Dikke kogels achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tenno7

Berichten: 2254
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Dikke kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:21

Oke,

Ik zelf vindt hem zonder ijzers beter staan. Maar ik ben geen expert.

Bij mijn paard zijn stalbenen pas op latere leeftijd gekomen. Toen hij jonger was had hij er nooit last van. Pas vanaf een jaar of 15/16 begon het en nu is hij 21 en heeft hij er sneller last van dan vroeger.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:50

Ja ik zit ook te kijken, ik vind hem vrij steil staan op de ijzers.

hagelslag
Berichten: 9057
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Dikke kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:00

Maar door het stijlere is er minder druk op de pezen.
Bij ons moest er ook weer wat meer hiel gekweekt worden en stond ze dus weer iets stijler op de voet. En sindsdien gaat het weer beter

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:01

Ik zou als ik jou was heel snel een echo laten maken van de kogel la. Het lijkt er akelig veel op dat het annulair ligament verdikt is, vandaar de zwelling in de peesschede. Ik heb ervaring met deze blessure en het revalideren kan lang duren. Veel succes!

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 23:35

Tenno7 schreef:
Oke,

Ik zelf vindt hem zonder ijzers beter staan. Maar ik ben geen expert.

Bij mijn paard zijn stalbenen pas op latere leeftijd gekomen. Toen hij jonger was had hij er nooit last van. Pas vanaf een jaar of 15/16 begon het en nu is hij 21 en heeft hij er sneller last van dan vroeger.


Lijkt wel zo op de foto maar het valt mee.
Opvallend is dat zijn been welecht minder dik is.
Dat van de stalbenen en leeftijd wist ik niet, waar ligt dat dan aan?


Earth schreef:
Ja ik zit ook te kijken, ik vind hem vrij steil staan op de ijzers.

Vertekend beeld denk ik want het valt mee, ik zal morgen betere foto’s maken.
Het been is wel echt veel minder dik.


hagelslag schreef:
Maar door het stijlere is er minder druk op de pezen.
Bij ons moest er ook weer wat meer hiel gekweekt worden en stond ze dus weer iets stijler op de voet. En sindsdien gaat het weer beter


Precies dat is de bedoeling dit is precies wat ze tegen mij zeiden, de druk is eraf en de hielkan groeien.


Gulpje schreef:
Ik zou als ik jou was heel snel een echo laten maken van de kogel la. Het lijkt er akelig veel op dat het annulair ligament verdikt is, vandaar de zwelling in de peesschede. Ik heb ervaring met deze blessure en het revalideren kan lang duren. Veel succes!


Oei dat klinkt niet goed wat is dat als ik vragen mag en wat kunnen ze daaraan doen?

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dikke kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:45

Ik vind hem inderdaad sowieso niet mooi op de kogels, ook zonder vocht. Misschien is het onschuldig, zeker als hij niet meer piepjong is. Heb je daar al eens met beeldmateriaal jaar laten kijken of het harde of weke delen zijn die zo onregelmatig zijn?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:23

Mijn paard staat zelfs 24/7 in een loopstal met paddock en die heeft nu 2 jaar achter elkaar 2 dagen stalbenen in de herfst, ik denk dat het bij hem een combi is van afvalstoffen, een slechtere weerstand en lekker veel binnen staan ivm de regen :+
Afbeelding


In jouw geval zou ik wel even overleggen met de dierenarts, bv een aandoening als artrose kan ook voor vocht rondom de gewrichten zorgen. Persoonlijk vind ik de voeten er netjes uit zien, dus zou zelf niet als eerste daar aan denken.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dikke kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:30

Bij het paard hierboven zou ik eerder aan een virus denken, dat geeft soms ook dikke benen, maar veel meer verdeeld over het hele been.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:37

Sizzle schreef:
Bij het paard hierboven zou ik eerder aan een virus denken, dat geeft soms ook dikke benen, maar veel meer verdeeld over het hele been.

Zou ook kunnen, maar het was met twee dagen weg en de dierenarts voor die voor de tanden kwam zocht er niks achter.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Dikke kogels achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:38

Dat is ook niets om zorgen over te maken hoor, vaak ik het gewoon een „verkoudheidje“.