Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pony onregelmatig voor de kar

 
Profiel   

Hierbij het Zilco borsttuig en schoftje met losse draagriem.Het borsttuig heeft een heel smal blad. De schouderpunt en luchtpijp blijven hierdoor vrij.
Het schoftje heeft een beweegbare draagriem.

[ img ]



[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:47 



 
Profiel   

Nu snap ik hem ja. Was niet helemaal duidelijk, maar met die tweede foto's wel. Die van mij gaan inderdaad door het leer heen. Dit ziet er wel mooi uit zo, mooi dun inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 08:07 



 
Profiel   

Door het leer werkt eigenlijk nooit. We hebben dat geprobeerd, ook nog een dunnere riem gebruikt en ander materiaal, maar dat werkte allemaal niet.

Ik pb je nog even, heb volgens mij nog een filmpje ergens van de Zilco.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 14:06 



 
Profiel   

Als ik je filmpje kijk denk ik dat vooral het tempo er mee te maken kan hebben. Je hebt een enorm mooie voorwaartse pony maar op dit tempo loopt hij waarschijnlijk over zijn kunnen heen en zet hij zich wellicht van in zijn rug. Draaft hij aan de Longe rustiger? Mijn pony heeft ook altijd wat onregelmatigheid gehad voor de kar. Loopt ook altijd enorm boven zijn tempo. Nu is er uiteindelijk spat uit gekomen maar nu loopt hij ook aan de hand niet meer regelmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 15:04 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Is het niet zo dat een sulky altijd druk op de rug geeft? Misschien gaat hij rennen daarom al dan niet in combinatie met pijn inderdaad. Ik zou hem echt eens voor een vierwielige wagen zetten om te kijken hoe dat gaat.


Nee, dat mag net niet! Een sulky moet zodanig in balans liggen dat dat niet gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 15:57 



 
Profiel   

Napie schreef
Als ik je filmpje kijk denk ik dat vooral het tempo er mee te maken kan hebben. Je hebt een enorm mooie voorwaartse pony maar op dit tempo loopt hij waarschijnlijk over zijn kunnen heen en zet hij zich wellicht van in zijn rug. Draaft hij aan de Longe rustiger? Mijn pony heeft ook altijd wat onregelmatigheid gehad voor de kar. Loopt ook altijd enorm boven zijn tempo. Nu is er uiteindelijk spat uit gekomen maar nu loopt hij ook aan de hand niet meer regelmatig.


Aan de longeerlijn loopt hij ook erg snel, het zit er in. Maar het zou me inderdaad niks verbazen als het inderdaad pijn is waar hij voor weg loopt. Aangezien hij natuurlijk niks voor niks onregelmatig loopt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 19:54 



 
Profiel   

Ik zie heel veel goede dingen ook in mijn prive box over de zilco tuigen en begin toch wel te neigen om daarnaar te kijken.
Binnenkort ga ik ook nog een keer met hem naar de kliniek voor fotos. Maar wij moeten deze week verbouwen, onze hele vloer gaat eruit op de beneden verdieping. Maar zo snel mogelijk zal ik dan iig zijn rug en achterbenen op de foto laten zetten, als zij dat tenminste ook een goed idee vinden natuurlijk!
Gewoon ook om dingen uit te kunnen sluiten uiteindelijk, mocht het niet lichamelijk zijn, dan moet het haast wel kar en tuig zijn en eigenlijk lijkt me dat ook wel logisch opzich!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 20:02 



 
Profiel   

Die zilco tuigen, daarbij wordt die anatomische grotendeels afgeraden lees ik. Is dat ook jullie ervaring. Ik denk ook dat die anatomische te breed zijn.

En zijn er ook van die zilco tuigen die je kan ombouwen van dubbelspan naar enkelspan of is het beter 2 aparte tuigen voor aan te schaffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 08:36 



 
Profiel   

Ik weet niet of iemand nog mee leest, maar er staat een afspraak voor fotos op 20 mei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:12 



 
Profiel   

Ik lees nog mee! Wat fijn, twijfel je toch teveel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:40 



 
Profiel   

Ik hoop dat je de 20e wat meer te weten komt!

Mbt het ombouwen hangt het er een beetje vanaf wat je veel rijdt. Rijd je vnl dubbel en sporadisch eens enkel, zou ik kiezen om om te bouwen. Doe je beide vaak, zou ik het niet fijn vinden steeds te moeilijk “sleutelen” en aparte kopen.
Van het merk Zilco zijn wij ook erg tevreden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:41 



 
Profiel   

Die om te bouwen tuigen hebben geen losse draagriem zover als ik weet.

Ik ben benieuwd wat er uit de foto's komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:14 



 
Profiel   

Hebben die tweespan-borsttuigen een halsriem (van voorkant borst naar bovenkant hals)? Want die heb ik ook al bij meerdere pony’s “in de weg” zien zitten. Riem eraf en ze konden ineens hun benen weer naar voren bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:54 



 
Profiel   

Ik heb even alles terug gelezen en je filmpjes gekeken.
Ik hoop voor je dat er niks uit de foto’s komt, maar wil zeker wel benoemen dat je echt resultaat kan krijgen met je pony door werken aan de hand / recht richten / lange teugelen.
Zo kun je de pony leren zijn lijf juist te gebruiken en tevens dat tempo te verlagen.
Zelf een oudje staan van 25 met ook wat onregelmatigheid als ze daarin niet gesteund wordt.
Deze dame heeft veel oud trauma en door nu haar regelmatig aan de hand te trainen zie je haar echt op knappen!
Succes met alles uitzoeken, ben zelf groot fan van de sulky van tjeu. Heb ook een HCA gehad maar vind die van tjeu fijner en prijstechnisch beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:05 



 
Profiel   

Niet hatelijk bedoeld maar je ben best een grote vrouw en het is een kleine pony die je ook nog eens over zand moet trekken en onregelmatig loopt.
Ben je niet beter en goedkoper uit als je gewoon een grotere pony aanschaft ipv al die onderzoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:39 



 
Profiel   

Als ik heel eerlijk mag zijn; je pony loopt voorbij zijn tempo, nu is dat wel op te lossen, maar het lijkt ook echt te zwaar voor je ukkie. Ik zeg hiermee niet dat jij dik bent, absoluut niet, maar wel dat jij icm de sulky te zwaar bent voor de pony.

Wellicht is een 2e kleine erbij een optie met een licht marathonwagentje, of een grotere pony, een beter idee?

Ik hoop in ieder geval dat jullie een oplossing vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 21:49 



 
Profiel   

marga1 schreef
Die om te bouwen tuigen hebben geen losse draagriem zover als ik weet.

Ik ben benieuwd wat er uit de foto's komt.


Bij de menner kun je zelf tuig samenstellen eventueel, dus dan kun je kiezen voor schoft met losse draagriem en een combiborsttuig. Maar ze hebben inderdaad wel die hals riemen waar Hilary het hierboven over heeft.


_Nelleke_ schreef
Ik lees nog mee! Wat fijn, twijfel je toch teveel?

Ik ben eigenlijk wel overtuigd van het tuig en de sulky dat daar het probleem ligt. Maar wil toch dingen uitgesloten hebben voor alsnog. Anders is het nog steeds zo dat me andere twee ponys ook met een verkeerd tuig en sulky rondlopen, dus ook voor die is het vele malen beter.


office schreef
Niet hatelijk bedoeld maar je ben best een grote vrouw en het is een kleine pony die je ook nog eens over zand moet trekken en onregelmatig loopt.
Ben je niet beter en goedkoper uit als je gewoon een grotere pony aanschaft ipv al die onderzoeken?


Niet hatelijk genomen hoor, daarom heb ik het er ook bijgezet. Ik denk zelf niet dat daar het probleem ligt, want ook over de weg heeft hij die onregelmatigheid. Ik ga mijn pony niet inruilen voor een grotere, mocht hij om wat voor reden dan ook niet kunnen mennen, ook als ik gewoon te zwaar ben, dan gaan we andere leuke dingen doen. Maar ik zal hem nooit verkopen zodat ik zelf een grotere kan nemen om te mennen. Mennen heeft bij mij namelijk niet de voormood. Ik wil wel gewoon zeker weten dat hij lichamelijk in orde is, dus ja, dan ga ik liever alles uitzoeken en zeker weten dat ik alles gedaan heb, dan dat blijkt dat hij lichamelijk iets heeft, en daardoor misschien nooit pijnvrij zou kunnen leven!


Amado schreef
Als ik heel eerlijk mag zijn; je pony loopt voorbij zijn tempo, nu is dat wel op te lossen, maar het lijkt ook echt te zwaar voor je ukkie. Ik zeg hiermee niet dat jij dik bent, absoluut niet, maar wel dat jij icm de sulky te zwaar bent voor de pony.

Wellicht is een 2e kleine erbij een optie met een licht marathonwagentje, of een grotere pony, een beter idee?

Ik hoop in ieder geval dat jullie een oplossing vinden!


Ik heb hem al in een dubbelspan lopen en ook daarbij loopt hij onregelmatig, dus dat is geen oplossing voor het probleem helaas. Grotere pony, tsja zelfde verhaal als bovenstaanda ;)
Dat ik in combi met de cavaletti te zwaar ben zou me niet verbazen, ik ben geen fan van deze sulky vandaar ook aanschaf van een andere en ook zeker lichtere. Mocht hier de oplossing inzitten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:03 



 
Profiel   

Owh, erbij vermeldende, dat ik mezelf inderdaad zwaar vind en dat ik wel bezig ben met afvallen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:08 



 
Profiel   

Sanniej_ schreef
Ik heb even alles terug gelezen en je filmpjes gekeken.
Ik hoop voor je dat er niks uit de foto’s komt, maar wil zeker wel benoemen dat je echt resultaat kan krijgen met je pony door werken aan de hand / recht richten / lange teugelen.
Zo kun je de pony leren zijn lijf juist te gebruiken en tevens dat tempo te verlagen.
Zelf een oudje staan van 25 met ook wat onregelmatigheid als ze daarin niet gesteund wordt.
Deze dame heeft veel oud trauma en door nu haar regelmatig aan de hand te trainen zie je haar echt op knappen!
Succes met alles uitzoeken, ben zelf groot fan van de sulky van tjeu. Heb ook een HCA gehad maar vind die van tjeu fijner en prijstechnisch beter!



Ik heb al van een aantal een pb'tje gehad van lesgevers. Ook eentje van hier een dorp verder, dus ik ga zeker even contact op nemen. Ik denk dat ik daar wel iets aan kan hebben, sowieso denk ik dat ik daarmee met al mijn drie ponys goed kan gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:09 



 
Profiel   

Nou TS ik vind dat je goed bezig bent met uitzoeken wat er aan de hand is! Ik heb geen verstand van mennen, maar wilde je met je aanpak complimenteren. Hoop dat je snel de oplossing vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:27 



 
Profiel   

Hopelijk ligt het aan het tuig
Ik vind dat je super voor je paardje bezig bent! Heel prettige aanpak en reacties.
Zou mooi zijn als jullie straks weer rond kunnen gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:30 



 
Profiel   

Heel lief van jullie!

Ik heb het hele weekend meerdere keren gebeld met Juliette van De Menner, wat een super service zeg helemaal geweldig. We hebben van alles besproken en hebben samen een tuig samen gesteld. Alle drie ponys krijgen hun eigen tuig, echt helemaal tof. Het is een rib uit het lijf, haha, maar ja, belasting en vakantie geld hahaha.
Het is dus wel het zilco tuig geworden, met de losse draagriemen. En dus voor Beertje en Djingo een gedeeltelijk combituig, voor ook dubbel.

Nu belde ze alleen gisteravond, dat zelfs zilco momenteel de schoftjes met losse draagriem niet leverbaar heeft, maar ze zullen kijken of ze er werk van kunnen maken en dat zou betekenen dat het eind juli wel weer leverbaar zou zijn. Zelf zou Juliette kijken, want ze had waarschijnlijk nog 1 schoft op voorraad, dan krijg ik die alvast samen met 1 compleet tuig toegestuurd, zodat ik iig in het enkelspan wel weer aan het werk kan! Dus echt super service daar man, helemaal tevreden!

Dat even afwachten dus helaas. De nieuwe sulky die heeft ook een levertijd van 13 weken, tjeu heeft het ook druk vanwege mensen die belasting- en vakantiegeld krijgen. Dus die zal ergens in augustus pas klaar zijn helaas.
Maar goed het is wel het wachten waard zo denk ik maar. De ponys hebben net bijna 3 weken vrij gehad en ga ze nu weer wat oppakken, dan maar eerst wat meer grondwerken en longeren enzo!

Ik zag eerst niet zo op tegen donderdag, maar merk dat ik toch wel beetje zenuwachtig ben of ze echt niks gaan vinden... Gelukkig vroeg in de ochtend, dan hoeven we niet de hele dag te kniezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:51 



 
Profiel   

Oh maar van die investering ga je geen spijt krijgen hoor. Een goede kar is zo belangrijk voor de pony’s maar ook gewoon voor jezelf veel fijner rijden. En we rijden al jaren met Zilco, supertevreden over!

Succes donderdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 23:25 



 
Profiel   

Gisteren bij de kliniek is Djingo volledig op de foto gegaan. Bij de sprongen van de achterbenen maakte ze zelfs 3 foto's. Dus ik schoot meteen in de stress..... maar helemaal niks aan de hand, alles ziet er goed uit. Hij maakte extra foto's vanwege de spatgewrichten dus. Ik had daar zelf niet naar gevraagd, zou het wel doen, maar daar begon hij zelf over. Omdat het een kleine pony is kunnen ze het niet altijd even goed zien, dus van meerdere kanten op de foto, maar alles zag er gewoon super uit! Dus daar ben ik echt heel blij mee, hals wervels, rugwervels, benen, sprongen, kogels. Alles was gewoon top!

En gisteravond met beertje het nieuwe tuig geprobeert, want ja nog geen nieuwe sulky. Heb van Juliette eerst een compleet enkeling toegestuurd gekregen zodat ik iig aan de slag kan. Vanochtend heel kort even met Djingo, maar het lijkt wel al stukken beter. Vond beide pony's een stuk anders lopen, in positieve zin. Maar van Djingo heb ik alleen vanaf de kar nu gezien, niet van zij omdat ik maar alleen was. Dus ben benieuwd, maar noet het wel beperken zolang ik de andere sulky nog niet heb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 10:16 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn om te lezen dat je hem zo goed controleert!
En wat fijn dat je nu de zekerheid hebt dat hij gewoon goed is.
Hopelijk helpt een nieuw tuig en een anders afgestelde kar :)
Ik ben benieuwd naar verdere updates!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen