Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gevoelige hoeven na bekapping

 
Profiel   

Hallo!

Gisteren is de hoefsmid langs geweest en ik ondervond vandaag dat mijn paard echt zeer gevoelig op haar voeten loopt. Ze staat redelijk laag op haar hielen. Qua hoeven heb ik nog veel te leren. Kan iemand mij vertellen of dit er goed uitziet of is ze te kort bekapt? Vooral op kiezelsteentjes loopt ze gevoelig.


[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 19:33 



 

Hoe vaak komt je hoefsmid? Heb je toevallig ook foto’s van voor de bekapping? En een foto van de onderkant vd hoef?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 20:27 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Hoe vaak komt je hoefsmid? Heb je toevallig ook foto’s van voor de bekapping? En een foto van de onderkant vd hoef?


Ik heb ze nog niet lang en was nu de 2de keer dat ze bij mij bekapt werd. Zal morgen een foto nemen van de onderkant. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:11 



 
Profiel   

Dunne zolen misschien? Ik zou sowieso de smid even bellen morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:43 



 
Profiel   

Mijn smid kon niet van de straal afblijven en pony wou geen stap meer verzetten. Hoeft niks over jouw bekapping te zeggen natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 21:55 



 

Had al zo een vermoeden dat dit een nieuw paard/nieuwe smid situatie was.. Daarom was ik ook erg benieuwd hoe deze hoeven er eerst uitzagen voor de bekapping(en). Vanaf deze foto vind k de hoeven er wel goed uit zien, maar de onderkant zou meer zeggen.. Ook denk ik dat je paard misschien nu gevoelig loopt omdat ze of ineens zo “kort” staat, of een gevoelige zool heeft omdat ze nu ineens op haar zool moet lopen en ze dat niet gewent is.. Kan ook zijn dat ze moet wennen aan haar nieuwe hoefstand..
Om de hoeveel weken komt je smid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 22:32 



 
Profiel   

Hoeven zijn, vanaf foto gezien, ondergeschoven. De hoef is uit balans.
Hier staat meer info:
http://Www.paardenhoeven.info
Succes met lezen, is erg leerzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-19 23:49 



 
Profiel   

Deze foto's zijn op geen enkele manier te beoordelen. Maak eens goede, rechte foto's van zij aanzicht, voor aanzicht en onder aanzicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 02:08 



 
Profiel   

Hieronder nieuwe foto’s genomen vandaag! Ze komt van bij de opfokstal rechstreeks bij mij. DA was er toevallig vandaag en volgens haar werden haar hoeven in de opfokstal nooit bekapt en loopt ze nu wat gevoelig, vooral op kiezelsteentjes. Hiel zou sowieso altijd een klein beetje moeten bijgewerkt worden op te voorkomen dat die gaat onderschuiven? Ik ken zelf niet zo veel van hoeven dus jullie ervaring en tips zouden me wel helpen ;) .


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 16:19 



 
Profiel   

Ik zou een bekapper laten komen.
Op foto 1 lijkt het alsof de steunsels over de zool zijn gegroeid. Hielen lijken me niet perse te laag maar wel ondergeschoven op bepaalde foto’s. Ik zou iemand zoeken die goed naar de anatomie van de hoef kan bekappen. Er valt zeker nog winst te behalen qua bekapping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-19 22:37 



 
Profiel   

Ah! Kijk dat kan wel eea verklaren. Kan me prima vinden in de uitleg van je dierenarts ja :j ii merk bij mijn eigen paard ook dat als ze "langer" niet gedaan is dat ze gevoelig kan zijn na bekappen. Terwijl als ik haar elke 3 weken doe ze nooit last heeft.

ik zie ook niet meteen hele schokkende dingen. Hoogstens was het voor je paard prettiger geweest als er, voor nu, net iets meer hoefwand was blijven staan tegen de gevoeligheid.

Ik zou zeker nu geen bekapper laten komen overigens. Die kan op dit moment toch niets doen. Ik weet niet wat he al met je paard doet? Je kan er hoefschoenen voot gebruiken tot de gevoeligheid over is. Of zorgen dat ze alleen op zachte ondergronden komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 05:04 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Ah! Kijk dat kan wel eea verklaren. Kan me prima vinden in de uitleg van je dierenarts ja :j ii merk bij mijn eigen paard ook dat als ze "langer" niet gedaan is dat ze gevoelig kan zijn na bekappen. Terwijl als ik haar elke 3 weken doe ze nooit last heeft.

ik zie ook niet meteen hele schokkende dingen. Hoogstens was het voor je paard prettiger geweest als er, voor nu, net iets meer hoefwand was blijven staan tegen de gevoeligheid.

Ik zou zeker nu geen bekapper laten komen overigens. Die kan op dit moment toch niets doen. Ik weet niet wat he al met je paard doet? Je kan er hoefschoenen voot gebruiken tot de gevoeligheid over is. Of zorgen dat ze alleen op zachte ondergronden komt.



Denk ook dat het zoiets is. Voorlopig eigenlijk bijna niets. Ze is nog maar 2 jaar. Af en toe ga ik eens op straat wandelen voor eens een afwisseling van ondergrond en gewenning aan het verkeer. Maar ze staat dag en nacht op een weide met uitloopstal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-19 06:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen