2,5 jarig Paard onregelmatig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marionblo
Berichten: 885
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:44

Nielojram schreef:
trysteffy schreef:
moeders kant is tuig

Van de richel?


:')

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:57

Mijn advies:

Stop eens met dat jonge dier aan het werk zetten... Laat hem eens lekker jong zijn tot een jaar of 3,5 a 4 jaar en ga dan eens langzaam beginnen met grondwerk? Kans is groot dat je veel te vroeg begonnen bent met longeren en dat hij daarom nu zo slecht loopt.

En je vraagt of hij uit balans is, Ja, nogal, maar ga daar gewoon later mee aan het werk. Alles wat je nu verkeerd doet, blijft hij zijn leven lang last van hebben. Laat hem nog minimaal 1 tot 1,5 jaar puppy zijn zodat hij kan groeien.

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:10

Agossie schreef:
Mijn advies:

Stop eens met dat jonge dier aan het werk zetten... Laat hem eens lekker jong zijn tot een jaar of 3,5 a 4 jaar en ga dan eens langzaam beginnen met grondwerk? Kans is groot dat je veel te vroeg begonnen bent met longeren en dat hij daarom nu zo slecht loopt.

En je vraagt of hij uit balans is, Ja, nogal, maar ga daar gewoon later mee aan het werk. Alles wat je nu verkeerd doet, blijft hij zijn leven lang last van hebben. Laat hem nog minimaal 1 tot 1,5 jaar puppy zijn zodat hij kan groeien.

Beetje erg overdreven reactie dit. Een twee en een half jarige raakt heus niet geblesseerd van een beetje longeren. Je moet het niet te gek maken maar zoals TS dat dier wat rond laat joggen hindert hem helemaal niks. Kijk naar dravers of renpaarden en ook jonge hengsten die naar de keuring gaan, die moeten veel meer werken, en gaan daar ook niet stuk van.
Mijn mening: Dit paard is nog volop aan het groeien, hierdoor kan hij bij tijd en wijle last van groeipijnen hebben. Dit verklaart ook dat het beeld wisselend is. Ik zou me er niet echt zorgen om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:44

Nielojram schreef:
trysteffy schreef:
moeders kant is tuig

Van de richel?

_O-

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:57

OMG :')
Nielojram you made my day _/-\o_

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:01

Nielojram schreef:
trysteffy schreef:
moeders kant is tuig

Van de richel?

Hahaha deze mag ook wel in het quote van de maand topic.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 16:49

Ow ships ik heb wat verkeerds gezegd :') _/-\o_

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:17

trysteffy schreef:
Ow ships ik heb wat verkeerds gezegd :') _/-\o_


Even niet opletten en dan krijg je dit :')

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 18:24

Vorige week had mijn paard een wondje opgelopen wat ik al zei tegen jullie.
Vandaag heeft ie hem open gelikt /gebeten...
waarschijnlijk jeuk door genezing denk ik.
Heb er nu groene leem er op gesmeerd hopelijk werkt dat voor de nacht en hij bleef er ieder geval daarna vanaf. Ik ben wel enorm benieuwd naar morgen wat de kliniek gaat vinden..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 10-09-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:34

trysteffy schreef:
Vorige week had mijn paard een wondje opgelopen wat ik al zei tegen jullie.
Vandaag heeft ie hem open gelukt/gebeten...
waarschijnlijk jeuk door genezing denk ik.
Heb er nu groene leem er op gesmeerd hopelijk werkt dat voor de nacht en hij bleef er ieder geval daarna vanaf. Ik ben wel enorm benieuwd naar morgen wat de kliniek gaat vinden..

[ [url=m/X2aPek.jpg]Afbeelding[/url] ]



ga voor je duimen, alles succes

Anoniem

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:54

Veel succes!

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:51

Was dat wel een wondje, is het geen fistel? Want dan kan er een ontsteking onder zitten waardoor hij misschien dan kreupel liep.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 07:12

Marigold schreef:
Was dat wel een wondje, is het geen fistel? Want dan kan er een ontsteking onder zitten waardoor hij misschien dan kreupel liep.


Hij liep kreupel al voor dat het plekje kwam.

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:39

Nouja omdat het op een gaatje lijkt dacht ik misschien zit er een abces achter. Succes bij de kliniek!

Pumpkins

Berichten: 3150
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:00

Succes vandaag!

Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:07

Succes vandaag als je nog moet!

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:49

Benieuwd of je vandaag wat wijzer ervan geworden bent, hopelijk valt het mee

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:59

Ik hoop ook dat je vandaag wat wijzer bent geworden.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 19:09

Nou net terug van de kliniek.
Op de kliniek kon de dierenarts vrij weinig zien omdat navaldie(mijn paard dus) enorm hoog in zijn adrenaline zat. Nou filmpjes laten zien wat ik jullie ook heb laten zien toen zag ie het ook idd maar kwam zelf ook iet uit waar het precies dus vandaan kwam.
Dus de witte been op de foto gezet van hoef tot knie totaal niks te zien zag er allemaal keurig uit.
Toen zijn hals van schouder tot oor op de foto gezet. En bij het begin van zijn hals dicht bij de schouder zag ie wel iets maar of daar die kreupelheid vandaan komt is de grote vraag. Op de echo zag ie gelukkig niks.
Maar hij zei ook het is ook wel lastig te beoordelen een jong paard omdat alles nog in de groei is.
Maar ieder geval 2 weken rust en metacam hij mag niet gek doen of rennen. Over 2 weken dus weer aan de longe kijken hoe die loopt als het nog steeds niet goed is moet ik hem weer bellen en komt ie langs om thuis goed te beoordelen. Thuis is ie natuurlijk stuk rustiger.

Zijn wondje op zijn been is ook gelijk behandeld het wild vlees er af en in verband volgende week mag ie weer zonder staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:22

Trysteffy,
dank je wel voor het delen, gelukkig geen grote problemen, geduld hebben is nu het belangrijkste
alle succes, dat rust goed doet

Shenavallie
Berichten: 11671
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:16

trysteffy schreef:
Nou net terug van de kliniek.
Op de kliniek kon de dierenarts vrij weinig zien omdat navaldie(mijn paard dus) enorm hoog in zijn adrenaline zat. Nou filmpjes laten zien wat ik jullie ook heb laten zien toen zag ie het ook idd maar kwam zelf ook iet uit waar het precies dus vandaan kwam.
Dus de witte been op de foto gezet van hoef tot knie totaal niks te zien zag er allemaal keurig uit.
Toen zijn hals van schouder tot oor op de foto gezet. En bij het begin van zijn hals dicht bij de schouder zag ie wel iets maar of daar die kreupelheid vandaan komt is de grote vraag. Op de echo zag ie gelukkig niks.
Maar hij zei ook het is ook wel lastig te beoordelen een jong paard omdat alles nog in de groei is.
Maar ieder geval 2 weken rust en metacam hij mag niet gek doen of rennen. Over 2 weken dus weer aan de longe kijken hoe die loopt als het nog steeds niet goed is moet ik hem weer bellen en komt ie langs om thuis goed te beoordelen. Thuis is ie natuurlijk stuk rustiger.

Zijn wondje op zijn been is ook gelijk behandeld het wild vlees er af en in verband volgende week mag ie weer zonder staan.

Niet aan de longe, maar los laten lopen. Longeren op deze leeftijd is, nogmaals, niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van de gewrichten.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 09:20

De knieën zijn op de foto geweest en de groeischrijven waren dicht.
Maar de da heeft dat tegen me gezegd dat als het bij dag 1 al niks veranderd is dat ik hem moest bellen.

Wendy_Komen

Berichten: 6334
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:28

trysteffy schreef:
Hij heeft in oktober vorig jaar vast gezeten in een hek ook met hek en al van de ene paddock naar de andere paddock gerold. Het hek zat in zijn middel het was een poortje van een paddock namelijk.

Hoe ontzettend stijf en strak hij zijn bovenlijn houdt, ook bij zijn bekken in combinatie met bovenstaand verhaal zou ik toch zeer bang wezen voor schade aan de wervelkolom.... (Help je heel hard hopen dat het niet zo is, maar zou zeker verder onderzoek doen.)

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 09:46

Wendy_Komen schreef:
trysteffy schreef:
Hij heeft in oktober vorig jaar vast gezeten in een hek ook met hek en al van de ene paddock naar de andere paddock gerold. Het hek zat in zijn middel het was een poortje van een paddock namelijk.

Hoe ontzettend stijf en strak hij zijn bovenlijn houdt, ook bij zijn bekken in combinatie met bovenstaand verhaal zou ik toch zeer bang wezen voor schade aan de wervelkolom.... (Help je heel hard hopen dat het niet zo is, maar zou zeker verder onderzoek doen.)


Ik wacht het even af de komende 2 weken want hij staat nu ook op de metacam. Als er dus geen verandering is komt de da dus bij ons thuis kijken want op de kliniek zag ie niks ik ook niet omdat ie zo hoog in zijn adrenaline zat. Kan ie thuis zien hoe die loopt. En dan vanuit daarzo een verdere onderzoek dan doen.. ik ben zelf ook bang dat dit nog niet over is. Ondanks dat er iets gevonden is in zijn hals. Ik ga maandag even bellen of ze de foto’s willen doorsturen naar me.

Elisa2

Berichten: 37746
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 2,5 jarig Paard onregelmatig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:47

Wat was het wat er gezien is bij de hals/schouder? kijk inderdaad of hij verbeterd door de metacam en anders is verder onderzoek naar de bovenlijn wellicht een goed idee.

Is hij na dat ongeluk weleens losgemaakt in z'n lijf?