Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Silliconenpleister artrose

 
Profiel   

Hoi allemaal mijn paard Pip heeft artrose in zijn linkervoorbeen, gewricht boven de hoef, we hebben hem in laten spuiten met hydralonzuur en speciaal silliconen beslag, helaas loopt Pip nog steeds kreupel, nu overweeg ik een silliconenpeister over het gewricht heen, iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:32 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met de pleister. Maar heeft je paard na inspuiten helemaal niet goed gelopen? En op wat voor ijzers staat je paard? Weet je ook in welk gewricht er precies artrose zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:44 



 
Profiel   

In de kogel, in het begin met pijnstilling wel, en er is wel verbetering, op de voorhoeven ijzers met siliconen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 21:09 



 
Profiel   

Siliconen kunnen nog wat hard zijn, er bestaat ook een vulling met foam, zachter en stimuleert de zool om wat dikker te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 21:33 



 
Profiel   

Oh dank je wel, ga het met de hoefsmid bespreken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 22:07 



 
Profiel   

Emily003 schreef
In de kogel, in het begin met pijnstilling wel, en er is wel verbetering, op de voorhoeven ijzers met siliconen


Ik bedoel meer of je speciale ijzers eronder hebt. Mijn paard stond op break over beslag. Ik heb haar 2 keer laten inspuiten. Helaas geen verbetering, ja van korte duur. Na paar weken opbouwen weer kreupel. Toen op pensioen gezet en na paar maanden heb ik haar helaas moeten laten gaan.

Is zo'n pleister duur/risicovol? Anders zou ik het zelf wel proberen. Maar ook voor jezelf je grenzen bepalen anders kan je van alles blijven proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 16:05 



 
Profiel   

Hoi, € 700,- kost de injectie met siliconen, ze doen het bij de lingehoeve in Lienden, maar er is bijna geen info over te vinden. De bedoeling is dat het een oplossing voor mensen met artrose wordt, er is getest op paarden met succes, maar dat ging via een kijkoperatie , en nu zou het gewoon zo ingespoten worden, ik vraag me dan af of de siliconen dan wel goed terecht komen, er zijn wel rontgenfotos ,groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 16:35 



 
Profiel   

Ik lees even mee omdat 1 van mijn paarden ook bij de lingehoeve loopt en ook bij mik werd dit genoemd. Nu moet ik binnenkort terug, dus ben ik ook heel erg benieuwd naar meer informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 08:18 



 
Profiel   

Interessant. Ik lees ook even mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 09:18 



 
Profiel   

Hoe lang is het geleden dat je paard met Hyarulon is ingespoten?
Mijn ervaring is dat dit best nog eens na 3 maanden na de eerste inspuiting herhaald kan worden.... Als het dan goed blijft ieder half jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 12:42 



 
Profiel   

Emily003 schreef
Hoi, € 700,- kost de injectie met siliconen, ze doen het bij de lingehoeve in Lienden, maar er is bijna geen info over te vinden. De bedoeling is dat het een oplossing voor mensen met artrose wordt, er is getest op paarden met succes, maar dat ging via een kijkoperatie , en nu zou het gewoon zo ingespoten worden, ik vraag me dan af of de siliconen dan wel goed terecht komen, er zijn wel rontgenfotos ,groetjes


Zouden ze het dan niet door middel van een echo inspuiten. Dan zien ze of ze op de juiste plek zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 13:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen