Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Gemiddelde kosten voor hoefsmid?

 
Profiel   

Karma schreef
Ashleytjuhh schreef
ik betaalde tot voorkort €17.50 voor bekappen dat is nu omhoog gegaan maar €20 voor bekappen per paard.

en dan heb ik echt een top smid geen beunhaas. die van mij stond in het begin niet stil en werd alle tijd voor genomen geen haast niks

laatste belde ik hem met spoed omdat die van mij al dagen niet lekker liep en dacht aan een hoefzweer hij is die zelfde dag nog geweest en hoefde niks te betalen hoorde bij zijn service. (uiteraard wel wat gegeven)

paarden staan er altijd super bij!


Ik vind dit echt absurd, als deze "smid" dan ook nog alles opgeeft (dus niet zwartwerkt) dan snap ik niet waarom hij zichzelf zó laat afbeulen voor dit bedrag, zelfs als hij het in z'n zak steekt niet! Echt belachelijk laag bedrag, ik betwijfel dan of hij echt goed is.
Met zulke prijzen concurreer je jezelf echt uit de markt vind ik.


Denk dat mensen voor dat bedrag de smid vaker laten komen. Dan is er veel minder werk en kan het daarom misschien wel uit. Prijs zegt niet veel over de kwaliteit. Ik vind de kwaliteit van de hoefsmeden nog niet zo meevallen eigenlijk. Wil je een goede smid dan moet je echt even zoeken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 16:23 



 
Profiel   

Karma schreef
mavantos schreef
+/- €100 voor alleen voor ijzers :$


Mwah, ik vind dat als je een heel kundige en betrouwbare smid hebt, dat daar best een bedrag tegenover mag staan. Ik schrik er niet echt van.

Rob Renirie (smid van o.a Anky) vraagt meer dan €300 voor een vierkantje.


Beetje duur, maar ach dan heb je wel Rob Renirie als smid hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 16:28 



 
Profiel   

Hier betalen we 25 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:21 



 
Profiel   

Ik betaal 40e per paard enkel bekappen. Ongeacht pony shet of groot paard.

Ik moest wel even schrikken omdat ik eerst 25e gewend was, maar ach. Een goede hoefsmid is goud waard. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:25 



 
Profiel   

Bij mij betaal ik geen voorrijkosten, want ik laat mijn pony met de rest van de stal mee bekappen. De kosten voor het bekappen zijn 30 euro, maar mijn pony hoeft niet zo vaak, want ze heeft hele sterke hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 08:02 



 
Profiel   

Lunapower schreef
Bij mij betaal ik geen voorrijkosten, want ik laat mijn pony met de rest van de stal mee bekappen. De kosten voor het bekappen zijn 30 euro, maar mijn pony hoeft niet zo vaak, want ze heeft hele sterke hoeven.



Voorrijkosten bij de smid? Komt hij van heel ver dan? Ik heb nooit een smid gehad die voorrijkosten berekende hoor, ze plannen het vaak gewoon in op de route als ze in de buurt komen.

Ik betaal nu 80 euro bij mijn nieuwe smid voor rondom bekappen en voor beslaan. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het het meest belangrijk vind dat ze goed werk leveren, fatsoenlijk communiceren als je een afspraak wilt maken en dergelijke, dan betaal ik liever iets meer..... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:52 



 
Profiel   

Voorrijkosten zijn wel logisch als een smid speciaal voor 1 klant naar een stal uit de richting moet komen. Dat vind ik best normaal. Ik ben de enige klant van mijn smid hier op stal, ligt uit de richting en hij plant het in met nog een andere klant in deze regio, anders is het niet te don voor hem en zou hij ook kosten rekenen. Nu hoeft dat (nog) niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 08:59 



 
Profiel   

Hier 32,50 voor alleen bekappen en 105 euro voor bekappen en vierkant beslaan. :)

Geen voorrijkosten, vaak combineert de smid een aantal paarden op stal in één keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 09:14 



 
Profiel   

Ik vind het persoonlijk wel meevallen met de kosten. Hier betaal ik 65 voor voor beslaan en meestal komt de smid voor mijn paard alleen. Ik betaal geen extra voorrijkosten oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 10:02 



 
Profiel   

Bij ons kost bekappen 30,- per paard. Om de +/- 10 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:17 



 
Profiel   

35€ voor bekappen als de smid voor 1 paard/pony moet komen, 30€ p.p. voor meerdere op 1 adres. Kosten voor beslaan weet ik niet want mijn pony staat altijd op blote voeten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:56 



 
Profiel   

ik betaal 30 voor alleen bekappen , voor ijzers 80 en rond om 100.
wij staan in Drenthe.
ik vind dit goedkoop.
voor hoe hij met onze paarden omgaat en de rust die hij heeft dikke pluim.
zal alleen daarvoor al wel meer willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:16 



 
Profiel   

finnyboy schreef
ik betaal 30 voor alleen bekappen , voor ijzers 80 en rond om 100.
wij staan in Drenthe.
ik vind dit goedkoop.
voor hoe hij met onze paarden omgaat en de rust die hij heeft dikke pluim.
zal alleen daarvoor al wel meer willen betalen.


Misschien gewoon doen! Wat mij betreft mogen de prijzen in Drenthe wel wat omhoog, dan houdt de smid er ook nog wat aan over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 21:24 



 
Profiel   

Ik betaal 30 euro voor een hoefsmid die mijn 20 jarige bekapt en 25 euro voor mijn 1 jarige. Ik heb dus ook 2 verschillende hoefsmeden voor mijn paarden. Het jonge paard is goedkoper omdat er dan meer worden bekapt. Als ik mijn oudere paard laat bekappen dan komt hij alleen voor mijn paard.

Reden dat ik 2 verschillende heb , is omdat de vorige hoefsmid nooit heeft gezien dat mijn pony last heeft van schimmel en white line disease. Keuze is toen gemaakt om een dierenarts erbij te halen die ook een diploma heeft voor hoef bekappen. En het gaat vanaf de eerste keer eigenlijk al beter.

Bij mijn jonge paard vindt ik het prima dat nog wel mijn oude hoefsmid langskomt. Ook omdat dat voor mijn stalbazen makkelijker is omdat hun altijd er bij zijn als het jonge spul wordt bekapt. Vaak is dit doordeweeks en voor mijn niet mogelijk om bij te zijn. Ook bekapt hij in het weiland wat makkelijker is dan ze eruit te halen en kilometers te lopen naar stal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 264 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen