Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft ook goede ervaringen met een Holitische dierenarts

 
Profiel   

Hond van buikpijn af geholpen.
En paard van buikpijn afgeholpen.
Met simpele huis tuin en keuken adviezen.
Waar de reguliere artsen het niet wisten en zwAre medicatie voorschreven als symptoombestrijding.
En er al vele honderden euro’s doorheen waren gegaan.

Ik had wel ook echt een holistische dierenarts met jarenlange opleidingen en bijscholingen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:18 



 
Profiel   

Waaraan merkte je dat ze buikpijn hadden? Gewoon nieuwsgierig hoor. En wat was het verschil met daarna?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:19 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Waaraan merkte je dat ze buikpijn hadden? Gewoon nieuwsgierig hoor. En wat was het verschil met daarna?


Hond lag hijgend in een hoekje.
Beet als je in de buurt kwam.
Wou niet eten.
Kon niet poepen.

Paard ernstige jeuk tot wonden aan toe. Diarree.

Beiden duidelijk niet mijn vrolijke dieren die het normaal waren. En bij beiden kwam het uiteindelijk vanuit de darmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:23 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Felien_Kyra schreef
Waaraan merkte je dat ze buikpijn hadden? Gewoon nieuwsgierig hoor. En wat was het verschil met daarna?


Hond lag hijgend in een hoekje.
Beet als je in de buurt kwam.
Wou niet eten.
Kon niet poepen.

Paard ernstige jeuk tot wonden aan toe. Diarree.

Beiden duidelijk niet mijn vrolijke dieren die het normaal waren. En bij beiden kwam het uiteindelijk vanuit de darmen.


Dat is wel een heel verschil als dat dan inderdaad allemaal weer over gaat :)

Blijf het topic even volgen. ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:26 



 
Profiel   

Ik heb deze dierenarts nu een half jaar.

De hond hebben we snachts nog spoedlijnen voor gebeld. En heel noord Holland doorgereden. Want de een dacht dat het het hart was want dat zagen ze op de foto (waarop ze niet stil wou liggen). En de ander dacht aan een long ontsteking (vanwege gehijg).
Duidelijk was dat ze ernstige pijn had.
En deze arts zei gelijk: dit moeten de darmen zijn.
Opgelapt en ze kon er weer mee door. En twee maanden later weer hetzelfde verhaal.
Toen een goed voedingsplan gemaakt samen en sindsdien geen klachten meer.

Later nog een vlooienallergie gehad.
Op advies van andere dierenarts pipetje na pipetje eroverheen gegooid tegen de vlooien. En ondertussen maar blijven smeren met heftige chemische zalf om de jeuk en pijn te stillen.
Naar holistische arts gegaan. Olie mengseltje gekregen. Zowel de vlooien als de zere plekken op hele korte termijn weg.

Nog een keer gekomen met pijn in haar poot. Ze is nog jong. In eerste instantie behandeld met acapunctuur. Maar toen er geen verbetering was toch direct naar foto’s etc gegrepen. Waaruit kwam dat ze artrose had. Niet doorgedokterd omdat acapunctuur zou moeten helpen, nee gelijk doorgepakt.

Paard hadden we al vanalles voor geprobeerd in overleg met gewone dierenarts. Smeerseltjes, shampoo, ander voer, eczeemdeken.
Ergste klacht was jeuk en er werd toch vooral aan huidproblemen gedacht in eerste instantie, en later tot onverklaarbaar omgedoopt.
Maar het waren gewoon haar darmen.
Eerst een ontgiftingskuurtje met groene leem en een ander spulletje, waardoor de afvalstoffen eruit gingen en de jeuk direct weg was.
Vervolgens met pro biotica en dergelijk aan de gang zodat de gezonde darmbacterien weer konden groeien.

Ik ben niet ontevreden over reguliere dierenartsen. Hebben mij prima geholpen in het verleden.
Maar ik ben wel erg fan van het “verder kijken” dat de holistische dierenarts in mijn ogen doet.

Het is niet dat ik nooit meer voor een gewone arts ga. Mijn tweede paard liep kreupel deze zomer. Was overduidelijk. En direct naar een kliniek voor gegaan. Was gewoon een reguliere arts. Met gigantisch veel kennis. Die direct kon vertellen hoe en wat. En dit leek mij in dit geval gewoon de beste keuze. Ik bekijk het per klacht.

En ja, dit was een pech halfjaar ja haha. Met een lege bankrekening achteraf. Maar ik moet wel toegeven dat de “onnodige” onderzoeken en medicatie meer geld hebben gekost dan de daadwerkelijke diagnoses en behandelingen waarvan alledrie opgeknapt zijn uiteindelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 23:48 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Het is niet dat ik nooit meer voor een gewone arts ga. Mijn tweede paard liep kreupel deze zomer. Was overduidelijk. En direct naar een kliniek voor gegaan. Was gewoon een reguliere arts. Met gigantisch veel kennis. Die direct kon vertellen hoe en wat. En dit leek mij in dit geval gewoon de beste keuze. Ik bekijk het per klacht.


Precies dit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 11:42 



 
Profiel   

bcd94 schreef
Slmt9 schreef
Als scepticus ben ik 3 jaar geleden overgestapt nadat mijn paard voor de derde keer bevangen was. Sindsdien ben ik helemaal om. Mijn paard is op bijna wonderbaarlijke wijze opgeknapt en heeft er nog nooit zo goed bij gestaan als nu.

Wel is mijn ervaring dat je het kaf vh koren moet scheiden. Om die reden vraag ik alleen Eric Laarakker óf een dierenarts die daar verder opgeleid is.


Wat voor behandeling heeft je paard dan gehad?
Die van mij is ook een aantal keer bevangen geweest en ondanks dat het nu goed gaat overweeg ik als hij weer last krijgt ook naar een holist te gaan.

Verder heb ik er geen ervaring mee maar ik ben er wel in geïnteresseerd dus ik lees hier even mee!


Op basis van het uitmeten van de organen konden we gericht fytotherapie toepassen. Er konden wat ‘standaard’ producten worden toegepast en een aantal op maat gemaakt. Daarnaast ook zn voer doorgemeten en daarvan is een heleboel geschrapt.
Het eerste jaar gebeurde dat eerst elke twee-drie maanden maanden, dat bouw je dan steeds verder af. Nu laat ik hem nog 1x per jaar doormeten en met acupunctuur behandelen, 2x per jaar een fyto-kuur voor de chronische probleempjes en verder gaat hij helemaal goed.

Acupunctuur begon overigens ivm een stofallergie. Ondanks reguliere medicatie kwam slijm niet los, tijdens de acupunctuur kwam voor het eerst alles los. Het begon letterlijk uit zn neus te stromen, paar keer gehoest en daarna nooit weer gehoord. Liever een paar naalden erin dan medicatie.

Overigens: ik heb niets tegen reguliere dierenartsen en medicatie. Maar als het holistisch op te lossen is, heeft dat de voorkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-20 12:11 



 
Profiel   

Holistisch betekent dat je naar het hele paard kijkt, het hele lichaam en desnoods de hele omgeving. Dat is iets wat iedere goed opgeleide dierenarts sowieso doet. Het is dus nergens voor nodig om de kwalificatie 'holistisch' expliciet te gaan vermelden.

Dierenartsen die dat toch doen, die zichzelf dus 'holistisch' noemen, zijn in 9 van de 10 gevallen kwakzalvers, die vooral extra klanten proberen aan te trekken.

Kwakzalvers omdat ze pseudo-therapieën als homeopathie, bioresonantie, enz aanprijzen, die meestal complete nonsens zijn, en waarvan de werkzaamheid nooit werd bewezen.

Eerder werd Eric Laarakker genoemd. Dat is dus iemand die claimt dat een papiertje met een Chinese spreuk op onder de voederbak een paard helpt genezen. Te lachwekkend voor woorden, maar dat is dus het prototype van de "holistische" dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 18:12 



 
Profiel   

BigBen schreef
iemand die claimt dat een papiertje met een Chinese spreuk op onder de voederbak een paard helpt genezen.


Nou :wow: , dàt gelooft toch niemand ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 18:28 



 
Profiel   

:O oja, het was echt wachten tot een anti-alternatieve-bokker zich zou melden. Hebben we dat ook weer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 18:35 



 
Profiel   

Ik heb bepaald niet de ervaring dat reguliere dierenartsen naar het hele plaatje kijken. Laat stáán naar de omgeving :n
Ik vind juist de symptoombestrijding vaak het grote probleem.

Je kunt van Eric Laarakker vinden wat je wil, maar iets claimen doet hij nou juist nooit >;)

Een andere mening hebben prima, maar
1. Zoek er een discussie topic voor uit en niet een ervaringen topic
2. Leer fatsoenlijk onderbouwen svp

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-20 21:15 



 
Profiel   

Ik heb persoonlijk met Den Hoek positieve ervaringen.
Ze zullen echt niet heilig zijn, maar dat is niemand toch...

Mijn paard had huidklachten die niet over gingen en was altijd moe, hele lage weerstand, etc...
Regulier kwamen we er niet meer uit.
Ik ben na van alles proberen uiteindelijk naar Den Hoek gegaan.
Daar is hij meerdere keren behandeld en ik heb nog steeds regelmatig contact met de arts die hem behandelt.
Inmiddels zijn de huidklachten enorm verminderd en veel langer helemaal weg dan voorheen en is zijn conditie stukken verbetert.
Zijn lage weerstand zit in hem, maar we weten er nu veel beter mee om te gaan.

Naast deze behandelingen heb ik gewoon nog mijn reguliere dierenarts in de buurt voor alle andere dingen.
Want kreupelheidsonderzoek, foto’s maken, etc moet je gewoon daar doen.
Ook een holistisch arts heeft geen röntgen ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-20 15:15 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
MyWishMax schreef
Ja, Den Hoek en een dierenarts, maar ik zal er nooit meer heen gaan. Helemaal niet omdat ik geen hulp heb gekregen toen het steeds slechter ging. Dat zou niet kunnen volgens hen.

... en hoe rot het verder is:
:(:)
een genezer moet van ophouden weten.

Ik heb cursus gevolgd bij Laarakker en hij vertelde regelmatig 'de laatste kans' te zijn voor een dier.
In geval zoals bij TS is dat erg leuk en dankbaar werk.
... maar hij kreeg ooit een dier dat gigantisch chronische lymfeklieren ontsteking had.
En hij wist dat hij ook niets te bieden had hierin en adviseerde euthanasie. |( |( |(
Heel naar, maar wel het enige juiste....


Soms is het niet anders bij mijn paard had ik ook de hoop opgegeven maar ik heb er vandaag weer een stapritje op kunnen maken. #Trots#

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 16:16 



 
Profiel   

BigBen schreef
Holistisch betekent dat je naar het hele paard kijkt, het hele lichaam en desnoods de hele omgeving. Dat is iets wat iedere goed opgeleide dierenarts sowieso doet. Het is dus nergens voor nodig om de kwalificatie 'holistisch' expliciet te gaan vermelden.

Dierenartsen die dat toch doen, die zichzelf dus 'holistisch' noemen, zijn in 9 van de 10 gevallen kwakzalvers, die vooral extra klanten proberen aan te trekken.

Kwakzalvers omdat ze pseudo-therapieën als homeopathie, bioresonantie, enz aanprijzen, die meestal complete nonsens zijn, en waarvan de werkzaamheid nooit werd bewezen.

Eerder werd Eric Laarakker genoemd. Dat is dus iemand die claimt dat een papiertje met een Chinese spreuk op onder de voederbak een paard helpt genezen. Te lachwekkend voor woorden, maar dat is dus het prototype van de "holistische" dierenarts.



Ben ik het niet mee eens, Ik heb juist ervaring dat de gewone DA alleen kijken naar wat ze zien , die kijken niet het hele paard na wat er verder aan de hand is waardoor het dier zo loopt. Ik was eerst ook wat huiverig maar het heeft wel geholpen... hoe verklaar je anders dan dat mijn paard weer normaal kan lopen waarbij ik nu zelf voor de 4e keer een rondje op haar rug kan rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 16:19 



 
Profiel   

Ik heb bij Den Hoek ook tot nu toe alleen positieve ervaringen gehad.
1 x een paard met insuline resistentie beter in zijn vel gekregen.
1 x paard met uveitis behandeld, oorzaak herpes, maar tot nu toe niet meer terug geweest.

Op dit moment ook onder behandeling bij Den Hoek wegens langdurige kreupelheid (inmiddels al bijna een jaar) waarvan we (regulier) de oorzaak maar niet konden vinden.
Bij kreupelheden ben ik toch altijd geneigd om naar een reguliere veearts te gaan.
Kortom, 2 reguliere dierenartsen geconsulteerd, 3000,00 verder aan kosten beeldmateriaal foto's echo, inspuiten etc etc. Verschillende locaties maar niets te zien op foto of echo.
Paard van de zomer 4 maanden rust op de wei gegeven, maar hij is er eigenlijk alleen maar slechter af gekomen. MRI werd voorgesteld maar heb ik niet gedaan omdat er geen zekerheid was over de locatie. Inspuiting had ook niets geholpen. Scintigrafie werd voorgesteld, maar inmiddels was mn budget bij de verzekering op voor dat jaar en heb ik verder onderzoek even in de ijskast gezet.
Vervolgens bedacht naar toch maar naar Den Hoek te gaan, om zo misschien op een spoor te gezet te kunnen worden waar we nog meer naar zouden kunnen kijken of anders een duidelijke pijnlocatie te krijgen zodat ik een MRI aan zou durven.
Diagnose daar was pijn aan de kogel, pijn en lichte artroseactiviteit aan de sprong (beide rechtsachter) Meer pijn naar de heup en SI gewricht en de meeste pijn bij de overgang naar het lumbale deel van de rug.
Verder werd een extreem lage nierenergie gemeten (= geen nierfunctie) en een laag zelfherstellend vermogen.
Zijn weerstand en darmen waren goed.

De nieren hebben in de holistische geneeskunde invloed op de spieren en het bot. Zijn spieren in de achterhand zijn op dit moment bijzonder slap (dat hadden we ook al gemerkt) waardoor hij compenseert over 4 benen. Verklaart de steeds wisselende kreupelheid wel en het feit dat hij met rust op de wei niet herstelt.
Ook was er lichte artroseactiviteit in de sprong en SI.
Het was ons ook opgevallen dat hij veel drinkt en plast.

Let wel: dit paard was eind april vorig jaar nog top gezond en werd op Z niveau getraind. De kreupelheid merkten we aan het feit dat het zadel steeds scheef zakte en was over de benen toen nog niet te zien. Daarna is hij steeds slechter geworden.

Mijn reguliere arts vindt, zoals verwacht, dit allemaal maar onzin. Maar hij vindt het prima om dit af te wachten. Qua reguliere beeldvorming resten nog een echo van het SI gewricht en/of een scintigrafie. Bij de laatste heb je dan toch ook weer andere beeldvorming nodig om een diagnose te kunnen stellen.

Paard is in Den Hoek behandeld met acupunctuur en frequenties. Verder homeopatische druppels mee. Inmiddels 3 weken onderweg en over 3 weken terug. De arts in Den Hoek had al gezegd dat ik er de tijd voor moet nemen, omdat hij van ver moet komen ivm het lage zelfherstellend vermogen. Ik reken dus zeker ook op een maand of 3. Advies was om hem licht in beweging te houden. Spieropbouw heeft met zo'n lage nierenergie geen zin. We longeren dus om de dag een minuut of 10. Verder stappen we aan de hand en gaat hij in de molen.
Maar toch - voorzichtig inschattend - lijkt het vanaf dit weekeind een stukje beter te gaan.

Ik hoop echt dat dit het is. Anders wordt het regulier verder zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 17:02 



 
Profiel   

Ik vind het altijd wel jammer, die reguliere artsen die het allemaal onzin vinden. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Ik heb Gooiland dierenartsen gehad, zij belden zelf met Den Hoek om over de behandeling te overleggen.
Overigens heb ik dacht ik bij Den Hoek nog nooit homeopathie meegekregen, meestal fytotherapie volgens mij?

Zijn er ook mensen die de humaan afdeling kennen bij Den Hoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 20:24 



 
Profiel   

Ik heb ook veel goede ervaringen met holistische genezers.. betere ervaringen dan met regulier..

Maar als er gehecht ofzo moet worden of er moet echt een antibiotica kuur in dan bel ik natuurlijk gewoon gelijk de DA.. maar bij vage of geen acute klachten ga ik eigenlijk altijd naar het alternatieve

Met den hoek heb ik overigens zelf geen ervaring.. wel met mensen die soort gelijk werken

Voor mezelf ga ik tegenwoordig ook eerder naar alternatieve geneeswijzen dan naar het reguliere traject..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 20:29 



 
Profiel   

Mijn reguliere DA’s moedigen ondersteuning door Den Hoek aan, voor mijn beide pony’s. Zelf kom ik 1-2 keer per jaar voor controle bij Eric. Hij heeft me grotendeels van mijn allergie afgeholpen en ook grotendeels van rugklachten. Momenteel wel van beide last, maar met onderliggende oorzaak en die weet ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 21:58 



 
Profiel   

Ik weet niet of ze holistisch is maar Tannetje Koning is super!

Ik kom alleen bij reguliere dierenarts voor inenten en verder doe ik alles of bij Tannetje of ik ga naar klassieke homeopaat of bioresonantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 22:23 



 
Profiel   

ik heb onlangs een zeer prettige ervaring gehad met een holistische dierenarts, genaamd Stefan Veenstra.
zeer lief voor mijn dier, nam ruim de tijd (eerlijk is eerlijk, daar betaal je ook goed voor), was zeer duidelijk in zijn uitleg. niets wat hij zei vond ik zweverig of vreemd. het gaat om het totaalplaatje, eigenijk net zoals bij de mens. alles moet in belans zijn (darmen, nieren, lever, maag, longen). als dat in disbalans is, moet je daar iets aan doen. Weerstand verhogen, andere voeding, wel met supplementen maar ook die vond ik niet vreemd. ik merk dat mijn dier minder vraatzuchtig is, na 2 dagen al. Wat het voor de weerstand en het immuunsysteem doet, moet ik nog afwachten maar ik ben voorzichtig hoopvol.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 21:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen