Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbok/hoefstandaard wie gebruikt er één?

 
Profiel   

Ik overweeg om een hoefbok/hoefstandaard aan te schaffen. Ik zie er diverse voorbij komen als ik google, maar sommige lijken zo gammel >;) .
Denk dat mijn voorlopige voorkeur uit gaat naar de standaard van paardnatuurlijk.

[ img ]

Wie gebruikt er hier een hoefbok/hoefstandaard?
Welke gebruik je dan en hoe bevalt dat?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 18:56 



 
Profiel   

Dit is echt een drama ding. Dondert steeds in elkaar met veel lawaai en is vreselijk onstabiel. Ik zou iets doorsparen en een hoofjack kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 19:04 



 
Profiel   

Ik volg graag even!

Zelf wil ik graag een hoofjack kopen maar die zijn wel erg prijzig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 19:13 



 
Profiel   

Thanks, ik ga even google raadplegen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 19:26 



 
Profiel   

Caira schreef
Dit is echt een drama ding. Dondert steeds in elkaar met veel lawaai en is vreselijk onstabiel. Ik zou iets doorsparen en een hoofjack kopen


Ik heb deze inderdaad ook en ook mijn advies is verder sparen voor een hoofjack.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 20:10 



 
Profiel   

Ik heb deze...

[ img ]


Ik gebruik hem al bijna een jaar, ongeveer 4 keer in de week intensief.
Ik ben er tevreden over. Mijn paard is redelijk lomp af en toe dus hij valt regelmatig op de grond (ligt niet aan de bok, die is vrij stabiel)

Enige nadeel vind ik de hendeltjes waar je de kop mee vast zet als het ware, die is bij mij een beetje lam. Daardoor kan ik hem daar niet aan optillen. Mijn vriendin heeft hetzelfde met die van haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 20:12 



 
Profiel   

Hier een Hoof It. Stabiel en licht, groot vind ik hem ook niet. Natuurlijk in hoogte verstelbaar. Ik ben er super gelukkig mee, kan hem aanraden. Ik doe de hoefverzorging (bekappen) zelf en het voordeel van deze vind ik dat de kop voor zowel been naar achter als naar voor optillen geschikt is en je niet telkens hoeft te wisselen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 21:09 



 
Profiel   

Hoofjack en zelfs voor D-pony een kleine mini maat, fijner voor mij ivm meer ruimte onder pony bij vijlen achtervoetjes en lager optillen wat ze braver maakt dan bij de standaard maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 21:27 



 
Profiel   

Wij hebben een hoofjack en ik hoef niks anders meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 22:01 



 
Profiel   

Ik ben zelf zeer tevreden over de hoefbok van FRA.
"F.R.A. Hoefbok - Klik hier | Overige | Pasablo" https://www.pasablo.nl/a-47283661/overi ... klik-hier/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 22:23 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren de Hoofjack en dan met de kop van de Hoof it, handig want dan hoef je niet te wisselen.

Dat ding van paard natuurlijk vind ik een onding, minder stabiel en slimme paarden hebben binnen no time door met welke beweging ze m kunnen inklappen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 22:30 



 
Profiel   

De enige goede zijn de hoofjacks en de hoof-its.
Ik heb een ouwe versie van de hoof-it. Eigenlijk een metalen kruis met buis eroo waar de buis vd hoof-it inpast. Iemand die kan lassen kan de basis heel simpel in elkaar lassen en koop je gewoon een losse hoofjack of hoof-it buis voor erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 23:11 



 
Profiel   

Hier zelfs 2 hoofjacks, een mini voor het bakappen van shetlanders en een normale maat. Wil nooit meer iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 23:42 



 
Profiel   

even doorsparen idd voor een hoofjack, doe je rug een lol

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 23:17 



 
Profiel   

Prima tevreden over die van PN wel even het schroefje aandraaien dat die niet meer inklapt. Gebruik hem al jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 23:43 



 
Profiel   

Ik heb een roze hoofjack. Blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:53 



 
Profiel   

Ik heb ook een hoofjack, heel blij mee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 07:57 



 
Profiel   

Mijn bekapper heeft ook een hoofjack.
Ik ga straks ook voor een hoofjack. (En in het roze :') ) heb hem nu één x mogen gebruiken, wat onwijs fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 08:10 



 
Profiel   

Ik ben ook tevreden over de standaard van PaardNatuurlijk. Ik gebruik hem al meer dan 10 jaar en heb nooit problemen dat hij inklapt. En hij ruimt lekker makkelijk op, ik zet hem weg tegen de wand en hij gebruikt nauwelijks ruimte

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 21:54 



 
Profiel   

waar gebruiken jullie dat voor? bekappen jullie zelf?
voor het dagelijks hoevenkrabben lijkt het me nogal omslachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:16 



 
Profiel   

Hier ook een hoofjack, gebruik m niet dagelijks, maar ik ga m niet verslijten in mijn leven dus het geld meer dan waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:46 



 
Profiel   

axel_1997 schreef
waar gebruiken jullie dat voor? bekappen jullie zelf?
voor het dagelijks hoevenkrabben lijkt het me nogal omslachtig.


Zelf bekappen indd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 23:01 



 
Profiel   

Mag ik vragen aan de mensen die een Hoof It hebben, waar die aangekocht is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:12 



 
Profiel   

Sinds ruim een jaar de standaard van pn. Ik vond hem erg instabiel en hoog. Mijn man heeft hem ingekort, hierdoor komt de hoef niet meer buiten het onderstel. Nu staat hij als een huis en hoeven de hoeven niet zo hoog opgetild!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 20:49 



 
Profiel   

Ik sfeer bij een hoof jack. Ik heb er inmiddels zelfs 2 (hoef ik niet steeds te wisselen van bovenkant)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen