Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

 
Profiel   

Veulen84 schreef
Ik merk wel dat nu ik een nieuwe hoefsmid zoek, dat best lastig is. Veel hier willen helemaal niet ver rijden (15 km) voor alleen bekappen. Heb er inmiddels al 5 gesproken die zeggen, je zit niet in mijn gebied. Kwa keus blijft er dan niks over. Dan zou ik liever gewoon iets meer betalen, als ik dan wel keuze heb.


Je kunt gewoon aangeven dat je iemand graag als smid wilt en dat je er vanwege de afstand wat extra voor wil betalen? Mijn smid geef ik ook gewoon wat extra omdat hij voor mij om moet rijden. Dit is dan wel met voor op de ijzers. En als je dan bekappen iedere 8-10 weken doet dan worden de hoeven goed bij gehouden en heeft een smid ook minder werk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 15:08 



 
Profiel   

BenWLOVER schreef
Leuk topic dit! Leuke rekensom:

Hoefsmid rekent 35 euro.
Hier zit 21% BTW in = € 6,07 houden we nog € 28,93 over.

Dan gaat er ongeveer per bekapbeurt € 2,50 af aan afschrijving van het gereedschap.
Tussenstand: € 26,43.

Dan hebben we nog de diesel/bezinekosten en onderhoud van de auto. Even uitgaande van een retourrit van huis naar de klant en terug dan rijden de meeste smeden toch wel een 40 km. Dit in samenkomst met de stijgende brandstofprijzen en natuurlijk het onderhoud van de auto houden we dit op ongeveer 10 euro.
Dan hebben we nog € 16,43 over.

Hier moet de inkoomstenbelasting nog vanaf. Deze ligt momenteel ergens bij de 35% geloof ik.
Laten we zeggen dit laatste bedrag :3 = € 5,48.

Onder aan de streep houd je nog maar € 10,95 aan over.

Het minimumloon is momenteel € 9,82.

Van deze € 10,95 moeten er ook nog allerlei verzekeringen worden betaald zoals een dure AOV maar ook de aansprakelijkheid.

Dan is er natuurlijk ook nog de prijs kwaliteit verhouding en daar zit een groot verschil.
De beunhaas van 15 euro moet met alle bovenstaande regels veeeeel meer paarden doen dan diegene die 45 euro zou vragen.
De beunhaas werkt bijvoorbeeld zwart en zonder verzekeringen terwijl die van 45 juist alles netjes probeert te doen en misschien wel iets teveel tijd neemt voor jouw en je paard maar ook wel weer een kopje koffie bij je kan drinken :P


Misschien hier en daar wat te hoog gerekend maar :j dit dus!!

De smid die voor een habbekrats aan het werk is, die concurreren zichzelf uit de markt. Heel naar.
40 euro voor beslaan, bespottelijk gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:49 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Er blijft inderdaad bitter weinig van die 35 euro over? Anderszijds kan een hoefsmid vaak wel 2-3 paarden per uur doen. Zeker indien er meerdere paarden op 1 locatie zijn. Een smid die een beetje logisch nadenkt zorgt dat hij ook enkele adressen heeft zoals maneges of grotere stallen waar hij een hele dag kan vullen met 1 locatie. Als ze daar 3 paarden per uur kunnen doen, 8 -10 uur per dag = 24 -30 paarden. Dat trekt de verhoudingen dan wel een beetje recht met dagen waar er 1 paardje per locatie staat. Maar het blijft uiteraard nog geen vetpot (of toch niet als je kijkt naar verhouding werk vs inkomsten.)


Je bedoelt een hoefsmid met een hulp denk ik, anders is 24-30 paarden een beetje ehhh veel om in je eentje te doen. Er zullen gekke smeden tussen zitten, ook dat geloof ik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:58 



 
Profiel   

Ik haal dit topic even omhoog, ik vraag mij namelijk af hoe lang jullie smeden bezig zijn voor het geld wat ze vragen. En ja, ik weet dat ze niet per uur betaald krijgen, maar per paard/pony.

Ik betaal mijn smid 35 euro per pony voor het bekappen. Een hele normale prijs zoals ik om mij heen hoor en zoals ik hier lees.
Laatste keer zijn er 5 ponies gedaan, en hij heeft ze allemaal binnen 40 minuten kunnen doen. Bij alle kwam er wel een randje af. Ze staan er na die tijd wel weer netjes bij, dat moet gezegd worden, maar ik voel me wel enigzins bekocht om 175 euro af te moeten tikken na 40 minuten. Natuurlijk moet hij ook naar mij toe rijden, hij zit enigzins uit de richting omdat hij verhuisd is, maar hij combineert het wel atijd met mensen in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:01 



 
Profiel   

40 minuten is wel heel snel voor 5.
Maar mijn smid doet een trekpaardhoef ook in ongeveer 5 minuten, de kleintjes iets rapper (worden om de 8 weken gedaan.)
Hier wordt het meeste tijd verloren door paarden die niet helemaal meewerken, het tussendoor kletsen en het wisselen van de paarden. Mij maakt het niet uit hoe lang werk hij eraan heeft, als ze goed bekapt zijn en als hij om de 8 weken ze komt doen (en beide factoren zijn dik in orde), dan mag hij een mooi "uurloon" hebben. Mijn rug zal binnen 10 jaar niet kapot zijn en ik loop het risico niet om een mep te krijgen zoals zij wel hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:06 



 
Profiel   

truselientje schreef
Ik haal dit topic even omhoog, ik vraag mij namelijk af hoe lang jullie smeden bezig zijn voor het geld wat ze vragen. En ja, ik weet dat ze niet per uur betaald krijgen, maar per paard/pony.

Ik betaal mijn smid 35 euro per pony voor het bekappen. Een hele normale prijs zoals ik om mij heen hoor en zoals ik hier lees.
Laatste keer zijn er 5 ponies gedaan, en hij heeft ze allemaal binnen 40 minuten kunnen doen. Bij alle kwam er wel een randje af. Ze staan er na die tijd wel weer netjes bij, dat moet gezegd worden, maar ik voel me wel enigzins bekocht om 175 euro af te moeten tikken na 40 minuten. Natuurlijk moet hij ook naar mij toe rijden, hij zit enigzins uit de richting omdat hij verhuisd is, maar hij combineert het wel atijd met mensen in de buurt.


Dat vind ik heel snel! Die van mij deed er bij Mn pony een kwartier/20 min over.

Mn paard staat op ijzers, daar is hij zeker 45/60
Min mee bezig hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:29 



 
Profiel   

35 euro Alleen bekappen. 70 voor ijzers 100 rondom ijzers. 5 euro voor gaten in de ijzers.
Vind het niet duur, mijn smid moet er 45min voor rijden, al heeft ie best wat klanten in die omgeving. Zou het niet gek vinden wanneer ze meer gaan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 16:40 



 
Profiel   

Bij die 40 minuten zit dan ook nog spullen pakken en auto weer inpakken bij in, en het is niet dat ik ze op een rijtje klaar heb staan. Ze werken wel allemaal goed mee.
Dit is niet de eerste keer dt het snel gaat, meestal is ie binnen een uur weer vertrokken en worden er 5 of 6 gedaan. Voelt toch niet echt fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:28 



 
Profiel   

Ik zou wel m'n twijfels hebben bij een hoefsmid die zó snel klaar is met bekappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:32 



 
Profiel   

Bekappen 25
Voorijzers 45
Rondom 60

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:37 



 
Profiel   

Ik ben blij dat mijn smid geen uurloon rekent. Hij is heel kundig, maar neemt zeer uitgebreid de tijd (lees: kletst er op los, werkt traag, krijgt ook nog koffie tussendoor), is meestal 2 uur bezig. Hij bekapt hier 4 a 5 ponnies/paarden per keer. Paarden zijn € 40, ponnies € 30.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:46 



 
Profiel   

85 voor rondom bekappen en voor beslaan. is ie ongeveer een half uurtje mee bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:50 



 
Profiel   

__elise__ schreef
Ik zou wel m'n twijfels hebben bij een hoefsmid die zó snel klaar is met bekappen.


Qua werk lijkt er niets op aan te merken om eerlijk te zijn, ze staan er netjes bij, kunnen weer weken vooruit en lopen als een tierelier.
Er komt ook daadwerkelijk wel een rand van de hoeven af, dus het is ook niet dat ie er niets aan doet.
Tja, wat is dan het probleem zou je zeggen.....als je berekend dat dat dan nog geen 8 minuten per pony is, voelt dat toch niet goed.
Misschien wordt het weer eens tijd om verder te kijken, maar vind maar eens een goede.

Heb er door de jaren heen al een aantal versleten, de eerste belde op een gegeven moment niet meer terug om afspraken te maken, de 2e vond het nodig om de pony die niet meewerkte een paar beste klappen met de tang op het neusbeen te geven en kwam regelmatig niet opdagen.

Dus mocht iemand een smid weten, die daadwerkelijk op komt dagen, waar afspraken mee te maken zijn, die netjes met de dieren omgaat en die de tijd neemt om zijn werk te doen, en ook nog werkzaam is in de omgeving waar Friesland, Groningen en Drenthe tegen elkaar aan liggen, dan hoor ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 10:55 



 
Profiel   

Ik betaal ook 30/35 per paard voor alleen bekappen. Ondanks dat het relatief goedkoop is, vind ik het wel een normale prijs. Hoe vaak ik heb gezien dat hoefsmeden soms ook een aantal paarden gewoon zwart doen.... Sommige doen er 10 of 20 achterelkaar. Op een dag. 35euro x20 paarden is toch zo 700 op een dag. Dat is wat wij met een normale baan niet verdienen.. maar daarin tegen is het wel zo dat hoefsmeden vaak wel met 50 jaar kapotte ruggen exc. Hebben... En t is heel erg zwaar lichamelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:01 



 
Profiel   

Ik betaal €100 voor rondom beslaan... is hij ongeveer 40 minuten bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:02 



 
Profiel   

Ik betaal 30,- per paard voor bekappen. Is meestal met 2 paarden in 30 min klaar incl. spullen klaar zetten en opruimen.
Ligt ook aan de paarden. De eerste paar keren is hij meer tijd bij mij kwijt geweest omdat er een echt veel vertrouwen moest krijgen en de ander nog wat beter opgevoed. Daar hoefde ik toen ook niet meer voor te betalen. Nu staan ze beide heel netjes stil, geven hun hoeven en halen niet tot nauwelijks uit. Dat is ook wel even een stuk makkelijker bekappen natuurlijk.

Als ik hem bel als er iets is en hij eigenlijk geen tijd heeft maar ik iets, voor mij, belangrijks op de planning heb staan staat hij er om 07:00 of 20:00 ook.
Paarden staan er netjes op en reageren goed als hij de plaats op loopt +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:04 



 
Profiel   

110 euro:
- 2x vierkant bekappen
- 1x vierkant bekappen, vooraan ijzers

Meestal een iets meer dan een uurtje werk (met wat geklets bij haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:09 



 
Profiel   

hier 30 euro bekappen per paard, heb er 3 staan. Meestal is hij met een half uurtje klaar. Ik zet de paarden altijd klaar, ze zijn allemaal braaf en meewerkend. dus ja dan kan het wel vlot gaan. dan hoeft het ook niet meer tijd te kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:15 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Bekappen 25
Voorijzers 45
Rondom 60


Dat is goedkoop haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:20 



 
Profiel   

30 euro voor bekappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:21 



 
Profiel   

Ik heb denk ik de duurste smid van allemaal, maar daarbij ook één van de meest kundige en secure hoefsmeden. Ik heb bij hem nog nooit een paard vernageld of andere problemen gehad. Ze staan er top op, wat heel veel beenblessures voorkomt.

Tsja, betaal ik dan de hoofdprijs? Absoluut. Alleen een hardloper levert ook geen topprestatie op te kleine/te grote schoenen. Ik krijg altijd complimenten over hoe mijn paarden op de ijzers staan en ze staan er 8 tot 10 weken op. Zonder dat ze dan eigenlijk een paar weken eerder hadden gemoeten. Als ik zeg dat ze er al 8/9/10 weken op staan krijg ik altijd rare blikken van stalgenoten en de vraag "Ben je nu serieus?" Ik bespaar dus op de frequentie van de nieuwe ijzers en de dierenartskosten die een gevolg zijn van slechte hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:38 



 
Profiel   

Ik betaal ook 35 voor bekappen, geen voorrijdkosten en maar 1 paard op dit adres. Ben zeer tevreden en vind het ook een prima prijs eerlijk gezegd. Hij is meestal met een half uurtje wel klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:40 



 
Profiel   

ik betaalde tot voorkort €17.50 voor bekappen dat is nu omhoog gegaan maar €20 voor bekappen per paard.

en dan heb ik echt een top smid geen beunhaas. die van mij stond in het begin niet stil en werd alle tijd voor genomen geen haast niks

laatste belde ik hem met spoed omdat die van mij al dagen niet lekker liep en dacht aan een hoefzweer hij is die zelfde dag nog geweest en hoefde niks te betalen hoorde bij zijn service. (uiteraard wel wat gegeven)

paarden staan er altijd super bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:44 



 
Profiel   

Die jongens en meiden betalen alleen al een hele dikke premie voor het risico dat ze lopen, meende iets van bijna 400 per maand, vijlen worden maandelijks vervangen a 80 euro ps en dan de investeringen wat betreft auto enz. Wanneer ze er twee in het uur dien , want ze moeten van de een naar de ander dan hebben ze 60 euro gemiddeld. Bruto , laat je huis eens schilderen of verbouwen. Betaal 25 pp en al vijftien jaar dezelfde maar zelf gaan doen? Zeker niet, no feet no horse dus een goede smid is goud waard . Of hij nu vijf of vijfentwintig minuten er over doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 11:57 



 
Profiel   

Kappen 30,- en ijzers rondom 85,-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 12:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen