Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:07

Ineke2 schreef:
Hij heeft het paard of ts niks aangedaan dus om een eenmalige scheldpartij meteen te melden bij de politie ja dat gaat mij wat ver.

Had hij schade aan dier en/of mens toegebracht dan zou ik wel aangifte doen.

Maar zéker met de latere toevoeging van ts erbij dat de smid al een blessure bleek te hebben en hierdoor dan schrik te hebben en in dit geval een korter lontje tja... Is het netjes? Nee natuurlijk niet en ik zou meneer ook geen 2de x uitnodigen.

Dus jij vindt het pas de moeite om een melding te maken als iemand fysiek mishandeld is? Wat gaat er volgens jou voor zorgen dat deze man zich voortaan beter gaat gedragen?

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:11

Je kunt er al voor kiezen om bijvb zo iemand op een later tijdstip op te bellen en een gesprek aan te gaan. Op een nette toon. Grote kans dat de beste man zijn excuses zal aanbieden hoor.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:21

Ja hij zal misschien sorry zeggen, maar ik denk het niet en ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat hij het bij de volgende dan beter doet. Ts zal heus de eerste of laatste niet zijn.
Maarja, ik ga ophouden
:wave:

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:46

anjali schreef:
Volgens mij zitten hier nogal wat smeden en\of vriendinnen van smeden op Bokt en houden die elkaar de hand boven het hoofd!


Nee hoor, ik ben gewoon iemand die de gevaren en gebreken van internet erkent. Daarnaast is beleefdheid en respect voor mij wel nog een groot goed. Als je het lekker privé gehouden had met een persoonlijk bericht naar TS, had ik niet gemekkerd. Maar dat openlijke hengelen naar een naam waarbij je heel suggestief zegt 'dat je deze man dan nooit meer gaat bellen', ja, daar vind ik wat van. TS had een slechte ervaring, bespreekt die ervaring niet met de persoon in kwestie, maar zou dan wel lekker anoniem naampje moeten gaan delen op het internet met andere anoniempjes. Nee, ik houd niet van dergelijke praktijken, dat is waar.

Citaat:
Op Bokt is het toegestaan om ervaringen met bedrijven en organisaties te delen: positief èn negatief, daarbij mogen ook namen genoemd worden. We willen je wel aanraden om bij een klacht altijd eerst contact op te nemen met het bedrijf. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en de meeste daarvan kunnen na onderling overleg opgelost worden: daar worden jij én het bedrijf beter van.


Dus zelfs vanuit Bokt wordt aangeraden het eerst met het bedrijf op te nemen.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:16

Weet je wat het is Gini, als ik persoonlijk word beledigd of bedreigd,dan kan me dat niet zo veel schelen. Maar als het om mijn dieren gaat dan word ik beschermend en superkwaad. Dus een agressieve hoefsmid die wil ik niet in de buurt van mijn (brave) paard hebben!

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:28

En dat is dus exact wat ik bedoel. De stempel van "agressieve hoefsmid" is al geplakt. Heel snel, onomkeerbaar, met minieme informatie gepost door een anonieme nickname.

IEORG_IDUR

Berichten: 1
Geregistreerd: 28-10-20

Re: Alleen de voorhoeven zijn bekapt wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:35

Dat is erg vervelend.
Zelf hebben wij een soort gelijk voorval mogen beleven.
Ten eerste is het vreemd, anatomisch gezien begint een hoefsmid met de achterbenen.
Het is maar beter dat de hoefsmid in kwestie is weggegaan.
Misschien is het niet verstandig de naam te noemen van de smid. Maar liever zie ik dat een hoefsmid zich netjes gedraagt richting paard en klant.

Ubz_paard
Berichten: 81
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:52

Wanneer doet een smid het nog goed???
Hoe een smid daadwerkelijk kan handelen verschilt per persoon.
Hoe een smid zou moeten handelen verschilt per paard.

Die professionele smid die gemiddeld zo'n 25 paarden of meer per week onder handen heeft voelt met al die ervaring vaak haarfijn aan hoe hij/zij zou moeten handelen bij dat paard.
Het ene paard met rust en geduld en bij het andere paard doortastender.
Als het paard lichamelijke klachten heeft dient de smid hierover op voorhand over geïnformeerd te worden.
Naar mijn mening al bij het maken van de afspraak. Niet ieder paard past bij iedere smid en vice versa.

Ik denk echter dat het vaker misgaat tussen de match van smid en klant dan dat het mis zou gaan tussen smid en paard.

In dit geval ook:
Smid is pas geïnformeerd over problemen van paard toen hij al gearriveerd was.
Een duw.... Hij heeft waarschijnlijk gewoon een trap gehad.

Wat had hij moeten doen in dit geval dat het wel in goede aarde was gevallen?
Hij is verbaal uit zijn slof geschoten. Ja, en....
Wat doe je zelf als je zojuist door een paard of bijvoorbeeld je eigen paard een duwtje hebt gehad dat toch zo hard blijkt te zijn dat je tegen de vlakte getorpedeerd wordt??

Naar mijn mening heeft deze smid verstandig gehandeld. Spullen gepakt, een keer gevloekt zodat de eigenaar toch echt wel weet dat dit zo niet wenselijk is en verstandig vertrokken. Hij is zo te lezen op geen enkele manier agressief geweest tegen het paard.
Ik geloof ook niet dat je het bekappen van de voorhoeven hebt af hoeven rekenen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:45

Ubz_paard schreef:
Wanneer doet een smid het nog goed???
Hoe een smid daadwerkelijk kan handelen verschilt per persoon.
Hoe een smid zou moeten handelen verschilt per paard.

Die professionele smid die gemiddeld zo'n 25 paarden of meer per week onder handen heeft voelt met al die ervaring vaak haarfijn aan hoe hij/zij zou moeten handelen bij dat paard.
Het ene paard met rust en geduld en bij het andere paard doortastender.
Als het paard lichamelijke klachten heeft dient de smid hierover op voorhand over geïnformeerd te worden.
Naar mijn mening al bij het maken van de afspraak. Niet ieder paard past bij iedere smid en vice versa.

Ik denk echter dat het vaker misgaat tussen de match van smid en klant dan dat het mis zou gaan tussen smid en paard.


In dit geval ook:
Smid is pas geïnformeerd over problemen van paard toen hij al gearriveerd was.
Een duw.... Hij heeft waarschijnlijk gewoon een trap gehad.

Wat had hij moeten doen in dit geval dat het wel in goede aarde was gevallen?
Hij is verbaal uit zijn slof geschoten. Ja, en....
Wat doe je zelf als je zojuist door een paard of bijvoorbeeld je eigen paard een duwtje hebt gehad dat toch zo hard blijkt te zijn dat je tegen de vlakte getorpedeerd wordt??

Naar mijn mening heeft deze smid verstandig gehandeld. Spullen gepakt, een keer gevloekt zodat de eigenaar toch echt wel weet dat dit zo niet wenselijk is en verstandig vertrokken. Hij is zo te lezen op geen enkele manier agressief geweest tegen het paard.
Ik geloof ook niet dat je het bekappen van de voorhoeven hebt af hoeven rekenen toch?


Een hoefmid hoeft niet te gaan schelden tegen een eigenaar of roepen dar het paard de keel afgesneden moet worden. Als je roept van K.TB.K ala, maar er zijn grenzen van fatsoen. Hij hoeft verbaal verder niet uit zijn slof te schieten.