Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Pony onregelmatig voor de kar

 
Profiel   

Oh zeg, dat is super nieuws van Djingo +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 02:11 



 
Profiel   

Ik ben het ermee eens dat je goed bezig bent met alles uitsluiten en aanpassen, heel fijn dat er niks uitgekomen is bij de DA. Het onregelmatig lopen kan ook nog komen uit scheefheid, een goede instructeur moet dit wel kunnen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:05 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik ben het ermee eens dat je goed bezig bent met alles uitsluiten en aanpassen, heel fijn dat er niks uitgekomen is bij de DA. Het onregelmatig lopen kan ook nog komen uit scheefheid, een goede instructeur moet dit wel kunnen zien.


In het begin heeft mijn instructeur dat ook gezegd, hij vind dat het rechtsvoor zat omdat hij daar niet goed in kon buigen zeg maar. En daar is het toendertijd wel iets door verbeterd, maar niet genoeg naar mijn mening.

Ik heb nog nagevraagd of ik de foto's via de mail kon krijgen, maar helaas nog niks gekregen, maar zal wel komen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:27 



 
Profiel   

Op advies van Hillary en Sakvis ben ik destijds ook overgegaan op de zilco SL met losse draagriem en borsttuig. Geen moment spijt van gehad. Mijn pony kon of over zn tempo rennen hangend in het bit of in een sukkeldeafje en niks ertussen.
Nu rijden we in alle gangen en kunnen we schakelen.

Ik heb wel eens een pony met een empaty tuig zien lopen. Ziet er mega sjiek uit maar na twee keer rijden liep de voorwaartse pony onwijs onder haar tempo en onregelmatig.

HCA Klarenbeek ben ik ook helemaal tevreden over. Lange levertijd maar dan heb je ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 13:22 



 
Profiel   

Ik ben tot dusver echt helemaal blij verrast door de zilco tuigen. Ik heb wel de combituigen gedaan. Maar al mijn drie ponys lopen echt zoveeeeeeeel beter, dat is echt verbazend eigenlijk vanaf het eerste moment. Ook Djingo doet het heel goed, tempo ligt een heel stuk lager, waardoor hij makkelijk te rijden is. En nog belangrijker, niet onregelmatig. Heb hem zelfs vorig weekend weer meegehad op wedstrijd, een eerste prijs met 192 puntjes! :)

Afgelopen weekend kreeg ik een berichtje van Tjeu dat me sulky klaar was, maar nog geen kwartier later belde hij. Sorry, nee het is niet jou sulky, het is die van een ander hahaha. Huilen dikke tranen :P Geeft natuurlijk niet, zij zijn momenteel aan het verhuizen en hebben monster veel drukte, dus geen probleem. Ik verwacht dat hij ergens eind augustus, begin september klaar is.
Ben benieuwd hoeveel verschil dat ook weer gaat maken! Ben echt aangenaam verrast door dit alles. Kun je zie wat zon tuig doet. Heb 2x lesje rechtrichten gehad, en daarmee merk ik ook verschil, maar dat vind ik zelf echt nog heel moeilijk haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 22:22 



 
Profiel   

Ik denk dat je de allerbeste keus hebt gemaakt om een zilco tuig te gaan ipv van Tjeu. Ik heb de tuigen gezien na een poos gebruikt en dan heb je meteen de rede te pakken waarom een ideal of zilco duurder is. ;-)

Ik ben zelf van ideal over gestapt op zilco en merkte ook gelijk verschil in het lopen van mijn pony. Zoveel meer ontspannen, rust en lichter in de hand.

Ben benieuwd hoe je pony voor de nieuwe sulky gaat lopen, en daarnaast zou ik adviseren om goed te gaan rechtrichten. Een rechte pony compenseert namelijk niet of vele malen minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:28 



 
Profiel   

Nou ik zag de tuigen van tjeu en die vond ik eerlijk gezegd ook nogal groots en breed ogen. Misschien is dat wel niet zo, maar aangezien die losse draagriem zo belangrijk is, wilde ik toch lersee voor zilco en gelukkig wel gedaan! Zeker veel verschil! Precies wat je zegt, veel relaxter en makkelijker te buigen alledrie.
Rechtrichten ben ik echt mee bezig, maar vind ik echt heel erg moeilijk haha, maar begin is er en dat moet gewoon leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 21:53 



 
Profiel   

Goede keuze om voor kwaliteit van Zilco te kiezen! Ik heb het ook voor mijn mini en wil niks anders meer.

Mijn mini (95cm) liep eerst ook heel hard boven haar tempo (maar noet kreupel).
Die miste gewoon heel veel balans. Na veel trainen, goed les, longeren met dubbele longe en langeteugelen heeft ze aardig spieren opgebouwd en balans ontwikkeld en kan ze nu óók in langzaam tempo draven, zonder dat ze omvalt :)

Je bent goed bezig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 22:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen