Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Friesian expert oil

 
Profiel   

Sica schreef
Ik heb deze:
https://ruitersportimport.nl/778=gold-l ... lphur.html

Kreeg het aangeraden van mijn hoefsmid, er is hier op bokt ook wel wat over te vinden, bij tinkers word het al langer gebruikt.

Bedankt!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 20:41 



 
Profiel   

Gebruik friesian expert al een paar maand! Werkt fantastisch. Raad het een ieder aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 22:32 



 
Profiel   

Ik heb de Frisian oil gebruikt en was er zeer tevreden over alleen, voor 6 paarden is het een hele kostbare olie.
Heb net de pig oil besteld en ben benieuwd of dat net zo goed werkt. Dat zou dan wel een goedkope oplossing zijn.
Ik maak nu mijn eigen zalf voor de paarden sudo creme met babyolie en zwavelpoeder dat werkt ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:57 



 

Waar gebruik jij het voor??? CPL? mok?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:15 



 
Profiel   

Voor beide ik heb 1 paard met CPL de harde korsten worden mooi zacht en gaan er makkelijk af en er komt ook weer haargroei. De harde bulten worden echt wel soepeler. Ik gebruik het bij hem ook echt op regelmatige basis als onderhoud. Rasp in de knie holtes gaat ook mooi weg na 2-3 dagen smeren zijn de korsten weg en is het weer mooi roze.
Voor de mok gebruik ik altijd eerst mn eigen mengsel sudocreme , baby olie en zwavelpoeder gemengd.
Dat doe ik 2-3 dagen daarna de frisian oil.
Maar ik vind de frisian oil wel duur en vind het niet goed mengen onder in de fles blijft de dikke drap zitten hoe goed je ook schud. Dus ik ben heel benieuwd wat de pig oil gaat doen, heb 5 liter besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 14:01 



 
Profiel   

shires2018 schreef
Voor beide ik heb 1 paard met CPL de harde korsten worden mooi zacht en gaan er makkelijk af en er komt ook weer haargroei. De harde bulten worden echt wel soepeler. Ik gebruik het bij hem ook echt op regelmatige basis als onderhoud. Rasp in de knie holtes gaat ook mooi weg na 2-3 dagen smeren zijn de korsten weg en is het weer mooi roze.
Voor de mok gebruik ik altijd eerst mn eigen mengsel sudocreme , baby olie en zwavelpoeder gemengd.
Dat doe ik 2-3 dagen daarna de frisian oil.
Maar ik vind de frisian oil wel duur en vind het niet goed mengen onder in de fles blijft de dikke drap zitten hoe goed je ook schud. Dus ik ben heel benieuwd wat de pig oil gaat doen, heb 5 liter besteld.

En? Hoe bevalt de pig oil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:02 



 
Profiel   

Dorien66 schreef
shires2018 schreef
Voor beide ik heb 1 paard met CPL de harde korsten worden mooi zacht en gaan er makkelijk af en er komt ook weer haargroei. De harde bulten worden echt wel soepeler. Ik gebruik het bij hem ook echt op regelmatige basis als onderhoud. Rasp in de knie holtes gaat ook mooi weg na 2-3 dagen smeren zijn de korsten weg en is het weer mooi roze.
Voor de mok gebruik ik altijd eerst mn eigen mengsel sudocreme , baby olie en zwavelpoeder gemengd.
Dat doe ik 2-3 dagen daarna de frisian oil.
Maar ik vind de frisian oil wel duur en vind het niet goed mengen onder in de fles blijft de dikke drap zitten hoe goed je ook schud. Dus ik ben heel benieuwd wat de pig oil gaat doen, heb 5 liter besteld.

En? Hoe bevalt de pig oil?


De pig oil werkt ook goed, ik meng deze met zwavelpoeder, en sudocreme. Heb dus de babyolie vervangen door de pig oil. En gebruik nu geen fresian oil meer. Ik smeer voor onderhoud 1x per week met dit mengsel de kootholtes in. Ik ben tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:07 



 
Profiel   

Dankjewel voor de update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:58 



 
Profiel   

Sjips heb net de FEO besteld en lees hier over de pigoil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 23:25 



 
Profiel   

Ania schreef
Sjips heb net de FEO besteld en lees hier over de pigoil :')

is ook super goed spul hoor Fresian oil. ,maar heb 7 Shires dus pig oil is voor mij goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 18:48 



 
Profiel   

[/quote]
En? Hoe bevalt de pig oil?[/quote]

De pig oil werkt ook goed, ik meng deze met zwavelpoeder, en sudocreme. Heb dus de babyolie vervangen door de pig oil. En gebruik nu geen fresian oil meer. Ik smeer voor onderhoud 1x per week met dit mengsel de kootholtes in. Ik ben tevreden.[/quote]



Mag ik vragen wat de verhoudingen zijn als je dit vermengt met elkaar? :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 14:39 



 
Profiel   

Ik gebruik nu al twee weken frysian oil en ik zweer erbij;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 15:41 



 
Profiel   

Ik vroeg mij af of er na verloop van tijd nog steeds zo positief gedacht wordt over Frisian Expert Oil/Pig Oil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 10:45 



 
Profiel   

_Jelske schreef
Ik vroeg mij af of er na verloop van tijd nog steeds zo positief gedacht wordt over Frisian Expert Oil/Pig Oil?


Mijn paard reageerde er super heftig op. Tot trappen aan toe zodat ik hem niet kon behandelen.
Heb het dus nooit afgemaakt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen