[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:20

Stal_Fiore schreef:
niet zo best... ik heb vandaag de keuze gemaakt om haar te laten gaan. Ze heeft hard gevochten, ik heb hard gevochten, maar voor nu is de enige mogelijkheid om haar zonder pijn te hebben door haar te laten gaan. Ben er stuk van.
8 maanden lang 2x op een dag naar stal bij haar geeft toch wel een intense band.



Ach wat sneu... Een hele moeilijke beslissing, maar wel de juiste denk ik. Je hebt echt alles gedaan wat je kon. Acht maanden ploeteren is niet niks. Heel veel sterkte de komende tijd!

hwn
Berichten: 4720
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:17

Balen zeg, Stal Fiore! Ik had zo gehoopt dat de nieuwe aanpak zou aanslaan, maar helaas... Begrijpelijk en dapper dat je haar nu laat gaan, het is voor iedereen het beste. Sterkte!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:36

Heel veel sterkte stal fiore.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:17

Heel veel sterkte Stal Fiore.

Weet iemand een goede hoefschoen passer in Zuid Holland, Hellevoetsluis?
Pony gaat beetje bij beetje erg goed vooruit maar op het harde met rechts voor gevoelig, dus wil toch hoefschoenen, denk dat hij daar meer baat bij heeft als er eventueel een ijzertje onder te doen?

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:30

Ik gebruikte de Cavalo simple boots. Heb nog een set rondom in de verkoop, mocht je interesse hebben en de maar goed zijn.

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:16

Ik kom mij helaas ook weer melden..

Allereerst Stal Fiore heel veel sterkte de komende tijd! Wat een ontzettend dappere beslissing..

In december heb ik mij hier ook al gemeld. Chica stond toen hb op stal. Aan de Novacam en Ascal en drie weken later was ze er eigenlijk ineens bovenop, boven verwachting! In maart er toch maar weer eens op gaan zitten en zo hobbelden weer wat rond.
Twee weken geleden is ze de wei weer op gaan, eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan omdat dit verder nooit een probleem was. Maar afgelopen zaterdag haalde ik haar hb van de wei. Kon mezelf uiteraard wel voor de kop slaan. Direct weer op de novacam gezet en overlegd met de da om het eerst zo te laten. Ze staat nu in een soort van paddock op zand en krijgt wat hooi. Verder heb ik nu de vitalbix aangeschaft, daar krijgt ze 1 handje van voor de Prascend en omdat de andere paarden wel gewoon brok krijgen. Ze heeft dus ook Cushing en nu toch maar de dosis iets verhoogd. Ik wil toch onderstaand filmpje even delen en ben even benieuwd naar jullie mening. Ik weet het niet zo goed, ze heeft duidelijk pijn, maar weet niet zo goed of ik toch weer moet overleggen met de da of even aankijken. Het is de afgelopen week ook niet slechter geworden..

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:38

Yep, die loopt duidelijk gevoelig, maar ze wil wél.... dat scheelt al enorm.
Maar met pijnstilling moet het beter worden toch.....als dat niet helpt verhogen tot het wel helpt of idd overleggen wat te doen...

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:04

Naath, ze loopt idd erg gevoelig.

Die van mij loopt eigenlijk heel goed op het zachte. Ben de metacam al aan het afbouwen. Vermoed dat ze heel dicht tegen echt bevangen aangemeten heeft.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:32

Slmt9 schreef:
Ik gebruikte de Cavalo simple boots. Heb nog een set rondom in de verkoop, mocht je interesse hebben en de maar goed zijn.


Ik zoek voor een shetlander, moet nog even goed meten....

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:41

Ladygiroc, zo dat is wel heel snel om nu al af te bouwen. Hopelijk blijft het zo goed gaan en was je er mooi op tijd bij!

Naath86 die is duidelijk niet fijn inderdaad. Loopt ze niet teveel? Dat je straks met een kanteling zit omdat ze in de acute fase op de paddock staat?
Vind haar niet erg slecht maar ook lang niet goed. Hoeveel pijnstilling geef je?

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:47

Ze krijgt nu voor 400 kg Novacam. Ze liep nu toevallig even hoor omdat ze nieuwsgierig was naar de koeien, verder staat ze veel stil op dezelfde plek of hooi te eten. Vind haar juist zo beroerd als ik haar net van stal haal, dus dit leek mij het beste dat ze wat kan rond scharrelen.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:12

Ik ben heel wijs met mn Equine Fusion All Terrain Ultra. Zou die echt aanraden. Het is het verschil tussen goed en niet goed. Wol krijgt er ook geen schuurplekken van

Naath heel veel sterkte allereerst! Ze loopt idd niet goed maar zie ze liever rustig rondhobbelen dan op stal. Maar ze moeten zich wel rustig houden dus zeker niet rennen of springen. Dierenartsen blijven toch wel boxrust aanraden terwijl licht bewegen mij fijner lijkt. Schroom niet om andere pijnstillers te vragen als dit niet of niet genoeg aanslaat. En als je hoefschoenen voor haar kan regelen zou dat haar enorm kunnen ondersteunen.

Ladygiroc ik hoop echt dat je geluk hebt en de pony niet over de grens van echt bevangen is gegaan. Ik heb er ook zo eentje, die heeft een paar jaar geleden ertegenaan gezeten, direct behandeld en was binnen een paar dagen weer goed.
Laatst bijgewerkt door Sappos op 28-05-21 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Slmt9

Berichten: 4815
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:13

BarbaraNova schreef:
Slmt9 schreef:
Ik gebruikte de Cavalo simple boots. Heb nog een set rondom in de verkoop, mocht je interesse hebben en de maar goed zijn.


Ik zoek voor een shetlander, moet nog even goed meten....


Ah die verzuipt in die van mijn paard :)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:26

Ik zie ze ook het liefst de optie hebben tot scharrelen, maar die van mij moet dat over het harde naar de paddock en dat was zeker geen optie in de eerste fase. Die stopte na 2 stappen met een hele pijnlijke blik en heeft dus eerst alleen maar op stal gestaan.
Als ze zelf kunnen kiezen en over het zachte er heen kunnen, en je weet dat ze niet gek doen, dan zou ik het ook wel durven en proberen.

Naath, ze krijgt nu sinds zaterdag pijnstilling? Koel je ook?
Dat had hier heel veel verlichting qua pijn ed. 2x per dag minimaal een kwartier in koud water.
Je kan altijd even bellen he met de kliniek, zo voor het weekend en als je twijfelt is dat niet gek.

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:10

Sappos schreef:
Ik ben heel wijs met mn Equine Fusion All Terrain Ultra. Zou die echt aanraden. Het is het verschil tussen goed en niet goed. Wol krijgt er ook geen schuurplekken van

Naath heel veel sterkte allereerst! Ze loopt idd niet goed maar zie ze liever rustig rondhobbelen dan op stal. Maar ze moeten zich wel rustig houden dus zeker niet rennen of springen. Dierenartsen blijven toch wel boxrust aanraden terwijl licht bewegen mij fijner lijkt. Schroom niet om andere pijnstillers te vragen als dit niet of niet genoeg aanslaat. En als je hoefschoenen voor haar kan regelen zou dat haar enorm kunnen ondersteunen.

Ladygiroc ik hoop echt dat je geluk hebt en de pony niet over de grens van echt bevangen is gegaan. Ik heb er ook zo eentje, die heeft een paar jaar geleden ertegenaan gezeten, direct behandeld en was binnen een paar dagen weer goed.



Dat is idd een beetje wat ik vermoed. Ze ging gister rennend en bokkend de paddock door, dat leek mij sowieso niet bevorderlijk als dat kwam doordat ze metacam krijgt. Wel in overleg met de da hoor.. :o

Marlies, als ze zo duidelijk niet willen lopen zou ik ze ook op stal laten. ben antiboxrust maar als ze niet willen heb ik er veel minder moeite mee.

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:46

Bedankt voor al jullie lieve woorden <3

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:37

Hoe gaat het nu Stal Fiore?

Marlies, ze stond de afgelopen dagen in de modder en dat zou volgens de da al veel helpen, dus heb verder niet meer gekoeld.

Hoefschoenen ga ik misschien maar eens voor kijken. Zou een hoop schelen voor de pijn denk ik ja.

Haar hoeven waren zaterdag nog erg warm, vanavond eigenlijk niet meer. Zegt dat nog iets?

Stal_Fiore

Berichten: 9359
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:04

Voel me echt niet goed. Maandag gaat het gebeuren...

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:38

Och wat een lastige beslissing zeg Stal_Fiore. :(:) heel veel sterkte! Je hebt alles gedaan wat je maar kunt, maar het is gewoon een vreselijk nare conditie/ ziekte. Echt heel veel sterkte!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 12:42

Fiore heel veel sterkte! Heftige beslissing

Hier gaat het wat wisselend. Net zoals het weer denk ik dan maar.
Nicky is wel echt in top vorm moet ik zeggen!
Haar vandaag weer bekapt. Daarna doe ik nu standaard de schoenen aan.
Bovenste is eind feb. Middelste ongeveer 8 weken terug. En laatste vandaag.
Afbeelding

Nog ff de hele foto.
Afbeelding

Nieuwe buur paarden. Nicky is verliefd
Afbeelding


En nog met dr eigen man en vriendinnetje eten
Afbeelding

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:38

Gisteren Nicky bekapt maar geen foto gemaakt. Hier alsnog een foto.
Een nacht op de schoenen is voldoende daarna loopt ze weer top!
Afbeelding

Straks aan huis hoop ik meer variatie aan te kunnen bieden. En meer kleinere vloer plekken.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:28

Is dit een voor of nafoto?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:32

capopjekop schreef:
Is dit een voor of nafoto?


na het bekappen.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 10:44

Stal_Fiore schreef:
Voel me echt niet goed. Maandag gaat het gebeuren...


Heel heel veel sterkte vandaag ;( :knuffel:

Marjo, ik vind de hoefvorm qua uitlopen best bijzonder ogen.
Hoe precies kan ik de vinger niet opleggen, maar ik zie er wat aan of zo.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:59

MarliesV schreef:
Stal_Fiore schreef:
Voel me echt niet goed. Maandag gaat het gebeuren...


Heel heel veel sterkte vandaag ;( :knuffel:

Marjo, ik vind de hoefvorm qua uitlopen best bijzonder ogen.
Hoe precies kan ik de vinger niet opleggen, maar ik zie er wat aan of zo.


De hoefvorm komt puur door de bevangenheid.
Die groeit er nu uit, daardoor ontstaat er een knik in de hoef.
Wat ik bijzonder vind bij HB dat de hoeven zo mega hard groeien, onvoorstelbaar er valt bijna niet tegenaan te vijlen.
Is dat ook wat jij bedoeld? De foto is ook niet helemaal van de zijkant genomen. Mevr stond niet lekker stil.

Ik heb vandaag haar schoenen gewassen, hopelijk hoeft ze ze even niet aan tot we gaan verhuizen.
Nog 4 weken te gaan *\o/*