Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft ook goede ervaringen met een Holitische dierenarts

 
Profiel   

Mijn Fries heb ik 5 maanden geleden opgehaald, nadat ze 2,5 jaar geleden verkocht was.

Dame vertelde dat ze Artrose in het SI gewricht had, ze kon haar niet meer gebruiken en of ik haar terug wilde. Er zou nog 2x per week met haar gereden konden worden. Het dier kon thuis geen halve meter vooruit komen van de pijn. Rechterheup stond scheef en haar linker been sleepte over de grond heen. Dikke bult op haar rug. en een paard dat totaal uitgeput was. (overbelast)

Osteopaat erbij gehaald maar zij dorst haar vingers hier niet aan haar te branden en verwees me door naar de DA omdat ze bang was dat er inwendig iets gebroken was. Conclusie 1cm ruimte in de wervels links en rechts 1,5cm ruimte tussen de wervels en inderdaad Artrose in SI gewricht. DA deelde dat er veel meer moest zijn gebeurt met haar, dan enkel de artrose in SI gewricht. hij dacht aan een flinke val partij.
Ze kreeg vanwege meerdere klachten pijnstillers ingespoten waarbij dit met 6 weken verholpen moest zijn. anders was het einde verhaal. helaas geen verbetering.

Ik werd door mijn lesgeefster getipt om haar holistische dierenarts te gaan bellen. waar ik echt heel dankbaar voor ben. Kost wat maar ik heb nu naar 3 maanden groenlicht gekregen om op te bouwen met rijden.
nu 3x een rustig stap ritje gemaakt en ze loop echt spat zuiver.

klachten: Mijn paard had een lage nier energie, schimmel in haar baarmoeder, alle banden waren stuk. over belasten knieën. en ook zij dacht aan een grote val partij.

wie van Jullie hebben ook zulke fijne ervaring met een holistische dierenarts?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:49 



 
Profiel   

Wij werken altijd samen met dierenarts en natuurgeneeskundige in alle openheid over en weer.
Zeer goede ervaringen mee. Vaak komt de natuurgeneeskundige met hele verrassende zaken wat dan ook blijkt te kloppen.
Ik wil nooit meer anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:53 



 
Profiel   

Zelf niet maar ik ben wel benieuwd. Tot heden ben ik steeds braaf bij de klassieke DA’s gebleven.

Op welke manier heeft jouw holistische DA dan die dingen ontdekt en wat was haar oplossing voor de mankementen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:54 



 
Profiel   

Als scepticus ben ik 3 jaar geleden overgestapt nadat mijn paard voor de derde keer bevangen was. Sindsdien ben ik helemaal om. Mijn paard is op bijna wonderbaarlijke wijze opgeknapt en heeft er nog nooit zo goed bij gestaan als nu.

Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:58 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Als scepticus ben ik 3 jaar geleden overgestapt nadat mijn paard voor de derde keer bevangen was. Sindsdien ben ik helemaal om. Mijn paard is op bijna wonderbaarlijke wijze opgeknapt en heeft er nog nooit zo goed bij gestaan als nu.

Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.


Hier is een DA van Den Hoek geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:07 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.


Waarin verder opgeleid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:12 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Zelf niet maar ik ben wel benieuwd. Tot heden ben ik steeds braaf bij de klassieke DA’s gebleven.

Op welke manier heeft jouw holistische DA dan die dingen ontdekt en wat was haar oplossing voor de mankementen?


Door het paard te zien lopen , te voelen, te meten daar is ze wel ruim 2,5 uur mee bezig geweest. Uitkomst is door middel van haar gemeten punten. ik starten met 3 druppels en een supplement. Ik hoef niet enkel nog supplement te gebruiken en 1 soort druppel. ik gebruikte ook kristal lint, en ik noem het maar een Yin yang flesjes met vloeibare spul erin wat zorg dat het paard geneest en in balans raakt. Ik was daar wat sceptische over maar ik heb alles gedaan wat ze zei... en het werkte echt. Als ik dit eerder wist …. ik ben echt om

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:13 



 
Profiel   

Tja, ik zal er nooit meer heengaan. Juist enorm slechte ervaring. Maar je vraagt alleen om goede ervaringen, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:14 



 
Profiel   

Ik ken wel een natuurgeneeskundige. Maar wat is een holistische dierenarts precies? Lijkt dit hierop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:16 



 
Profiel   

Wat een goede tip van je lesgeefster en wat fijn dat je er ook baat bij hebt gehad.
Ik heb zeker goede ervaringen bij holistische dierenartsen, zowel met mijn honden en met mijn paard. Ik heb óók ervaringen waarbij ik er niet zoveel verder mee kwam, maar schade heeft het toen mijn dieren in elk geval niet gedaan.
Bij een dier met allerlei onduidelijke klachten en/of dat door de reguliere geneeskunde is opgegeven is een intake bij een holistisch dierenarts zeker een aanrader vind ik.

Een paar voorbeelden:
Ik heb een hond gehad die toen ze twee jaar was steeds minder wilde lopen (tot helemaal niet meer), niet meer aangeraakt wilde worden en duidelijk niet lekker in haar vel zat. Na meerdere reguliere dierenartsen en klinieken te zijn afgelopen waarbij het steeds erger werd, ze niet wisten wat er aan de hand was (maar wel allerlei behandelingen en medicijnen probeerden), en ze aangaven dat ze bijna dood was, leerde ik (ook via iemand anders) de holistische diergeneeskunde kennen en heb ik mijn hond zienderogen zien opknappen tot een actieve speelse knuffel hetgeen pastte bij haar leeftijd en karakter. Ik ben betreffende dierenarts Eric Laarakker (die toen nog geen eigen kliniek had) daar eeuwig dankbaar voor.

Voorbeeld twee:
Mijn paard heeft straalkanker gehad aan vier voeten. Advies reguliere dierenartsen: alle vier de voeten (twee om twee) opereren en op boxrust en prednison. Omdat ik dit niet zag zitten heb ik mijn holistisch dierenarts gebeld om advies. Het advies: "je kunt wel gaan snijden maar dat is symptoombestrijding en de ziekte komt zeer zeker vroeg of laat (meestal vroeg) weer terug. Kom maar hier heen."
Ik heb naar het advies geluisterd, heb haar door Eric Laarakker in combinatie met zijn hoefsmid laten behandelen en paard is al sinds 2012 volledig klachten vrij en niet meer onder behandeling geweest.

Ik wil wel benadrukken dat voor mij belangrijk is dat iemand wel daadwerkelijk arts is (zoals bij Den Hoek) en niet alleen therapeut. Daarmee niet gezegd hebbende dat deze therapeuten niets kunnen betekenen, maar voor een serieuze diagnose heb ik liever een gediplomeerde arts met aanvullende opleidingen.

Nog een laatste voorbeeld (maar ik heb er nog meer hoor :D ): Mijn Rottweiler x Husky scheurde toen ze acht jaar was binnen vier maanden tijd beide kruisbanden af (+ miniscus verbrijzeld). Ik heb beide knieën laten opereren bij een goed aangeschreven kliniek in Zuid Holland. Helaas was dit een zeer pijnlijke en traumatische aangelegenheid voor haar en bleef mijn hond kreupel.
De kliniek kon mij niet vertellen waarom zij kreupel bleef en adviseerde slechts om haar structureel op pijnstillers te zetten.
Na verloop van tijd, hond was inmiddels tien, ben ik toch met haar naar Tomas (Den Hoek) gegaan, Tomas heeft 20 jaar als chirurg gewerkt in Amerika en hij kon mij direct uitleggen dat er bij één knie een fout was gemaakt bij de operatie en waarom zij nu kreupel bleef lopen. In overleg met hem hebben we besloten niet opnieuw te opereren maar een behandelplan opgesteld voor zoveel mogelijk herstel. Mijn hond is hierdoor nog verbeterd en heeft nog een paar jaar een fijn leven gehad, zonder pijnstillers. Ze is dertien jaar geworden.


Laatst bijgewerkt door Nikass op 09-01-20 20:31, in het totaal 5 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:18 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Tja, ik zal er nooit meer heengaan. Juist enorm slechte ervaring. Maar je vraagt alleen om goede ervaringen, haha


Ik weet niet of dit bij Den Hoek was? "Vroeger" werkte bij Den Hoek ook mensen die bijvoorbeeld manueel therapeut waren, maar geen dierenarts. Tegenwoordig (al jaren inmiddels) is dat niet meer mogelijk en werken er alleen dierenartsen.
Deze artsen hebben minimaal aanvullend de opleiding gevolgd om te kunnen werken met de lecher antenne, maar de meeste hebben meerdere aanvullende opleidingen waaronder vaak acupunctuur. (Wat ze hebben gedaan is allemaal terug te vinden op de site van Den Hoek).
De artsen hebben allemaal ervaring in de reguliere geneeskunde.

Voor mij is Den Hoek niet heilig, ik denk dat nergens 100% foutloos of met 100% resultaat wordt gewerkt. Zelf pretenderen ze ook niet alles te kunnen, en in mijn ervaring zijn ze altijd open over wat ze wel of niet kunnen betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:24 



 
Profiel   

Ja, Den Hoek en een dierenarts, maar ik zal er nooit meer heen gaan. Helemaal niet omdat ik geen hulp heb gekregen toen het steeds slechter ging. Dat zou niet kunnen volgens hen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:27 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Ik ken wel een natuurgeneeskundige. Maar wat is een holistische dierenarts precies? Lijkt dit hierop?


Een natuurgeneeskundige doet een 4-jarige cursus/opleiding zonder geneeskundige achtergrond, een holistisch dierenarts is ook daadwerkelijk dierenarts maar past ook therapieën zoals acupunctuur, fytotherapie etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:29 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Slmt9 schreef
Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.


Waarin verder opgeleid?


Die daar de verdere opleidingen heeft gedaan zoals lecherantenne, accupunctuur.

https://healthcare-academy.nl/cursus-aanbod/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:31 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ja, Den Hoek en een dierenarts, maar ik zal er nooit meer heen gaan. Helemaal niet omdat ik geen hulp heb gekregen toen het steeds slechter ging. Dat zou niet kunnen volgens hen.

... en hoe rot het verder is:
:(:)
een genezer moet van ophouden weten.

Ik heb cursus gevolgd bij Laarakker en hij vertelde regelmatig 'de laatste kans' te zijn voor een dier.
In geval zoals bij TS is dat erg leuk en dankbaar werk.
... maar hij kreeg ooit een dier dat gigantisch chronische lymfeklieren ontsteking had.
En hij wist dat hij ook niets te bieden had hierin en adviseerde euthanasie. |( |( |(
Heel naar, maar wel het enige juiste....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:34 



 
Profiel   

Mee eens Janneke, maar als iemand met het gevoel blijft zitten niet gehoord te zijn (dat vertaal ik even vrij MWM ;) ) dan is er op zijn minst iets misgegaan in de communicatie, en dat is heel jammer en hopelijk wordt daarvan geleerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:43 



 
Profiel   

Nee, het geen hulp krijgen toen het slechter ging, ging niet om een advies om in te slapen. Dat bedoelde ik niet. Het kon volgens hen niet dat het slechter ging met de 'medicijnen' en na de 'behandeling'. Dus het kon niet dat mijn paard echt heel hard achteruit ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 21:21 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Die daar de verdere opleidingen heeft gedaan zoals lecherantenne, accupunctuur.

https://healthcare-academy.nl/cursus-aanbod/


Sigaar uit eigen doos, zo te lezen dus.

Waarom zou iemand als Eric Laarakker, die jarenlang een opleiding heeft gevolgd, voor diergeneeskunde, opeens voor deze stroming kiezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 21:22 



 
Profiel   

Erik Laarakker heeft ons paard enorm goed geholpen. Weliswaar niet met artroseklachten maar met wondgenezing. Hij meette hem door, gaf poedertjes en binnen een week gingen de wondjes dicht waarbij de dierenarts divetse kweekjes had genomen en niets hielp.
Ik ben om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 21:51 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Nee, het geen hulp krijgen toen het slechter ging, ging niet om een advies om in te slapen. Dat bedoelde ik niet. Het kon volgens hen niet dat het slechter ging met de 'medicijnen' en na de 'behandeling'. Dus het kon niet dat mijn paard echt heel hard achteruit ging.


Ik ben er natuurlijk niet bij geweest, maar op mij komt dat over alsof er dus niet goed gecommuniceerd is over het hoe, waren waarom. Als zij van mening zijn dat de medicijnen niet de oorzaak kunnen zijn van een verslechtering, is het wel fijn als ze kunnen uitleggen wat de oorzaak dan wel is, en wat je nog voor opties al dan niet hebt om er iets aan te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 21:54 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Slmt9 schreef
Die daar de verdere opleidingen heeft gedaan zoals lecherantenne, accupunctuur.

https://healthcare-academy.nl/cursus-aanbod/


Sigaar uit eigen doos, zo te lezen dus.

Waarom zou iemand als Eric Laarakker, die jarenlang een opleiding heeft gevolgd, voor diergeneeskunde, opeens voor deze stroming kiezen?


Omdat hij toen hij in de reguliere geneeskunde werkte er tegenaan liep dat veel dieren in zijn ogen te vroeg werden afgeschreven en omdat er in de reguliere geneeskunde geen oog was voor externe factoren zoals manier van huisvesten en dergelijke, terwijl die factoren essentieel kunnen zijn voor genezing.

Om een voorbeeld te noemen: ik ken een paard dat gestald stond bij een stal in Aalsmeer. Dat paard had continu onverklaarbare klachten, van lichte kreupelheden, tot huidproblemen en dergelijke.
Veel behandelingen, zalfjes en medicijnen van de reguliere dierenarts verder ging het alsmaar slechter.
Ik heb toen gezegd wat mijn gevoel was: als dit paard hier gehuisvest blijft gaat ze nooit genezen.
Paard is een paar maanden later verhuisd naar een hele fijne stal op de Veluwe. Heeft geen dierenarts meer gezien, liep nooit meer kreupel en huidklachten verdwenen als sneeuw voor de zon.
Als je geen oog hebt voor dit soort bepalende factoren kun je heel lang blijven doormodderen met een steeds slechter functionerend paard, waarna er uiteindelijk nog maar één optie wordt gezien: inslapen.
En dat is heel triest, want volledig onnodig in dat geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 21:56 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Nee, het geen hulp krijgen toen het slechter ging, ging niet om een advies om in te slapen. Dat bedoelde ik niet. Het kon volgens hen niet dat het slechter ging met de 'medicijnen' en na de 'behandeling'. Dus het kon niet dat mijn paard echt heel hard achteruit ging.


Dat vind ik idd heel kwalijk: "Nee, wat u zegt kan niet".

(Homeopathische beginverergering is niet leuk, soms gevaarlijk maar wel positief: het middel werkt. Maar omdat het gevaarlijk kan zijn, is wegsturen/ontkennen ook dan niet aan de orde.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 22:14 



 
Profiel   

Dat wegsturen / niet serieus nemen van verergering van de klachten door de ‘medicatie’ herken ik van Den Hoek eigenlijk helemaal niet. Ik heb juist de ervaring dat wordt aangegeven direct te overleggen als de klachten heftiger worden, of ik kreeg het advies mee om dan de dosering aan te passen (en hoe dan).

Die cursussen op de site van Den Hoek zijn niet specifiek de cursussen die de DA’s daar gevolgd hebben. De acupunctuur en osteopathie doen ze bij mijn weten ergens anders. Het is per DA verschillend welke aanvullende therapieën ze in geschoold zijn en welk gebied ze verder nog in geschoold zijn (bijv voeding of zadels).

Ik heb meerdere goede ervaringen, zowel bij meerdere paarden als bij mezelf.
Ze zijn overigens ook niet terughoudend in doorsturen naar een reguliere praktijk voor regulier onderzoek (röntgen, echo etc).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 22:28 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Als scepticus ben ik 3 jaar geleden overgestapt nadat mijn paard voor de derde keer bevangen was. Sindsdien ben ik helemaal om. Mijn paard is op bijna wonderbaarlijke wijze opgeknapt en heeft er nog nooit zo goed bij gestaan als nu.

Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.


Wat voor behandeling heeft je paard dan gehad?
Die van mij is ook een aantal keer bevangen geweest en ondanks dat het nu goed gaat overweeg ik als hij weer last krijgt ook naar een holist te gaan.

Verder heb ik er geen ervaring mee maar ik ben er wel in geïnteresseerd dus ik lees hier even mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 22:29 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Felien_Kyra schreef
Ik ken wel een natuurgeneeskundige. Maar wat is een holistische dierenarts precies? Lijkt dit hierop?


Een natuurgeneeskundige doet een 4-jarige cursus/opleiding zonder geneeskundige achtergrond, een holistisch dierenarts is ook daadwerkelijk dierenarts maar past ook therapieën zoals acupunctuur, fytotherapie etc.


Thanks! Dit beantwoord eigenlijk mijn vraag :) Was inderdaad benieuwd wat er dan "extra" was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen