Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met hoof armor?

 
Profiel   

Sintara schreef
Het is wel heel interessant. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de hoeven van jouw paard bravot.
Het is met deze afwijking zeker ook onmogelijk om ijzers eronder te zetten of niet?


Nou dat kan wel, heeft ie ook 1 1/2 jaar gehad, maar dan deed mijn smid er dunnere nagels in dan normaal en het is een rijpaard van 1.75 m duszz .

Alleen ik heb zo'n dombo die met stil staan een stapje opzij zet en dan net even op dat minuscule randje van zijn ijzer gaat staan en dan ook echt in zo'n tempo dat je denkt van _-:( . Dus dit was ik na een tijdje zat, want dan wil je rijden en dan mis je een ijzer %) . En mijn smid is aardig handig en kan ze aardig krap leggen , maar zelfs nu met blote voeten doet ie het nog, dat ik denk _-:(

En ik cross en er mochten onder geen beding gaten in voor stiften want dat kan zijn wand niet aan, dus toen dacht ik, laat ik hem eens op blote voeten proberen, nadat ie een scherp voorwerp dwars door zijn zool heeft gehad tussen zijn ijzer door, waardoor ie dwars door zijn zool zijn leven in ging en hij heel lang geen ijzers onder kon en hoefschoenen heb gekocht , dus we hebben nogal beetje pech 8)7



[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:45 



 
Profiel   

Pwohhh! Arm paard en arme jij. Dat was idd best heftig :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:47 



 
Profiel   

Dit vond ik in het land en is waarschijnlijk precies onder de rand van het ijzer en zool zijn leven in gegaan


[ img ]

[ img ]

Doordat het onder het ijzer zat kon er lang geen ijzer onder


[ img ]

Dit was bij de da

[ img ]

[ img ]


Ik moest hem iedere dag verschonen en tegen druk geven, want anders kon zijn leven eruit komen en was het einde verhaal 8)7 . Maar het is gelukkig goed gekomen


[ img ]

Mnr is beledig dat ie niet naar achteren mocht en maar op een klein stukje mocht :j
[ img ]

Dus nu rijden we met
[ img ]
Althans de 1e 2 a 3 weken na het bekappen en daarna 2 weken zonder en dan moet ie alweer naar de smid en we redden het zo goed. Ene moment is die wat slechter, althans het ziet er lelijk uit, maar hij is er nog nooit kreupel of gevoelig op geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:01 



 
Profiel   

Hoe krijgt hij het voor elkaar, dat ding precies zo in zn hoef %) mooie hoefschoenen trouwens..
Ik ben nu aan het kijken naar hoefschoenen die mel afentoe een hele dag aan kan houden. Voor die zeldzame echt langere slechte weerperiodes.

Als dat ook niet bevalt gaan we toch nog over op ijzers maar dan heb ik ook echt alles geprobeerd. Hoewel elke dag een paar uur op stal vast ook zou helpen. Maarja, de plekken die binnen zetten zetten ze dan meteen hele avond + nacht binnen. En dat is om andere redenen weer niks _O-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:39 



 
Profiel   

@sintara: bij mijn paard ging het prima om overdag de cavallo simple en/of trek boots aan te hebben. Maar met slecht weer en in de modder staan, komt dat wel gewoon in de schoenen. Dat was dus mijn reden om ze met nat weer juist weer uit te doen. En waarom ik hoop dat de hoofarmor zn ding doet, ik ga het morgenvroeg zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:52 



 
Profiel   

Oh als de modder erin komt is dat wel waardeloos.. Ik hoop ook dat het voor de jouwe werkt! Het lijkt erop dat het voor de meesten wel helpt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 00:00 



 
Profiel   

Ik ben voorlopig gematigd enthousiast. Het vervangt de hoefschoenen in elk geval niet en hij had ook weer pulsatie aan beide voeten. Wel is het beter dan zonder iets. Liep voorzichtig, maar niet gevoelig.

Idealiter zou ik denk een tweede laagje aanbrengen, om te kijken of de hoofarmor wat meer doet. Maar ik kan hem nu geen 8 uur droog weg zetten. Tenzij inieminie stukkie, maar dat vind ik niet fair voor mn paard.

Voorlopig een lichte teleurstelling. Had gehoopt dat dit dé oplossing zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 13:23 



 

Hier ook een teleurgestelde gebruiker...... Ik heb het nu 3x aangebracht nadat de hoefsmid is geweest. Heb mij keurig aan alle voorschriften en richtlijnen gehouden, maar merk helaas geen enkel verschil.

Gebruik het bij 2 paarden. 1 oud paard van 24, die heerlijk grasmaaier staat te zijn. Hij is vrij gevoelig, heeft vrij platte voeten, dunne zolen en ik hoopte dat de hoof armor hem wat zou helpen. Helaas niet.

Ook bij mijn 9 jaar oude merrie die ik recreatief rijd, merk ik helemaal niets. Zij heeft in principe niet veel last van gevoeligheid, maar op steentjes wilde ze weleens reageren. Daarom ook haar behandeld. Ook hier geen enkel verschil. Ik heb een jaarpakket gekocht, dat maak ik uiteraard op. Misschien dat er na een jaar wel wat verbetering optreed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:44 



 
Profiel   

Tot nu toe ben ik ook nog niet tevreden. Zijn voeten zijn nog verder terug getrokken en vraag me beetje af of de chemische reactie dit mede veroorzaakt? Je moet het om de hoek smeren en heb dit gedaan plus wat verder, zeg 2 cm de hoek om, maar zijn gehele buitenwand is hier weg nu.

Ik heb 1 1/2 week terug hem voor het eerst weer gereden na 3 maand niks doen en er zat dus hoofarmer op en hij liep gevoelig op ondergrond wat zand is en wat steentjes liggen dus niet allee maar stenen, maar merkte totaal geen verschil met hiervoor.

Echter is het bij dit ene ritje gebleven, want wat ik nog nooit heb meegemaakt is gebeurt en mnr struikelde ( was ongelijk pad) en hij viel op zijn knieën en kon zich zelf niet meer redden en viel opzij op zijn schouder en toen op zijn gehele zij met mij er nog op dus mijn gehele linker been lag eronder met als resultaat een zwaar gekneusde voet en knie 8)7 en godzijdank heeft hij op een paar krasjes na niks :o

Ik denk dat ik het in ieder geval niet meer ga aanbrengen, ben sinds gisteren weer begonnen met zonnebloem olie en azijn mengsel om ze weer zacht en soepel te maken. Dit hielp meestal wel wat.

Zal er van de week even foto's van maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 20:08 



 
Profiel   

Ik heb na de eerste keer nog contact gehad met hoofarmor zelf. Kwam toevallig via FB met ze in gesprek. Hij gaf aan dat een uurtje intrekken ook wel voldoende was. Dat heb ik gedaan en daar heeft hij 72 uur profijt van gehad.
Daarna ben ik terug gegaan naar Keralit, dat hielp binnen 15 min.

Na de laatste keer bekappen heb ik t nog opgedaan met het idee baat het niet, schaadt het niet. Toen heb ik een iets dikkere laag gedaan.
Momenteel loop hij op t zachte en harde goed, maar op kiezelsteen niet.

Ik zou het dus ook niet weer kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:48 



 

Ik heb ze nadat ze bekapt zijn, ruim een dag en nacht in de paddock op droog zand laten staan, maar de volgende ochtend toen ik ze naar het land bracht en ze over een stuk (oud asfalt) pad met steentjes moeten lopen was het niet grappig. Heb bij het oudje maar snel een paar oude hoefschoenen aangedaan voordat hij over het pad moest.

Bah BravoT, dat klinkt heel naar. Sterkte.

Ik ga ook eens even kijken naar Keralit. Loopt hij daar snel minder gevoelig van? Ik dacht dat dat altijd aan de buitenkant aangebracht dient te worden en niet op de zool?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 05:52 



 
Profiel   

Nou ja, ik vroeg me dus ook al af of ik er misschien te weinig op deed en het daarom niet hielp. Omdat heel duidelijk wordt aangegeven: een dun laagje is voldoende.

@[***]: hier hielp het binnen 15 min. De eerste week heb ik het 3x pw gedaan, daarna 2x pw en daarna 1x pw. Daarna niet meer. Vanaf de 2x pw werd zijn hoefwand te hard en begon te brokkelen (paard loopt alleen op zand), toen heb ik alleen de zool nog niet ingesmeerd. Bij Keralit moet je dus vooral op letten dat je niet te vaak gaat smeren.
Wel denk ik dat belangrijk is om te kijken naar de oorzaak. Slijten de zolen of hoefwand snel, dat gaat Keralit ook niet oplossen. Bij een hb paard zal het t drukken van een hoefbeen niet verminderen.
In ons geval betrof het een dubbele zool die losliet tot het roze zag op zijn zool. Dat was dus een teer babyhuidje. Ook daarbij wil je niet dat het te hard wordt, dus het is per dag aankijken of t nodig is of niet.

Je smeert keralit alleen niet op de hoefballen en straal. Zie plaatje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 07:09 



 

Dank voor je heldere toelichting +:)+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:00 



 
Profiel   

Ik heb het ook besteld, maar nog niet gebruikt. Pony staat momenteel sowieso voor met schoenen aan, wilde het eerst bij haar achtervoetjes proberen. Ik hoop dat het wat brengt, maar de laatste ervaringen stemmen me niet zo positief :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:16 



 
Profiel   

is dat dezelfde als deze?
https://keratex.net/hoof_hardener/
Die heb ik 25 jaar terug eens gebruikt voor brokkel hoeven en werkte daar heel goed tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:18 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
is dat dezelfde als deze?
https://keratex.net/hoof_hardener/
Die heb ik 25 jaar terug eens gebruikt voor brokkel hoeven en werkte daar heel goed tegen.


Nee, daar zit een kankerverwekkende stof in die in de meeste hoefverharders zit. Dat zit in Keralit niet:
https://www.kramer.nl/Merken/KERALIT/hoefstabilisator

Vraag me niet wat er wel in zit hoor hahah :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:30 



 
Profiel   

oh oke...lekker dan.
Thanks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:37 



 
Profiel   

Wat jammer dat het bij jullie niet heeft geholpen.
Wij zijn er tot nu toe gelukkig wel blij mee. De eerste keer hebben we 2 lagen aangebracht en heeft mijn paard 3 dagen op stal gestaan. Dit vond ik toch wel iets teveel gedoe en hij werd er niet blij van. Na een week of 4 hebben we de hoeven iets bijgevijld één laag Hoofarmor aangebracht. Een maand later kwam de hoefsmid en die was er erg over te spreken. Doordat Harry de laatste tijd meer pijn had aan de voeten was hij niet meer de leukste bij de smid + de week erna was het altijd weer een gevecht om de hoeven uit te kunnen krabben.
Nu we de Hoofarmor gebruiken was Harry een stuk fijner bij de smid en kon ik de dag erna gewoon zijn hoeven doen zonder problemen.
Hebben nadat de hoefsmid geweest was één laag Hoofarmor aangebracht en afgelopen week hebben we na het vijlen weer een laag aangebracht. Dit keer hebben we hem gewoon een uur op stal gehouden en daarna weer de kudde in gezet. Daar is het op de meeste plekken droog, dus hopelijk blijft alles goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:44 



 
Profiel   

Mooi dat het werkt! Een uur uitharden blijkt idd volgens Hoofarmor zelf ook voldoende :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 08:51 



 
Profiel   

Vandaag is de smid geweest en ik weet dat ie het meestal aardig kan fatsoeneren maar ik was nu toch een beetje bang dat ie hiermee misschien niet zoveel kon :( . Hij keek en hij zij ik hoop dat ik er iets vanaf kan halen en we weten beide dat als hij gewoon staat dat zijn voeten voor niet zo lang lijken, maar als je de optilt en toch meestal wel 1 cm af kan :o .
Niet schrikken hoe ze ervoor zijn ( er zitten dus 5 weken tussen de bekap beurten )


[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dan nu de na *\%/*
Je zit dat waar de hoef omkrulde eronder de wand ook al los zat en dit hebben we helemaal weg gevijld zodat ik met de olie goed bij de nieuwe delen hoef kan en het hopelijk niet weer gaat scheuren _-:( Dus het ziet er beetje raar uit, maar beter dan het was

[ img ]

Ik heb nu geen hoor armer opgedaan. Het werkt in ieder geval niet waarvoor ik het heb gekocht en ben zelfs bang dat het wel eens tegen kan werken. Dus ik heb nu 2 medische hoefschoenen gekocht en week zijn voeten in zonnebloem olie gemend met azijn, zijn voeten worden gewoon te droog en te hard.

[ img ]


Als jullie willen kan ik zijn vooruitgang hiermee nog plaatsen, maar is dan wel off topic betreft hoofarmer :list:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:50 



 
Profiel   

BravoT schreef
Vandaag is de smid geweest en ik weet dat ie het meestal aardig kan fatsoeneren maar ik was nu toch een beetje bang dat ie hiermee misschien niet zoveel kon :( . Hij keek en hij zij ik hoop dat ik er iets vanaf kan halen en we weten beide dat als hij gewoon staat dat zijn voeten voor niet zo lang lijken, maar als je de optilt en toch meestal wel 1 cm af kan :o .
Niet schrikken hoe ze ervoor zijn ( er zitten dus 5 weken tussen de bekap beurten )


[ [url=m/qHvs8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ryW9Xg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sONf7W.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan nu de na *\%/*
Je zit dat waar de hoef omkrulde eronder de wand ook al los zat en dit hebben we helemaal weg gevijld zodat ik met de olie goed bij de nieuwe delen hoef kan en het hopelijk niet weer gaat scheuren _-:( Dus het ziet er beetje raar uit, maar beter dan het was

[ [url=m/m3Ddq9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu geen hoor armer opgedaan. Het werkt in ieder geval niet waarvoor ik het heb gekocht en ben zelfs bang dat het wel eens tegen kan werken. Dus ik heb nu 2 medische hoefschoenen gekocht en week zijn voeten in zonnebloem olie gemend met azijn, zijn voeten worden gewoon te droog en te hard.

[ [url=m/cKTaBh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als jullie willen kan ik zijn vooruitgang hiermee nog plaatsen, maar is dan wel off topic betreft hoofarmer :list:


Misschien kan je er een apart topic voor openen? Ik zou het in ieder geval heel interessant vinden om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:54 



 
Profiel   

Chapeau met het resultaat BravoT. Ook ik ben benieuwd naar het vervolg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 13:31 



 
Profiel   

Ik heb het spul nu ook op de hoeven gesmeerd van mijn 3,5 jarige.

Ik hoop dat het werkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:42 



 
Profiel   

Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:47 



 
Profiel   

Ik heb niet het idee dat mijn paard er baat bij heeft gehad en heb ‘t niet meer gebruikt nadat ik de laatste tuutjes heb gebruikt. Er zit nog wel een, maar heb dus niet meer van die tuutjes. Gelukkig ook niet meer nodig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 163 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen