Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Straalkanker weer terug

 
Profiel   

Hoi allemaal
Na een heel intensief jaar ( verbandijzers, hoefsmid wekelijks dierenarts en prednison) van straalkanker aan beide achtervoeten is het weer terug nu weer beide achtervoeten en een voorvoet. Het was al een tijdje terug maar met hoefsmid aardig kunnen tegenhouden maar nu schrok hij er ook van. Heb de dierenarts laten komen en weer prednison gehad en iets om op de hoeven te smeren. Toch heb ik er een hard hoofd in omdat het steeds weer terug komt. Er is een operatie mogelijk maar dit kost een hoop geld en dat heb ik niet. Mijn paard is een merrie van nu 17 jaar. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.... weten jullie iets?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 22:24 



 
Profiel   

Contact opnemen met Rene Vroom van RWL quality.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 22:25 



 
Profiel   

Ik heb het 1 keer volledig laten wegsnijden bij mijn paard, maar dat ga ik niet weer doen. Ondanks pijnstillers veel werk en toch pijn voor hem.
Als het weer terugkomt wil ik het eventueel wel rekken, tot paardlief pijn laat zien. Maar dan gaat toch echt de spuit erin. Mijn paard heeft wel meer "zwakke plekken," oa artrose en hartruis.
Ik weet niet hoe jou paard verder in conditie is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 22:42 



 
Profiel   

Ik weet niet welke hoefsmid je hebt maar de broertjes nassau hebben hier veel ervaring mee en het paard van een vriendin een tijd lang goed kunnen houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 22:44 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Contact opnemen met Rene Vroom van RWL quality.



Dit inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-19 23:00 



 
Profiel   

Ik ken ook verschillende paarden waar het allemaal weggesneden is. Dit is in belgie gedaan. Weet niet waar je woont maar toen, aantal jaar geleden, was het in belgie een stuk goedkoper. En ik denk zeker goedkoper als de broertjes van Nassau. En bij deze paarden was het ook weg, eentje had het zelfs aan 4 hoeven maar dat is ondertussen 15 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 00:01 



 
Profiel   

Ook ik ken verschillende paarden waarbij het helemaal weggesneden is. Vaak een zwaar en pijnlijk traject. In eigenlijk alle gevallen hebben de eigenaren er voor gekozen het paard in te laten slapen toen het in volle hevigheid terugkwam.

Ik zou goed overleggen met degene die je paard de vorige keer behandeld heeft. Denk ook goed na over het toen voor je paard was. Misschien viel het toen mee maar als dat niet zo is, wil je dat nog een keer en wat voor kans heb je dat het (snel) weer terugkomt?

Moeilijke dingen om over na te denken. Veel wijsheid toegewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 00:10 



 
Profiel   

Het is bekend dat het bij de meeste paarden terugkomt. Ook na genezing blijft goed opletten en preventief behandelen belangrijk.

Hoe erg is het nu?

Mijn paard is er nèt vanaf. Maar we waren er heel vroeg bij en het weefsel woekerde nog niet. Aan wegsnijden begin ik niet, dat vind ik niet paardwaardig, dus wij hebben het 'alternatief' aangepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 03:49 



 
Profiel   

Stuur Wesley de Candt een berichtje op fb, hij heeft ondertussen al meerdere paarden succesvol behandeld tegen straalkanker

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 07:37 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Cera. Daar zijn echt hele positieve berichten over!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 07:41 



 
Profiel   

Pak je het ook van binnenuit aan? En hoe wordt ze verder gehouden?

Wel echt enorm balen zeg.... Ik merk dat het nooit helemaal 100% weg gaat bij de mijne, maar zijn dipjes zijn de laatste 2,5 jaar zo veel geminderd en ook minder diep, dus dat is heel fijn. Nu 1 straal die helemaak van binnen wat sompig is en dat dus gelijk weer sprayen en smeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 08:11 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Contact opnemen met Rene Vroom van RWL quality.

Ga ik doen dank je voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:43 



 
Profiel   

Jimbo schreef
Ik heb het 1 keer volledig laten wegsnijden bij mijn paard, maar dat ga ik niet weer doen. Ondanks pijnstillers veel werk en toch pijn voor hem.
Als het weer terugkomt wil ik het eventueel wel rekken, tot paardlief pijn laat zien. Maar dan gaat toch echt de spuit erin. Mijn paard heeft wel meer "zwakke plekken," oa artrose en hartruis.
Ik weet niet hoe jou paard verder in conditie is?

Ze wordt wat stijf verder op zich goed alleen dus steeds weer die straalkanker

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:45 



 
Profiel   

Mariljo schreef
Ik ken ook verschillende paarden waar het allemaal weggesneden is. Dit is in belgie gedaan. Weet niet waar je woont maar toen, aantal jaar geleden, was het in belgie een stuk goedkoper. En ik denk zeker goedkoper als de broertjes van Nassau. En bij deze paarden was het ook weg, eentje had het zelfs aan 4 hoeven maar dat is ondertussen 15 jaar geleden.

Dat is voor mij wel een aardig stukje paard staat in groenekan bij Utrecht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:46 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Stuur Wesley de Candt een berichtje op fb, hij heeft ondertussen al meerdere paarden succesvol behandeld tegen straalkanker

Ga ik doen bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:46 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
Pak je het ook van binnenuit aan? En hoe wordt ze verder gehouden?

Wel echt enorm balen zeg.... Ik merk dat het nooit helemaal 100% weg gaat bij de mijne, maar zijn dipjes zijn de laatste 2,5 jaar zo veel geminderd en ook minder diep, dus dat is heel fijn. Nu 1 straal die helemaak van binnen wat sompig is en dat dus gelijk weer sprayen en smeren.

Ze staat 24/7 buiten. Nee ik pak het nog niet van binnen aan nu dan wel via dierenarts met prednison maar das ook heftig spul. Ja ik vind het ook erg vervelend voor mijn paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:48 



 
Profiel   

Chubby schreef
Het is bekend dat het bij de meeste paarden terugkomt. Ook na genezing blijft goed opletten en preventief behandelen belangrijk.

Hoe erg is het nu?

Mijn paard is er nèt vanaf. Maar we waren er heel vroeg bij en het weefsel woekerde nog niet. Aan wegsnijden begin ik niet, dat vind ik niet paardwaardig, dus wij hebben het 'alternatief' aangepakt.

En wat is alternatief chubby hoe heb jij dat aangepakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:49 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Ook ik ken verschillende paarden waarbij het helemaal weggesneden is. Vaak een zwaar en pijnlijk traject. In eigenlijk alle gevallen hebben de eigenaren er voor gekozen het paard in te laten slapen toen het in volle hevigheid terugkwam.

Ik zou goed overleggen met degene die je paard de vorige keer behandeld heeft. Denk ook goed na over het toen voor je paard was. Misschien viel het toen mee maar als dat niet zo is, wil je dat nog een keer en wat voor kans heb je dat het (snel) weer terugkomt?

Moeilijke dingen om over na te denken. Veel wijsheid toegewenst.



Bedankt voor je bericht. Precies dit spookt er dus door mijn hoofd hoe ver moet ik gaan. Wil haar niet kwijt maar ook niet dat ze pijn heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 09:51 



 
Profiel   

paarden4ever schreef
En wat is alternatief chubby hoe heb jij dat aangepakt?


Van binnenuit hebben we de weerstand opgekrikt door naast goed hooi, weidegang, diverse takken ook aanvullend bij te voeren: vitalbix mash met diverse groentes (afwisselend bijv sla, kool, bietjes, bleekselderij, brocolli) kruiden (oa citroenmelisse, hyssup, brandnetel, kleefkruid). Af en toe ook biologische spelt. Daarnaast kurkuma, zwarte peper, vitE, magnesium, CBDolie en baking soda. Dit zou invloed hebben op de pH waarde van het lichaam. Meningen daarover zijn erg verdeeld, maar ik dacht "baadt het niet, ..."

We hebben de straal wel "bijgewerkt": slecht weefsel (was steeds niet heel veel) voorzichtig weggehaald en opengelegd zodat product ter plekke kon inwerken. Begonnen met hoof&sool hardener (formaldehyde) en daarna overgegaan op sanogene en hoofstuff. Bij regenachtig weer elke dag, bij droog weer om de dag.

Paard loopt in een paddock paradise, dus veel beweging en goede doorbloeding van de voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 10:04 



 
Profiel   

paarden4ever schreef
Ze staat 24/7 buiten. Nee ik pak het nog niet van binnen aan nu dan wel via dierenarts met prednison maar das ook heftig spul. Ja ik vind het ook erg vervelend voor mijn paardje.

Raad het je absoluut aan!
Die van mij heeft ook zwaar op de prednisolon gestaan, maar kreeg enorme buikpijn ervan waardoor hij stopte met eten. Heb toen direct moeten stoppen met de lrednisolon en advies gevraagd aan iemand en dat opgevolgd.
Betekende eerst kleine kuur baking soda en daarna golden paste (kurkuma) gaan geven. Daar knapte hij zo van op!
Nooit meer aan de prednisolon gehoeven. :):)
Hij krijgt nu (ook omdat hij nog meer kwalen heeft) beetje hetzelfde van chubby geeft: kleefkruid, bleekselderij, pavo Vital, care4life, lijnzaadolie, cbd olie, kurkuma, vit.D3 en L-lysine.
Onbeperkt hooi, beperkte weidegang (maar dat is ivm ander iets) en 3 tot 4x per week op pad of trainen mrt hem. Wil ik nog uitbouwen naar 5 tot 6x maar dat red ik helaas niet met mijn dagelijkse werk etc.

(Als je het interessant vindt: in mijn onderschrift staat het verslag van destijds wat ik bijgehouden heb over zijn straalkanker)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 12:37 



 
Profiel   

Jaan81 schreef
paarden4ever schreef
Ze staat 24/7 buiten. Nee ik pak het nog niet van binnen aan nu dan wel via dierenarts met prednison maar das ook heftig spul. Ja ik vind het ook erg vervelend voor mijn paardje.

Raad het je absoluut aan!
Die van mij heeft ook zwaar op de prednisolon gestaan, maar kreeg enorme buikpijn ervan waardoor hij stopte met eten. Heb toen direct moeten stoppen met de lrednisolon en advies gevraagd aan iemand en dat opgevolgd.
Betekende eerst kleine kuur baking soda en daarna golden paste (kurkuma) gaan geven. Daar knapte hij zo van op!
Nooit meer aan de prednisolon gehoeven. :):)
Hij krijgt nu (ook omdat hij nog meer kwalen heeft) beetje hetzelfde van chubby geeft: kleefkruid, bleekselderij, pavo Vital, care4life, lijnzaadolie, cbd olie, kurkuma, vit.D3 en L-lysine.
Onbeperkt hooi, beperkte weidegang (maar dat is ivm ander iets) en 3 tot 4x per week op pad of trainen mrt hem. Wil ik nog uitbouwen naar 5 tot 6x maar dat red ik helaas niet met mijn dagelijkse werk etc.

(Als je het interessant vindt: in mijn onderschrift staat het verslag van destijds wat ik bijgehouden heb over zijn straalkanker)

Heb je verslag gelezen...respect en wat een werk. Ik ga ff kijken of ik dat wat jij geeft kan vinden. Bedankt voor de tip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 15:03 



 
Profiel   

Ondertussen is haar rechtervoet erg verslechterd, kans is dat de hoef los komt. Volgens de DA en hoefsmid niks meer aan te doen. Dit houdt dus in dat ik binnenkort mijn allerliefste paardje moet laten inslapen. |(

Er mag een slotje op dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:31 



 
Profiel   

O wat erg voor je. Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:48 



 
Profiel   

Oooh wat erg...... heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 19:48 



 
Profiel   

Jeetje. Veel sterkte. Ik klikte dit topic aan omdat mijn paard het ook aan 4 hoeven heeft. Gelukkig aan de beterende hand.
Nogmaals veel sterkte.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen