Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ijzers zijn snel op, oplossingen?

 
Profiel   

Dikkere ijzers geeft nauwelijks extra belasting voor het paard. Kunststofbeslag of widiapuntje zijn vaak stroever, en dat kan wat problemen op de gewrichten geven.

Mijn smid heeft me het verschil eens laten voelen tussen extra dikke ijzers en normale ijzers. Dat is echt verwaarloosbaar op het totaal.
Mijn paard stond toen hij nog actief voor de wagen liep dan ook op dikkere ijzers.

Ook een paard waarvan de voeten traag groeiden, en de ijzers hard sleten door veel over straat rijden. Erg vergelijkbaar dus. Het enige verschil is dat de ijzers een fractie minder makkelijk te smeden zijn, iets lastiger voor de smid dus. Maar voor een goede smid mag dat absoluut geen probleem zijn, het is ook niet dat het heel veel moeilijker is ofzo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 18:19 



 
Profiel   

Maar de dikkere ijzers maakte dus helemaal geen verschil.. zijn net zo snel op als de dunnere..

Volgende week ga komt hij er weer nieuwe ijzers onder slaan.. nu met widia puntjes.. om dat ook eens te proberen.. En daarna weet ik t ook niet meer haha.. dan is kunststof t enige wat ik nog niet geprobeerd heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 18:27 



 
Profiel   

Vraag eens om andere nagels, of ijzers met een diepere groef.

Als hij nagels gebruikt met grove kop die niet voldoende in de groef van het ijzer verzonken liggen, dan knallen ze er alsnog zo onderuit.

Er zijn ook nagels die iets slijtvaster zijn. Niet meteen widiapunt hard, maar wel wat bestendiger. Dit soort details kunnen gruwelijk veel verschil maken in de tijd dat de ijzers blijven liggen, zonder dat het ook maar iets verandert aan hoe het paard eigenlijk op zijn ijzers staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 20:17 



 
Profiel   

Je hebt heel harde stevige ijzers. In Nl kon ik de ijzers niet aanslepen. Mijn smid in Frankrijk moest al na 3 weken komen zo afgeschuurd waren de ijzers uit Nl. Hier met al die rotsen kan dat echt niet. Hij heeft de ijzers hieronder gezet die iedereen hier heeft. Probleem gelijk over. Na jaren gezeur kon ik hier 8 -10 weken doen met de ijzers en de ondergrond hier is echt heftig.
De ijzers worden in Nl gemaakt geloof ik zelfs, als je wil app ik mijn smid voor het merk en zet ik het ih topic.
Widia puntjes had ik in Nl, hier nooit nodig gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 20:23 



 
Profiel   

Dallmer clogs zijn voor de achtervoeten smaller te maken: https://www.hoofwear.com/dallmer-clog
Flexboots zijn helemaal niet geschikt voor veel mennen. Die zijn veel te soepel en slijtgevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 20:36 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Je hebt heel harde stevige ijzers. In Nl kon ik de ijzers niet aanslepen. Mijn smid in Frankrijk moest al na 3 weken komen zo afgeschuurd waren de ijzers uit Nl. Hier met al die rotsen kan dat echt niet. Hij heeft de ijzers hieronder gezet die iedereen hier heeft. Probleem gelijk over. Na jaren gezeur kon ik hier 8 -10 weken doen met de ijzers en de ondergrond hier is echt heftig.
De ijzers worden in Nl gemaakt geloof ik zelfs, als je wil app ik mijn smid voor het merk en zet ik het ih topic.
Widia puntjes had ik in Nl, hier nooit nodig gehad.


Graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 08:19 



 
Profiel   

Licor schreef
pien_2010 schreef
Je hebt heel harde stevige ijzers. In Nl kon ik de ijzers niet aanslepen. Mijn smid in Frankrijk moest al na 3 weken komen zo afgeschuurd waren de ijzers uit Nl. Hier met al die rotsen kan dat echt niet. Hij heeft de ijzers hieronder gezet die iedereen hier heeft. Probleem gelijk over. Na jaren gezeur kon ik hier 8 -10 weken doen met de ijzers en de ondergrond hier is echt heftig.
De ijzers worden in Nl gemaakt geloof ik zelfs, als je wil app ik mijn smid voor het merk en zet ik het ih topic.
Widia puntjes had ik in Nl, hier nooit nodig gehad.


Graag!



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 17:14 



 
Profiel   

Die van Mustad zijn NL ijzers, zitten in Kampen.
Werkman zit ook in NL en Kerckheart in Belgiƫ. Die 3 zijn echt hele grote wereldwijd.

Op de Mustad ijzers zit ook dat logo in het blauwe vakje in de teen gestanst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 17:49 



 
Profiel   

wellicht kan je smid Classic rollers proberen van Kerckheart, deze ijzers zijn 10 mm en zijn wat harder. Ik heb een klant met het zelfde probleem, sinds het paard op deze ijzers staat kan die makkelijk 8 weken mee. ik weet niet of je smid warm of koud beslag doet? maar bij het opwarmen en het koelen van de ijzers worden ze ook wat harder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 22:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen