Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoenen, ja of nee?

 
Profiel   

Hoihoi

Het geval wil dat ik meer ga buitenrijden met mijn paard alleen haar voorhoeven slijten ontiegelijk snel! Zouden hoefschoenen een goede optie zijn? Zo ja welke? Ik galopeer veel op buitenrit en ook wel stukken rengalop dus ze moeten wel echt blijven zitten. Ijzers is niks voor haar omdat ze die er binnen no time af heeft liggen. (Lees de laatste 4x met ijzers binnen 3 dagen beide ijzers eraf) hoe ze het doet geen idee, ook bij verschillende hoefsmeden hetzelfde probleem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 20:31 



 
Profiel   

Ik heb hoefschoenen en ze zijn ideaal, ik kom alleen niet op de naam. Ik zou het je echt aan raden.O ja het zijn de easy gloves.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 20:48 



 
Profiel   

Ik heb de Flex Horse boots en ben hier erg tevreden over, nog nooit verloren op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 20:49 



 
Profiel   

Flex boots of Scoot boots. Allebei toppers. Nog nooit kwijt geraakt op buitenrit, ook niet tijdens een flinke galop. Scoot boots zijn slijtvaster, flex boots zijn goed voor iets afwijkende hoefvormen aangezien ze van erg flexibel materiaal gemaakt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:06 



 
Profiel   

Ah ik wil ook graag hoefschoenen voor mijn pony, ben erg benieuwd ook wat men hier gebruikt. Voor mijn pony zijn ze nodig omdat we op stenige grond rijden en de hoeven anders te hard slijten en mogelijkheid op hoefzweren.

Welke raden jullie aan?
We gaan vooral stappen en draven. we gaan n trektocht doen van Portugal naar NL dus wel erg veel km over harde ondergrond.
Ik hoor ook goede verhalen over de Renegades. Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:11 



 
Profiel   

Je moet vooral kijken naar de pasvorm en de maat en dan kijken welke schoenen daar bij passen.

Ik heb de flex boots voor en de scootboots met mudstraps achter. Eerst ook de scoot boots voor, maar die verloren we.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:12 



 
Profiel   

Ze moeten vooral goed passen. Mel heeft floating boots, die laat ik ook wel eens een paar uur aan op de paddock en met alle sprintjes, draaien en alles wat ze doet is ze maar 1x zo'n drukknopje kwijtgeraakt. En daar krijg je wat reserve exemplaren van bij aankoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:19 



 
Profiel   

Ideaal! Lekker een passer met veel modelletjes langs laten komen, en uitgebreid passen. Hoe beter ze passen, hoe gekker je er mee kunt doen. Hoofwear heeft een passervice.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:23 



 
Profiel   

Ik heb floating boots voor en easy boots gloves achter. Blijven prima zitten, ook met een stevige galop. Ben de floating boots 1x kwijtgeraakt in hele erge zuig-blubber maar dat was echt een uitzondering. Ik vond equischoen een hele fijne verkoper. Denken met je mee en je kunt ook schoenen huren om uit te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:41 



 
Profiel   

Renegate vipers zijn ideaal voor de onze :D Maar best een passervice laten langskomen. Voorheen waren we niet zo slim en hebben we wel wat miserie gehad met hoefschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 22:48 



 
Profiel   

Een passer is idd handig dan! Het is natuurlijk weer een dure aankoop. Met welke hebben jullie goede ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 07:29 



 
Profiel   

https://www.equischoen.com/ heeft mij goed verder geholpen. In mijn geval ging het om schoenen die voor 24/7 gebruik moesten dienen en had ik al een paar hoefschoenen die wondjes gaven. Op basis van mijn verhaal werd mij zowel een soort hoefschoen als maat aangeraden. Ik heb deze schoenen gekocht en die gaven inderdaad niet de problemen die ik eerst wel had. Goede ervaring dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:08 



 
Profiel   

Gini schreef
https://www.equischoen.com/ heeft mij goed verder geholpen. In mijn geval ging het om schoenen die voor 24/7 gebruik moesten dienen en had ik al een paar hoefschoenen die wondjes gaven. Op basis van mijn verhaal werd mij zowel een soort hoefschoen als maat aangeraden. Ik heb deze schoenen gekocht en die gaven inderdaad niet de problemen die ik eerst wel had. Goede ervaring dus.


Ja deze kan ik ook aanbevelen! Is bij ons ook geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:39 



 
Profiel   

Ik heb de flex hoof boots. Werken prima, blijven goed zitten in alle gangen en op alle ondergronden. Zelfs bij oversteken rivieren met veel keien :D
Ik heb een IJs die graag zwijnt, dus letterlijk alle gangen :+
edit: ik heb ook via de passervice van Equischoen gewerkt. We hadden eerst Renegades, maar daar waren we niet zo tevreden van. We verloren er wel eens eentje en het is ook zo'n gedoe met die kabeltjes. Via de passervice hebben we nu die flex boots en die zijn super. De quarter van mijn man heeft nog een ander model voor zijn achtervoeten, de scoot boots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:43 



 
Profiel   

Rijden jullie ook door mul duinzand en bv door t water op t strand met hoefschoenen? Dat gaat noet vullen/schuren? Kan alleen voor ook? Mijn pony loopt zichzf voor erg kort en heeft een dunne zool dus erg gevoelig

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:51 



 
Profiel   

ja, en nog nooit problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 08:58 



 
Profiel   

Ik heb de flex hoof boots maar wil de volgende keer andere kopen gezien de flex snel slijten. Zijn verder wel hele fijne hoefschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:01 



 

Ik heb vorige zomer de explora magic gekocht en ben daar absoluut niet tevreden over. Ze zijn hel om aan te doen en worden niet soepeler na een tijdje gebruiken. Ben mij dus ook aan het oriënteren naar andere hoefschoenen, aangezien ijzers geen optie zijn en blootvoets niet lukt. Dus kom ik graag even volgen en meelezen. Heb trouwens al contact gehad met boven genoemde verdeler en heb dat idd ook als positief ervaren. Ik ga bijna zeker gebruik maken van hun passervice aan huis, moet er alleen voor mezelf nog uit geraken of ik van smid verander of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:03 



 
Profiel   

Ik had Jessica vos, kan wel het nummer doorgeven via pb. Zij werkt samen met hoofwear

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:06 



 

Sintara schreef
Ik had Jessica vos, kan wel het nummer doorgeven via pb. Zij werkt samen met hoofwear


Als je reactie voor mij bedoeld is, mag je zeker de nr via pb doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:18 



 
Profiel   

Hier een online pasadvies gekregen van hoofwear.nl; moest foto’s uit alle hoeken maken met liniaal erbij en zo heeft hij me schoenen aangeraden. Ze passen perfect, pony loopt er top mee (ik heb de Cavallo Trek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:21 



 
Profiel   

Mloes schreef
Hier een online pasadvies gekregen van hoofwear.nl; moest foto’s uit alle hoeken maken met liniaal erbij en zo heeft hij me schoenen aangeraden. Ze passen perfect, pony loopt er top mee (ik heb de Cavallo Trek).

Dat moest ik inderdaad ook doen, maar vervolgens kwam ze met een paar verschillende modellen en maten langs om te kijken welke de beste keus is. Duurde wel vrij lang, arme paard moest 1,5 uur voetjes geven haha. Maar dan heb je wel schoenen die passen en irl uitleg hoe ze aan moeten enzo. Vond ik prettig

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:26 



 
Profiel   

Sintara schreef
Mloes schreef
Hier een online pasadvies gekregen van hoofwear.nl; moest foto’s uit alle hoeken maken met liniaal erbij en zo heeft hij me schoenen aangeraden. Ze passen perfect, pony loopt er top mee (ik heb de Cavallo Trek).

Dat moest ik inderdaad ook doen, maar vervolgens kwam ze met een paar verschillende modellen en maten langs om te kijken welke de beste keus is. Duurde wel vrij lang, arme paard moest 1,5 uur voetjes geven haha. Maar dan heb je wel schoenen die passen en irl uitleg hoe ze aan moeten enzo. Vond ik prettig


Stalgenootje hier had ook Jessica. 3 paar schoenen had ze meegenomen. Passen duurde ongeveer een half uurtje.


Je paard zal wel niet hebben meegewerkt met voetjes geven als het 1 1/2 uur duurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:31 



 
Profiel   

Nou dat viel wel mee hoor, alleen was het telkens net niet (Mel schijnt een moeilijke maat te hebben). Dus elke keer de schoen weer uit, iets aanpassen, schoen weer aan, schoen weer uit..
En het laatste half uur moest ik zelf oefenen met aan en uit doen want dat was ook echt niet makkelijk in het begin. Ze waren nieuw heel stijf


Laatst bijgewerkt door Sintara op 14-04-21 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:37 



 
Profiel   

Ik heb rondom scootboots met endurance gaiters er in en daar ben ik tevreden van, rijd vooral veel op asfalt. Ik heb ze online via hoofwear laten aanmeten, maar uiteindelijk heb ik toch naar eigen inzicht was gewisseld met maten omdat ik ze met geen mogelijkheid meer aankreeg. :+ Ik heb met deze combo nog geen ervaring met modder en water, dus daar kan ik nog weinig over zeggen. Ik was trouwens wel heel tevreden van het adives. Maar ik heb ze laten aanmeten toen de hoeven vrij kort waren dus dat was een error van mijn kant :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 09:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen