Verbening van het hoefkraakbeen, go of no go?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:42

ik heb ook een paard met ernstige verbening, waarvan 1 tak is gebroken. Door de ontstekingsreactie daarop is ze op dat been kreupel geweest.
Ik heb samen een da in Nederland en Amerika (is een stichting speciaal voor friese paarden) een behandeling opgestart (supplementen, training en speciaal beslag). helaas niet kunnen voorkomen dat ze, door de afwijkende stand, toch artrose heeft ontwikkeld. Op zich is dat nu redelijk stabiel, maar er blijft altijd een onzekerheid of ze 'goed' blijft.

als ik dit van te voren had geweten, had ik het nog gedaan. het is een geweldige merrie en al haar nadelen vallen in het niet met haar voordelen..

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:48

Als tweede persoon die veel moet schrijven voor haar werk kan ik daaraan toevoegen dat je als zender van de boodschap dus grote invloed hebt op hoe die boodschap door de ontvanger wordt geinterpreteerd. Dat is bij een geschreven boodschap nog veel belangrijker dan bij een gesproken boodschap omdat je de zender van die boodschap dus niet kunt zien en daarbij heel wat signalen, die zo'n boodschap kunnen nuanceren, mist. Wil je dat je geschreven boodschap dus goed wordt geïnterpreteerd, dan moet je rekening houden met degene voor wie je de boodschap schrijft. Een boodschap aan een kind, of 55+er schrijf je ook anders dan een voor een volwassene.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:13

Gini schreef:
Als professionele tekstschrijver doe je me nu tekort. Een geschreven tekst heeft zeker een toon en hoe een bericht geïnterpreteerd wordt, is niet alleen de verantwoordelijkheid van de ontvanger.

Teksten schrijven is een stiel. Dat zul jij weten. Jawel, je kunt proberen om een bepaalde sfeer te creëren. Jawel, je kunt proberen om een bepaalde boodschap mee te geven. Jawel, je kunt de lezer richting een bepaalde interpretatie te duwen. Maar uiteindelijk, als puntje bij paaltje komt, heeft een geschreven tekst alleen de betekenis van de woorden die op papier, of op een scherm staan. De extra betekenis, de interpretatie, komt van de lezer en niet van de schrijver. Een tekstschrijver mag alle vakkennis hebben, de interpretatie kan mijlenver liggen van wat de schrijver in oorsprong bedoeld had.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 27-05-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:24

Babootje schreef:
Als tweede persoon die veel moet schrijven voor haar werk...

Er bestaat er ook nog iets als een gebrek aan intelectuele eerlijkheid. Kwade trouw kun je het ook noemen.
Als je dit =>

BigBen schreef:
Ik vind dat shockerend. En in in triest.

interpreteert als dit =>
Babootje schreef:
De toon in de post is insinuerend en wekt de suggestie dat mensen hun paard onnodig hebben laten inslapen.

dan heb je niet eens gelezen wat er stond.
Je bent gewoon op zoek naar een stok om een hond te slaan.

irmaz

Berichten: 4766
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:30

Babootje schreef:
Een boodschap aan een kind, of 55+er schrijf je ook anders dan een voor een volwassene.

oh wow 55+ geen volwassene meer? Wat dan wel, seniel kind?

Sorry, geen ervaring met verbening van het hoefkraakbeen maar alle berichten hier lezend lijkt het me een puntje om goed in de gaten te houden en indien het paard klinisch verder goed loopt en geen afwijkende voet/beenstand heeft niet persé een onoverkomelijk probleem. Maar nogmaals, geen kennis en ervaring met dit fenomeen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 22:45

Hallo, Irmaz :wave: :wave: Long time no see.