Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Silliconenpleister artrose

 
Profiel   

Hoi allemaal mijn paard Pip heeft artrose in zijn linkervoorbeen, gewricht boven de hoef, we hebben hem in laten spuiten met hydralonzuur en speciaal silliconen beslag, helaas loopt Pip nog steeds kreupel, nu overweeg ik een silliconenpeister over het gewricht heen, iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:32 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met de pleister. Maar heeft je paard na inspuiten helemaal niet goed gelopen? En op wat voor ijzers staat je paard? Weet je ook in welk gewricht er precies artrose zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:44 



 
Profiel   

In de kogel, in het begin met pijnstilling wel, en er is wel verbetering, op de voorhoeven ijzers met siliconen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 21:09 



 
Profiel   

Siliconen kunnen nog wat hard zijn, er bestaat ook een vulling met foam, zachter en stimuleert de zool om wat dikker te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 21:33 



 
Profiel   

Oh dank je wel, ga het met de hoefsmid bespreken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 22:07 



 
Profiel   

Emily003 schreef
In de kogel, in het begin met pijnstilling wel, en er is wel verbetering, op de voorhoeven ijzers met siliconen


Ik bedoel meer of je speciale ijzers eronder hebt. Mijn paard stond op break over beslag. Ik heb haar 2 keer laten inspuiten. Helaas geen verbetering, ja van korte duur. Na paar weken opbouwen weer kreupel. Toen op pensioen gezet en na paar maanden heb ik haar helaas moeten laten gaan.

Is zo'n pleister duur/risicovol? Anders zou ik het zelf wel proberen. Maar ook voor jezelf je grenzen bepalen anders kan je van alles blijven proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:05 



 
Profiel