Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met hoof armor?

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Wie heeft er ervaring met het product hoof armor? Wat ik erover lees is heel positief en neig er steeds meer naar om dit te bestellen en te proberen. Ik hoor graag nog wat ervaringen en ben ook benieuwd waar jullie dit besteld hebben?

Groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-20 14:07 



 
Profiel   

Ik geef dit topic een schop! Het heeft ook mijn interesse gewekt en ik ben zeer benieuwd of er meer ervaringen zijn.
Ben ook benieuwd waar je het dan besteld hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 13:01 



 
Profiel   

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 20:31 



 
Profiel   

Ik volg ook even! Las hier enkele dingen over op Facebook. Zou het graag willen gebruiken om mijn paard zijn dunne zool te beschermen tegen bleinen op onze wandelvakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 15:53 



 
Profiel   

Beste allemaal,
Ik was al geruime tijd fan van Hoof Armor, en heb de werking en toepassing in 2018 via de importeur van de UK, Emma Bailey, uitgelegd gekregen. Dat fijne contact is altijd blijven bestaan, en later ook met de familie Jones (uitvinder/fabrikant van Hoof Armor). Ik heb sinds het begin van dit jaar het importeurschap voor de Benelux verkregen, en middels een professional wordt nu een webshop gebouwd. De structuur is gereed, maar de puntjes qua teksten moeten nog op de i alsmede het marketingtechnische plan. Ik doe dit naast mijn reguliere werk. Ik heb inmiddels wel een forse voorraad hier liggen, omdat de koers tov de dollar gunstig was.

Er is een uitgebreide groep op Facebook over HoofArmor, algemeen, maar ook een groep voor Practioners, ofwel de professionals. Van beide kan je lid worden. Veel vragen, antwoorden en ervaringen vindt je daar terug, en op YouTube veel filmpjes over hoe je het aan kan brengen.

Op zoek naar keywords vanwege de teksten en de FAQ rondom HoofArmor, en de vertalingen naar het Nederlands, kwam ik weer eens op het oude vertrouwde Bokt terecht, tot mijn grote verbazing.

De reden waarom ik het graag zelf wilde importeren, en zeer content ben met het gegeven dat ik dit voor de Benelux mag gaan verzorgen, is vanwege de wisselkoersen en verzendkosten omdat het vaak van verder weg moet komen, Oostenrijk of de UK.

Maar goed. Ik heb hele positieve ervaringen mee mogen maken van klanten. De ene bevangen en gevoelig lopen, maar twee dagen later buitenrit zonder centje pijn, en de volgende rijdt endurance (wedstrijdgericht trainen) met hoefschoenen met positief effect. In haar geval betrof het dat de hartslagmeter gelijk bleef zoals voorheen, maar het tempo lag hoger dan met hoefschoenen, omdat de afwikkeling van de voet niet vertraagd werd. Ook in het heuvelwerk ervaarde ze meer zekerheid in de afdaling. Daarnaast is het ook geschikt voor andere even- en onevenhoevigen, zo is er een mevrouw actief die varkens bekapt, of knipt (of klauwverzorging, volgens mij); ook zij kennen zaken als rotstraal en kapotte hielballen.

Ik durf nog niet de website te vermelden, gniffel, want alles staat wel geinstalleerd zoals Ideal en de koppeling met mijn boekhouding, maar het textueel vullen moet nu nog gaan gebeuren met allerhande tags en titels etc. Maar besteld kan het wel worden, en de verzendkosten worden enigszins verdeeld tussen kopen en verkoper. Tevens staan er kortingen al vermeld; vanuit de USA zijn vaste prijzen verstrekt, maar de wisselkoersen in combinatie met de inklaringskosten laten een net iets gunstiger beeld zien qua inkoopkosten.

Enfin, nu weten jullie al wat meer. Vragen staat altijd vrij natuurlijk, dus stel ze gerust.

Hoof Armor is in 1999 ontwikkeld, en inmiddels is de zesde formule actief. Het is ontstaan ter voorkoming van overmatige slijtage aan de hoef. Later is een ingrediënt toegevoegd wat een antibacteriële werking heeft en bleek het - stom toeval, daarna is David het pas gaan onderzoeken waarom het zo was - effectief te zijn bij schimmel / WLD. Rotstraal behandeling is een discussiepuntje, omdat Hoof Armor een dun laagje aanlegt over het weefsel en iets er in dringt; het wordt wat taaier. Afhankelijk van de omvang en diepte van de rotstraal zijn middelen van RedHorse (FiefdPaste, Artimud, HoofStuff) prettiger om mee te werken. HoofArmor blijft zo'n zes weken effectief. Is niet giftig overigens, goedgekeurd door de FDA (soort Voedsel- en Warenautoriteit van de USA) en bevat middelen die ook in de voedselindustrie en huidverzorging worden toegepast. Omdat het produkt gepatenteerd is, is de samenstelling geheim.

Overigens importeur ik ook RedHorse producten, dat terzijde;eerst de webshop voor HoofArmor online, waarna de webshop voor algemene hoefverzorging online gaat. De producten zijn overigens wel allemaal waar ik zelf achter sta, dus niet vanwege marges of omdat het zo fijn verkoopt of anderzinds. Kwaliteit en bewezen effectief, dat moet het zijn.

Pompom.....(ben nu overigens ook druk bezig met winkelkeurmerk etc.). Nou, mochten er vragen zijn, stel ze gerust!!

Fijne zondag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:35 



 
Profiel   

Mooi bericht! Dat smaakt naar meer.....

De combinatie 'minder gevoelig' en 'antibacteriële werking' heeft direct mijn interesse.

Mijn smid wil het gaan proberen bij mijn pony, en wanneer dit goed bevalt zou ik graag zelf afnemen en gaan toepassen.
Zou je iets kunnen zeggen over de kosten of is dat iets wat handiger is per pb?

Vriendelijk dank voor je toelichting!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 15:21 



 
Profiel   

Duizendmaal excuses voor de trage reactie; blijkbaar stonden mijn instellingen voor Bokt niet goed en kreeg ik geen melding. Sorry, Ninx!

Je kunt de handleiding, toepassing, ervaringen en de prijzen terug vinden op de inmiddels gelanceerde website http://www.hoofarmor.nl

Mochten er aanvullende vragen zijn, stel ze gerust via mail of app!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 13:56 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels bij je besteld! Naar tevredenheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:34 



 
Profiel   

Mijn bekapster adviseert mijn merrie ook met hoof armor te behandelen in de winter (lees: hoef groeit nauwelijk en is heel gevoelig)

Is het niet gevaarlijk dat je rotstraal bacteriën insluit?

En houdt het ook vochtopname tegen, maw: wordt de hoef dan harder?

En hoeveel weken werkt het minimaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 14:53 



 
Profiel   

Lienboon, het is vier tot zes wkn effectief, of tot circa 150 km over het harde. Bij rotstraal zorgt HoofArmor ervoor dat er omgeving in stand blijft waar bacteriën happy van worden (zuurstof, vocht) en daarnaast zijn er antibacteriële ingrediënten opgenomen. HoofArmor blijft flexibel, het is geen harde coating, en dringt iets in het weefsel (let op, het product is niet giftig en zelfs door de FDA goed gekeurd (voedsel- en waren autoriteit USA)). Door het afsluiten en indringen worden de bacteriën vernietigd. De hoef wordt niet zozeer harder, maar steviger. Harder, dan denk ik aan zo hard als steen en dat kan barsten of stuk gaan. Zie het meer als eeltvorming en betere kwaliteit van de zool en hoefwand, juist omdat het flexibel is en en er iets indringt. Het vocht in de hoef zelf komt van binnenuit, uit het lijf; dat voedt de hoef. Aan de buitenzijde kan blubber natuurlijk wel invloed hebben, maar HoofArmor wordt ook over de eerste 2 cm vd hoefwand - net boven de grond - aangebracht om scheuren en brokkelen te helpen voorkomen.

Geeft dit wat uitleg voor je?

Op de website staat bij FAQ een uitleg hoe aan te brengen, en daar vindt je ook de brochure met antwoord op je vragen (uitgebreider dan hier).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:47 



 
Profiel   

Ninx schreef
Ik heb inmiddels bij je besteld! Naar tevredenheid!

Super Ninx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 15:49 



 
Profiel   

Ik ook, binnenkort testen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:11 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ik ook, binnenkort testen!
top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:14 



 
Profiel   

Marjanka11 schreef
Lienboon, het is vier tot zes wkn effectief, of tot circa 150 km over het harde. Bij rotstraal zorgt HoofArmor ervoor dat er omgeving in stand blijft waar bacteriën happy van worden (zuurstof, vocht) en daarnaast zijn er antibacteriële ingrediënten opgenomen. HoofArmor blijft flexibel, het is geen harde coating, en dringt iets in het weefsel (let op, het product is niet giftig en zelfs door de FDA goed gekeurd (voedsel- en waren autoriteit USA)). Door het afsluiten en indringen worden de bacteriën vernietigd. De hoef wordt niet zozeer harder, maar steviger. Harder, dan denk ik aan zo hard als steen en dat kan barsten of stuk gaan. Zie het meer als eeltvorming en betere kwaliteit van de zool en hoefwand, juist omdat het flexibel is en en er iets indringt. Het vocht in de hoef zelf komt van binnenuit, uit het lijf; dat voedt de hoef. Aan de buitenzijde kan blubber natuurlijk wel invloed hebben, maar HoofArmor wordt ook over de eerste 2 cm vd hoefwand - net boven de grond - aangebracht om scheuren en brokkelen te helpen voorkomen.

Geeft dit wat uitleg voor je?

Op de website staat bij FAQ een uitleg hoe aan te brengen, en daar vindt je ook de brochure met antwoord op je vragen (uitgebreider dan hier).


Bedankt voor je uitleg!

Ook benieuwd naar de gebruikerservaring van de bokkers straks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:23 



 
Profiel   

Zeer interessant. Hebben jullie ook ervaring met dit product op de hoefwand, op verwondingen, uitgesneden scheuren etc?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:25 



 
Profiel   

Ik ook. Op de webshop heb ik al eea verzameld. Inmiddels ook een heel fijn contact in Spanje, ze bestelde fors en is daar actief als professional. Internationaal zijn er al heel veel recensies, ook van bijv Pete Ramsey, maar mooier is om recensies rechtstreeks in onze eigen taal te verzamelen. Dat maakt het wel wat vertrouwder, onze eigen taal. Inmiddels ook naar Frankrijk verzonden, het levert geweldige contacten op. En altijd op zoek naar recensies, dus ik blijf dit natuurlijk nauwlettend volgen. Bedenk wel (zie gebruikersinstructies) dat er wat voorwaarden zijn voor de effectiviteit, zoals droge hoeven en niet te dik aanbrengen. Daarnaast kan het geen problemen oplossen zoals gevoelig lopen agv zoolperforatie (bij wijze van spreken dan).

Ik kreeg laatst een wat typische reactie elders geserveerd, zeg maar. Waardeloos bekapt, foute voet-as, lange tenen. Daar baal ik van, want ik begrijp dat HoofArmor dit nooit kan helpen oplossen. Dat vind ik - eerlijk gezegd - wel lastig. HoofArmor is geen quick-fix voor foutjes in de hoefzorg.

Maar ik kan niet anders zeggen dat ik mezelf gelukkig prijs met het feit dat de familie Jones me toestaat dit te mogen verkopen. Hele fijne betrokken mensen met het hart op de juiste plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:35 



 
Profiel   

rien10 schreef
Zeer interessant. Hebben jullie ook ervaring met dit product op de hoefwand, op verwondingen, uitgesneden scheuren etc?


Ja, ik wel, succesvol, maar niet op open wonden; deze dienen echt gesloten te zijn, ondanks dat het niet giftig is.

Het is effectief gebleken bij schimmels (WLD), bij de zesde verbeterde formule (die we nu hier ook in de Benelux hebben). Die veroorzaken oa de scheuren en brokkelen. HoofArmor dringt iets in de wand en voorkomt mede het scheuren en brokkelen. Zelf snij ik scheuren uit en behandel dan met HA


Nou ja, ik kan heel veel vertellen, en je laten lezen van anderen, met foto's, maar laat anderen tzt het woord doen. Het is sinds eind mei in NL beschikbaar, dus Nederlandse succes storys zijn er alleen van degenen die het destijds zelf importeerden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 16:40 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd, zou dit een oplossing kunnen zijn voor de overgang ijzers naar blote voeten in een hit actief huisvesting?
Sinds ze hierin staat moest ik wel naar ijzers grijpen omdat de hoeven zo hard gingen slijten.
Ik heb nu geprobeerd achter al van de ijzers af te halen en ik werk nu met hoefschoenen (om de dag). Dit lijkt redelijk goed te gaan maar liever natuurlijk zonder. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:05 



 
Profiel   

En hebben mensen het hier al geprobeerd van bovenstaande die het wouden kopen ?

Sta zelf ook op het punt om het te kopen, maar vind ervaringen wel erg intressant om te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:09 



 
Profiel   

Lauke, dit kan een oplossing zijn, maar bedenk wel dat te veel op het harde voor ieder paard een enorme statische belasting oplevert. Mogelijk kunnen ze wat meer met rubber matten werken; de oorzaak wegnemen ipv het dier beschermen tegen de verharding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:45 



 
Profiel   

Ik heb het besteld en inmiddels ook gebruikt. Besteld voor 2 menponies, allebij met witte hoeven en allebij snel beschadigde randen als ik op de weg men.
Pony 1 kon ik niet wachten want ik was te benieuwd dus staalborstel gepakt, hoeven schoon gemaakt en het erop gesmeerd. Een week later kwam mijn hoefsmid, die heeft de hoeven iets bij bekapt en laag 2 erop gesmeerd.
Pony 2 moest eerst bekapt worden , daarna heeft de hoefsmid het er meteen op gesmeerd.
Bij beide ponies zijn de hoeven tot nu toe netjes, geen brokkels of kleine scheurtjes. Ik ga dit weekend de weg weer op dus dan even kijken hoe de hoeven zich houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:13 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd, Letsdunit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:28 



 
Profiel   

Marjanka11 schreef
Lauke, dit kan een oplossing zijn, maar bedenk wel dat te veel op het harde voor ieder paard een enorme statische belasting oplevert. Mogelijk kunnen ze wat meer met rubber matten werken; de oorzaak wegnemen ipv het dier beschermen tegen de verharding?


Er zijn al rubberen matten geplaatst rondom de ruiven maar zeker op het moment dat ze net van de ijzers af komt is t wel trickie. Er zijn er ook een aantal die gewoon op blote voeten staan en wat goed gaat. Ik verwacht dat het een kwestie van tijd is zodat de hoeven zich kunnen aanpassen. Echter was ik benieuwd of het wellicht zou helpen deze periode te overbruggen zodat wellicht de schoenen aan de kant kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:28 



 
Profiel   

Ik denk, Leuke, dat iemand bij jullie hit-actief al HoofArmor heeft besteld; zelfde verhaal, ook vwb de rubber matten die geplaatst zijn. Je antwoord op je vraag is ja, dit kan bijdragen. HoofArmor is destijds ontwikkeld om overmatige slijtage tegen te gaan. Pas later zijn de antibacteriële middelen toegevoegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 21:56 



 
Profiel   

Hier ook een paard in een hit-actief waarbij de hoeven te veel slijten. Ze zijn nu wel bezig om rubbermatten te leggen, maar dit duurt wel even voor het helemaal klaar is. Ik wil mijn paard om meerdere redenen liever niet op ijzers hebben en heb sinds anderhalve week hoefschoenen. Deze raakt hij alleen constant kwijt, dus dat maakt het lastig.
We hebben eergisteren de eerste laag Hoofarmor gesmeerd en gisterenavond de tweede laag. Kan dus nog niets zeggen over de uitwerking. Het aanbrengen ging eigenlijk heel soepel. We hebben het zelf gedaan na wat filmpjes te hebben bekeken en dat ging echt prima.
Enige nadeel aan dit vind ik dat de hoeven helemaal droog moeten zijn, dat is hier logistiek wat minder makkelijk te regelen. Maar liever dat dan dat ie op ijzers moet.
Overigens is de service echt top! Heb via de mail best veel vragen gesteld en kreeg snel en uitgebreid antwoord +:)+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 07:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen