Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Scootboot hoefschoenen?

 
Profiel   

Ik heb ook scoots. Heerlijke dingen. Had ik ze maar als eerste merk geprobeerd ooit, dat had ons een lange zoektocht bespaard. :)

Ik heb ze enkel vooraan en één van de schoenen draait ook minimaal, echt maar een paar millimeters. Shims hielpen niet, maar mijn paard heeft er geen last van dus ik laat het zo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 05:01 



 
Profiel   

Ik heb ook scoots voor beide merries. Rijden in Nederland gaat er echt uitstekend mee, maar in de Eifel gaan met name de achterschoenen draaien, zelfs zoveel dat ze helemaal dwars gaan zitten en ik ze beter kan uittrekken.
Een maat kleiner past niet.

W.b. gebruikersgemak vind ik het topschoenen: heel simpel aan en uit te trekken en eenvoudig schoon te maken. De paarden liepen er zo mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:04 



 
Profiel   

Ik weet niet of het ook geldt voor scootboots, maar ik heb Renegade vipers voor mijn ruin die ook gaan draaien als ze ... te klein zijn.
Maat groter en het blijft perfect zitten, maar kleiner en ik kan elke km afstappen om alle gedraaide schoenen weer recht te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:20 



 
Profiel   

Heeft iemand van jullie er zo'n pad in?

http://www.equischoen.com/nl/scoot-boot-pad

zo ja, ben ik heel benieuwd hoe zacht ze aanvoelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:33 



 
Profiel   

Ik heb ze, aangeschaft in de hoop dat ze het draaien zouden verminderen (wat helaas niet het geval is). Ze zijn heel flexibel, maar niet zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 09:47 



 
Profiel   

IngridM schreef
Heeft iemand van jullie er zo'n pad in?

http://www.equischoen.com/nl/scoot-boot-pad

zo ja, ben ik heel benieuwd hoe zacht ze aanvoelen?



Ik! Ze zijn heel dun en flexibel maar ik vond het weinig uithalen. We hadden ze niet vastgelijmd maar dan werden ze helemaal stuk gelopen, was weinig meer van over na een uurtje rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 10:07 



 
Profiel   

VeerenAshley schreef
Ik heb ze, aangeschaft in de hoop dat ze het draaien zouden verminderen (wat helaas niet het geval is). Ze zijn heel flexibel, maar niet zacht.

Ik had ze gekocht om de schoen wat kleiner te maken indien nodig, maar de enige keer dat ik ze gebruikt heb op buitenrit gingen de schoenen erg draaien. Het was toevallig wel een heuvelachtige rit met erg gladde ondergrond, dus misschien had het ook daarmee te maken.
Daarna een maat kleiner beginnen gebruiken en niet meer nodig gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 10:45 



 
Profiel   

Ik heb ze gebruikt, maar verloor ze binnen no-time :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 12:15 



 
Profiel   

haha niet echt recensies waar ik blij van word :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-19 12:50 



 
Profiel   

Vandaag met paard bij Hoofwear geweest. Hij heeft nu voor een set Equine Fusion Active en achter Scootboots. De Scootboots moet ik wel nog even mee oefenen om aan- en uit te doen maar ze passen perfect. Linksvoor paste de Scootboot net niet en een achterhoef paste de Equine niet. Dus vier dezelfde was geen optie. Ben wel blij dat ik heb laten passen, hier was ik zelf nooit uitgekomen. Op de terugweg schoenen aangelaten op de trailer, zaten thuis nog perfect. Komend weekend ga ik ze op buitenrit testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:04 



 
Profiel   

Ik heb sinds vandaag de scootboots en mijn vraag aan jullie is hoe strak je de schroeven aandraait. Ik heb ze nu zo dat ik ze zonder kracht weer open kan draaien. En raak je de schroefjes snel kwijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:57 



 
Profiel   

Doedatje schreef
Ik heb sinds vandaag de scootboots en mijn vraag aan jullie is hoe strak je de schroeven aandraait. Ik heb ze nu zo dat ik ze zonder kracht weer open kan draaien. En raak je de schroefjes snel kwijt?


Mijn scootboots hebben geen schroeven, alleen riempjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 09:44 



 
Profiel   

Hier nog een vraag onze pony heeft sokken is er bekend hoe het dan gaat met de hoefschoenen.
Vroeger had ik ze ook voor mijn haf , maar die had geen sokken....
Ik zit in de spagaat ik wil wel mennen maar geen ijzers ,ivm de kinderen maar tja die sokken Zit dat niet in de weg bij hoefschoenen?..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 09:57 



 
Profiel   

MarloesNatje schreef
Doedatje schreef
Ik heb sinds vandaag de scootboots en mijn vraag aan jullie is hoe strak je de schroeven aandraait. Ik heb ze nu zo dat ik ze zonder kracht weer open kan draaien. En raak je de schroefjes snel kwijt?


Mijn scootboots hebben geen schroeven, alleen riempjes


Ik bedoel de schroeven waarmee de riempjes vast zitten aan de schoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 16:59 



 
Profiel   

Je hoeft normaal gezien toch helemaal niks te doen aan de schroeven? Tenzij er iets kapot is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 17:09 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Je hoeft normaal gezien toch helemaal niks te doen aan de schroeven? Tenzij er iets kapot is?


Er miste bij aankoop al een schroefje, dus toen ik er een nieuwe in wilde doen kwam mijn vraag naar boven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 19:22 



 
Profiel   

Ik dat geval zou ik ze gewoon zo hard mogelijk vastzetten.
Je wilt niet het risico lopen dat er iets los raakt tijdens een rit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:40 



 
Profiel   

Ik draai ze zo strak mogelijk aan, en dat is wel even mopperen als ik de straps gemiddeld na een jaar moet vervangen, maar goed; dat is maar eens per jaar. Met de schoenen doet mijn paard 2 a 3 jaar, afhankelijk van het aantal kms op verharding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:56 



 
Profiel   

Ik heb de schroefjes goed aangedraaid, maar nu heb ik het probleem dat het schroefje door het gat van de strap gaat.... iemand daar nog tips voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 19:03 



 
Profiel   

Hoe makkelijk gaan de scootboots bij jullie aan? Ik ben nu een maat 8 aan het testen. Die lijken in de lengte net iets te klein, in de breedte zijn ze wel goed. Maar ik moet flink op de onderkant timmeren voor ze goed zitten. En uitdoen gaat ook niet heel makkelijk. Maar een maat 9 gaat misschien weer draaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 14:21 



 
Profiel   

Ik wou zeggen, probeer een 9 slim, maar net als in de kleine maatjes hebben de grote maten ook geen slim variant.
Echt zo trekken en duwen om ze aan te krijgen dan lijken ze mij toch wat te krap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 14:37 



 
Profiel   

Ik kan ze redelijk makkelijk aantrekken. Ik duw 1 keer aan de onderkant eb dan zijn ze aan. Kwa kracht is het gelijk aan als ik mijn eigen schoenen aantrek zonder de veter los te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 16:40 



 
Profiel   

Ik heb nu de maat 9, die passen goed en hij loopt er goed mee. Maar ik vraag me af, hoe groot is de kans dat hij met zijn achterhoef in de opening aan de zijkant kan gaan staan. Mijn paard stapt ruim met zn achterbenen en komt iets langzamer weg met zijn voorbeen (loopt wat op de voorhand). Wat zijn de ervaringen daarmee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 13:42 



 
Profiel   

Nog nooit meegemaakt dat hij zichzelf aantikte met de scoots. Wel met de Cavallo's, die wikkelen trager af en in draf tikte hij altijd aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-19 00:37 



 
Profiel   

Heeft iemand van jullie de mudstraps en blijft de schoen dan beter aan? Er vloog vandaag een schoen naar de overkant van de sloot en om een tweede keer te voorkomen wil ik misschien mudstraps gebruiken, maar dan moeten ze wel werken natuurlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen