemaakt. Daaruit bleek lichte kanteling in beide voorhoeven.
Advies doorgaan met de buut.

Na een tijd kon ik de buut langzaam af gaan bouwen. Het leek beter te gaan. Ik denk dat ze begin oktober uiteindelijk zonder de buut stond, toen kon ik ook weer op het harde wandelen zonder dat ze ging staken, dit ging helaas na 5 dagen weer fout, wat maakt dat we inmiddels weer op de startdosering buut zitten en we eigenlijk niets zijn opgeschoten sinds half juli..

Vorige week is er getest op ppid en daaruit bleek een lichte verhoging van de waarde. We gaan nu inmiddels starten met prascend.
Ze reageerde alleen linksvoor nog licht op de visitatie tang.
Ze loopt in bochtjes op het harde nog steeds gevoelig, in de wei op gras een stuk minder.

De da vandaag gaf aan dat het een optie is om blokken onder de hoef te bevestigen, heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn eigen smid is er niet enthousiast over, die ziet meer heil in een ijzertje en heeft mij geadviseerd om contact op te nemen met de gebroeders Nassau

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 16:29 



 
Profiel   

Het advies om contact op te nemen met van nassau kan ik uit eigen ervaring beamen. Rob heeft grietje 2x weer op de rit gekregen terwijl de andere optie inslapen was. En hij is heel direct en eerlijk. Hij zal jou als eigenaar geen mooie verhaaltjes gaan vertellen maar handelt in het belang van het paard.

Wij zijn gister weer geweest. De Glucosamine en msm lijkt haar goed te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 18:49 



 
Profiel   

Blokken lijkt me helemaal niks, nog nooit iets positiefs daarvan gehoord, volkomen achterhaald volgens mij. Ik zou het advies van je smid opvolgen, kan/wil hij ook overleggen met van Nassau of er naartoe gaan. Dat lijkt me het beste, succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 19:54 



 
Profiel   

Mijn smid loopt geregeld een daagje mee bij van Nassau dus dat is iig erg prettig.
Ik ben benieuwd naar het advies ik probeer vanavond te bellen als de kinderen op tijd gaan slapen iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 19:56 



 
Profiel   

Ze adviseren in ieder geval geen blokken dat weet ik zeker. We zijn er ook jaren klant geweest, gingen er altijd heen tot volle tevredenheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 20:27 



 
Profiel   

Blokken waren dierenkwelling ;).
Ze zijn zo lekker direct ik kan dat wel waarderen.
Zodra ik de foto's heb van mijn dierenarts dan stuur ik ze door naar van Nassau, hij adviseert zo'n breakover ijzer maar wil eerst even de foto's beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-19 21:58 



 
Profiel   

Vorige week heb ik van ons Belle haar voorhoeven - bijna anderhalf jaar na acute bevangenheid - toch röntgenfoto's laten nemen van haar voorhoeven om te zien of er kanteling was, eerder ter geruststelling, want ze liep best goed. DA was heel positief: ondanks dat ze nog altijd wat te zwaar is, en niet op rantsoen staat (krijgen weliswaar niet onbeperkt hier, waag ik me niet aan) was er weinig of geen kanteling te zien.

Helaas voor mij voelt ze zich nu iets te goed in haar vel, zodat ik kort geleden na een paar vreugdesprongetjes in galop een lelijke smak gemaakt heb, met gebroken sleutelbeen, 2 gebroken ribben en een gedeeltelijke klaplong tot gevolg. Morgen is het dus weer mijn beurt voor nieuwe röntgenfoto's. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 22:24 



 
Profiel   

Wat vervelend hwn, erg pijnlijk ook lijkt me. Heel veel sterkte en beterschap. Ze voelt zich wel erg goed dat is duidelijk, ze had haar dank wel op wat vriendelijker manier moeten uiten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-19 22:42 



 
Profiel   

Eliana, zelf geen ervaring met Nassau maar de verhalen en ervaringen op internet liegen er niet om. Lees enkel positief en zou dat ook proberen als je die mogelijkheid hebt.

Staat ze nog op gras? Want dat zou ik wel echt schrappen zeker nu het zo actief en pijnlijk is. Hopelijk gaat de medicatie voor ppid ook wat positiefs doen!

Fijn dat ze goed gaat Romy!

Beterschap hwn!

Hier gaat het momenteel goed. Klopt af.
Zit er over te denken haar kies te laten trekken (moet er ooit uit ivm rot van binnen). Echter zal ze dan even geen ruwvoer eten (iig dat was de vorige keer zo). Vorige keer kon ze ook op gras maar dat durf ik nu niet. Verder gaf ik toen senior priores. Was dat wel veilig voor hoefbevangen ponys??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 14:13 



 
Profiel   

Onze shet staat sinds vannacht op 3 benen. Rechter voorbeen ontlast ze helemaal. Vroeger is ze vaker bevangen geweest, vorige eigenaresse. Bij ons staat ze daarom op de paddock (nu 2jr).

Vannacht 2x wezen kijken, leek het beter. Ze stond er ook gewoon op. Vanmorgen weer niet, lag ze ook en had/heeft ze een temp van 38,9 en ze toont echt alsof ze flink pijn heeft. Omdat op internet staat, bij vermoeden acute bevangenheid DA bellen, heb ik dat gedaan. Maar is geen spoed gaf hij aan, hij komt in de loop van de ochtend.

Als mijn rijpaard er zo bij had gestaan, was ik er vrijwel zeker van dat het een hoefzweer was. Maar met de geschiedenis van deze pony, ik ben er bang voor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 08:37 



 
Profiel   

Is ze vaker aan een been bevangen geweest? Sterkte, hopelijk gewoon een zweer

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 08:45 



 
Profiel   

Ik hoop voor je dat het "gewoon" een zweer is.
Maar ben er wel bang voor. Die van mij staat ook op een paddock en kreeg de laatste x het van teveel afvalstoffen die ineens vrij kwamen en ze niet af kon voeren. Gewoon met rennen door de paddock.

Vind t trouwens belachelijk dat een dierenarts zegt dat hoefbevangenheid geen spoed is. Ik ken genoeg klinieken waar je direct midden in de nacht terecht kunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 09:09 



 
Profiel   

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het voeren van kuil aan een paard wat gevoelig is voor hoefbevangenheid?

Hij krijgt nu alleen hooi maar ik wil hem graag dichterbij huis zetten maar alle stallen waar ze veel naar buiten kunnen voeren kuil.
Op een stal deels kuil en deels hooi, het kuil ziet er heel droog uit en is grofstellig. Volgens de stalhouder zit er in het kuil minder suiker dan in het hooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 19:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 82 van de 275 [ 6865 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 275  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen