Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

pony blijft slechte hoeven houden

 
Profiel   

Katyatje schreef
Beetje jammer dit.
Je hoeft geen verwijten te gooien naar mensen die er een andere mening op nahouden. Enkel omdat dit een forum is dat redelijk anoniem is betekent niet dat er achter de goedbedoelde adviezen geen goede bekappers zitten ;)

TS heeft goed gehandeld naar haar kennis. Paard zal zeker niet dood gaan van ijzers. Er zijn alleen meerdere wegen die naar Rome leiden. En dat mag gezegd worden.

Fijn dat je paard nu terug vlotter gaat TS.


dankuwel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:20 



 
Profiel   

nuscaniels schreef
Beetje jammer dat het topic deze kant opgaat. Kan niet voor ts spreken maar ik vond de reacties op het plaatsen van een ijzer vervelend lezen. Misschien lees ik wel heel wat anders dan bedoelt maar vond juist al die reacties overkomen alsof ijzerloos de enige waarheid is en ga je daar tegen in dan val je ineens diegene aan.

Kunnen degene die het zo prediken niet eens ook een keer bedenken dat er zoals door iemand zelf zo mooi aangegeven er meerdere wegen naar Rome leiden.
Of er achter een advies een goede bekapper zit zou ik niet weten, de natuurlijk bekappers en de traditionele die ik ken beoordelen iets niet enkel op een foto maar doen dat pas met het paard bewegend voor zich en geven daarop een advies.


de hoefsmid heeft dreamer inderdaad meerdere keren laten lopen, er waren inderdaad vast veel andere opties en manieren geweest, dit moest gewoon opgelost worden, en ik had dit niet zelf kunnen of willen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 09:23 



 
Profiel   

Ik vind het ook jammer dat het topic weer zo uitdraait omdat sommige mensen netjes hun mening gaven.

Vervolgens worden die mensen neergezet als koekwausen..pfff.
Er is TS niks opgedrongen alleen maar geadviseerd.

TS succes met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:32 



 
Profiel   

madoliefje schreef
het zag er idd niet goed uit, en dat is deels ook mijn fout, eigenlijk voor een heel groot deel, ontwetendheid. ik heb me er heel erg op ingelezen en denk dat dit voor dreamer het beste is. hij lijkt er nu iniedergeval heel veel baat bij te hebben


Joh, niet te streng worden voor jezelf, niemand weet alles. En ik vermoed dat je je nu veel meer gaat interesseren voor hoeven en bekappen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:35 



 
Profiel   

Ik vind het toch echt bijzonder dat er meteen wordt geconstateerd dat het paard probleemvoeten heeft en vervolgens dat te dit zelf wel kan oplossen met een cursusje.

Gelukkig hebben we gewoon goed opgeleide hoefsmeden rondlopen en hoeven we niet zelf te gaan prutsen.

TS, hopelijk gaat het nu snel de goede kant op met de hoeven. Goed dat je bent gaan kijken voor een andere hoefsmid. Mijn paard heeft ook probleemvoeten en na jaren heel regelmatig bekappen waren het nog steeds probleemvoeten, 16 weken een ijzertje er onder en de problemen waren zo goed als opgelost. Hij staat nu weer op blote voeten en die overgang heeft absoluut geen problemen gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:49 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Waarom zijn ijzers niet slecht Popstra? Voor de werking van de gezonde paardenvoet zie ik nl. geen voordelen.
Paarden zijn nooit gebaat bij ijzers, dan waren ze wel met andere functioneler voeten geƫvolueerd; mensen zijn er wel bij gebaat, die willen wat van het paard... ;) Maar goed TS heeft naar beste geweten gehandeld. Hopelijk leest ze zich in de komende weken in over het functioneren van een hoef, en het juiste onderhoud ervan.


Toch jammer dat mensen nog zo kortzichtig denken.Een paard iets ontnemen door je eigen starre denkwijze vind ik zo sneu.Kijk nu toch gewoon eens naar het dier. Mijn huidige paard word door een bekapper gedaan,sinds een half jaar en heeft betere voeten gekregen.Mijn vorige paard heeft een tijd ijzers nodig gehad, ze liep toen weer super,de laatste jaren kon ze ook gewoon weer zonder ijzers.
Kijk gewoon eens wat goed is voor een paard.Uiteindelijk is het ook niet met zadel en hoofdstel geboren en gebruiken we ze daar toch ook voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 11:08 



 
Profiel   

Of iets goed is of niet geeft het paard zelf wel aan. Ts zegt dat haar pony nu met ijzers beter loopt. Dan is het op dit moment de juiste keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:02 



 
Profiel   

Fijn dat je paard nu beter loopt.als een ijzer nu beter is dan moet dat maar.

Je zegt dat je zelf vijlen eng vindt. Mocht je paard met de tijd weer zonder ijzers staan, dan vraag je gewoon aan je hoefsmid om het voor te doen.

Je hoeft echt geen complete bekapping te doen hoor, gewoon de rand van de hoef afronden is echt genoeg voor tussendoor.
Het grote werk doet de hoefsmid wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 16:25 



 
Profiel   

Hier ook voetjes die snel slijten.
En IJzertjes aan de voorvoeten ivm dat ze in het verleden om de haverklap goederen en kneuzingen had. Dit was over nadat we haar op ijzertjes hadden gezet.
Alleen s zomers last van droge hoeven waardoor de nagelgaten uitscheuren.

Ik smeer nu sinds een half jaar DUO Hoef en dat helpt erg goed tegen de droge hoeven. In het begin smeerde ik het elke dag, toen om de dag en nu nog maar 2x per week.

Ook voer ik biotine bij sinds een maand of 8. Duurt lang voordat je daarmee verschil merkt, maar ik heb wel het idee dat dat helpt. Ik gebruik die van Pharmahorse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:09 



 
Profiel   

Ik heb ze ook hoor die wel en niet op ijzers moeten. Heel fijn als ze er niet op hoeven, scheelt een hoop centen maar die het wel moeten staan er al jaren op en hebben geen enkele hinder van de ijzers.
Het ligt er maar aan wat je doet met je paard. Als ze alleen maar op een weide staan ja, dan zal er niet snel een ijzer onder gaan maar als ze dagelijks moeten werken en ze ondervinden hinder op welke manier dan ook dan ben ik de laatste die ze ijzers ontneemt.
En zelf cursusjes volgen om maar lekker centen te kunnen besparen is niet zo my cup of thee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 17:15 



 
Profiel   

Al die zelf prutsers die zich zogenaamd in hebben gelezen en met hun zelf gekochte vijltje het allemaal wel kunnen fiksen.
Je zit toch ook niet met een vijl in de bakkes van je paard te harken omdat je je een beetje ingelezen hebt in de tandkunde?
Laat het over aan de vakman of vakvrouw die een opleiding er voor heeft genoten.

TS goed gedaan hoor.
Ben benieuwd naar zijn voetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 18:00 



 
Profiel   

roosa schreef
Al die zelf prutsers die zich zogenaamd in hebben gelezen en met hun zelf gekochte vijltje het allemaal wel kunnen fiksen.
Je zit toch ook niet met een vijl in de bakkes van je paard te harken omdat je je een beetje ingelezen hebt in de tandkunde?
Laat het over aan de vakman of vakvrouw die een opleiding er voor heeft genoten.

TS goed gedaan hoor.
Ben benieuwd naar zijn voetjes.

_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 18:46 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
roosa schreef
Al die zelf prutsers die zich zogenaamd in hebben gelezen en met hun zelf gekochte vijltje het allemaal wel kunnen fiksen.
Je zit toch ook niet met een vijl in de bakkes van je paard te harken omdat je je een beetje ingelezen hebt in de tandkunde?
Laat het over aan de vakman of vakvrouw die een opleiding er voor heeft genoten.

TS goed gedaan hoor.
Ben benieuwd naar zijn voetjes.

_/-\o_


Jullie stijl komt wel overeen ja. :j

Het ene sluit het andere niet uit. Vraag een vakman of je zelf tussendoor mag vijlen en hij zal het je met plezier uitleggen. Het is geen rocket science om een hoef rond te vijlen. Daarom hoef je nog niet zelf de volledige voet te bekappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 19:49 



 
Profiel   

Het gaat er om dat het paard beter loopt.
Als mijn paard kort en gevoelig gaat lopen is de keus voor een ijzer of hoefschoen snel gemaakt om de hoef weer te laten groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:03 



 
Profiel   

Heb je foto's van hoe hij nu erop staat?
IJzers zijn geen schande hoor, kan een prima oplossing zijn!
Hoop dat je paard nu fijner op zijn voeten staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:26 



 
Profiel   

IngridM schreef
Hoop dat je paard nu fijner op zijn voeten staat!


Hier een stille meelezer! Dat hoop ik idd ook..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 20:39 



 
Profiel   

ik ben wel benieuwd hoe de hoeven er nu uitzien, ook de onderkant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:44 



 
Profiel   

hierbij foto's van de hoeven !

zoals ik al zij heeft hij van de onderkant zowat niets afgehaald, daarom is het niet zo mooi schoon / licht als normaal.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


ben nogsteeds blij met de keuze hij doet het echt aanzienlijk beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:27 



 
Profiel   

Het gaat om de pony dus als die nu beter loopt heeft je smid de juiste keuze gemaakt en kan er van alles gezegd worden maar dat doet er helemaal niet toe!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:30 



 
Profiel   

:j Daar gaat het om

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 10:31 



 
Profiel   

bigone schreef
Het gaat om de pony dus als die nu beter loopt heeft je smid de juiste keuze gemaakt en kan er van alles gezegd worden maar dat doet er helemaal niet toe!!


Dat dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:35 



 
Profiel   

dankjulliewel, we gaan de ijzers nu zo lang mogelijk laten zitten zodat de hoeven kunnen groeien , en dan kijken hoe verder. op naar gezonde en vrolijke hoefjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 11:49 



 
Profiel   

madoliefje schreef
dankjulliewel, we gaan de ijzers nu zo lang mogelijk laten zitten zodat de hoeven kunnen groeien , en dan kijken hoe verder. op naar gezonde en vrolijke hoefjes :)

Wat een verbetering al zeg. Een hele goede stap van je om te zoeken naar een andere smid. En los van wat ik wel of niet van ijzers vind, komt zijn manier van werken op mij over als gedegen en zorgvuldig. Heel fijn dat je pony nu ook fijner loopt, dat is een duidelijk signaal dat ze zich ook prettiger voelt. Ik hoop natuurlijk voor je dat de hoeven straks weer gezond en goed genoeg zijn dat ze aan haar eigen hoefjes genoeg heeft. Veel succes! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 12:03 



 
Profiel   

Fijn dat de pony goed gaat ! Dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 12:08 



 
Profiel   

Keurig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 13:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen