Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stijf of kreupel

 
Profiel   

Dag bokkers.

Mijn neef dacht 2 weken geleden te zien aan mijn paard dat hij niet helemaal goed liep met zijn rechterachterbeen. Had een verkorte pas. Dus nu bijna 2 weken alleen wat gestapt aan de hand op het harde en hij mocht overdag op het land. Hij had geen verdikkingen of warme plekken. Vorige week klein stukje gedraafd aan de hand en zag duidelijk verbetering maar nog niet 100% in orde. Nog een weekje afwachten dus dachten we. Ook wat vit e als supplement bij gaan voeren, dit heeft hij eerder gehad en op aanraden van een stalgenoot zou dit moeten helpen bij stijfheid. In stap loopt hij zowel op het zachte als op het harde rad. Draf is op het harde de eerste paar passen nog niet helemaal in orde maar daarna wel. Af en toe een heel iets verkort pasje. Zachte is hetzelfde, maar ik merk toch wel dat hij daar nog meer passen heeft die zeker nog niet zuiver zijn.

Wat denken jullie, is dit stijfheid of toch nog kreupel?

Bij stijfheid, Kun je dan juist wel weer een beetje aan het werk gaan? Of gewoon nog lekker stappen? Of helemaal iets anders..... iemand tips?

Ik wil het sowieso nog een paar dagen geven voordat ik kijk of het weer verbeterend, slechter of het zelfde is en anders toch de kliniek raadplegen. Ik hoef geen reacties over dat ik dit meteen had moeten doen, wij geven hier op stal de paarden eigenlijk altijd eerst gewoon wat rust en kijken dan hoe verder, dit is ons eigen besluit.

Ik heb evt ook wel filmpjes maar die plaats ik liever niet openbaar ivm privacy van stal ;)

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 20:58 



 
Profiel   

Als je paard na twee weken stappen op harde gelijkmatige ondergrond en wat vrije beweging nog niet lekker loopt, zou ik er even naar laten kijken door de DA. Moeilijk zien zonder filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:01 



 
Profiel   

Bij stijfheid is beweging juist wel goed, als je maar niks gaat forceren. Voor zekerheid moet je natuurlijk even een DA raadplegen.. Maar als het kreupelheid was eerst en het nu na 2 weken nog niet beter is.. Zou ik sowieso dus de DA bellen.

Zonder filmpje valt er weinig over te zeggen verder :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:02 



 
Profiel   

Snap ik zonder filmpje is het helemaal lastig. Ik zou iemand via privé wel een filmpje kunnen sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:05 



 
Profiel   

Maar waarom zou een paarde wel stijf mogen zijn? In mijn ogen is er dan ook iets niet goed.
Ik neem aan dat het dier niet 20+ is of zo?
De ernstigste blessure die ik zelf heb meegemaakt bij een paard was een beetje stijvigheid, de eigenaar vond het niet nodig een DA te laten kijken, want je zag er weinig aan en na een paar minuten helemaal niks meer, maar uiteindelijk betekende dat wel einde sportcarrière , had ze meteen goed rust gehouden was de kans groot geweest dat het weer volledig had kunnen herstellen.
Zelf geef ik ze meestal ook eerst 2 weken rust, mag het om een simpele verstapping o.i.d. gaan dan heeft het even de tijd goed te herstellen, maar als het dan niet over is, dan laat ik altijd uitzoeken wat er aan de hand is of een half jaar tot een jaar rust en dan met een DA kijken hoe het er voor staat.
Het meest slechte is echt om bij een blessure te snel weer te beginnen, daar maak je ze echt kapot mee.

Je mag mij wel een filmpje sturen, ik ben zeker geen DA, maar wil best even meekijken !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:18 



 
Profiel   

BellaFiona schreef
Snap ik zonder filmpje is het helemaal lastig. Ik zou iemand via privé wel een filmpje kunnen sturen?


Ja dat mag hoor, ik wil er wel even naar kijken :) Ben natuurlijk geen DA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 21:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen