Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Ondergeschoven hiel?

 
Profiel   

zazaza schreef
Het kan best dat het 8 week geleden netjes was.....ik vind de conclusies wel snel getrokken. Mijn merrie gaat nu ze last heeft van brokkels elke vier weken, en zodra het kan weer een groter interval.

Ik vind dat je de hoefsmid pas mag beoordelen als hij net is geweest...... je kunt nu hoogstens zeggen dat hij het interval verkeerd heeft ingeschat


Precies wat ik dacht!
Lastig oordelen over de smid als het geen foto's zijn van net na het bepakken (en zelfs dan is het al lastig zat). Kan ook nog zijn dat de omstandigheden in de afgelopen weken gewoon echt ruk zijn geweest waardoor een niet al te beste hoef er helemaal slecht uit is gaan zien.
Voor nu: geen oordeel over de smid dus.
Wel over de voeten want die zijn ontzettend toe aan een goede bekapbeurt.

Edit: 2e foto reeks van vlak na het bekappen word ik ook niet echt enthousiast van.
TS: wens je veel succes met je nieuwe bapekker. Heb je nu ook een iets kortere interval afgesproken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 11:34 



 
Profiel   

pol013 schreef
zazaza schreef
Het kan best dat het 8 week geleden netjes was.....ik vind de conclusies wel snel getrokken. Mijn merrie gaat nu ze last heeft van brokkels elke vier weken, en zodra het kan weer een groter interval.

Ik vind dat je de hoefsmid pas mag beoordelen als hij net is geweest...... je kunt nu hoogstens zeggen dat hij het interval verkeerd heeft ingeschat


Precies wat ik dacht!
Lastig oordelen over de smid als het geen foto's zijn van net na het bepakken (en zelfs dan is het al lastig zat). Kan ook nog zijn dat de omstandigheden in de afgelopen weken gewoon echt ruk zijn geweest waardoor een niet al te beste hoef er helemaal slecht uit is gaan zien.
Voor nu: geen oordeel over de smid dus.
Wel over de voeten want die zijn ontzettend toe aan een goede bekapbeurt.

Edit: 2e foto reeks van vlak na het bekappen word ik ook niet echt enthousiast van.
TS: wens je veel succes met je nieuwe bapekker. Heb je nu ook een iets kortere interval afgesproken?


Ja hij komt nu over 3 weken weer en daarna om de 6 weken :-)

Nog wat foto’s van de voorkant gezien.
Ben vandaag even weze stappen 20 min. en hij liep heel fijn.
Lijkt ook opgelucht, veel briezen en smakken,alleen zijn l.a. Been lijkt wat opgezet, vocht? Hoop niet CPL
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]



Laatst bijgewerkt door C_arola op 17-09-20 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop


Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 13:01 



 
Profiel   

Ik vind het duidelijk verbeterd! Fijn dat deze smid ook niet te snel wilt gaan. Ik hoop dat alle problemen snel zijn opgelost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 22:35 



 
Profiel   

Die zien er stukken beter uit. Ik gok dat het flaren binnen een 3 tal bekapbeurten zo goed als weg zal zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-20 23:08 



 
Profiel   

Bedankt voor al jullie reacties en hulp. :)
Mijn paard is duidelijk opgelucht, hij loopt weer veel beter bijna weer zoals hij deed. Beetje onregelmatig nog.
Maar hij is Vrolijk en voorwaards.
Ik was even met hem het bos in om klein rondje te stappen en hij sjouwde er lekker op los. Ik ben zo blij!
Paard blij, ik blij. *\o/*
Hopen dat het zo doorgaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 10:03 



 
Profiel   

Komt goed ts :) fijn dat je doorgepakt hebt en de hoeven op aan het knappen zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 15:38 



 
Profiel   

Goed te horen! Blij paard is altijd fijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 21:57 



 
Profiel   

Ziet er veel beter uit zo. Ik vind dat been op die laatste foto wel schrikbarend dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:13 



 
Profiel   

Ziet er al beter uit ja! Weet niet welke hoefsmid je nu hebt gehad, maar onze hoefsmid zit ook regio Arnhem en daar zijn wij heel tevreden over. We hebben overigens nooit probleem paarden gehad, maar hij ziet altijd wel snel op welke manier een paard moet worden bekapt of juist niet en heb nooit problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 14:22 



 
Profiel   

AnnoNiemand schreef
Ziet er veel beter uit zo. Ik vind dat been op die laatste foto wel schrikbarend dik.


Dat is mij ook opgevallen, ik heb geen idee hoe dit is ontstaan.
Hij heeft wel een keer einsuchs gehad an die kant, misschien overblijfsel ervan?
Rondom de kogel is het dik.
Misschien door de verandering van de stand?

Ik geef nu vocht afdrijver in zin van brantnetel en selderij en gebruik magnetic boots

SaraViavia schreef
Ziet er al beter uit ja! Weet niet welke hoefsmid je nu hebt gehad, maar onze hoefsmid zit ook regio Arnhem en daar zijn wij heel tevreden over. We hebben overigens nooit probleem paarden gehad, maar hij ziet altijd wel snel op welke manier een paard moet worden bekapt of juist niet en heb nooit problemen mee gehad.


Mag ik vragen welke hoefsmid dat is? ( just in case )



Laatst bijgewerkt door C_arola op 17-09-20 09:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 19:32 



 
Profiel   

Stuk beter idd!

Mijn paard heeft ook einschuss gehad (recentelijk) en het kan inderdaad prima dat het een overblijfsel is. Einschuss blijf je vaak wel enigszins zien. Hou wel zijn temperatuur in de gaten en of het been niet dikker of warm wordt. Als hij met de tijd niet wat beter gaat lopen zou ik er wel echt iets mee gaan doen. Je bent nu hiermee bezig en (net als ik en vele anderen met mij) kun je natuurlijk niet 100 problemen tegelijk oplossen, maar misschien is lymfedrainage wel wat voor je paard. Heeft die van mij enorm geholpen om van de meeste zwelling af te komen. Dat mag overigens niet als hij koorts of verhoging heeft.

Welke magnetic boots heb je ts? Gewoon nieuwsgierig, ik gebruik de Back on Track Royal beschermers om de zwelling af te laten nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 09:12 



 
Profiel   

_Nynke schreef
Stuk beter idd!

Mijn paard heeft ook einschuss gehad (recentelijk) en het kan inderdaad prima dat het een overblijfsel is. Einschuss blijf je vaak wel enigszins zien. Hou wel zijn temperatuur in de gaten en of het been niet dikker of warm wordt. Als hij met de tijd niet wat beter gaat lopen zou ik er wel echt iets mee gaan doen. Je bent nu hiermee bezig en (net als ik en vele anderen met mij) kun je natuurlijk niet 100 problemen tegelijk oplossen, maar misschien is lymfedrainage wel wat voor je paard. Heeft die van mij enorm geholpen om van de meeste zwelling af te komen. Dat mag overigens niet als hij koorts of verhoging heeft.

Welke magnetic boots heb je ts? Gewoon nieuwsgierig, ik gebruik de Back on Track Royal beschermers om de zwelling af te laten nemen.


Goede tip bedankt
K*t he die einschuss, ik ben als de dood dat hij het weer krijg. Ik scheer de benen dan heb ik beter zicht. En smeer veel vettig heid.
Wat houd dat precies in lymfedrainage?
Wat doen ze dan?

Ik heb nu veredus magnetic boots te leen van stalgenoot. Ben nog aan het oriënteren voor mijzelf. Ik wil er wel graag 1 met magneet erin dit stimuleert de bloedsomloop en het lymfestelsel. en herstel van cellen zeggen ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 22:36 



 
Profiel   

Tuurlijk mag je dat vragen. Wij hebben Wouter Duijns en dik tevreden. Maar zoals ik al aangaf hebben wij geen paarden met probleemhoeven, dus ik weet niet hoe hij daar mee is. Als we een nieuwe op stal hebben ziet hij wel altijd meteen op wat voor manier hij het paard het beste kan bekappen of beslaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 09:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen