Ervaringen met hoof armor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:22

Zijn er nog mensen die foto's hebben van hoe je het aanbrengt en hoe het er dan uitziet?
Op de site staat dat het 8 uur duurt voordat het droog is. Zet je je paard na aanbrengen in het land, op stal of in de paddock?

Ik heb een oud paard (24) met dunne zolen, hij staat 24/7 buiten, overdag op het land, 's nachts in een ruime paddock met hooi in slowfeeders. Is vroeger ooit eens hb geweest en heeft een lichte kanteling in zijn linkerhoef, daardoor is de kans op scheuren aan de zijkant groot. Ik zit te twijfelen of hoofarmor hem wellicht wat kan helpen.

edit: heb de video's gevonden op de website.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-06-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:27

Ninx schreef:
rien10 schreef:
BravoT en Ninx, hebben jullie je paarden laten checken op "losse wand" White line disease?


Ja, daar is hij heel gevoelig voor.
Hij is ook heel lang onder behandeling geweest bij de gebr. Nassau. Bij de ene broer leek het wel beter te gaan dan bij de andere, want het laatste jaar dat ik heen en weer reed werd het steeds slechter.

Ik heb alle klinieken, soorten plakbeslag, en alle behandelingen gedaan.... blootsvoets is niet ideaal bij hem, maar het helpt schimmeltjes in de kiem te smoren... je bent er veel sneller bij.

Voor nu vind ik het soms zelfs lijken op hoofwall separation disease. Het lijkt gewoon of de wand nooit echt goed hecht. Maar goed, dat komt echt alleen bij Connemara's voor.
Of ik hem ooit echt goed krijg...? Denk het niet... Maar als ik het maar onder controle kan houden, en hij zich goed voelt.

Ah, dan weet je hoe dat spelletje (niet) werkt. Rot is het he, als je het niet onder controle krijgt. Antoon en Rob zijn steen-goed. Brix is nu al een tijd bij Antoon "onder behandeling", niet voor Losse wand overigens. Vorige keer, in april, hebben Rob en hij samen drie kwartier over zijn lastige voet gebogen gestaan, overleg op z'n plat brabants :D. Ik weet nog steeds of Hoof Armor voor Brix geschikt is, maar ik lees met veel belangstelling jullie verhalen. Ik kom steeds meer te weten.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:48

BravoT schreef:
Ninx das mooi balen. En inderdaad dat laatste hoop ik ook. Is misschien ook een goeie om te melden die van mij is ook goed in conditie dus niet te dik.
Echter heeft hij als 2 jarige een slechte tussen poze gehad ( heb hem gekocht toen die 3 was ). De oude eigenaar heeft mij dit verteld met foto's erbij dus als ik deze erbij zet schrik je je dood. Ze had hem in de opfok gezet en ze stuurde steeds foto's naar haar dat het goed ging, echter hebben ze op dag 1 zoveel verschillende foto's gemaakt en deze naar haar gestuurd over een tijdsbestek dat toen ze hem na tijdje in het echt dit het resultaat was en ze hem gelijk heeft opgehaald.

Maar of die daardoor nu slechte voor voeten heeft ? Dan is links voor zijn slechte voet waar de foto's ook van zijn hier boven


[ [url=m/jcBgCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/I1jyQy.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dit is hem nu <3
[ [url=m/DVAVYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het eerste zicht zou ik vanaf je foto's wel durven zeggen dat de voeten nog wat verbeterd kunnen worden met het bekappen, ik zie vrij hoge hielen, en toch behoorlijk wat flare.
Vooral die flare kan er voor zorgen dat er teveel druk op de buitenkant komt, waardoor hij bij elke stap zeg maar de buitenste laag ervanaf duwt.
Je geeft aan dat het met de smid net wel net niet weg is, maar na een week herbegint, dat is puur omdat die paar mm dan al weer teveel druk zet volgens mij.
Deze zou ik dus om te beginnen na een goede bekapping elke week even de vijl over halen, of zelfs elke drie -vier dagen.
Ik ben benieuwd hoe de voeten eruit zien vers na de bekapping :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 16:50

rien10 schreef:
Ah, dan weet je hoe dat spelletje (niet) werkt. Rot is het he, als je het niet onder controle krijgt. Antoon en Rob zijn steen-goed. Brix is nu al een tijd bij Antoon "onder behandeling", niet voor Losse wand overigens. Vorige keer, in april, hebben Rob en hij samen drie kwartier over zijn lastige voet gebogen gestaan, overleg op z'n plat brabants :D. Ik weet nog steeds of Hoof Armor voor Brix geschikt is, maar ik lees met veel belangstelling jullie verhalen. Ik kom steeds meer te weten.


Tja, ik had me er al bij neergelegd zijn leven lang op een neer te moeten naar Brabant vanuit regio Hilversum.
Maar op 1 of andere manier werd de vorm van de voet steeds anders, minder.... En toen op een gegeven moment ook met beslag van Nassau de brokstukken eraf vlogen heb ik toch maar besloten de ijzers eraf te halen.
De voeten verdienen nu geen schoonheidsprijs, en die wand wil steeds blijven wijken... maar ze blijven in ieder geval heel.

De broers zetten hem overigens beiden wel heel anders op de voeten... bij de 1 werkte het toch net wat beter dan bij de ander.
Maar goed, hij loopt nu een jaar blootsvoets en is over het algemeen blij en goed te pas.
Ik ben zeer benieuwd wat hoof armor nog voor hem kan doen over een langere periode.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:24

Ik hoop dat het net dat beetje helpt wat je nodig hebt Ninx.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:25

rien10 schreef:
BravoT en Ninx, hebben jullie je paarden laten checken op "losse wand" White line disease?


Hij heeft het al zolang ik me kan herinneren en heb hem nu 4 jaar. En er hebben 3 hoefsmeden aangezeten dus dan was dat vast gezegd.
Heb het er toen ook met de smid meerdere keren over zijn voorvoeten gehad en hij heeft een dunne wand zij die. Toen die nog ijzers onder had gebruikte die ook extra dunne nagels en ik cross maar mocht nooit stiften in doen ivm zijn dunne wand.

Heb ooit een keer een paard gekend die het had, maar als hij het heeft dan lijkt mij in dit tijdsbestek van 4 jaar dat het toch veel erger zou moeten worden ?

In ieder geval ik heb 7 juli een afspraak op de kliniek met hem voor zijn bultje dus dan kan ik er voor de zekerheid eens naar laten kijken.

Maar in theorie zou dit spul er ook voor moeten werken duszzz :)* dan hoop ik dat dat ook werkt :D

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:29

Duhelo schreef:
BravoT schreef:
Ninx das mooi balen. En inderdaad dat laatste hoop ik ook. Is misschien ook een goeie om te melden die van mij is ook goed in conditie dus niet te dik.
Echter heeft hij als 2 jarige een slechte tussen poze gehad ( heb hem gekocht toen die 3 was ). De oude eigenaar heeft mij dit verteld met foto's erbij dus als ik deze erbij zet schrik je je dood. Ze had hem in de opfok gezet en ze stuurde steeds foto's naar haar dat het goed ging, echter hebben ze op dag 1 zoveel verschillende foto's gemaakt en deze naar haar gestuurd over een tijdsbestek dat toen ze hem na tijdje in het echt dit het resultaat was en ze hem gelijk heeft opgehaald.

Maar of die daardoor nu slechte voor voeten heeft ? Dan is links voor zijn slechte voet waar de foto's ook van zijn hier boven


[ [url=m/jcBgCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/I1jyQy.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dit is hem nu <3
[ [url=m/DVAVYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op het eerste zicht zou ik vanaf je foto's wel durven zeggen dat de voeten nog wat verbeterd kunnen worden met het bekappen, ik zie vrij hoge hielen, en toch behoorlijk wat flare.
Vooral die flare kan er voor zorgen dat er teveel druk op de buitenkant komt, waardoor hij bij elke stap zeg maar de buitenste laag ervanaf duwt.
Je geeft aan dat het met de smid net wel net niet weg is, maar na een week herbegint, dat is puur omdat die paar mm dan al weer teveel druk zet volgens mij.
Deze zou ik dus om te beginnen na een goede bekapping elke week even de vijl over halen, of zelfs elke drie -vier dagen.
Ik ben benieuwd hoe de voeten eruit zien vers na de bekapping :)


Ik zal als die weer naar de smid moet even goeie foto's van voor en na proberen te maken.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:06

Dunne wand heeft die van ons ook. Extreem dun.

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 19:25

Ik ben even het archief ingedoken en hij was hier paar dagen ervoor gedaan.


Afbeelding


Zijn voor voeten groeien bijna niet, er is niet 1 paard die 100 % goed op zijn voeten staat, doordat hij de ene kant sneller afslijt dan de andere kant van zijn voet en ze nauwelijks groeien kan je er niet teveel afhalen %) dus niet 100 % terug corrigeren dus dan zit je in zo'n cirkel, ja ijzers dan kunnen ze groeien en kan het wel, maar met mnr de handige gaat dat dus niet _-:(

Dus in de hoop dat ze nu ook beter groeien en niet slijten hierdoor dat we daar winst uit kunnen halen.
En als je bijv op deze foto (ONDER ) denkt dit uitwijkende ( Flair) weg te kunnen halen, dan haal je heel zijn buitenwand weg en korter kan die niet, want dit is een close up van de voet en dat vertekend denk ik ook heel erg ( dan lijkt ie inderdaad stijl, zie dan bovenste foto ). Los dat die wand ook Flair lijkt maar dus net als in zijn teen wat naar buiten open gaat staan.
En op de foto lijkt het dat de kant van de pijl langer is dan de andere kant, maar dat komt doordat aan de andere kant dus een stuk is afgebroken en dat terug trekt zeg maar waardoor de voet dus ook niet meer rond is maar dan een soort van hap eruit heeft wat dus iedere keer gebeurd. Normaal breekt een hoef naar boven zeg maar, maar bij hem dus naar achteren, lastig uit te leggen %)


Afbeelding

Afbeelding

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:07

Mijn interesse in dit product is ook gewekt. Mijn paard loopt standaard gevoelig op grind en hardere, ongelijke oppervlakken.
Maar mijn terughoudendheid denkt dan altijd: als dit inderdaad hét product is dat al deze problemen oplost, hoe komt het dan dat het zo weinig bekend is? In België weten ze nog van niets hoor. :D

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:44

Ik weet niet hoe lang het op de markt is Gini.

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:23

Er zijn wel al een aantal bekappers in België die het gebruiken. Twee jaar geleden kocht ik een nieuw paardje met erg slechte, gevoelige hoeven en toen hebben we een keer Hoof armor geprobeerd. Helaas bleek hij enkele dagen daarna hoefbevangen te zijn en hebben we de effecten niet kunnen testen. Sindsdien ook niet meer geprobeerd. We hebben hoefschoenen nu.

Wat ik me wel afvraag, mijn paard wordt om de 4/5 weken bekapt. Dan vijl je het er gewoon telkens weer af? Alhoewel de belangrijkste plek waar het zit de zool is waarschijnlijk en daar komt mijn bekapper eigenlijk niet aan.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:22

Nou ik heb het besteld, heel benieuwd! Ik had nog wat twijfels maar soms moet je gewoon wat proberen toch..
De klacht: mel heeft met name rechtsvoor een gevoelige zool. Met droog weer gaat ze prima, ook zuiver in draf over steentjes maar als het veel regent voelt ze alles. Vooral ook als ze net bekapt is. Als het echt hele dag en nacht regent worden de andere hoeven ook gevoeliger.

Ik train met hoefschoenen en dan gaat het prima, maarja misschien is ze met dit erbij toch comfortabeler. Ze staat op een plek met overal puinpaden en veel stenen op stal en in het bos (niet in de paddocks hoor)

Marjanka11

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 14:46

Dag dames,
HoofArmor bestaat al sinds 1999, USA. Het is ontwikkeld door David Jones, die het nog steeds in eigen beheer heeft en bijzonder selectief is qua verkooppunten; Brenda (zijn vrouw) en hij willen graag dat het verkooppunt een bepaalde kennis in huis heeft en bepaalde omgangsvormen (en daar wordt je op geselecteerd als het ware; ik ben via mijn internationale netwerk voorgesteld bij hen en heb aanbevelingen mee gekregen). Daarom zal je het ook niet terug vinden in de ruitersportzaak. In het verleden was het voor Europa te verkrijgen via Oostenrijk, en later is dit pas uitgebreid richting Noorwegen, UK, Polen etc.; dat is pas een beweging van het laatste jaar hoor, omdat Oostenrijk meer zat te cashen dan betrokken was bij het product en de paarden. Dat hart op de juiste plek, dat vinden Brenda en David belangrijk (je kunt ze trouwens vinden op Facebook).

Zelf wist ik van het bestaan van HoofArmor af sinds 2016, schat ik zo in. Ik zag het wel eens op FB voorbij komen op internationale groepen rondom hoefverzorging. In 2018 had ik een praktijkdag in de UK en kwam daar live met HoofArmor in aanraking. In de werkelijkheid vond ik het een eigenaardig goedje en geloofde niet dat dit nou echt effect zou kunnen hebben. Ik was gewend aan vaak en veel smeren, en niet aan een coating met wat talkpoeder. Maar goed, daar begon de praktijkervaring.

Er zijn echter hier in NL en BE eigenaren en professionals die het gebruiken en bestelden uit Oostenrijk, maar echt bekend, nee, dat is het hier nog niet.

En een ieder moet zich realiseren, dat Hoof Armor niet magisch is. Is er slecht bekapt, of heeft je paard een gebroken hoefbeen of een enorme sinker, dan kan Hoof Armor het niet fixen voor jou en je paard!!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:45

Ik snap dat het geen wondermiddel is. In mijn geval heb ik dat ook niet nodig gelukkig!
Ik hoop dat het mel helpt, en ik hoop dat het langer blijft zitten dan twee weken. Ze staat 24/7 buiten en ook naast het rijden enzo is ze actief. Overdag speelt ze zo een uur met galop en draaien en alles, en s nachts zijn ze meestal actiever aan de bodem te zien hahaah.

Maarja dat moet ik gewoon gaan ervaren denk ik

Marjanka11

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:38

Dat denk ik ook. Het blijft gemiddeld 4 tot 6 wkn effectief, of tot circa 150 km.
De bekapinterval is meestal ook zes wkn, en dan wordt het inderdaad 'verwijderd', maar het dringt ook gedeeltelijk in de zool - wand en dat raak je niet zomaar kwijt; daardoor draagt het tzt bij aan een betere kwaliteit van de hoef. Is de bekapinterval bijvoorbeeld 8 wkn, dan zou je tussendoor nog aan kunnen brengen.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:22

Ik heb naar aanleiding van dit topic vorige week ook besteld. Hier worden de hoeven net te kort gezien de ruif verhard staat. Nu in de zomer lopen ze overdag op het land maar in de winter staat ze veel uren bij de ruif en groeit het gewoon niet hard genoeg. Afgelopen winter heeft ze ijzers gehad maar die trapt ze met enige regelmaat af met als resultaat hele lelijke afgetrapte hoeven. Ik heb bedacht dat ze nu 1 laag krijgt, kijken of dat genoeg is en dan de winter 2 lagen gezien de hoeven dan minder hard groeien en ze dus meer verhard staat. Hopelijk kan ze dan zonder ijzers blijven!

Marjanka11

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-07
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met hoof armor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:51

Dat zou fijn zijn, Lenexa!

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:14

Ik kwam al sneupend op bokt in dit topic en heb het helemaal gelezen

Zou het graag proberen maar zit met die droge hoeven. Heb de paarden 24/7 buiten met schuilstal.
Dan kan ik het alleen op smeren als paar dagen lang droog is zodat het zand en alles kurkdroog is. En dan nog niet smorgens las ik hier want dan dauw.

Verfbrander zie ik niet zitten en in gebruiksaanwijzing staat ook dat dat minder goed is.

Hoe doen jullie dat?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 13:42

Ik was het inderdaad van plan op een droge dag aan het einde van de middag..
Ze staat op 3 meter hoog wit zand dus als het een paar uur niet regent is het droog. Branders en föhn durf ik ook niet hoor

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:22

Symke schreef:
Ik kwam al sneupend op bokt in dit topic en heb het helemaal gelezen

Zou het graag proberen maar zit met die droge hoeven. Heb de paarden 24/7 buiten met schuilstal.
Dan kan ik het alleen op smeren als paar dagen lang droog is zodat het zand en alles kurkdroog is. En dan nog niet smorgens las ik hier want dan dauw.

Verfbrander zie ik niet zitten en in gebruiksaanwijzing staat ook dat dat minder goed is.

Hoe doen jullie dat?


Dit vraag ik mij inderdaad ook nog af. Ik zal het ook vooral in de winter gaan gebruiken... Verfbrander ga ik ook liever niet gebruiken.

Misschien een uurtje in een stal met verse laag vlas? Helaas hebben wij stro bedekking

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:34

Zo even een update :o .

Ik heb 27 juni hoofarmer aangebracht, dat is nu zo'n 8 dagen terug. Ik heb toen eerst zijn voeten bijgevijld, met name zijn slechte voet links voor ( wat ik vaker doe 8)7 ).

En de voet is nog in precies dezelfde staat, dus naar mijn mening is er niks afgebroken of wat dan ook en normaal zou dit wel het geval wezen, natuurlijk is dit lastig vaststellen en kan ik het pas op lange termijn zeggen, maar toch voor nu ben ik nog niet ontevreden *-:)

Ik heb aardig wat foto's gemaakt, want iets uit de juiste hoek maken is niet bepaald 8)7 . Dan hebben we in ieder geval over een tijdje vergelijkingsmateriaal :D .

Ik heb wel beide voor voeten op de foto genomen alleen een hele reeks van de slechte zodat we die vooral kunnen vergelijken *-:)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is zijn slechte voet, voor deze of gene die het zich nog afvroeg :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:09

Leuk dat je zoveel foto's genomen hebt. Dan kan je inderdaad goed zien wat er verandert :)

Off topic maar is die slechte voet al eens behandeld tegen schimmel? In combinatie met het weghalen van de losse wand? Dat lijkt me echt een broeihaard voor schimmel. Je ziet duidelijk dat de bovenste helft van de hoef er beter uit ziet, ik zou alleen bang zijn dat die wand ook weer gaat loslaten.
Dit is gewoon uit interesse. Geen kritiek. Ik weet dat hoeven moeilijke dingen kunnen zijn :)

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:59

Katyatje schreef:
Leuk dat je zoveel foto's genomen hebt. Dan kan je inderdaad goed zien wat er verandert :)

Off topic maar is die slechte voet al eens behandeld tegen schimmel? In combinatie met het weghalen van de losse wand? Dat lijkt me echt een broeihaard voor schimmel. Je ziet duidelijk dat de bovenste helft van de hoef er beter uit ziet, ik zou alleen bang zijn dat die wand ook weer gaat loslaten.
Dit is gewoon uit interesse. Geen kritiek. Ik weet dat hoeven moeilijke dingen kunnen zijn :)



Nee hij is nergens tegen behandeld, als ie bekapt wordt is het net wel of net niet weg. Maar ook als het eruit bekapt is komt het terug. Ik heb er 2 smeden bij gehad in de periode dat ik hem heb en heb het met beide erover gehad de hoe of de wat en beide hebben zoiets niet gezegd, alleen dat ie een hele dunne wand heeft. Ik ga morgen naar de kliniek met hem voor iets anders en zal ze er toch eens naar laten kijken.

Ik weet niet of je het hele topic hebt gelezen, want hij heeft ook een hele zware periode gehad als 2 jarige en ben bang dat dit de oorzak van zijn voet is. ( toen was die trouwens nog niet van mij, maar de oude eigenaresse heeft me dit eerlijk verteld inclusief foto's )

Afbeelding

Toen die een ijzer onder had, meen ik mij te herinneren dat we het onder controle hadden doordat het niet steeds kon afbreken, maar omdat ie er toch met regelmaat op stond was ik daar klaar mee en hij mocht ook geen stiften in vanwege zijn slechte wand, dat de smid dan bang was dat ie daardoor af zou breken en dan kan ik beter met schoenen rijden en crossen op blote voeten ipv met ijzers zonder stiften.

O ja we crossen dus voor de lol *\o/*

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:20

Ik denk eerder dat het afbreken een gevolg is van de slechte wand (wat inderdaad nog nasleep kan zijn van die periode als 2jarige) en niet omgekeerd. Ik zou zeker even goed doorvragen op de kliniek en deze hoef intensief (laten) behandelen. Je ziet dat de hoef aan de beterhand is, het zou fijn zijn als je die trend kan behouden :) En tot zover mijn off topic bijdrage. Succes ermee!