Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kreupel

 
Profiel   

Nou, dan de vraag: waarom vraag je haar om te draven terwijl je weet dat er iets mis is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:05 



 
Profiel   

TS is ze al eens getest op de ziekte PSSM1?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:12 



 
Profiel   

Zolang je niet helemaal zeker bent van HB en ook nog geen pssm1 getest hebt zou ik toch echt even geen weidegang geven hoor.
Dit is helemaal niet best en vind je DA dan eigenlijk ook behoorlijk laks om dat maar even aan te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:47 



 
Profiel   

Eens. Geen weidegang meer, pijnstillers erin en hooi. En kijk dan over een paar dagen of het in elk geval op het zachte wat beter gaat. Op beton lopen wil ze iig echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:55 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Zolang je niet helemaal zeker bent van HB en ook nog geen pssm1 getest hebt zou ik toch echt even geen weidegang geven hoor.
Dit is helemaal niet best en vind je DA dan eigenlijk ook behoorlijk laks om dat maar even aan te kijken.


Ik vind dat laatste oordeel niet op zijn plek.

Optie hb hebben we besproken maar op dat moment toonde ze gewoon niet zo.
Pssm formulieren liggen al klaar.

Weidegang beperken kan ik nog wel doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:04 



 

Ik begrijp dat ze snachts op stal staat? En dat ze vooral sochtends met buiten zetten niet zuiver loopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:09 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik begrijp dat ze snachts op stal staat? En dat ze vooral sochtends met buiten zetten niet zuiver loopt?


Klopt. Ze staan van 22.00 tot 7.00 soms een uurtje langer op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:16 



 
Profiel   

TS sowieso is het niet verstandig om een tinker zoveel op het gras te zetten als er nooit een PSSM1 test is gedaan. De meeste tinkers zijn gebaad bij extra magnesium in combinatie met Vitamine E met Selenium voor de spieren. Ik weet niet of je brokken of muesli voert? Maar daar zou ik geheid stopzetten om te kijken of de klachten dan afnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:20 



 
Profiel   

maria1990 schreef
TS sowieso is het niet verstandig om een tinker zoveel op het gras te zetten als er nooit een PSSM1 test is gedaan. De meeste tinkers zijn gebaad bij extra magnesium in combinatie met Vitamine E met Selenium voor de spieren. Ik weet niet of je brokken of muesli voert? Maar daar zou ik geheid stopzetten om te kijken of de klachten dan afnemen.


Ze krijgt een vitaminebrok. Pavo vital.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:23 



 
Profiel   

Hoe voelen de spieren? Op de rug en de billen?
Staat haar rug wat bol of normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:24 



 
Profiel   

Als ze het dan overdag niet toonde waarom vraag je dan niet of de DA smorgens vroeg kan komen?
Bloedje tappen voor spier en ontstekingswaardes zou mij ook niet overbodig lijken persoonlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:26 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Als ze het dan overdag niet toonde waarom vraag je dan niet of de DA smorgens vroeg kan komen?
Bloedje tappen voor spier en ontstekingswaardes zou mij ook niet overbodig lijken persoonlijk.



Dat vind ik wel een goeie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:37 



 
Profiel   

Die ging bij mij toch direct van het gras af. Vaker mee gemaakt dat ze "af en toe wat stijf" tonen. En dan een paar dagen later "plots" acuut bevangen.

Even van de wei af kost je niks. En dan morgen een afspraak voor dinsdagochtend maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:40 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, voorlopig van het gras af, totdat je meer weet. Ik had sowieso het idee, dat ze een beetje de toon ontzag vanuit stal op het harde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 22:49 



 

Medische dingen moet je natuurlijk eerst onderzoeken. Ook zou je eens op kunnen letten of het een verband heeft met op stal staan. Dat ze snachts op stal staat en daar stijf van wordt. Is het geen optie te kijken wat er gebeurd als je haar buiten laat staan, dus 24/7 vrije beweging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 23:36 



 
Profiel   

Lijkt het alleen op het filmpje zo of zie je in het echt ook kleine deuken in de bespiering bij de flank en er boven?

De manier van lopen vind ik vrij typisch bij een verdenking op pssm...komt vrij veel voor bij tinkers. Ben het ook eens met bovenstaande, van het gras af...

Sterkte voor je paard, hoop dat het geen pssm is

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 08:38 



 
Profiel   

Kreupel in stap al is stokkreupel.

Ik zou gewoon de dierenarts een volledig keeupelheidsonderzoek laten doen en eventueel idd bloedafname

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 15:05 



 
Profiel   

Die dronkemansloop komt vokgens mij gewoon ondatvze haar voorbenen of hoeven voor wilt ontlasten. Ik vind haar er verder niet atactisch uitzien

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-19 15:07 



 
Profiel   

Hoe ze uit haar stal komt lijkt wel verdacht veel op rope-walking, een teken van spierbevangenheid. Dat icm met een Tinker doet mij ook direct denken aan PSSM... Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels met je paard ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:56 



 
Profiel   

Het gaat beter. Vind haar in de ochtend nog niet helemaal goed maar niet meer zo erg als opmeet filmpje. Ik hoop volgende week uitslag te krijgen over pssm.
Momenteel staan ze aanzienlijk minder op de wei maar dat maakt geen groot verschil. In de nacht eet ze nauwelijks hooi. Heb ook het idee dat ze aan het afvallen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:19 



 
Profiel   

Heb je de resultaten van de test inmiddels gekregen?
Hoe gaat het met je paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 09:12 



 
Profiel   

Nee nog niet binnen helaas. Duurt blijkbaar langer dan 2 weken.
Met de hitte hebben ze buiten gestaan en dan heeft ze de opstart problemen dus niet. Vannacht weer op stal en ze is weer wat stijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 11:09 



 
Profiel   

Het blijft toch zorgelijk bij zo‘n jong dier.
Hopelijk hoor je snel iets.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 19:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen