Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Haflinger glijdt op ijzers

 
Profiel   

ik vroeg om foto’s omdat ik het vermoeden had dat de hoeven waarschijnlijk wat lang waren.
en persoonlijk vind ik ze ook aan de lange kant…en nou weet ik dat vanaf een foto het ook vaak wel moeilijk te oordelen is,maar ik vind de hielen ook te hoog .
omdat mijn ruin vroeger ook zo stond en ook ging glijden op zijn ijzers heb ik toen een smid gezocht die hem liet zakken in de hielen en de toon wat korter hield.
toen was het glijden over…
mijn oude smid zei altijd van ja als ze wat hoger zijn rollen ze beter over de toon en tillen ze de benen beter op, maar dat was bij mijn ruin dus niet..die gleed over de weg omdat zijn voeten gewoon te lang waren.

maar dat is mijn idee er over en kan helemaal prima zo zijn dat een ander dat niet vind.
dus ik ben wel benieuwd wat een ander er van vind.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 17:15 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik vroeg om foto’s omdat ik het vermoeden had dat de hoeven waarschijnlijk wat lang waren.
en persoonlijk vind ik ze ook aan de lange kant…en nou weet ik dat vanaf een foto het ook vaak wel moeilijk te oordelen is,maar ik vind de hielen ook te hoog .
omdat mijn ruin vroeger ook zo stond en ook ging glijden op zijn ijzers heb ik toen een smid gezocht die hem liet zakken in de hielen en de toon wat korter hield.
toen was het glijden over…
mijn oude smid zei altijd van ja als ze wat hoger zijn rollen ze beter over de toon en tillen ze de benen beter op, maar dat was bij mijn ruin dus niet..die gleed over de weg omdat zijn voeten gewoon te lang waren.

maar dat is mijn idee er over en kan helemaal prima zo zijn dat een ander dat niet vind.
dus ik ben wel benieuwd wat een ander er van vind.


Nu jij over lagere hielen begint gaat er een lichtje op. Mijn vorige hoefsmid liet haar ook lager staan.
Op foto is ook moeilijk te beoordelen.
Maar ga wel op zoek naar een andere zodat haar schoenen goed aangemeten kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:53 



 
Profiel   

nou ja ander,maar het moet gewoon goed zijn en dat wisselt nog wel eens merk ik. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 20:11 



 
Profiel   

Ik vind de voeten ook wat lang. Ik zou ook overleggen met de smid of er geen Classic rollers ijzers onder kunnen. ik had ook klanten die af en toe gleden met hun paarden, heb ze op een classic roller gezet en ze hebben veel meer grip. dus geen widia's nodig

Groetjes Melissa
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen