Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen medische hoefschoen bij hoefzweren

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Een van mijn merries heeft een hoge hoefzweer. Mijn hoefsmid heeft een klein gaatje kunnen maken en mij geadviseerd een hoefzak of medische hoefschoen aan te schaffen zodat het goed kan weken.

Ik heb nu de medische hoefschoen Tubbease op het oog. ( https://www.hoofwear.com/catalog/produc ... ategory/5/ )

Ik ben erg benieuwd of mensen ervaringen hebben met deze hoefschoen of eventueel andere modellen kunnen aanraden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 18:30 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
Hoi allemaal,

Een van mijn merries heeft een hoge hoefzweer. Mijn hoefsmid heeft een klein gaatje kunnen maken en mij geadviseerd een hoefzak of medische hoefschoen aan te schaffen zodat het goed kan weken.

Ik heb nu de medische hoefschoen Tubbease op het oog. ( https://www.hoofwear.com/catalog/produc ... ategory/5/ )

Ik ben erg benieuwd of mensen ervaringen hebben met deze hoefschoen of eventueel andere modellen kunnen aanraden.


Ik heb ook zo'n een en het zwarte gedeelte is een soort sok. Ook die stof dus daar loopt het water uit. Dus dat gekleurde is waterdicht en dit loopt in scheve punten omhoog maar daar tussen is het zwart en dat laat dus water door. Je kan béter een andere nemen want er kan ook niet zoveel water in en het water zit dus eigenlijk alleen tot een cm van de grond/ zijn zool. Dus als hij een hoge zweer heeft heb je er niks aan

Je kan ook op de foto zien dat als ze er water in schenken met een flesje dat het water erlangs loopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:41 



 
Profiel   

https://www.divoza.com/nl/paard/medical-boot

Kan je beter zoiets nemen. Daar kan water in tot halverwege de kootholte als het moet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:44 



 
Profiel   

De opening zit gewoon onder de zool, maar de ontsteking zit diep. Ze zal dus gedurende langere tijd een hoefschoen moeten dragen.

Dat er maar een klein laagje water in kan is geen punt. Helemaal vol lijkt me ook behoorlijk oncomfortabel wanneer hij zo lang om moet.

Is hij wel makkelijk om te doen? En blijft het goed zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:02 



 
Profiel   

Ilja_1997 schreef
De opening zit gewoon onder de zool, maar de ontsteking zit diep. Ze zal dus gedurende langere tijd een hoefschoen moeten dragen.

Dat er maar een klein laagje water in kan is geen punt. Helemaal vol lijkt me ook behoorlijk oncomfortabel wanneer hij zo lang om moet.

Is hij wel makkelijk om te doen? En blijft het goed zitten?


Als je de goede maat hebt blijft ie goed zitten. Hadden er ook een die er mee buiten liep en dat ging super, die had hem ook in de zool. Toen hebben we annimalintex erin gedaan en toen aangetrokken en wat water erbij gedaan. Annimalintex trekt een ontsteking eruit. Echt super spul

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:09 



 
Profiel   

Mocht je interesse hebben... (en de maat is juist) ik heb nogal medical hoof boots ter overname.

Het is, zeker als je paard ze langere tijd aan moet van belang dat ze goed zitten en geen schuurplekken veroorzaken... zeker met water word alles week... spreek helaas uit ervaring.

Beterschap voor je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:10 



 
Profiel   

BravoT ik ga eens kijken naar dat spul. Had er nog nooit van gehoord.

Lotus83 gelukkig hoeft er maar een klein beetje water in omdat het aan de onderkant zit. Dan wordt niet alles week gelukkig. Welke hoefschoen heb jij te koop staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:25 



 
Profiel   

https://www.turbohoof-solutions.nl/c-43 ... ro-bandje/

Jep ik zou tubease nemen. Hoefzak is sneller lek is mijn ervaring
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen