Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Friesian expert oil

 
Profiel   

Je hebt op FB de groep "Friese paarden/ friesian horses".

Als je daar de zoekfunctie gebruikt, vind je veel ervaringen met deze olie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 07:49 



 
Profiel   

boemel schreef
Je hebt op FB de groep "Friese paarden/ friesian horses".

Als je daar de zoekfunctie gebruikt, vind je veel ervaringen met deze olie.


Handig! Thnx

Edit; ik gebruik het nu ook al eventjes. Geen open korstjes meer gezien.
Merkte wel dat ze in het begin meer jeuk kreeg. Maar dat is nu ook al minder.
Ze had pas een schilferuitbraak (teveel suikers in het gras waars) maar heel snel onder controle. Alles voelt mooi schoon en droog aan verder. Vind het persoonlijk veel werk om het hele been in te smeren ivm dikke sokken. Dus doe alleen de plekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-20 16:29 



 
Profiel   

Ik heb vorige week voor het eerst mijn fries zijn sokken ermee ingesmeerd. Hij heeft geen mok maar regelmatig mijt. Hij heeft na het insmeren enorm veel jeuk aan zijn sokken en staat veel aan zijn sokken te bijten, hiervoor dus niet. Weet niet of dit door de olie komt maar het heeft geen goede uitwerking op mijn paard geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 14:06 



 
Profiel   

Staat het niet ergens dat het eerst erger kan jeuken door dat het geneest ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 14:19 



 
Profiel   

Ik heb dit spul ook gebruikt. Ik heb nog een hele verpakking vol, maar mijn paard verkocht. Als iemand het voor een prijsje wil overnemen, dan graag een pb.

Ik merkte wel dat de jeuk direct weg was bij mijn fries na het opsmeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 14:41 



 
Profiel   

Nee staat verder niets op de verpakking over jeuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 14:50 



 
Profiel   

Bij mij was het zelfde maar werd minder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 18:37 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
... en haar krijgt een groeispurt er op

Zou dat bij mensen ook werken? O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 18:41 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Janine1990 schreef
... en haar krijgt een groeispurt er op

Zou dat bij mensen ook werken? O:)


Als jij het probeert en het werkt, laat je het dan weten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-20 20:00 



 
Profiel   

Loei schreef
Ik heb dit spul ook gebruikt. Ik heb nog een hele verpakking vol, maar mijn paard verkocht. Als iemand het voor een prijsje wil overnemen, dan graag een pb.

Ik merkte wel dat de jeuk direct weg was bij mijn fries na het opsmeren.


Hi, ik wil het gaan bestellen, maar mocht je de olie nog hebben, ik heb je pb gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 14:25 



 
Profiel   

Sinds enkele dagen gebruik ik het ook, ivm mok/mijt.

Reageren nog meer paarden hier heel heftig? Niet stampen vd jeuk, maar gerust trappen te noemen. Het is paniek zodra ik met het spul aan kom. Hoeven krabben staat hij nauwelijks nog toe en heeft ook ineens plekjes op zn hoofd....

Heb de vraag ook uitstaan bij de DA, maar misschien herkent iemand dit?

Ik heb dit paard een paar weken geleden gekocht, heb het vermoeden dat hij eea achterloopt op medisch gebied........

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 05:08 



 
Profiel   

Ik zou bij een nieuw paard niet direct grijpen naar dit alternatieve middel.
Ik zou beginnen met het behandelen als een wond, en de mijt behandelen met byemite oid.
Als dit enigszins tot rust gekomen is, kan de olie misschien als een preventief (onderhouds) hulpmiddel worden gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 09:45 



 
Profiel   

senna21 schreef
Ik zou bij een nieuw paard niet direct grijpen naar dit alternatieve middel.
Ik zou beginnen met het behandelen als een wond, en de mijt behandelen met byemite oid.
Als dit enigszins tot rust gekomen is, kan de olie misschien als een preventief (onderhouds) hulpmiddel worden gebruikt.



Dit middel is geadviseerd door een dierenarts. Juist omdat hij medisch veel te kort is gekomen in verzorging en het (te) erg is. De vraag zoals hierboven staat dus ook uit bij de DA, maar ik ben benieuwd of meer paarden zo heftig reageren.

Bedankt voor je meedenken, echter volg ik het advies qua welk middel van mn DA liever daarin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 12:59 



 
Profiel   

Ja in het begin wel. Weet niet waarom.. soms wil ze het nog niet als ik aan kom lopen er mee. Echter geen rare plekjes op haar hoofd. Tegen de mok helpt het wel, dus snap dat ze het niet leuk vind. Maar steeds met dat chemische spul wassen is ook niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 17:15 



 
Profiel   

BLP schreef
Dit middel is geadviseerd door een dierenarts. Juist omdat hij medisch veel te kort is gekomen in verzorging en het (te) erg is. De vraag zoals hierboven staat dus ook uit bij de DA, maar ik ben benieuwd of meer paarden zo heftig reageren.

Bedankt voor je meedenken, echter volg ik het advies qua welk middel van mn DA liever daarin.


Waarom stel je die vraag dan hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 18:32 



 
Profiel   

Wij gebruiken ook dit middel voor onze fries. Na veel verschillende producten te hebben gebruikt werkt dit het beste voor onze fries. De 1e keer 3 weken elke dag intensief gebruikt en nu af en toe als ik zie dat de korsten weer terugkomen en als het begint te schilferen. Ze vindt het niet fijn als ik het erop smeer maar ze laat het wel toe. Ik zie dat de kloven dan weer minder worden en de korsten verdwijnen. Haar huid voelt dan soepel aan. Wij blijven dit gebruiken omdat voor ons er op dit moment geen alternatief is. Zelfs diverse keren een bad in de paardenkliniek in Wolvega met het giftige Neocidol dit is ook niet goed voor de huid. Nu is de mijt weg en kunnen we met dit spul de huid onder controle houden. Ben hier super blij mee. We gaan het zien hoe het gaat met de herfstperiode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 19:04 



 
Profiel   

Nielojram schreef
BLP schreef
Dit middel is geadviseerd door een dierenarts. Juist omdat hij medisch veel te kort is gekomen in verzorging en het (te) erg is. De vraag zoals hierboven staat dus ook uit bij de DA, maar ik ben benieuwd of meer paarden zo heftig reageren.

Bedankt voor je meedenken, echter volg ik het advies qua welk middel van mn DA liever daarin.


Waarom stel je die vraag dan hier?


Nieuwsgierigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 19:09 



 
Profiel   

kijk of je zelf een open wondje hebt en smeer dat spul er op.
soms prikt het en dan is het logisch dat een paard het niet wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 20:22 



 

Hier een paard met dikke harde knobbels door CPL, zou het daar ook voor helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 21:17 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd of er ervaringen bij cpl zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 19:14 



 
Profiel   

zijn er nog ervaringen ivm cpl? ik zoek ook iets voor mijn Belgen om de kloven en rimpels te onderhouden zodat alles soepel blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 12:52 



 
Profiel   

Op facebook is er de Chronisch Progressief Lymfoedeem hulpgroep en daar staan veel goede ervaringen met de Friesiean expert oil bij CPL op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 08:04 



 
Profiel   

De omschrijving van deze olie lijkt op de pig oil die ik al een tijdje gebruik voor rasp. Deze werkt heel goed, houdt inderdaad de huid mooi soepel en de schilfers laten makkelijk los.
Alleen is de pig oil die ik gebruik maar 9 euro per liter, dus dat scheelt nogal wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 08:43 



 
Profiel   

Sica schreef
De omschrijving van deze olie lijkt op de pig oil die ik al een tijdje gebruik voor rasp. Deze werkt heel goed, houdt inderdaad de huid mooi soepel en de schilfers laten makkelijk los.
Alleen is de pig oil die ik gebruik maar 9 euro per liter, dus dat scheelt nogal wat!


Dat klinkt interessant . Waar haal je die? Ik heb er nog nooit van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 10:37 



 
Profiel   

Ik heb deze:
https://ruitersportimport.nl/778=gold-l ... lphur.html

Kreeg het aangeraden van mijn hoefsmid, er is hier op bokt ook wel wat over te vinden, bij tinkers word het al langer gebruikt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 10:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen