[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:51

Stal fiore, ik duim weer voor je!! Je voelt je echt gewoon onderuit gehaald als het lange tijd goed gaat en je ineens zonder reden terug bij af lijkt te zijn. Laten gaan sta ik vaak bij stil maar vind ik nu niet aan de orde. Hij loopt met schoenen wel goed namelijk. Alleen die vieze regen. Volg vooral je hart in een keus maken en bedenk dat een peesblessure soms ook wel een half jaar kan duren.

Heel veel sterkte Lady Giroc! Hoop dat het meevalt en je snel weer op de wagen zit. Kniehoog gras onbeperkt zou het best eens kunnen zijn. Eens ga je een onzichtbare grens over en terugkrabbelen kan dan niet meer.

MarliesV Wol is gelukkig goed met zn schoenen aan en zonder schoenen in het zachte ook. Geef verder geen pijnstillers dus zie wel als het slecht gaat. Maar het is toch een klap in je gezicht. Fijn dat jouw paard het goed doet!

Wol eet met wandelen ook gras dus mijn doel is wel om hem weer rustig op het gras te laten maar niet meer zoals vroeger. Nu stonden ze hier sowieso niet 24/7 op gras of op kort gestresst gras want hb was altijd al mn angst. Ik beheer de wei helemaal zelf dus er staat nu behoorlijk lang gras alweer. Hoop dat ik iets kan doen met strookbegrazing. Ik vind een fijn leven voor hem belangrijker dan dat ie 30 wordt voor mij.

Aah Nicky toch. Maar je weet waarvoor je het doet en misschien vinden wij het wel zieliger dan de paarden zelf.

Capopjekop er is volgens mij wel een de zool gezeten want zie daar verschil in diktes. Zal eens vragen wat het idee hierachter is.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:15

@ Sappos, wat onwijs naar die terugval... heel veel sterkte :(:)

@ Ladygiroc, jij ook sterkte... Hopelijk ben je er vroeg bij en krijg je het snel stabiel :(:)

@ Stal-fiore, heel veel sterkte vandaag, ik duim voor jullie!

@ Kyno, fijn dat je merrie zo goed gaat :)

@ Marjo8; ze staat wel fijn grenzend aan de weide met haar maatjes. Dat scheelt denk ik wel qua gezelligheid voor haar? Het is idd even wennen. Mijn grote gaat hele dagen het gras op, shetlief blijft achter op de paddock. Vind ze niet heel leuk, maar het is niet anders. Ze kan wel soms even bij het hek staan hinniken, maar doet ook gewoon eten en languit slapen in de paddock, dus ze geeft zich er wel aan over dat ze alleen achterblijft.

Mijn shet staat niet meer op het gras, ondanks dat ze door voordroog in de winter bevangen is geworden. Ze kreeg wel op het gras altijd een dikkere manenkam dus het was wel al oppassen geblazen. Ze mag zo weer op een postzegel waar ik zo min mogelijk gras laat komen door matten & vloerkleden neer te leggen.
Ze mag nu soms een kwartiertje met masker als beloning na het werk. Ze is zo blij.... Ik laat haar in stal los en ze rent in 1 ruk naar haar eigen weitje waar ze eerst blij rondrent, rolt en daarna lekker eet. Ik kan haar ook zo weer pakken, of het nu na 5 of 15 minuten is. Ze is zo blij en tevreden met die paar happen gras.
Helaas had ze gisteren wel 1 hoef die duidelijk heel warm was, en de rest koud. Dus daar schrok ik wel van... Dan toch ook maar niet die beloning op het gras....

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:02

Gek he..ik dacht dat hoger gras beter was dan korte sprieten. En dat het nu best safe weer is qua fructaan maar blijkbaar snap ik er geen snars van. :=

Voeten voelen is iets wat ik mijzelf ook aan wil leren. Lees het nu bij jou ook tancreda.

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:02

Helaas geen goed nieuws hier...
moet het allemaal even laten bezinken

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:21

Stal_Fiore veel sterkte met het slechte nieuws
En verder iedereen heel veel sterkte met deze rotaandoening. Ik lees al een tijdje stilletjes mee en zo te lezen blijft het altijd vechten tegen iets onzichtbaars wat zo ineens weer kan toeslaan.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:23

Stal_Fiore schreef:
Helaas geen goed nieuws hier...
moet het allemaal even laten bezinken


Oh nee, ik zit elke keer te kijken naar een update en schrik hier van, zeker in combinatie met je laatste berichtjes.

Heel veel sterkte!

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:58

Stal_Fiore schreef:
Helaas geen goed nieuws hier...
moet het allemaal even laten bezinken


:(:) ;(

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:17

Ik zal me hier toch ook maar even melden want we kunnen helaas niet anders concluderen dan dat wij ook met hoefbevangenheid te maken hebben.

Het is begonnen door overbelasting dankzij boxrust voor een peesblessure.
We hadden de hoop dat het gras verder niet zo'n invloed zou hebben en we hebben toen de beslissing genomen om haar toch op de weide te zetten in de hoop dat de beweging haar goed zou doen.
Maar ze bleef slecht lopen ondanks Buut dus na 3 weken aanmodderen besloten om haar weer boxrust te geven.
En na 1 dagje binnen staan had ik al een heel ander paard!
Haar spieren waren weer los, manenkam was weer soepel en ze liep zonder enige vorm van gevoeligheid.
Dus het gras heeft helaas toch een trapje na gegeven.

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:56

Helaas is mijn shet toch echt weer bevangen. Sinds 1,5 week staat hij op 0,25 Prascend en vanaf donderdag op Metacam. Dit laatste wil nog niet erg helpen. Hooi, voer etc, zit allemaal goed. Ik heb hem eerder op Bute gehad en dat werkte in combinatie met Ascal goed. Maar toen kreeg hij nog geen Prascend. Zijn er mee die dit in combinatie aan hun paard geven?

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:47

Stal_Fiore schreef:
Helaas geen goed nieuws hier...
moet het allemaal even laten bezinken


Oh Nooo.. -O- -O-

sterkte met je beslissing :knuffel:

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:53

Oh Fiore, sterkte.....

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:24

Ohh nee Fiore, onwijs veel sterkte en liefs!!!

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:22

Stal_Fiore schreef:
Helaas geen goed nieuws hier...
moet het allemaal even laten bezinken

Ohoh dat klinkt niet goed.


Hier komt de hoefsmid zo weer.
We hebben er nu een x 5 weken of ook 6 tussen gelaten. 't zal mij benieuwen.
Op 4 weken deed ze 't ook goed dus ff kijken of het ook nog iets langer kan dat kunnen de beide ponnies weer tegelijk

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:29

Hoe gaat het met je stal Fiore? Ik heb de hele dag aan je gedacht :(:)

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:36

niet zo best... ik heb vandaag de keuze gemaakt om haar te laten gaan. Ze heeft hard gevochten, ik heb hard gevochten, maar voor nu is de enige mogelijkheid om haar zonder pijn te hebben door haar te laten gaan. Ben er stuk van.
8 maanden lang 2x op een dag naar stal bij haar geeft toch wel een intense band.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:46

Ik had je alles gegund want je hebt haar alles gegeven. Wat een drama dat het zo snel en zo abrupt eindigt ;( heel heel veel sterkte met deze keuze

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:14

Verschrikkelijk Stal Fiore. Ontzettend oneerlijk dat het zo voor jullie eindigt. Heel verdrietig. Ontzettend veel sterkte gewenst.

Kyno

Berichten: 10425
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:23

Ach verdarrie meis wat ontzettend moeilijk en vreselijk is dit! Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe de komende periode. :(:)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:00

Ach bah ;( een besluit die hoopt nooit te moeten nemen en dan zo ineens is het zover.

Heel veel sterkte en een dikke digitale knuffel :(:)

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:21

Aahhhh das niet fijn om te horen.
Maar knap dat je de keuze hebt genomen.
Heel veel sterkte de komende tijd

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:49

Stal_Fiore schreef:
niet zo best... ik heb vandaag de keuze gemaakt om haar te laten gaan. Ze heeft hard gevochten, ik heb hard gevochten, maar voor nu is de enige mogelijkheid om haar zonder pijn te hebben door haar te laten gaan. Ben er stuk van.
8 maanden lang 2x op een dag naar stal bij haar geeft toch wel een intense band.



Heel veel sterkte!!

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:48

Aahhh.. onwijs veel sterkte stal_fiore Y;( Y;(

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:53

Stal_Fiore, ik denk dat je de enige juiste beslissing maakt..... 8 maanden pijn is al een enorme tijd waarin je vaak denkt aan die beslissing..... het is nu alleen maar pijnvrij zijn wat telt. En als dat deze moeilijke beslissing is is dat altijd verschrikkelijk. Je hebt er alles aan gedaan en ik heb alleen maar respect voor iemand die kiest voor zijn dier!!!!!

Swift
Berichten: 2099
Geregistreerd: 20-05-06

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:01

Heel veel sterkte Stal_Fiore,jullie hebben keihard gevochten en het is heel verdrietig dat dit nu toch de uitkomst is.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:31

Heel veel sterkte!
Je hebt alles gedaan wat je kon doen !