Atrose pijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:08

Wie weet wat goed helpt tegen de pijn hebben.jullie paarden spechaal beslag ze heeft nu aleen voor ijzers
Ze loopt moelijk.op.het harde

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:10

Geef je al supplementen bij? Ik heb goede ervaringen met Glucosamine paard loopt veel minder 'voorzichtig' en stijf

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:17

Artigold was ik heel tevreden over (glucosamine). Duivelsklauw kan je bij gaan voeren. Zou persoonlijk geen veranderingen brengen in beslag ed. als je paard altijd zo heeft gestaan. Weer een andere stand/gang aannemen lijkt me niet goed voor de gewrichten. Vermijd regen/kou en zorg voor veel vrije (onbelaste) beweging.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:18

devils relief doet het bij mijn merrie erg goed als ze een opleving van de artrose heeft

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:29

Ze krijgt nu duivelsklauw en wat voor gevrichten

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:31

Hoe lang geef je het al? Glucosamine moet echt een aantal weken opbouwen en inwerken.

Hier hele goede ervaringen met Glucosamine en MSM , zonder speciaal beslag.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:55

Heeft ze gewoon beslag voor? Bij mijn oude pony hielpen ijzers met zooltjes erg goed een aantal jaar. Helaas hield het op een gegeven moment op en was ze echt niet meer pijnvrij.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:55

Ik geef die van mij duivelsklauw en glucosamine met msm maar merk helaas weinig verbetering. Waar zit de artrose?

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 20:01

In.der voorbeen zit het

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:05

Is het persé nodig dat ze op ijzers staat?
Geen ijzers geeft een natuurlijk demping :)

En voor het geval: ik ben niet anti ijzers ;)

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 20:29

Ze staat aleen voor op ijzers

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:39

Dit is ook een rotperiode voor artrose hoor. Je hebt kans dat het straks, als het weer wat droger is, beter gaat.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 22:34

Ja klopt is zo ze heeft nu stalbecherming voor de warmpte vind ze heerlijk

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 22:39

Hoihoi, wat doe je nog met dr, hoelang krijgt ze dr supplementen al, en wanneer merk je dat ze pijn heeft?

Mijn 19 jarige heeft ook artrose (al een heel aantal jaar) in zijn voorbenen, hij krijgt ook duivelsklauw en 2 gewrichtssuplementen. We rijden helaas niet meer dressuurmatig, dat gaat niet meer. Wendingen etc werden te zwaar voor hem. Buitenrijden gaat nog prima, mits we het op zijn tempo doen. De ene keer is dat nog behoorlijk vlotjes, de andere keer wordt het een stapritje.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 23:27

Renee_S schreef:
Hoihoi, wat doe je nog met dr, hoelang krijgt ze dr supplementen al, en wanneer merk je dat ze pijn heeft?

Mijn 19 jarige heeft ook artrose (al een heel aantal jaar) in zijn voorbenen, hij krijgt ook duivelsklauw en 2 gewrichtssuplementen. We rijden helaas niet meer dressuurmatig, dat gaat niet meer. Wendingen etc werden te zwaar voor hem. Buitenrijden gaat nog prima, mits we het op zijn tempo doen. De ene keer is dat nog behoorlijk vlotjes, de andere keer wordt het een stapritje.


Ik rij helemaal niet meer vanaf juni ze krijgt ook duivelsklauw ook iets van gewrichten
Welke krijgt jou paard die van mijn nu 3 weken dit

Dat slecht loopt ene keer beter loopt dan anderen keer is verschillend

Als weer wat beter loopt wil stapritjes maken

Benen op tillen gaan vaak moelijk

Vooral het been waar niet in zit kan ik bijna niet op tillen

Het enige wat ik doe is wandelen op weg harde vind soms ook niet altijd fijn het zachter vaak wat beter ze heeft voor hoef ijzers

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 09:47

Er zijn verschillende supplementen om de gewrichten soepel te houden en ook die de pijn wat verlichten. . Maar de winter is een rot periode. Misschien kun je met de dierenarts overleggen of je een lage dosis pijnstiller/ontstekingsremmer kan geven?

Kan ze wel vrij bewegen de hele dag? Dat is meestal wel prettig. En liever niet in een zware modder wei of paddock, dat is ook extra belastend.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 10:24

Ze staat van.half 8 tot 5 in.bak.met hooi en.wandel.bijna.elke.dag op.de weg of in.berm.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 09:34

Wat zegt je dierenarts ervan?

Als het diertje zo’n last heeft dat ze er niet op kan steunen als je haar andere voet op wilt tillen dan is het wel ernstig hoor! Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn en de pijn lang verbergen. Dan zou ik denken aan flinke pijnstilling zoals metacam en moet je je voorbereiden op het pensioen van het diertje.

Stapritjes klinken niet erg realistisch..

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:06

Een been niet willen optillen vind ik ook wel om serieus te nemen. Het andere been is dan waarschijnlijk te pijnlijk om op te steunen. Mijn ervaring is dat 24/7 veel ruimte (buiten met schuilstal, voldoende ruime plek om zacht en droog te liggen, zowel binnen als buiten) goed helpt om de boel wat soepeler te houden.
Verder is het met supplementen volgens mij altijd een beetje uitproberen. Het duurt sowieso even voordat het goed werkt.

Bij veel pijn (je geeft aan dat ze op het harde niet goed loopt) zou ik met de dierenarts overleggen over pijnstillers.
Wandelen vooral op het zachte, dan trilt het minder door. Hebben de ijzers zooltjes?

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 11:24

Het niet op willen tillen van een van de benen vind ik dan weer minder schokkend. Dat doen onze paardjes met vermoedelijke artrose ook liever niet. Daarentegen staan ze wel 24/7 buiten en mogen ze doen en laten wat ze willen. Ze doen het er echt super op en lopen eigenlijk nooit kreupel. Voor mij is die 24/7/365 dan ook wel echt een must. Sinds ze dat hebben blijven ze goed. Ja ze worden ouder maar dat zie niet aan ze af.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 12:26

Gaat nu weer beter met lopen de goeien kant op denk dat duivelsklauw werkt en vervrichten spul ze staat voor gewonen ijzers
Dierenarts kon niks meer doen.helaas

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 12:35

Haal de ijzers er onder weg, indien dat niet mogelijk is, ijzers met een schokdempende zool er tussen.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Atrose pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:14

Als je ijzers wilt dan zoiezo alleen ijzers gebruiken met schokdempende zool en dan tussen de zool en de hoef een siliconepasta voor extra schokdemping.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 11:43

Ik ga even op dit topic door, ik kan geen actueel topic vinden (of ik zoek verkeerd)

Heeft iemand ervaring met ArtiGold, ik zie dat het erg prijzig is maar ik hoor er goede verhalen over. Zelf ben ik meer een phytonics fan en daar zie ik in het assortiment Join Comp met ongeveer dezelfde bestandsdelen als ArtiGold.

Is er iemand die deze producten beide heeft gebruikt en mij kan vertellen wat ik het beste kan gaan gebruiken?