Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoenen

 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met hoefschoenen en dan in combi met springen op gras én cross?

Meningen van wat ik hoor zijn enorm verdeeld.

Heb je net zo'n goede grip als met ijzers met kalkoenen?

En blijven ze goed zitten?

Brand los
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 17:22 



 
Profiel   

Er lopen twee topics over hoefschoenen Daar worden ook ervaringen gedeeld in cross en zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 17:45 



 
Profiel   

Bovendien mag je geen springen of cross starten met hoefschoenen.
Je hebt met hoefschoenen over het algemeen meer grip met schoenen dan met ijzers, cross is daarop de uitzondering.
Zaterdag is er bij mij voor de tweede keer een hoefschoen losgeraakt, tijdens een endurancewedstrijd. Deze zit redelijk ruim, maar het was me nog maar 1x eerder gebeurd en die eerste keer zat de schoen te los en moest ze (te) snel versnellen op asfalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:28 



 
Profiel   

Ik zou het niet aandurven. Ondanks dat de hoefschoenen heel strak zitten, raakt mijn pony ze toch kwijt, wanneer hij erop gaat staan of wanneer hij diep door een plas/ modder draaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:43 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
Wie heeft er ervaring met hoefschoenen en dan in combi met springen op gras én cross?


Blote hoeven hebben toch de allerbeste grip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:18 



 
Profiel   

Ik zou met de hoefschoenen van mijn paard niet gaan springen.
Ze hebben op zich redelijk grip, maar met name op een grasbodem zou ik het niet aandurven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:46 



 
Profiel   

nessinator schreef
Bovendien mag je geen springen of cross starten met hoefschoenen.
Je hebt met hoefschoenen over het algemeen meer grip met schoenen dan met ijzers, cross is daarop de uitzondering.
Zaterdag is er bij mij voor de tweede keer een hoefschoen losgeraakt, tijdens een endurancewedstrijd. Deze zit redelijk ruim, maar het was me nog maar 1x eerder gebeurd en die eerste keer zat de schoen te los en moest ze (te) snel versnellen op asfalt.

Met springen mag het sws wel, cross kan ik niets over terug vinden.


Ik vind het zelf ook wat eng met hoefschoenen springen, maar lees oa op fb best wel met enige regelmaat dat ermee gesprongen wordt. En dat ze er meer grip mee hebben.

Kijk ik ben niet tegen ijzers, maar liever niet onnodig eronder slaan. Maar houd het wel graag veilig voor mijn dochter die meer wilt gaan crossen en springen.


Nielojram schreef
kiki1976 schreef
Wie heeft er ervaring met hoefschoenen en dan in combi met springen op gras én cross?


Blote hoeven hebben toch de allerbeste grip?

Nou lang niet op iedere ondergrond en ieder paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 23:02 



 
Profiel   

Je hebt helemaal gelijk, Kiki, mijn excuses.
Ik hoop dat je nog een duidelijker antwoord vwb crossen krijgt, persoonlijk zou ik dat op blote voeten proberen met iets minder teruggesneden steunsels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 10:03 



 
Profiel   

nessinator schreef
Je hebt helemaal gelijk, Kiki, mijn excuses.
Ik hoop dat je nog een duidelijker antwoord vwb crossen krijgt, persoonlijk zou ik dat op blote voeten proberen met iets minder teruggesneden steunsels.

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, wist het zelf ook alleen maar op dat ik het opgezocht had.

Blote voeten vind ik ook link, zeker omdat het springen voor de cross op gras is. En niet overal is de bodem daarvoor geschikt. Met name als het nat is.
Cross les op droge bodem hebben ze ook zonder problemen gedaan op gras.

Misschien is het mijn voorzichtige moeder hart hoor haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 10:40 



 
Profiel   

Misschien iemand benaderen die hoefschoenen aanmeet?
Die heeft in het algemeen veel kennis over de schoenen en welke het beste passen bij welk paard en bij welke activiteit.
Er zit mega veel verschil tussen de schoenen en ik heb zelfs gehoord van schoenen waar ze een soort kalkoenen in kunnen doen voor extra grip.

Verder zelf geen ervaring mee, maar succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 10:46 



 
Profiel   

Die soort kalkoenen voor hoefschoenen had ik ook gevonden op internet. Maar zitten wel wat haken en ogen aan. Plus de kans (als de zool iets dunner wordt) dat ze door de schoen heen schieten. Die waarschuwing staan al op de website van verkopers.
Dat staat er niet zomaar denk ik dan.

Ik heb ondertussen een passer gesproken en die was er niet zo'n voorstander van, springen met hoefschoenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 10:59 



 
Profiel   

Hoefschoenen worden alleen gebruikt wanneer nodig en niet 24 uur per dag gedragen. Je gaat wel meer tijd besteden om ze schoon te houden of bij het aan en uit doen. Bij bepaalde schoenen worden kalkoenen of widiapuntjes erin gedraaid voor extra grip bij springwedstrijden of cross country.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 16:51 



 
Profiel   

ik zat zelf ook met dat dilemma heb uitijndelijk toch voor voorijzers gekozen omdat je hoefschoenen gemakkelijker kunt verliezen en dan ben je ook gelijk ong. 300 euro kwijt.
maar ik heb ook voor ijzers gekozen omdat mijn pony zijn hoeven erg snel sleten.
achteraf had ik hem zelfs vierkant laten willen beslaan want zijn achterhoeven zonder jjzers gleden enorm tijdens de cross.
en ik rij bb dus alls ik hoger kom dan ga ik dat ook zeker doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-20 17:18 



 
Profiel   

Uiteindelijk staat ze nu voor op ijzers, mede ivm blessure.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-20 00:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen